Visa fullständig version : När är det dags att deffa?
Namehere
2012-02-08, 11:32
Tjena!
När ska ni börja deffa inför sommaren? Börjar ni redan nu och kör 2 smådeffar innan sommarn, eller väntar ni till april o kör en lång jävel? :)
Vilken vikt vill ni ner till, vilken vikt ligger ni på nu?
Själv ligger jag på 85kg i skrivande stund, vill nog ner till 80, men tror det behövs mer för att få en bra look. Är osäker på när jag ska börja, känns ju som att sommaren inte riktigt tar fart förräns juli..
Jag började min deff för fyra veckor sen, underskott på -500 kcal/dag och planerar att köra ytterligare fyra veckor. Sen är jag inte helt glasklar över hur jag ska göra men tanken är nog att ligga på balans över sommaren.
Anledningen till att jag körde så tidigt är egentligen så enkel som att det här är min första kontrollerade deff då jag verkligen väger allt käk och för journal över både matinttag och viktförändring. Av den anledningen ville jag vara tidigt ute för att kunna korrigera och dona utan att känna någon stress inför strandformen :)
Sheogorath
2012-02-08, 12:07
Jag ska gå ner 8-10 kg och började en 20-veckors diet i söndags. Ska det göras ordentligt och om man ska ner lågt i BF ska man inte stressa. :)
Fishtank
2012-02-08, 12:08
Börja nu om du är osäker och kör ner dig till en nivå så du är nöjd.
Sen kan du köra balans eller en lätt bulk om du hinner bli klar innan sommaren och sen en lätt minideff på 4 veckor just innan beachvädret.
Lite bättre att vara ute i god tid och bli klar för tidigt :)
Jag började 1 Januari. Tappat ca 5-6 kg hittils. Bara 17 kg kvar!! :)
Med andra ord, en låååååång deff blir detta.
Pretorian
2012-02-08, 12:54
Väger numera 86kg. Ska försöka gå upp lite till och sen börja deff i mars.
Börja nu om du är osäker och kör ner dig till en nivå så du är nöjd.
Sen kan du köra balans eller en lätt bulk om du hinner bli klar innan sommaren och sen en lätt minideff på 4 veckor just innan beachvädret.
Lite bättre att vara ute i god tid och bli klar för tidigt :)
+1, låter bäst så :)
Kommer dra igång min 1 April, vill vänta så länge som möjligt för att kunna bygga ett litet tag till.
Ska ner ungefär 5kg april och maj, så 8 veckor deff. Sen blir det nog balans blandat med litet överskott hela sommaren.
Reaper123
2012-02-08, 14:25
Jag påbörjade väl min deff nu i februari, även om det inte var riktigt planerat så. Startvikt ~92 kg, målvikt 80-82 kg?
Kommer periodisera mig och köra stora underskott varvat med "balans", mest för att jag kan ligga på höga underskott utan att tappa onödigt mycket FFM och orkar inte deffa långa perioder! Tippar att jag är klar om 3 månader :)
I övrigt bör man väl börja deffa när man inte känner sig tillfreds med hur "fet" man är? Nu har jag aldrig bulkat (har dock varit extremt fet typ hela mitt liv), så har lite svårt att ge någon vettig input då jag alltid sett mig som fet och i behov av att tappa i vikt *gah!*
Jag har en gräns, magen får inte stick ut längre än bröstkorgen :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.