handdator

Visa fullständig version : Ny i Sthlm, behöver tips och råd

lina03
2012-02-03, 23:55
Hej!

Jag är ny i stan och känner mig lite vilsen. Bor på Lidingö och behöver tips på bra gym.

Funderar även på att bli medlem på en SL-klubb. Har aldrig tränat det förut och undrar hur det fungerar. Är det bara ett vanligt gym eller tränar man med tränare och får hjälp? Någon som har tips på en trevlig klubb? Stockholms atletklubb?

Sist men inte minst vore det trevligt med träningsvänner. Har inte så mycket kontakter här och det vore skoj att träffa folk med samma intresse.

Dirty South
2012-02-03, 23:58
http://lmgtfy.com/?q=Gym+Liding%C3%B6

:)

lina03
2012-02-04, 00:02
http://lmgtfy.com/?q=Gym+Liding%C3%B6

:)

Tack. Har googlat och provtränat på ett gym som inte var så bra. Tänkte om någon skulle råka ha ett grymt tips.

Petter__Jonsson
2012-02-04, 00:03
Om du söker atletklubbar så bör Sundbybergs TK eller Täby AK vara bra alternativ (de ligger iofs inte på Lidingö). Många riktigt trevliga personer som tränar på båda anläggningarna. STK är bra på många sätt, Täby AK har jag inte besökt dock.

Dreas
2012-02-04, 00:04
Hej!

Jag är ny i stan och känner mig lite vilsen. Bor på Lidingö och behöver tips på bra gym.

Funderar även på att bli medlem på en SL-klubb. Har aldrig tränat det förut och undrar hur det fungerar. Är det bara ett vanligt gym eller tränar man med tränare och får hjälp? Någon som har tips på en trevlig klubb? Stockholms atletklubb?

Sist men inte minst vore det trevligt med träningsvänner. Har inte så mycket kontakter här och det vore skoj att träffa folk med samma intresse.För en trevlig klubb kan jag varmt rekommendera STK.

Skulle rekommendera dig att ta kontakt med Mini här på forumet :)

Rahf
2012-02-04, 00:05
STK är grymt!

lina03
2012-02-04, 00:05
Om du söker atletklubbar så bör Sundbybergs TK eller Täby AK vara bra alternativ (de ligger iofs inte på Lidingö). Många riktigt trevliga personer som tränar på båda anläggningarna. STK är bra på många sätt, Täby AK har jag inte besökt dock.

Ingen fara om de ligger en bit bort. Tack, ska kollas upp :)

Petter__Jonsson
2012-02-04, 00:08
Ingen fara om de ligger en bit bort. Tack, ska kollas upp :)

Gör det :) På STK finns många hjälpsamma personer om du skulle vara intresserad av SL eller OL. Jag brukar träna där ca en gång i veckan och det är alltid bra stämning och trevligt folk på plats. Mini, LindaS och Hurril här på forumet är där väldigt ofta.

Täby AK tror jag också är bra, har bara hört positiva saker om det gymmet också (Nellie här på forumet brukar träna där).

lina03
2012-02-04, 00:08
Många som röstar på STK. Jag är ny på detta, men hur funkar det? Kör man pass med någon eller tränar man själv? Kan man köpa träningstimmar eller hur funkar det?

L-Sami
2012-02-04, 00:13
Många som röstar på STK. Jag är ny på detta, men hur funkar det? Kör man pass med någon eller tränar man själv? Kan man köpa träningstimmar eller hur funkar det?

Man tränar tillsammans med de andra medlemmarna på gemensamma träningstider, finns folk som hjälper en vid behov.

Petter__Jonsson
2012-02-04, 00:14

Skicka ett PM till http://www.kolozzeum.com/forum/member.php?u=3269 så kan ni säkert bestämma någon tid :) Måndag, onsdag och fredag (mellan ca 18 och 21)är det alltid mycket lyftare i lokalen.

mini
2012-02-04, 00:14
Man kan säga att vi tränar själva men ihop. Vi är ett gäng som brukar köra måndag, onsdag och fredag kväll. Alla hjälper alla kan man säga. Kom ner och testa någon kväll. Vi är oftast där från 18 eller strax efter och framåt.

lina03
2012-02-04, 00:19
Man kan säga att vi tränar själva men ihop. Vi är ett gäng som brukar köra måndag, onsdag och fredag kväll. Alla hjälper alla kan man säga. Kom ner och testa någon kväll. Vi är oftast där från 18 eller strax efter och framåt.

Det gör jag gärna. Läser att ni har nybörjarträningar på måndagar, får testa det!