Visa fullständig version : Nybörjar hjälp! (Bilder)
Tja! Jag är en kille som väldigt snart fyller 17. Har precis skaffat gymkort och är väldigt sugen på att börja gymma. Det är dock lite svårt att börja gymma ensam tycker jag. But that's not the problem.
Jag har ingen aning vad jag ska göra, Är ny inom styrketräning på gym. Innan har jag sportat väldigt mycket och sportar besides the gym.
Så här kommer några bilder på min kropp. Jag vill ha den klassiska "Brad Pitt" fysiken. Eller något åt Zyzz hållet. Väldigt lite fett och väldigt definerade muskler. Inget riktigt bodybuilding för mig.
Undrar också vad ni tycker om kost tillskott? Mina föräldrar är väldigt emot det. Funderar på att skaffa ett PWO dock, Jack3d har jag hört är bra. Vad rekommenderar ni?
Vad för tränings schema ska jag ha? Vill gärna gymma ca 4 gånger i veckan.
Mvh Huttius.
Ungefär det här är vad jag söker! Till vänster då.
http://www.homorazzi.com/wp-content/uploads/2011/10/ryan-gosling-shirtless.jpg
Bilderna på mig är tagna på morgonen.
Alla svar är till hjälp!
Den där rippade kroppen du är ute efter får du om du styrketränar i ett par år och sen deffar ner dig till en väldigt låg fettprocent. Det krävs nämligen en hel del massa trots att man inte ser ut som en bodybuilder..
Angående program så är det väldigt personligt vad man tycker är kul men fokusera på basövningar t.e.x. knäböj, marklyft, chins, militärpress och bänkpress.
Du kan säkert leta upp någon snäll själ här på kolozzeum som kan visa dig runt på gymmet visa övningar med mera :)
Angående kosttillskott tror jag allas föräldrar är emot det till en början, mina också.
Jack3d är riktigt bra och jag är själv inne på andra burken nu, folk kommer säkert säga här att du inte behöver den men vill du prova så gör det. Annars skulle jag rekommenda dig till vanligt vassleprotein (whey), detta klarar du dig nämligen inte utan om du vill bygga muskler.
Du kan säkert leta upp någon snäll själ här på kolozzeum som kan visa dig runt på gymmet visa övningar med mera :)
Angående kosttillskott tror jag allas föräldrar är emot det till en början, mina också.
Jack3d är riktigt bra och jag är själv inne på andra burken nu, folk kommer säkert säga här att du inte behöver den men vill du prova så gör det. Annars skulle jag rekommenda dig till vanligt vassleprotein (whey), detta klarar du dig nämligen inte utan om du vill bygga muskler.
Det går utmärkt att bygga muskler utan tillskott, men det kan självklart underlätta med tillskott samt kanske ge bättre effekt. Men att säga att man måste ha vassle-tillskott för att bygga muskler är ju bara absurt.
:laugh:
Det går utmärkt att bygga muskler utan tillskott, men det kan självklart underlätta med tillskott samt kanske ge bättre effekt. Men att säga att man måste ha vassle-tillskott för att bygga muskler är ju bara absurt.
Tänkte redigera inlägget men hoppades folk förstod att jag menade protein i allmänhet.
:laugh:
Han menade väl proteinet?
EDIT: :D
Tänkte redigera inlägget men hoppades folk förstod att jag menade protein i allmänhet.
Då förstår jag :) Fast det kan ju vara gansk svårt att förstå när man skriver vassleprotein (whey). Men bra att du förklarade dig iallafall :)
Han menade väl proteinet?
EDIT: :D
Ja? Och på sättet han skrev det, så uppfattade jag det som att han menade proteinpulver (whey i detta fallet), och det är ju ett tillskott.
Mer tips tack!!
Whey 100 och xtend är dom bra?
speedy83
2012-02-13, 14:05
Utan att vara en guru tror jag nog att du klarar dig på whey 80 det brukar ligga lite bättre till i pris dessutom...
Då det kommer upp rätt många såna här trådar så måste jag fråga, har du bemödat dig med att söka på forumet?
http://www.kolozzeum.com/forum/search.php?searchid=4382225
Där har du ett antal trådar att harva igenom, återkom sedan gärna om du har fler frågor!
Lycka till :thumbup:
Tokruska
2012-02-13, 14:23
Då det kommer upp rätt många såna här trådar så måste jag fråga, har du bemödat dig med att söka på forumet?
http://www.kolozzeum.com/forum/search.php?searchid=4382225
Där har du ett antal trådar att harva igenom, återkom sedan gärna om du har fler frågor!
Lycka till :thumbup:
vBulletin-meddelande
Tyvärr - inga träffar. Var vänlig och försök med andra söktermer.
:hbang:
vBulletin-meddelande
Tyvärr - inga träffar. Var vänlig och försök med andra söktermer.
:hbang: 1: Välj avancerad sökning
2: Fyll i "nybörjare" som nyckelord
3: Välj: "sök enbart i rubriker"
4: Välj: Visa resultatet som "ämnen"
5: Välj: Sök i forum "Träning - Vikter & Kondition"
6: Tryck på "Sök nu"-knappen.
7: Läs alla lämpliga trådar, följ diverse råd, become zyzz, trolla som fan, injicera överdos på bögbastu. Profit.
gällande kosttillskott frågan, jag har kört på kosttillskott under en längre period. Men pga olika skäll får jag inte ta det längre. Jag klarar mig bra utan, bara det att man måste sköta maten till 100% och ha koll på hur du ska äta.
Mer tips tack!!
Whey 100 och xtend är dom bra?
Köp något billigare whey. Whey Fx, Whey 80 eller kolo's egna Whey. Mycket prisvärda.
willtjam
2012-02-13, 17:51
Köp boken Mass Made Simple av Dan John och kör på. Väldigt kort och lättläst bok som beskriver träning i den simplaste form. Står exakt hur du ska träna för att lägga på dig muskler. Självklart finns all denna info här på forumet också ifall man orkar söka och läsa. :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.