handdator

Visa fullständig version : Fettförbrännare?

Roggan76
2012-02-15, 20:22
Ok, det verkar ju vara lite av ett mantra här att man bara tappar fett vid kaloriunderskott.

Så jag undrar, exakt vad händer om någon tar koffein (eller starkare varianter som inte får nämnas här)

Kickar det igång någon annan form av regelverk för hur kroppen agerar?
t.ex. om någon ligger på kcal+ och trycker i sig något som har bevisad fettförbrännande effekt.
vad händer då?
tappar personen fett eller kommer den iaf gå upp i fettmängd?

Är det fortfarande kcal- som gäller för att fett ska brännas men att det nyttjas till större grad än under normala omständigheter?

aijou
2012-02-15, 20:44
Koffein ökar ju förbränningen lite så det räknas ju till kcal ut. Skillnaden som det gör är dock så liten att det inte spelar någon större roll på din viktnedgång.

Jag vet inte hur det är med "fettförbrännarna" som du skriver att man inte får nämna här. Men är det något olagligt eller dopingklassat så är det ju definitivt inte värt att ta för att förbränna några extra kalorier. Det som avgör om man går upp eller ner i vikt är ju om förbrännaren förbränner så mycket extra så att man hamnar på kaloriunderskott eller inte.

Ät mindre eller motionera mer och spara dina pengar istället är mitt tips. :)

Roggan76
2012-02-15, 20:49
Ja alltså det var inte så att jag syftade på att jag skulle ta något.

Var bara intresserad av vad som händer med förbränningen i de fallen.

Men det är kort o gott så att man ska se det som att basbehovet av kcal är högre för någon som höjt sin förbränning oavsett vad de har i sig?

dvs. du kan äta mer men ändå ligga på underskott sas?

LuThe
2012-02-16, 20:55
Finns ju en del råvarer som ökar förbränningen. Grönt te, pepparkryddor, chili

Läste en artikel igår om att om du äter en/flera chilifrukter (tror dom menade dessa små som är 2-4 cm) så ökar du förbränningen med 20% i någon timma. Efter det blir förbränningen normal igen då kroppen har brutit ner chilin typ

Mandelmazza
2012-02-19, 06:41
Alltså, jag kommer nog få lite hat nu men, jag liffer just nu i deff och har haft enastående resultat med Animal Cuts.