handdator

Visa fullständig version : Kan inte äta mat vad e felet?

GainoMax
2012-02-16, 19:40
Vanligtvis är jag hungrig dygnet runt. Senaste året har jag ätit 1kg kyckling om dagen + 2-3shakes + kvarg + ris/potatis/gröt alltså ca 6-8måltider per dag varannan timme mat. Var i thailand för 1månad sedan där valde jag att leva livet, super aldrig i vanliga fall men där nere söp jag varje dag i 3veckor, åt bara 2ggr om dagen och levde livet. Nu när jag kommit hem har jag inte kunnat äta mat. 1proteinshake tar kanske 5min att dricka, 2dl gröt är omöjligt få ner som förr knappt kändes i magen till frukost. Kyckling går inte äta längre tar en liten bit och tror jag ska spy. Äter ungefär 2-3 måltider per dag resten bara shakes för att inte tappa muskelmassa, försöker äta så mkt skitmat som möjligt för vanlig mat går inte ner. En dag när jag jobbade med ett riktigt slitit jobb aktiv 24-7 Drack jag 1dl protein med 2dl havregryn i till frukost 12h's arbete senare var jag fortf inte hungrig.

Vad kan felet vara? haft såhär nu i 1månad. väger även 100kg på 180cm så min kropp behöver ju endel mat börjar faktist bli orolig.

Ung och Dum
2012-02-16, 19:42
Testat att stegvis dra upp på maten?

GainoMax
2012-02-16, 19:45
Testat att stegvis dra upp på maten?

Hur menar du? alltså jag har inte känt hunger på 4veckor även fast jag ätit ibland 2-3 gånger om dagen små måltider. När jag ska äta mår jag illa oftast och varje tugga får jag kvällningar ungefär som jag ska spy upp maten, detta e så sjukt hela mitt liv har jag klagat på att jag alltid e hungrig, var en liten tjockis när jag va liten som åt dygnet runt haha.

John M
2012-02-17, 01:20
På apoteket kan du köpa medicin som ökar aptiten. Magsäcken kanske krympte medan du va i Thailand?

Gå till läkaren och kolla för säkerhetsskull.

Kent Herbert
2012-02-17, 01:33
Fy fan det låter ju guld, här går man hungrig 24/7!

Men till dirt problem, som jag har svårt att sätta mig in i, vad är det som inte fungerar, blir du alltså inte hungrig längre?

Testat dricka mycket vatten ett par dar för att expandera magsäckens storlek?

Jag vet inte hur hälsosamt detta är men jag såhärdags kunde inte ge dig ett bättre tips, har aldrig hört det problem för riktigt heller. Hoppas du löser det ändå