handdator

Visa fullständig version : "Det är solklart att gladiatorerna är dopade"

Explosiven
2012-02-03, 21:24
Aftonblajjan (http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article14315829.ab)

"”Osunda värderingar på bästa sändningstid”.

TV4:s ”Gladiatorerna” får stark kritik av före detta häcklöparen Robert Kronberg.

– Det är solklart att gladiatorerna är dopade, säger han till Nöjesbladet."

Är det så jävla självklart? Jag tycker dom ser rätt beniga ut.

Vad tycker ni?

Grazzafukkinrazzi
2012-02-03, 21:25
Aftonblajjan (http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article14315829.ab)

"”Osunda värderingar på bästa sändningstid”.

TV4:s ”Gladiatorerna” får stark kritik av före detta häcklöparen Robert Kronberg.

– Det är solklart att gladiatorerna är dopade, säger han till Nöjesbladet."

Är det så jävla självklart? Jag tycker dom ser rätt beniga ut.

Vad tycker ni?

Ako Rahim lär väl ha testats i alla fall.

ceejay
2012-02-03, 21:28
Man får la inte spekulera i vilka som är dopade och inte dopade på kolo?

Men nej, jag tror inte det är solklart att alla är det, några specifika däremot.

Whoopie
2012-02-03, 21:31
man får la inte spekulera i vilka som är dopade och inte dopade på kolo?

men nej, jag tror inte det är solklart att alla är det, några specifika däremot.

1´+

göteborg
2012-02-03, 21:31
Osunda värderingar på bästa sändningstid :D

Jazen
2012-02-03, 21:35
är inte så svårt att planera sin kur när det inte sker så många stickprov.

"Kontrollerna sker vid ett enstaka tillfälle, innan inspelningarna drar igång,berättar Magnus Karlsson Lamm. Under inspelningarnas tid förekommer det inte "stickprov”

som ceejay säger, alla är troligen inte dopade men visst finns det vissa som är det.

MAXX
2012-02-03, 21:44
näh

http://cdn01.tv4.se/polopoly_fs/1.2488595.1325774559!image/2241488730.jpg_gen/derivatives/w450/2241488730.jpg

Solros
2012-02-03, 21:45
*popcorn*

Kwon
2012-02-03, 21:46
Stinger är iaf 100 % naturell! Så det så!

bluelight
2012-02-03, 21:47
En har väl erkänt bruk i aftonbladet? Nämner inga namn. Sen att doping är så vanligt som det är så är antagligen någon utav dom det, nu eller tidigare.

göteborg
2012-02-03, 21:48
Men det känns inte direkt som någon är förd bakom ljuset i detta fallet. Hela alla tittare inklusive de under 11 år förutsätter detta.

MAXX
2012-02-03, 21:50
Jag ser två rena i denna bilden

http://akorahim.myshowroom.se/files/2012/01/138.JPG

:D

JJOHANSSON
2012-02-03, 21:53
Ako Rahim lär väl ha testats i alla fall.

Ako är en väldigt stor inspirations-källa till mig men jag tycker att det är ganska obvious att man har brukat ifall man är bäst i världen @ athletic fitness.

Skulle även anta att de tar saker som har kort halveringstid ellervaddetnukallas och får reda på att dom ska få pissa i förtid. *popcorn*

Skulle de plockat in Ako ifrån gatan för några år sedan så hade han säkert åkt dit.

#/Outb4haters.

Fordon
2012-02-03, 21:55

Två? Jag tycker alla har typiskt manliga karaktärsdrag i ansiktet :O

göteborg
2012-02-03, 22:05
Varför är han i mitten med? är han lång eller? fan vi har ju 100 sånna killar på gymmet. tuffa tatueringar dock, vilken automat fick han dem i?

göteborg
2012-02-03, 22:09
Hade varit kul med riktiga idrottare som Robert Kronberg som gladiatorer. Lite olivolja och hårgele och saken är biff. De som ställer upp som tävlande är ju mer vältränade än gladiatorerna, hur kul e det?

jaja jag vet, show, men man kan ju klaga

willtjam
2012-02-03, 22:10
Därför att han är känd.

göteborg
2012-02-03, 22:12
känd för vadå, spelar han i rockband eller?

willtjam
2012-02-03, 22:15
http://sv.wikipedia.org/wiki/Mikael_Spreitz

Kwon
2012-02-03, 22:19
Varför är han i mitten med? är han lång eller?

