Visa fullständig version : Matschema för deff.
Hej
Vill gärna ha era kommentarer på mitt matintag.
Skulle tippa på att jag ligger på ca 10 kg för mycket för rutvikt.
Längd: 178cm
Vikt: 82.5 kg
Tränar gym 4-5 ggr per vecka. Ca 30 min per gång. efter frukost eller efter lunch.
Mitt intag ser ut enl följande:
Frukost:
3 dl mild Youghurt 3%
1 dl Start russin
Mellis:
1 dl Whey 80
2 dl Mellanmjölk
Lunch:
Pasta med någon sås ca 500 kcal.
Mellis:
1 dl Whey 80
2 dl Mellanmjölk
Middag:
Köttfärs, kycklig eller fisk. ca 600 kcal
Pretorian
2012-02-07, 10:36
Du kanske ska lägga till lite mer protein vid lunchen. Har du ett datum för när du ska ha gått ner 10kg? Svårt att säga om du går ner i vikt på det där eller inte.
ca 2g protein/kg kroppsvikt
ca 5-700kcal underskott
kan fungera bra om du inte fuskar, eller uppskattar fel då du inte verkar ha räknat på kalorierna så noga.
skulle rekomendera att höja proteinintaget, samt passa dig med vilken fetthalt på filk du väljer då kan du snabbt stiga i kcal.
Som alla andra så är målet att gå ner 10kg till sommaren. Dvs ca 5 månader. Är lite rädd för att få i mig för mycket protein...har hört att man kan paja levern. Nu ligger jag på ca 70-80g protein per dag. Kommer jag att öka i massa på denna träning och matintag? jag kör tungt 4 set á 6-8 reps. Har sett en ganska stor skillnad från när jag började i oktober.
Jag har ett stillasittande jobb så ska försöka ut och gå 30 min ett par gånger i veckan.
Som alla andra så är målet att gå ner 10kg till sommaren. Dvs ca 5 månader. Är lite rädd för att få i mig för mycket protein...har hört att man kan paja levern. Nu ligger jag på ca 70-80g protein per dag. Kommer jag att öka i massa på denna träning och matintag? jag kör tungt 4 set á 6-8 reps. Har sett en ganska stor skillnad från när jag började i oktober.
Jag har ett stillasittande jobb så ska försöka ut och gå 30 min ett par gånger i veckan.
Oroa dig inte för levern.
Reaper123
2012-02-07, 12:03
Jag har ett stillasittande jobb så ska försöka ut och gå 30 min ett par gånger i veckan.Jag ligger mer eller mindre ALDRIG under 250g protein/dag (90kg @ 184 cm). Nu är jag fullt frisk och oroar mig inte om min lever då jag håller ett högt vätskeintag för att underlätta jobbet för den!
Du bör äta omkring 2xkv, alltså ~160g protein annars lär risken vara överhängande att du tappar onödig FFM. Värt att ta chansen? Ja det är såklart upp till dig!
Annars ser själva upplägget vettigt ut med målfrekvens/träningsmängd om du nu landar omkring 500 kcal i underskott per dag tack vare detta! :)
Jag ligger mer eller mindre ALDRIG under 250g protein/dag (90kg @ 184 cm). Nu är jag fullt frisk och oroar mig inte om min lever då jag håller ett högt vätskeintag för att underlätta jobbet för den!
Du bör äta omkring 2xkv, alltså ~160g protein annars lär risken vara överhängande att du tappar onödig FFM. Värt att ta chansen? Ja det är såklart upp till dig!
Annars ser själva upplägget vettigt ut med målfrekvens/träningsmängd om du nu landar omkring 500 kcal i underskott per dag tack vare detta! :)
Tack för alla tips och kommentarer. Då fortsätter jag på samma bana
vicarious
2012-02-07, 14:42
Mer protein till frukost och lunch tycker jag. 1g/kg är för lågt. Minst 2g/kg men gärna mer.
Mer protein till frukost och lunch tycker jag. 1g/kg är för lågt. Minst 2g/kg men gärna mer.
Okej då får jag öka dosen...blandar med vatten nu istället för mjölk. Då blir det 3-4 shakes whey 80 om dagen.
Pretorian
2012-02-08, 08:59
Glöm inte att det är protein i mjölk också (som du nu byter till vatten).
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.