Visa fullständig version : fan?!
andradeff
2012-02-14, 23:18
Påbörjade deffen förra måndagen, gått bra osv men idag kom dagen jag fruktade, börjar känna hur en inlammation börjar uppstå vid visdoms tanden, upplevt samma sak en gång tidigare ett par månader sen. Gick på penicillin i 10 dagar fast då deffade jag inte.
Antagligen kmr jag få gå på penicillin igen och jag undrar, skall jag gå upp till kaloribalans och inte gymma tills penicillin kuren är över?
blir lite jobbigt att inte gymma på 10 dagar, har ingen lust att sitta still
Fishtank
2012-02-14, 23:41
Eller så kör du bara på.
Är väl inte direkt en massiv inflammation du fått om det bara är en tand det gäller.
Såg då inga problem med att träna då jag hade en rejält inflammerad stortå och min läkare sa inget om det heller utan tyckte det borde gå bra.
andradeff
2012-02-14, 23:50
aha men det är goda nyheter! men vad gör jag om det sprider sig till halsen som det gjorde förra gången?!
Fru_Flisa
2012-02-14, 23:53
Svårt att ta egna beslut eller?
Trial and error.
Om du har svårt att sitta still fundera vad du kan göra åt det istället.
mattilainen
2012-02-14, 23:59
Om det är en infektion av en bakterie så är det ju bara antibiotika som gäller, och det väljer ju läkaren. Prov måste ju tas för att säkerställa. Att sitta här och gissa gör ingenting. Blir det värre, gå till vårdcentralen och ta det där ifrån. Går du på antibiotika så är det väl inte rekommenderat att träna och jag skulle då inte gjort det. Sen kaloribalansen får du ju välja själv, dock skulle ajg inte rekommendera att ligga för lågt när du inte tränar. Som mest blir det någon vecka bort från träningen, inte hela världen om du inte har ett speciellt slutdatum du MÅSTE vara klar.
andradeff
2012-02-15, 00:00
Svårt att ta egna beslut eller?
Trial and error.
Om du har svårt att sitta still fundera vad du kan göra åt det istället.
Nope! Det handlar om vad som är bäst för kroppen. Det finns människor som här på kolozzeum som har erfarenheter och tips om vad man borde göra vid t,ex sjukdomar osv. Vaför ska jag inte fråga dem vad som är bra?!
har du själv några tips?!
andradeff
2012-02-15, 00:16
Om det är en infektion av en bakterie så är det ju bara antibiotika som gäller, och det väljer ju läkaren. Prov måste ju tas för att säkerställa. Att sitta här och gissa gör ingenting. Blir det värre, gå till vårdcentralen och ta det där ifrån. Går du på antibiotika så är det väl inte rekommenderat att träna och jag skulle då inte gjort det. Sen kaloribalansen får du ju välja själv, dock skulle ajg inte rekommendera att ligga för lågt när du inte tränar. Som mest blir det någon vecka bort från träningen, inte hela världen om du inte har ett speciellt slutdatum du MÅSTE vara klar.
Taack för svaret! blir det värre så drar jag till vårdcentralen och tar det där ifrån :)
King Grub
2012-02-15, 12:14
Det går utmärkt att träna med penicillin. Det är inte farlig. Det är infektionen som penicillinet har skrivits ut för att behandla som det kan vara farligt att träna med. En så lokal och isolerad infektion som runt en tand skall inte behöva hindra något.
Reaper123
2012-02-15, 12:51
Lyssna på din kropp, säger den vila så vila. Tycker alltså du borde prova att gymma om du känner att du klarar det, för du lär bli varse om så INTE är fallet rätt omgående.
Låter iaf föga troligt att en inflamation skulle bli dödlig pga att du går till gymmet! :)
Jag har ingenting att tillägga med din rubrik var en av de mest informerande jag läst.. :D
Fru_Flisa
2012-02-15, 17:03
har du själv några tips?!
Ja. Gör som du känner.
andradeff
2012-02-15, 19:12
Jag har ingenting att tillägga med din rubrik var en av de mest informerande jag läst.. :D
HAHAHA :P
Tack för tipsen alla. Körde ben och axel pass idag och det kändes jävligt bra! håller på att sänka middag just nu och känner inte inflamationen påvärkar träningen :P
smeander
2012-02-15, 20:34
Påbörjade deffen förra måndagen, gått bra osv men idag kom dagen jag fruktade, börjar känna hur en inlammation börjar uppstå vid visdoms tanden, upplevt samma sak en gång tidigare ett par månader sen. Gick på penicillin i 10 dagar fast då deffade jag inte.
Antagligen kmr jag få gå på penicillin igen och jag undrar, skall jag gå upp till kaloribalans och inte gymma tills penicillin kuren är över?
blir lite jobbigt att inte gymma på 10 dagar, har ingen lust att sitta still
Fått frekventa inflammationer i mina visdomständer senaste åren. Kört på ipren och mycket glutamin tills jag upptäckte Corsodyl som finns på apoteket. Ett tips till alla som har samma problem, köp en bra tandborste med såna där fransar i fram och borsta enligt anvisningar från bipacksedeln så fort du börjar känna av visdomstanden!
Fungerar utmärkt för mig redan efter första borstningen!
Finns som sagt på apoteket, inte dyr heller och räcker länge :)
andradeff
2012-02-17, 02:10
aa jo jag har corsodyl men tandläkaren avrådde mig från att använda det dagligt då bakterier kan utveckla resistans. Man använder den typ efter operationer och tillfälliga inflammationer. Använder den bara då jag får inflammation :P
funderar på att dra ut visdoms tanden innan det kmr något värre :/
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.