Micke är med för att spela Tor.

stevebc
2012-02-03, 22:23
Osunda värderingar? TV4? Haha. Slå på kanalen vilken timme som helst om dagen och oddsen är att skräp av varierande ruttenhet sänds. Gladiatorerna är löjeväckande nog, doping eller ej.

göteborg
2012-02-03, 22:24
Kwon: Meehhh, han ser ut som en hårdrockare. Ok, om han även om han är din vän kan du inte tycka han ser ut som sinnebilden av Tor.

Jag vet att jag är lite hård, men man får ju vara hård mot offenliga personer som väderpresentatörer, utvikningsmodeller mm

Kwon
2012-02-03, 22:25
Kwon: Meehhh, han ser ut som en hårdrockare. Ok, om han även om han är din vän kan du inte tycka han ser ut som sinnebilden av Tor.

Nej Tor ser han inte ut som, de skulle hittat på ett annat namn/skapat en annan karaktär åt honom imo

agazza
2012-02-03, 22:32
Han är väl med pga att han klarade uttagningsprovet, som många andra BB:s misslyckades på.

ontopic så ja, doping har funnits i årtionden, men nuförtiden när rekord på rekord slås så är alla plötsligt rena och genetiska missfoster som framkommit på en halv generation. Ajjmän.

göteborg
2012-02-03, 22:34
Agazza: No shit! Tack för klargörandet.

Pudzianovski
2012-02-03, 22:36
Älskar såna här trådar :D

Dav0d
2012-02-03, 22:41
Gillar hur deras miner är brutala, samt kläderna likaså. Men föttern har de typ Nike skor eller vita strumpor :D

Adama
2012-02-03, 23:00
Han är väl med pga att han klarade uttagningsprovet, som många andra BB:s misslyckades på.

Tor slapp göra uttagningsprovet, han blev castad bara på utseendet.

Vetefan vars jag läste det dock, tror det var nånstans här på forumet. Kanske PepzAdept som var med på uttagningarna skrev om det?

filmjölk
2012-02-03, 23:13
Vart är de porriga guld- och silver-kostymerna? det här ser ut som nån slags S&M.

Kwon
2012-02-03, 23:14
Vart är de porriga guld- och silver-kostymerna?

Not this year bro!

I år är det mörkt som gäller

Petter__Jonsson
2012-02-03, 23:15
Tråkigt med en till sådan här tråd med dopingspekulationer ofta grundade i en märkligt snedvriden självbild hos den som anklagar. Det är lätt att dölja sina egna misslyckanden genom att anklaga alla som är bättre för fusk.

Vad jag vet så testades alla i samband med uttagningarna (vilket iofs inte säger något om resten av livstiden). Jag vet att det finns gladiatorer som är helt drogfria och är helt säker på att de varit det hela livet.

Silencer
2012-02-03, 23:18
Flera av dem väger typ sin längd minus 80-90 i grym form med ett satans tryck. De kanske inte kurar just nu men det är antagligen långvarigt kurande som gjort att de kan uppnå den fysiken, även om de var rena när de testades, om de nu testades.

Jag skiter i om de trycker, låt dem göra som de vill för fan.

Dirty South
2012-02-03, 23:21
Tråkigt med en till sådan här tråd med dopingspekulationer ofta grundade i en märkligt snedvriden självbild hos den som anklagar. Det är lätt att dölja sina egna misslyckanden genom att anklaga alla som är bättre för fusk.

Vad jag vet så testades alla i samband med uttagningarna (vilket iofs inte säger något om resten av livstiden). Jag vet att det finns gladiatorer som är helt drogfria och är helt säker på att de varit det hela livet.

lol

Kwon
2012-02-03, 23:22
http://www.gladiatorszone.co.uk/_global/images/international/sweden/new/image.jpg

mini
2012-02-03, 23:26
lol

Folk som dopar sig brukar ha svårt att förstå att någon kan få bättre resultat än dem ren. Gissar att det är därför du lollar.

göteborg

Jag tror verkligen inte RK jämnför sig med Gladiatorerna. De spelar i två helt olika ligor, det måste du förstå. Helt otroligt att du ens jämnför dessa.

