handdator

Visa fullständig version : Hård med kolhydrater, går de verkligen?

94jeppe
2012-02-12, 19:54
Som rubriken lyder, går de verkligen att hålla sig hård med kolhydrater och behålla rutorna man hade under perioden man deffade?

Jag har själv haft en lågkolhydrats diet under en lång period nu men kände till slut att de fick räcka då jag inte orkade träna på samma sätt. Dock är jag bluffsigare kring magen nu då jag ökat kolhdraterna.

Hur gör ni för att hålla er hårda trots relativt högt intag av kiolisar??

Mvh: Jesper

Kischen
2012-02-12, 19:56
Jag tycker man blir platt och formlös utan kolhydrater?

94jeppe
2012-02-12, 20:09
ja de kan jag hålla med om, dock tycker jag att magen inte ser lika hård ut med kolisar och de ser direkt sämre ut. De är väl bara jag som är löjlig med när man väl har haft bra rutor är de tråkigt att se dem försvinna :(

difeddy
2012-02-12, 20:10
Du binder vätska men vad spelar det för roll? Du presterar bättre på gymmet och någon annan än du lär inte se någon skillnad på din form. Jag vet vad du menar och det gäller mig också, men eftersom formen som helhet blir bättre bryr man sig inte så mycket om rutorna blir bara något suddigare. Du får ju ha i åtanke att det faktiskt är så din kropp ser ut när du har lite vätska i kroppen, resp. mycket vätska. Du kanske har för mycket fett? Om inte så ser jag ingen anledning till att du borde bry dig.

94jeppe
2012-02-12, 20:12
haha, ne det är ju sant men kul att se sig i spegeln och vara nöjd. Sök på Greg Plitt, fitness stjärna i usa han förespråkar att kroppen ej behöer kolisar han håller sig rippad året om och ökar hela tiden ;)

difeddy
2012-02-12, 20:18
haha, ne det är ju sant men kul att se sig i spegeln och vara nöjd. Sök på Greg Plitt, fitness stjärna i usa han förespråkar att kroppen ej behöer kolisar han håller sig rippad året om och ökar hela tiden ;)

Jag vet vem han är. Han håller sig rippad året om, ja. Han är ju trots allt modell på heltid. Däremot vet jag inte om man ska ta hans åsikter som fullgoda sanningar. Lyssnar vi på erfarna människor i överlag verkar den rådande åsikten vara att man ska få i sig mycket kolhydrater. Du får sålla fram det du tror är vettigt men jag är rätt säker på att en majoritet härinne tycker detsamma vad gäller kolhydraterna.

94jeppe
2012-02-12, 20:26
Ja, visst är de så att man ska ta tills sig de man tycker låter bra, dock gick jag ner 16 kg förra sommaren då jag tog till mig hans råd, du kan kolla min profil bild och se jag höll mig rippad sommaren ut sedan tog de stop och jag kraschade min hjärna orkade inte jobba utan kolisar. Tycker samtidigt att de är konstigt hur han ökar och blir starkare hela tiden utan kolisar, han säger själv att steroider är något han hatar men man vet ju aldrig. Vad tror du?

King Grub
2012-02-12, 20:30
Tycker det är lättare att vara hård på en högkolhydratdiet än en högfettdiet.

difeddy
2012-02-12, 20:34
Ja, visst är de så att man ska ta tills sig de man tycker låter bra, dock gick jag ner 16 kg förra sommaren då jag tog till mig hans råd, du kan kolla min profil bild och se jag höll mig rippad sommaren ut sedan tog de stop och jag kraschade min hjärna orkade inte jobba utan kolisar. Tycker samtidigt att de är konstigt hur han ökar och blir starkare hela tiden utan kolisar, han säger själv att steroider är något han hatar men man vet ju aldrig. Vad tror du?

Oj, du var ju faktiskt bra rippad där. Varför jag anser att man bör ta hans åsikter med en smula (skopa?) salt grundar sig i att han faktiskt säljer sina åsikter. Hade han sagt att det räcker med hyfsat mycket protein och att resten bör fyllas ut med kolhydrater så hade hans åsikt inte varit särskilt avvikande. Jag tror inte heller att han är ren, nej. Oavsett hur mycket han påstås hata steroider så kan han inte, rent teoretiskt, vara öppen med steroidbruk eftersom han i så fall skulle förlora pengar och "smutsa ned" sitt rykte.

maqan
2012-02-12, 21:12

Agree.

Eddie Vedder
2012-02-13, 09:19

Han har rätt i att det inte behövs men påstår han att man ska skippa det för att hålla sig rippad har han fel. Det tar ju inte många minuter att Googla upp några andra personer som blivit lika (eller mer) rippade på en kost med mycket kolhydrater fast lite fett istället.

Eller elitidrottare som äter massor av precis allt. :)

94jeppe
2012-02-13, 09:39
difeddy, han var med i armen som yngre och vara större då finns bilder och under en intervju berättade han att även om man ville ta steroider så kunde man inte då de blev testade två gånger i veckan.

Morty
2012-02-13, 09:56
Och Grandmaster är rippad (och rätt stor) året runt, med kolhydrater.

Båda funkar. Jag gillar kolhydrater och upplever bättre återhämtning samt att det möjliggör hårdare träning. Även under diet.

difeddy
2012-02-13, 10:38
difeddy, han var med i armen som yngre och vara större då finns bilder och under en intervju berättade han att även om man ville ta steroider så kunde man inte då de blev testade två gånger i veckan.

Det gällde säkert då men antagligen inte nu. Jag vet vad jag tror i alla fall. Hur som helst så är det inte relevant i diskussionen. :) Kolhydrater bör hållas högt till prestationens fördel, men tycker man att man kan prestera bra utan kan man väl också fortsätta så. Fettförbränningen är densamma i längden.

isakt
2012-02-13, 10:45
Joe Manganiello är väl hyfsat hård, enligt utsago lever han på en Low carb diet.

joasimo
2012-02-13, 11:48

+1, oftast dom som säger att dom ser pluffsig ut eller tycker att magen inte ser hård ut med kolhydrater har oftast för mycket fett.

94jeppe
2012-02-14, 21:11
joasimo, är 17 år kolla min profilbild från i somras vet inte hur många % jag gått upp därifrån men däremot märker jag en skillnad med och utan kolisar.

difeddy
2012-02-14, 21:32
Det är vätska och inte fett, så vad spelar det för roll? :)

Kischen
2012-02-14, 21:44
Om man tror att man behöver äta mindre/utesluta kolhydrater för att vara hård så borde man läsa mer här, och mindre "där"

Det finns folk på den här brädan som, iaf jag håller som spjutspetskompetens. Att ens jämföra dessa med random fitnessbloggare eller whatever.

94jeppe
2012-02-15, 06:31
aaa, de ni säger stämmer det är bara så att när man blivit insnöad på något är de svårt att ta sig ur. Jag mår ju bättre nu med ordentlig mat, tack för alla svar.