Visa fullständig version : Melodifestivalen 2012
Pudzianovski
2012-02-04, 20:45
Thorsten var grym :thumbup:
Resten har sugit...
Pudzianovski
2012-02-04, 20:46
Extra plus till Thorsten att ha Björn som entrémusik :hbang:
David Brent
2012-02-04, 20:49
Har skiten dragit igång i år igen?
bigtraps
2012-02-04, 20:51
Thorsten var grym :thumbup:
Resten har sugit...
Helt väntat
Har inte sett mycket av det, men verkar som själva tillställningen är lycakd denna gång. Framför allt med den där unga tjejen som ledare, eller har jag fel? Vanligtvis brukar det vara misslyckad underhållning...
Känns inte som någon vild gissning att Loreens låt kommer att hålla längst och spelas mest.
Edit ad ovan: Ja, Gina Dirawi är begåvad.
Lasse Kongo
2012-02-04, 21:44
Jag kan nog räkna mig som en av Dead By Aprils största fan, har avgudat dem sedan gruppen startade -07, har de mesta som finns med dem och har sett dem flera ggr live, så visst drog jag lite på mig när jag fick reda på att de skulle vara med i MF iår... Men nog känner jag mig lite extra stolt att de gick vidare direkt, trodde inte alls de skulle fånga svenska hjärtan såpass, låten var dock inte den bästa de producerat men med senaste skivan ändrade de ju lite på sin stil jämfört mot första plattan, till det sämre bör sägas men senaste plattan har ett par fina låtar iaf.
Rock On, Rock Harder.
Jag hade önskat att de haft en låt med lite mer tryck i, så att de s.a.s. hade gjort sig själva rättvisa. Det hade kunnat bli awesome.
Lasse Kongo
2012-02-04, 22:02
Jag hade önskat att de haft en låt med lite mer tryck i, så att de s.a.s. hade gjort sig själva rättvisa. Det hade kunnat bli awesome.
Absolut, men det var väl lite smarta o slängde in en pojkbandsrefräng...
Det var bara Ginas röst jag kände igen! Hon va en hel del snyggare nu än tex här! :D
EWyyYgimRCM
Ignatius72
2012-02-04, 22:28
Känns inte som någon vild gissning att Loreens låt kommer att hålla längst och spelas mest.
Edit ad ovan: Ja, Gina Dirawi är begåvad.
Loreen låter otroligt mycket playback. Gina begåvad, på vad?
http://youtu.be/Z4d9YlMTRkE
Rätt låtar gick vidare för en gångs skull.
Ignatius72
2012-02-04, 22:34
http://youtu.be/Z4d9YlMTRkE
Det var bättre :D
Obesvärat prata programledarblaj, t.ex. Vilket inte nödvändigtvis t.ex. Helena Bergström är, sin scenvana till trots.
Skuggvargen
2012-02-04, 22:35
Nu skulle jag vilja säga att jag fick magont av Dead by april just för att allt är så fruktansvärt mainstream, larvmetal och har ingen plats på en melodifestival. Jag skulle personligen gladeligen spola ner dom som en lurk i toan. Resten var lika kassa, nä! det var bättre förr..
ABBA liksom :cool:
Nu skulle jag vilja säga att jag fick magont av Dead by april just för att allt är så fruktansvärt mainstream, larvmetal och har ingen plats på en melodifestival. Jag skulle personligen gladeligen spola ner dom som en lurk i toan. Resten var lika kassa, nä! det var bättre förr..
ABBA liksom :cool:
Även om det är mainstream, så får metalgenren förhoppningsvis fler lyssnare.
Lasse Kongo
2012-02-05, 09:26
I en tävling som Melodifestivalen där ett Metalcoreband med relativt mycket growl ingår i numret direkt framröstas vidare av svenska folket har man iallafall knarkat om man kallar det mainstream.
Sen huruvida man tycker DBA är mainstream som band kan man nog utveckla isåfall, dock är det ju knappast något att skriva hem om då de flesta rockband består av sångare, trummis, basist, gitarrist och batterist som spelar sina instrument på samma sätt och influeras av andra band och sångare, ja då vet jag iallafall inte hur man ska definiera mainstream.
Eddie Vedder
2012-02-05, 09:51
Jag höll på Thorsten Flinck och röstade på honom tre gånger. Nu lär jag inte titta mer på festivalen i år om han nu inte går till final.
Jag höll på Thorsten Flinck och röstade på honom tre gånger. Nu lär jag inte titta mer på festivalen i år om han nu inte går till final.
This.
Ignatius72
2012-02-05, 11:28
I en tävling som Melodifestivalen där ett Metalcoreband med relativt mycket growl ingår i numret direkt framröstas vidare av svenska folket har man iallafall knarkat om man kallar det mainstream.
Eftersom de blev framröstade så borde det ju per definition betyda att det är just mainstream?
DBA är ju lite av metalens pojkband. Dock gillar jag deras sound, så jag orkar uppriktigt sagt inte bry mig om huruvida det är fint att gilla dem eller inte.
Apropå Thorsten Flinck, så är han ju bara osympatisk och pretentiös, t.o.m. för mycket för att det skall bli vettig freakshow. Kan någon förklara för en oförstående vad det är han har?
dream_theater_
2012-02-05, 12:05
Gina var väl det enda som jag tyckte stod ut igår, hon är helt fantastisk framför kameran!
Lasse Kongo
2012-02-05, 13:39
DBA är ju lite av metalens pojkband. Dock gillar jag deras sound, så jag orkar uppriktigt sagt inte bry mig om huruvida det är fint att gilla dem eller inte.
Apropå Thorsten Flinck, så är han ju bara osympatisk och pretentiös, t.o.m. för mycket för att det skall bli vettig freakshow. Kan någon förklara för en oförstående vad det är han har?
Jag är väl inne på samma spår, man gillar eller gillar inte, oavsett fint, mainstream or whatevah.
Eddie Vedder
2012-02-05, 14:21
Pretentiösa kulturmänniskor har en tendens att bli mina idoler. ;) Och osympatisk håller jag inte med om faktiskt. Han verkar svår som person men ändå väldigt snäll. Jag uppfattar honom som en empatisk person som vill väl men som har lite för mycket issues för att fungera helt optimalt rent socialt.
Loreen *cupid*
helt otrolig
Loreens låt hade stulit Britneys refräng?
http://youtu.be/qzU9OrZlKb8
Nu ska ni inte fråga mig varför jag hört den förut!!! :D
callebolund
2012-02-05, 18:39
Marie Serneholt (stavning) Var gudomligt snygg, och hennes dansare hade extremt sexiga uniformer enligt mig..;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.