Petter__Jonsson
Flera av dem väger typ sin längd minus 80-90 i grym form med ett satans tryck. De kanske inte kurar just nu men det är antagligen långvarigt kurande som gjort att de kan uppnå den fysiken, även om de var rena när de testades, om de nu testades.

Mycket märkligt argument. När jag läser sådant här blir jag bara ledsen, det är så fel och sprider okunnskap.

Att väga tex 90 kg i den formen på 180 cm är något som många kan uppnå rent med bra träning och gott tålamod. Den som påstår annat har riktigt dålig koll på träning.

Petter__Jonsson
2012-02-03, 23:29
Jag tror verkligen inte RK jämnför sig med Gladiatorerna. De spelar i två helt olika ligor, det måste du förstå. Helt otroligt att du ens jämnför dessa.

Jag jämför inte RK med Gladiatorerna, jag pratar om vad som brukar vara grunden till sådana här uttalanden i största allmänhet. Detta är inte första gången skitsnack sprids över internet.

Lasse Kongo
2012-02-03, 23:31

Jag skiter i om de trycker, låt dem göra som de vill för fan.

Ja och skit för all del i världen i alla som knarkar och i den vevan begår brott, för inte kan väl de som dopar sig vara kriminella, o nej det är renlevnadsmänniskor vi talar om för Guds skull, personer som tränar och har koll på sin kost som sedan bara råkar slå i sig preparat avsedda för svårt sjuka, djur eller varför inte insektsmedel eller sprängämnen, renlevnadsmänniskor var ordet.

Eller vafan, låt våldtäktsmän hålla på fritt, de vill ju bara knu l la lite, låt dem gör det dem vill för fan!

Dirty South
2012-02-03, 23:33
Folk som dopar sig brukar ha svårt att förstå att någon kan få bättre resultat än dem ren. Gissar att det är därför du lollar.

Fel, gissa igen.

Petter__Jonsson
2012-02-03, 23:35
Fel, gissa igen.

Berätta gärna..

Jag kan inte komma på någon annan gissning.

Lasse Kongo

Det du just skrev, vad vet du om det egentligen?

"Folk"? Kolozzeum då eller?

göteborg
Men spelar det egenligen någon roll om de är dopade? Det är en show och alla förväntar sig det. Det är en annan sak än att springa 100 meter.

Däremot kan det vara tråkiga förebilder, men vad ska man göra. Så är det ju med topmodel, big brother.. också och så vidare.

Jag har ideer på hur man kunde gjort gladiatorerna mkt bättre men förmodlingen inte lika publikvänligt. Kapitalismens baksida. Framsidan är lika ful.

Aight
2012-02-03, 23:36
Krävs väl inte mer än normal hjärnkapacitet för att förstå att alla där inte har (haft) rent mjöl i påsen? Den som säger emot är ju bara naiv/blundar för verkligheten. Jag skulle också dopat mig utan att tveka om det inte var för bieffekter, lagligt eller ej, true story

edit: Som ni kanske märker har jag inget emot att dom eventuellt dopar/har dopat sig, och jag ser hellre dom som förebilder om dom kan få glin att dra sig till gymmen än fittprogram som kungarna av tylösand som sprider skräp som Jockiboi

mini
2012-02-03, 23:36
Fel, gissa igen.

Det intresserar mig föga om du inte har mer än sådär att komma med. Jag räknade inte med att du skulle erkänna att jag har rätt. Preppare har oftast inte den självinsikten

Dirty South
2012-02-03, 23:40
Det intresserar mig föga om du inte har mer än sådär att komma med. Jag räknade inte med att du skulle erkänna att jag har rätt. Preppare har oftast inte den självinsikten

https://static.flashback.org/img/smilies2/whoco5.gif

Silencer
2012-02-03, 23:40
Mycket märkligt argument. När jag läser sådant här blir jag bara ledsen, det är så fel och sprider okunnskap.

Att väga tex 90 kg i den formen på 180 cm är något som många kan uppnå rent med bra träning och gott tålamod. Den som påstår annat har riktigt dålig koll på träning.

