handdator

Visa fullständig version : Uppgraderat kostschema för deff - konstruktiv kritik och ideér.

madahh
2012-02-07, 12:16
Hej!
Har lagt om mitt schema lite och skulle gärna behöva lite kritik samt nya ideer och helst inte saker som att det är för enformigt, för det trivs jag med.
Jag är 21 år.
180 cm 70 kg. Deffat i ca en månad på detta schema med goda resultat.
Det är mellanmålen mina funderingar ligger på mest, tar som sagt 3 shakes om dan, vilket kanske är onödigt?

Lägger mig på runt 1600-1700 kcal vilket är -500 kcal ca.
Och runt 200g + protein.

Frukost
1,5 dl Havregrynsgröt
1 dl minimjölk
Kanel
0,5 dl vassle

Mellanmål
1dl vassle

Lunch
250g grönsaker ( typ broccoli/blomkål och liknande)
150-200g magert kött ( Kykling/tonfisk/lax/kött)

Mellanmål
250g Kvarg

Före träning
Kreatin alternativt 1 dl vassle

Efter träning
1 dl vassle

Middag
250g grönsaker ( typ broccoli/blomkål och liknande)
150-200g magert kött ( Kykling/tonfisk/lax/kött)

Kvällsmål
250g Kvarg

Kommentarer/tips?

madahh
2012-02-07, 12:31
Jag glömde givetvis mina vitaminer samt tillskott som jag tar.

Multivitamin
Omega 3
Whey 80
Kreatin

Thats it!

Pretorian
2012-02-07, 12:41
Men ändra inte om det går bra. Du ligger på underskott och får i dig stor mängd protein och du får resultat, låter kanon. Kanske lite lite fett men jag såg att du äter Omega 3. Dessutom äter du ju lax också.

madahh
2012-02-07, 12:55
Jag äter ju som sagt väldigt lågt med kolhydrater och fett, frånsett frukosten då jag får i mig lite kolhydrater, har det någon betydelse av att öka detta eller funkar det att ligga kvar?

nisse1976
2012-02-07, 13:38
Jag äter ju som sagt väldigt lågt med kolhydrater och fett, frånsett frukosten då jag får i mig lite kolhydrater, har det någon betydelse av att öka detta eller funkar det att ligga kvar?

Du får i dig väldigt mycket protein, säkert inget dumt med det men kan du inte minska det lite och köra nån sås till lunch middag? Dels blir det godare och dels får du i dig lite mer fett.

Kolhydrater har som enda uppgift att ge energi, det har alltså inga livsavgörande egenskaper som protein och fett = Om du känner dig trött och se öka kolhydratmängden lite och se om du märker nån skillnad, om inte så ligg kvar på det låga intaget.