Visa fullständig version : Energy Armor - Fördelar med negativa joner
willtjam
2012-02-09, 18:07
http://easweden.se/
Energy Armor är designad för att arbeta med kroppens naturliga energifält. Energy Armor är en favorit likväl för den alldagliga personen – barn som vuxna – , som för elitidrottaren. Den vanliga användaren erhåller samma goda egenskaper från våra energiarmband som våra toppatleter gör. Styrka, balans och flexibilitet är viktiga för oss alla!
FORSKNING:
Studier har visat att negativa joner har en positiv effekt på hälsa och åldrande. Klinisk forskning visade att negativa joner överlämnar fördelaktiga positiva aspekter på hälsa oavsett ålder.
NEGATIVA JONER KAN GE DIG GODA EGENSKAPER SÅSOM:
Bättre fokus
Ökad rörlighet
Förbättrad balans
Större inre lugn
Smärtlindring
Ökad styrka
Bättre och djupare sömn
Kortare rehab-tid vid skada
Finns det någon här på forumet som har ett sånt här armband?
L Johnsson
2012-02-09, 18:12
Nix, men låter som healing hokuspokus i mina öron:D
Tricklew
2012-02-09, 18:12
Finns det säkert, om någon av dom har mod nog att kliva fram i denna tråd, låt oss peka finger och skratta.
willtjam
2012-02-09, 18:14
Jag tyckte det lät jättehäftigt. Ökad styrka och rörlighet helt gratis liksom. Varför inte ge dessa armband till patienter med någon slags katabol sjukdom? Nobelpris!
Stefan J
2012-02-09, 18:15
http://easweden.se/
Finns det någon här på forumet som har ett sånt här armband?
Energy Armor! http://www.diablowiki.com/Energy_Armor
willtjam
2012-02-09, 18:18
Energy Armor! http://www.diablowiki.com/Energy_Armor
Jag har inget att tillägga.
Tricklew
2012-02-09, 18:20
Jag köper en när de börjar se ut såhär.
http://images1.wikia.nocookie.net/__cb20110326152210/fallout/images/c/ca/PowerArmor.png
willtjam
2012-02-09, 18:21
Det där ser ut som bumbibjörnar. Fast lite coolare.
http://images1.wikia.nocookie.net/__cb20110326152210/fallout/images/c/ca/PowerArmor.png
fan vad coola men samtidigt så gulliga
Grapeman
2012-02-09, 19:06
TEH Lulz.
"
VAR KOMMER NEGATIVA JONER IFRÅN?
Joner kan bära antingen negativ eller positiv laddning. Negativa joner är skapade beständigt i naturen. När en blixt skär igenom atmosfären eller en våg som slår emot stranden, skapas negativa joner. Vulkaner och vattenfall skapar också joner. När dimma faller, tappar den en elektron, vilket i sin tur leder till skapande av en doft utav frisk luft fylld utav negativa joner "
Alltså, det är ju rätt pinsamt om man skulle känna sig övertygad att det verkligen aktivt gör något.
Placebo dock.
TEH Lulz.
"
Joner kan bära antingen negativ eller positiv laddning. Negativa joner är skapade beständigt i naturen. När en blixt skär igenom atmosfären eller en våg som slår emot stranden, skapas negativa joner. Vulkaner och vattenfall skapar också joner. När dimma faller, tappar den en elektron, vilket i sin tur leder till skapande av en doft utav frisk luft fylld utav negativa joner "
Alltså, det är ju rätt pinsamt om man skulle känna sig övertygad att det verkligen aktivt gör något.
Placebo dock.
teh f*ck?
TEH Lulz.
"
Placebo dock.
Låter rätt hardcore och farligt.
willtjam
2012-02-09, 21:02
Farligt? Det låter råhäftigt! All naturens energi i ett silikonarmband! Typ.
Ganymedes
2012-02-09, 21:24
Haha! Googla australian skeptics, de satte nyligen det största sådanna blufföretaget ur spel. Nämligen Power balance. Stackars korttänka newage'are som slösar pengar på sådant uppenbart båg.
Det lät så coolt... Sedan såg jag att det var ett armband. :(
LoveMachine
2012-02-09, 21:29
När dimma faller, tappar den en elektron, vilket i sin tur leder till skapande av en doft utav frisk luft fylld utav negativa joner
Jo för man få en negativ jon när något tappar en elektron, jag lovar.