Så Martin Berkhan, Lyle Mcdonald m.fl. har helt fel tycker du?
Det är bara genetiska freaks som kan väga 90kg med under 10% bodyfat på 180cm

Johanss0n
2012-02-03, 23:43
Hade varit intressant om han hade uttalat sig om Usain Bolt*popcorn*
Om man nu måste preppa för att se ut som Micke ocg co vilka extrema mängder måste man inte inta för att se ut som Bolt och springa snabbast någonsin. Men han käkar nog mycket gröt de är nog det.

agazza
2012-02-03, 23:46
Det är finns väl en heldel med lite bättre rykte än gemene internetkrigare, som även förespråkar längden minus 100 (alternativt 90 för genetiska avvikelser).

Innan jag tror på folk med den vikten i tävlingsform ska dom ha ett årtionde eller två på gymmet dessutom.

Petter__Jonsson
2012-02-03, 23:47

Jag vet inte vad Martin och Lyle säger så då är det svårt att säga om de har fel eller ej. Martin själv har ju en fysik som hade stått sig riktigt bra vid jämförelse mot några av gladiatorerna...

Sedan är det första är det inte tal om några 10 % kroppsfett på någon av gladiatorerna i den form de är i under inspelningarna. 10 % på en kaliper har några säkerligen men 10 % på riktigt, tex vid en DEXA/DXA (olika benämningar förekommer)-mätning hade ingen av dem varit under 10 %.

Bra förutsättningar för muskelbygge är självklart en förutsättning men 90 kg på 180 cm i bra form är något som många kan uppnå med många år av bra träning.

agazza
2012-02-03, 23:48
Ett sidospår som jag tycker folk borde diskutera är hur rekord kan slås gång på gång utan någon materiell utveckling i vissa sporter, där även tidigare rekordinnehavare har fuskat så påstår man att folk slår dessa rekord rena idag. Jomenhej.

Petter__Jonsson
2012-02-03, 23:52
Ett sidospår som jag tycker folk borde diskutera är hur rekord kan slås gång på gång utan någon materiell utveckling i vissa sporter, där även tidigare rekordinnehavare har fuskat så påstår man att folk slår dessa rekord rena idag. Jomenhej.

Varför skulle de inte kunna vara rena? Varför skulle fusk vara enda vägen? Med den inställningen kan vi lika gärna lägga ner all idrott. Teknik, grundförutsättningar, träningsmetoder med mera betyder mer än vad många tror.

Kwon
2012-02-03, 23:52

Samedi
177 cm
96 kg

Wolf
178 cm
96 kg

Pansar
182 cm
103 kg

Silencer
2012-02-03, 23:56
Samedi
177 cm
96 kg

Wolf
178 cm
96 kg

Pansar
182 cm
103 kg

Ja du ser ju. Herrejävlar...

Solros
2012-02-03, 23:59
Martin själv har ju en fysik som hade stått sig riktigt bra vid jämförelse mot några av gladiatorerna...

Samedi
177 cm
96 kg

Wolf
178 cm
96 kg

Pansar
182 cm
103 kg

Hehe, Martins stats:
186 cm/87.5 kg

Men Prime ligger väl ungefär runt där :)

agazza
2012-02-04, 00:03
Varför skulle de inte kunna vara rena? Varför skulle fusk vara enda vägen? Med den inställningen kan vi lika gärna lägga ner all idrott. Teknik, grundförutsättningar, träningsmetoder med mera betyder mer än vad många tror.

Hur kan man tro att ALLA är rena och har varit det jämt?

Hur kan man tro att någon idag som är ren ska fullständigt krossa ett rekord som sats tidigare bland världseliten där doping förekommit?

En annan sak så borde ett positivt test alltid leda till livstids avstängning från sporten.

Jag pratar inte heller om ALL idrott. Visst finns det säkert undantag här och där, men jag tycker dom flesta är lite väl naiva.

Titta bara det här forumet som är till 99% dopingfritt men fyllt av acneryggar på fullvuxna grabbar med bitchtits.

Hur som haver är det min inställning, och det kan diskuteras hur länge som helst, men inget jag orkar igen.

Johanss0n
2012-02-04, 00:04
Ja du ser ju. Herrejävlar...

