handdator

Visa fullständig version : Kost vid magträning

annden
2012-02-08, 19:01
Som så många andra vill även jag skaffa ett "6-pack" men sammtidigt bygga upp resten av kroppen.
Och mycket av det jag läst säger att man ska käka mindre, om man nu vill skaffa ett 6-pack. Men om jag då sammtidigt vill öka i muskelmassa blir det ju svårt? Lagomt luddigt :Virro
Strunt samma! jag vill veta hur jag ska äta FÖR att få fram 6-packet men sammtidigt bygga upp övriga muskler, vilka måltider ska man käka mer på och vilka mindre? Många har skrivit att man ska käka mindre vid middag?
Är 1.80 lång
väger ca 75 kg.
Har en del fett som måste förbrännas för att magrutorna ska synas, men är inte överviktig!

Popliteus
2012-02-08, 19:03
Ehm ligg på balans ett tag, utvärdera... Om detta inte fungerar får du välja rutor eller massa.

vicarious
2012-02-08, 19:08
Om det vore enkelt, tror du inte alla skulle se ut som muskelknippen med synliga magrutor?

jag vill veta hur jag ska äta FÖR att få fram 6-packet men sammtidigt bygga upp övriga muskler,

Det är som sagt svårt att lyckas bra med båda sakerna samtidigt.

Träna hård styrketräning och ät mycket protein men se till att du hamnar på ett underskott av kalorier.

vilka måltider ska man käka mer på och vilka mindre? Många har skrivit att man ska käka mindre vid middag?

Spelar ingen roll. Det som är avgörande är kaloribalansen. Man kan med fördel försöka lägga mycket av energin efter man har tränat.