Visa fullständig version : Ett pass i veckan?
Illustrerade mannen
2012-02-10, 22:30
Kommer troligen att kunna träna endast ett pass i veckan under en tid... Tyvärr...
Vad tror ni om:
Böj - 12, 8, 8, 6, 4, 4 (ökande vikt)
Bänk - 12, 8, 8, 8, 3, 3, 1, 1 (ökande vikt)
Dragonflags 4xmax
Mark - 5, 5, 5, 3, 3, 1, 1 (ökande vikt)
Disco! Stångcurl 3x8-12
Förhoppningen är att kunna åtminstone behålla form och styrka...
Glömde chins! 4xmax (ökande vikt)
krokodille
2012-02-10, 23:08
1 pass i veckan räcker nog inte för att behålla formen... skulle då jag vilja påstå! men det är ju bättre än inget pass alls.
panzerpig
2012-02-10, 23:26
Jag satt i samma sits för några år sedan, tycker jag faktiskt ökade rätt bra.
Känner du dig nojjig: lägg in kroppsviktsövningar nån gång i veckan: armhävningar, kroppsviktsböj och chins. Vill du köra lågreps: enarmsarmhävningar och enbensböj.
lite mage borde ju gå att slänga in.
Mjölkprotein
2012-02-11, 00:24
lite mage borde ju gå att slänga in.
Jag skulle nog vilja påstå att dragonflags är rätt jävla jobbigt för magen.
Om du bara kan köra ett pass så varför inte köra ett lite högre volym när du ändå håller på?
Med ett pass där målet är att behålla styrka skulle jag inte heller köra stigande vikt och minskade reps utan vända på det med de tyngsta vikterna först och sedan gå nedåt. Jag skulle inte heller köra ettor som standard.
Spartansk
2012-02-11, 08:59
Varför skulle inte ett pass i veckan räcka? De flesta tränar igenom hela kroppen på en vecka, uppdelat på några kroppsdelar per dag. Varför skulle det inte gå att träna igenom hela kroppen på en vecka, fast på samma dag?
Varför skulle inte ett pass i veckan räcka? De flesta tränar igenom hela kroppen på en vecka, uppdelat på några kroppsdelar per dag. Varför skulle det inte gå att träna igenom hela kroppen på en vecka, fast på samma dag?
De flesta belastar andra delar av kroppen när de tränar något specifikt. Det finns få splitprogram där man bara tränar det som står uppsatt som muskelgruppsmål.
Kör du bänk så tränar du också rygg, bål och ben osv.
Illustrerade mannen
2012-02-13, 20:31
Om du bara kan köra ett pass så varför inte köra ett lite högre volym när du ändå håller på?
Med ett pass där målet är att behålla styrka skulle jag inte heller köra stigande vikt och minskade reps utan vända på det med de tyngsta vikterna först och sedan gå nedåt. Jag skulle inte heller köra ettor som standard.
Z_bumbi (din gamla Skutskärsräv!), kan du utveckla det sista stycket? Okunnig, så jag undrar varför? Trodde det gav mest med tyngst sist... Tacksam för info!
Om du börjar med den tyngsta vikten så kommer du inte vara trött när du kör den och kan på sätt lyfta tyngre eller göra flera reps. Du behöver inte heller tänka på att spara på orken i seten med högre reps utan kan mata på totalt max där eftersom det enda som det påverkar är setet efter som är lättare och det spelar mindre roll då målet i alla fall är att du ska trötta ut musklerna där.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.