Fast ingen av dom där är ju särskillt hårda (förutom wolf) pansar är ju mest bulkig/småfet -20kg på han så är det ju knappast något att höja på ögonbrynen över

L-Sami
2012-02-04, 00:05
Alla är rena i gladiatorer. Varför ska man dopa sig? När man använder lämpliga träningsmetoder, har bra teknik i övningar, har bra grundförutsättningar och gener liksom.

Aight
2012-02-04, 00:07
Hur kan man tro att ALLA är rena och har varit det jämt?

Hur kan man tro att någon idag som är ren ska fullständigt krossa ett rekord som sats tidigare bland världseliten där doping förekommit?

En annan sak så borde ett positivt test alltid leda till livstids avstängning från sporten.

Jag pratar inte heller om ALL idrott. Visst finns det säkert undantag här och där, men jag tycker dom flesta är lite väl naiva.

Titta bara det här forumet som är till 99% dopingfritt men fyllt av acneryggar på fullvuxna grabbar med bitchtits.

Hur som haver är det min inställning, och det kan diskuteras hur länge som helst, men inget jag orkar igen.

Bra inlägg och jag håller med, du har min respekt :thumbup:

L-Sami
2012-02-04, 00:08

Är man dopad om man har akne på ryggen som vuxen?

Dirty South
2012-02-04, 00:12
Alla är rena i gladiatorer. Varför ska man dopa sig? När man använder lämpliga träningsmetoder, har bra teknik i övningar, har bra grundförutsättningar och gener liksom.

Not sure if serious https://static.flashback.org/img/smilies2/noexpression.gif

Han skrev bitchtits också.

Stoltz
2012-02-04, 00:19
Osunda värderingar på bästa sändningstid :D

Haha, gillade den också. Osunda värderingar?? På TV? Nej, nu blommar ju löken!

agazza
2012-02-04, 00:24

Någon mod kan få editera till grov acne alternativt grova acneärr.

Något jag aldrig sett hos någon icke preppare, hur mycket vassle dom än drar i sig per dag. Men du förstår nog vad jag syftar på utan att vi ska behöva analysera sönder det.

Kwon
2012-02-04, 00:57
Svårt att säga gällande gladiatorerna vid första anblicken.

Jämför med någon som är ren tex
http://i453.photobucket.com/albums/qq253/csnut18/374954_287651304609930_124239210951141_773414_2032 802249_n.jpg

Silencer
2012-02-04, 01:09
Fina handleder....

willtjam
2012-02-04, 01:13

Något jag aldrig sett hos någon icke preppare, hur mycket vassle dom än drar i sig per dag. Men du förstår nog vad jag syftar på utan att vi ska behöva analysera sönder det.

Är du seriös?

Minimjölk
2012-02-04, 01:25
Ärligt talat tycker jag årets gladiatorer är långt ifrån samma form som de som härjade för några år sedan. Några av dem ser ju knappt tränade ut, inte om man tx jämför med 100m-löpare.

Många av de har ju dessutom några år på nacken och en gedigen träningsbakgrund. Dessutom har ju just de blivit uttagna för de var de bästa av de sökande. Det finns de som har hyffsat lätt för att bygga muskler även utan steroider. Med tanke på utbredningen v dopingmedel bland tränande idag är det däremot otroligt om alla Gladitorerna genom alla tider varit rena

Matsa
2012-02-04, 01:39
Ako är en väldigt stor inspirations-källa till mig men jag tycker att det är ganska obvious att man har brukat ifall man är bäst i världen @ athletic fitness.

Skulle även anta att de tar saker som har kort halveringstid ellervaddetnukallas och får reda på att dom ska få pissa i förtid. *popcorn*

Skulle de plockat in Ako ifrån gatan för några år sedan så hade han säkert åkt dit.

#/Outb4haters.

Nu vet jag för lite om Ako för att uttala mig om honom specifikt men jag tror inte att man behöver dopa sig för att bli bäst i AF. Det är en väldigt liten sport så konkurrensen är ganska begränsad. Inget förringande menat mot killarna som tävlar i AF, det fåtal jag vet något om har både imponerat och inspirerat.

