Provrörsbarn
2012-02-14, 18:01
Tja!
Att gå ner i fettvikt utan att förlora muskler, går det?
Jag väger för tillfället 62kg och tänkte lägga upp ett kostschema där jag får i mig runt 188gram protein per dag, och så lägger jag till fett/kolhydrater utöver det men ser till att komma i ett kcal-underskott. Är detta rätt tänkt?
Jag kör hård styrketräning, hela kroppen. Ska jag lägga till kondition? Vilken sort i så fall? Löpning? cykling? cross? (gillar crossen) Hur länge o hur ofta vågar jag köra?
Jag vill verkligen inte förlora muskler, hur kan jag med bästa möjlighet förhindra detta tycker ni?
Kostschemat hade jag tänkt såhär :
Proteinkällorna + kolhydrater/fett
Frukost : 3st ägg = 22gram protein + kolhydrater/fett
Efter träning : proteinshake = 24 gram protein
Lunch : 300gram kyckling = ca 60 gram protein + kolhydrater/fett
Kvällsmat : 150 tonfisk, 2st ägg = ca 46 gram protein + kolhydrater/fett
Innan läggdax : Kasein-proteinshake = 24 gram protein.
Det kommer ju så klart läggas till lite protein i form av grönsaker, tillbehör så som såser osv från kolhydrater och fettet.
Någonting jag bör ändra på? Alla kommentarer är välkommna! Speciellt tips på hur jag ser till att behålla musklerna så bra som möjligt.
Att gå ner i fettvikt utan att förlora muskler, går det?
Jag väger för tillfället 62kg och tänkte lägga upp ett kostschema där jag får i mig runt 188gram protein per dag, och så lägger jag till fett/kolhydrater utöver det men ser till att komma i ett kcal-underskott. Är detta rätt tänkt?
Jag kör hård styrketräning, hela kroppen. Ska jag lägga till kondition? Vilken sort i så fall? Löpning? cykling? cross? (gillar crossen) Hur länge o hur ofta vågar jag köra?
Jag vill verkligen inte förlora muskler, hur kan jag med bästa möjlighet förhindra detta tycker ni?
Kostschemat hade jag tänkt såhär :
Proteinkällorna + kolhydrater/fett
Frukost : 3st ägg = 22gram protein + kolhydrater/fett
Efter träning : proteinshake = 24 gram protein
Lunch : 300gram kyckling = ca 60 gram protein + kolhydrater/fett
Kvällsmat : 150 tonfisk, 2st ägg = ca 46 gram protein + kolhydrater/fett
Innan läggdax : Kasein-proteinshake = 24 gram protein.
Det kommer ju så klart läggas till lite protein i form av grönsaker, tillbehör så som såser osv från kolhydrater och fettet.
Någonting jag bör ändra på? Alla kommentarer är välkommna! Speciellt tips på hur jag ser till att behålla musklerna så bra som möjligt.