Fy fan vad jag blir arg. Inte nog med att grundidén är starkt efterbliven de har ju inte ett rätt någonstans. Även om de nu skulle lyckas ha ett armband extra många negativa joner så skulle det ju bara leda till laddningsobalans som attraherar positiva joner till det är utjämnat. Det funkar också lägga sig i ett badkar med saltvatten och koppla in sig själv i ett väggurtag med likriktare då ska ni få se på negativa joner, sanna mina ord. Eller man kanske ska utsätta sig för lite högenergetisk beta-minus strålning för att producera lite egna. Sin frekvens, är det cyklotron frekvensen eller kanske jon vågor. Troligast den frekvens de blir åtalade för vilseledande reklam med. 2500 joner det är i absolut bästa fall i storleksordningen 10^-21 kg aktiv substans. Om man tar ett riktigt tungt och radioaktivt grundämne.
IDIOTI kallas det. Fast köper man de så förtjänar man att förlora pengar, plus en extra skatt på att inte hänga med i skolan. Ursäkta jag måste ha fått för många positiva joner på jobbet vilket sänkt min tolerans för skitsnack.
willtjam
2012-02-09, 21:41
Det visar bara att ifall man har en flashig hemsida och "forskning" på nåt ämne som nästan ingen kan nånting om så är det alltid nån som betalar för det.
Det visar bara att ifall man har en flashig hemsida och "forskning" på nåt ämne som nästan ingen kan nånting om så är det alltid nån som betalar för det.
Skrev han på en sida som säljer kosttillskott.
willtjam
2012-02-09, 21:46
Här finns ett forum där man kan diskutera sin okunskap. Jag skulle vilja se ett forum på deras hemsida.
Tricklew
2012-02-09, 21:55
Kan ingen skratta och säga Fallout 2, så jag vet om jag får lite creds för min Family Guy.
Här finns ett forum där man kan diskutera sin okunskap. Jag skulle vilja se ett forum på deras hemsida.
Nåja, alla dessa PWO's etc är ju förstås löjliga, och Trance har en poäng i det han säger.
willtjam
2012-02-09, 22:00
Nåja, alla dessa PWO's etc är ju förstås löjliga, och Trance har en poäng i det han säger.
Knappast alla, men nog finns det många.
Trashcan
2012-02-09, 22:11
TEH
När du hasar med dina tofflor på en matta tappar du elektroner. Sen får du en massiv stöt när du nuddar något annat. :(
Tricklew
2012-02-09, 22:13
När du hasar med dina tofflor på en matta tappar du elektroner. Sen får du en massiv stöt när du nuddar något annat. :(
TEH Lulz.
"
Placebo dock.
Så vad ni säger är att jag kan skjuta blixtar och lava om jag köper ett armband?
Three pigs
2012-02-09, 22:15
Trevligt att dom inte ens kan stava till "Steel"...
Powerbalance går under och nya personer fyller platsen:
http://www.tmz.com/2011/11/21/power-balance-bracelets-lawsuit/#.TzQ33-Qgxpg
panzerpig
2012-02-09, 22:52
Jag har en polare som har ett sånt. han är lite hokuspokusig av sig..
Jag bänkar mer än honom men han markar mer än mig så jag skulle säga:
funkar om du vill bli starkare i mark men inte för att öka bänkstyrkan.
willtjam
2012-02-09, 23:16
Ah, det klassiska "funkar för mig" :D
Grapeman
2012-02-10, 20:38
Så vad ni säger är att jag kan skjuta blixtar och lava om jag köper ett armband?
Summan av kardemumman;
Precis! :thumbup:
Företaget(aka powerbalance) i USA som sålde sånt fick böta precis varenda krona de dragit in för att de inte kunde bevisa bandens funktion eller vad man ska kalla det. :)
Finns det studier på denna?
willtjam
2012-02-10, 21:36
Företaget(aka powerbalance) i USA som sålde sånt fick böta precis varenda krona de dragit in för att de inte kunde bevisa bandens funktion eller vad man ska kalla det. :)
Finns det studier på denna?
Självklart :D
FORSKNING:
Studier har visat att negativa joner har en positiv effekt på hälsa och åldrande. Klinisk forskning visade att negativa joner överlämnar fördelaktiga positiva aspekter på hälsa oavsett ålder.
BÄTTRE SÖMN:
År 1969 upptäckte en fransk forskare att överproduktion av hormonet serotonin orsakade sömnlöshet och mardrömmar. Negativa joner användes för att behandla en grupp av personer som hade sömnproblem på grund av överproduktion av serotonin, den franska forskaren upptäckte då att de flesta av dem kunde sova bättre. (Soyka, 1991)
UTMATTNING
Överproduktion av serotonin (kemikalien som produceras inne i hjärnan) orsakar också trötthet. Negativa joner reglerar produktionen av serotonin i hjärnan och kan på så vis minska trötthet och lindra symtomen.
http://martinahollandare.se/?page_id=9
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.