Berkhan etc ser längd - 100 i tävlingsform (ca 5%) som ett rimligt genetiskt max. Torr dessutom så där kan du lägga till sådär 2-3kg.

Det är en jävla skillnad på 10% och tävlingsform.

LeBron
2012-02-04, 01:55

Vem e den smalfete i mitten? :s

Degpekka
2012-02-04, 04:57

Micke Spreitz, skådespelare och karate-kid.

Tricklew
2012-02-04, 07:15

Så länge det ínte handlar om dig, så vet du ingenting. Däremot kan du ha goda anledningar att tro något, men det är inte riktigt samma sak. Sedan så kan någons åsikt om kroppsbyggning, dopning etc vara baserat på andra saker än personligt misslyckande inom kroppsbyggning. Låt oss inte använda högstadie-psykologi för att kasta runt löjliga diagnoser, vi är smartare än så.

Hade varit intressant om han hade uttalat sig om Usain Bolt*popcorn*
Om man nu måste preppa för att se ut som Micke ocg co vilka extrema mängder måste man inte inta för att se ut som Bolt och springa snabbast någonsin. Men han käkar nog mycket gröt de är nog det.

Det är rätt intressant hur det kunde slås så många rekord under senaste OS, som nu självate rekordinnehållarna inte ens ligger i närheten av. Det har säkerligen inget med framsteg inom dopning, tester etc att göra. De var nog bara motiverade.

bigtraps
2012-02-04, 07:52
Vi får väl se vad som händer i framtiden. Tidigare säsonger har följts av dopingavslöjanden. Tror inte den här upplagan är nåt undantag.

Att RK sticker ut hakan är inget ovanligt. Har har tidigare under karriären varit
väldigt kritisk till konkurenter som kommit tillbaka efter avstängning och gjort
fina resultat.

smeander
2012-02-04, 08:04
Tor är inte Dopad iaf, han är ju sämst. Stor avsaknad av muskelmassa :D

Tror att dom flesta är rena i Gladiatorerna, vissa (inga namn) är ju lite mer, hur ska man säga, iögonfallande än andra men som helhet tror jag inte att det är så värst många som är dopade av årets gladiatorer!

martikainen
2012-02-04, 08:31
Jag tycker att den här diskussionen är döfödd och borde inte existera på kolozzeum, det finns an anledning till att det inte är tillåtet att diskutera saken och det är för att vi inte kan veta vem som är dopad eller inte, och fram tills dess så är det lönlöst att sitta och spekulera

nim
2012-02-04, 09:00
PB har iaf tagit nålar i stjärten enl. säkra källor.

BelowAverage
2012-02-04, 09:06
Jag tycker att den här diskussionen är döfödd och borde inte existera på kolozzeum, det finns an anledning till att det inte är tillåtet att diskutera saken och det är för att vi inte kan veta vem som är dopad eller inte, och fram tills dess så är det lönlöst att sitta och spekulera

:thumbup:
Det roligaste var endå toppkommentaren där det pratar om "persbrandts superfysik". :D
Får enorma jantevibbar av detta, man kan minsann inte bli stor och stark utan di dära anabåla steroiderna!

hahavaffan
2012-02-04, 09:17
Eftersom att vi redan leker gissningsleken hej vilt, så gissar jag på att den med sämst form är den som preppat mest under sin livstid.

Eddie Vedder
2012-02-04, 09:19
Diskussionen i sig är ju både tröttsam och uttjatad. Det enda intressanta är ju varför just Kronberg får lite luft och börjar roida löst. En kille som i sina glansdagar på sin höjd nådde final och nu inte har varken synts eller hörts på jättelänge. Och out of the blue spyr han galla på det här sättet. Känns lite som om Dr. Bombay skulle gå ut i media och skrika sig hes över fildelning.

LensonGenome
2012-02-04, 09:34
Diskussionen i sig är ju både tröttsam och uttjatad. Det enda intressanta är ju varför just Kronberg får lite luft och börjar roida löst. En kille som i sina glansdagar på sin höjd nådde final och nu inte har varken synts eller hörts på jättelänge. Och out of the blue spyr han galla på det här sättet. Känns lite som om Dr. Bombay skulle gå ut i media och skrika sig hes över fildelning.

Antagligen för att han har mognat och ser hur "förebilderna" påverkar barnen. För övrigt är det märkligt hur någon med dina idrottsmeriter kan kasta skit. Ens lite. Fast det är klart, Kronberg har ju inte format kroppen, så att säga.

filmjölk
2012-02-04, 09:34
Kan man väga 150kg utan att vara särskilt fet och lyfta 230*2 i bänkpress, 180kg i stockpress och knalla runt med väskor på 150kg i varje hand, utan doping kan man garanterat se ut som vilken gladiator som helst kliniskt ren.

Eddie Vedder
2012-02-04, 09:36
Antagligen för att han har mognat och ser hur "förebilderna" påverkar barnen. För övrigt är det märkligt hur någon med dina idrottsmeriter kan kasta skit. Ens lite. Fast det är klart, Kronberg har ju inte format kroppen, så att säga.

Ja hela artikeln signalerar helt klart mognad. Cool avslutning där, helt klart värt en bro-fist. :thumbup:

mini
2012-02-04, 09:39
Och hur påverkar de barnen?

bigtraps
2012-02-04, 09:45

Hade det varit mer ok om Kronberg haft ett OS guld i meritlistan alltså?

Eddie Vedder
2012-02-04, 09:48
Hade det varit mer ok om Kronberg haft ett OS guld i meritlistan alltså?

Nej det skrev jag inte och det vet du också. Jag skrev att det är intressant att just Kronberg uttalar sig eftersom han aldrig varit särskilt uppmärksammad. Jag skulle bli mindre förvånad om det var en person med Gunde Svans eller Zlatans inflytande. Men likväl hade det förstås varit dumt.

Spinkis
2012-02-04, 09:53

Men varför skulle man inte få göra det? Är väl bara låta bli att titta i tråden?

Trance
2012-02-04, 09:53

Eller så är Kronberg bara avundsjuk att han inte fick så bra resultat när han dopade sig. Alla vet ju att elitidrottare dopar sig; det är bara sunt förnuft.

Herr Oberst
2012-02-04, 10:01

Den långa smalfeta har erkänt tidigare missbruk

Inge Enveten
2012-02-04, 10:28
Den långa smalfeta har erkänt tidigare missbruk

Varför var det ett missbruk?

mattilainen
2012-02-04, 10:35

"Ett missbruk är användning eller behandling (av människor, saker eller droger) som anses skadlig. Inte sällan är den missbrukande personen beroende av ämnet eller fenomenet den missbrukar."

"Ordet missbruk används vanligtvis för att beteckna all användning av illegala droger, oavsett om bruket är överdrivet och skadligt eller inte, och oavsett om ett beroende har utvecklats eller inte."

Just sain.

Petter__Jonsson
2012-02-04, 10:35
Så länge det ínte handlar om dig, så vet du ingenting. Däremot kan du ha goda anledningar att tro något, men det är inte riktigt samma sak. Sedan så kan någons åsikt om kroppsbyggning, dopning etc vara baserat på andra saker än personligt misslyckande inom kroppsbyggning. Låt oss inte använda högstadie-psykologi för att kasta runt löjliga diagnoser, vi är smartare än så.

Du har helt rätt i att det inte handlar om mig. Jag uttalar mig inte om alla (de flesta känner jag inte alls). Jag vet tillräckligt för att vara helt säker på mitt uttalande dock.

Det är inte enda anledningen till anklagelser och det har jag heller inte sagt. Men det är den vanligaste anledningen, många är inte smarare än så oavsett vilka diagnoser du ställde i högstadiet. Många utgår från sig själva när de dömmer andra och när personer dömmer andra enbart på deras muskelvolym finna ju valt ett referensvärde. Jag säger inte att det den enda anledningen men jag har hört det argumentet så många gånger. Att anklaga folk utan att ange grund tycker jag är ännu värre.

Tricklew
2012-02-04, 10:44
Många utgår från sig själva när de dömmer andra

Gäller detta även dig, och dina inlägg i tråden?

LensonGenome
2012-02-04, 10:48
Och hur påverkar de barnen?

Barnen blir ärrade i själen för evigt och ägnar därefter halva sina liv åt meningslös gymträning i estetisk strävan att bli (sin egen) Hero . För att sedan gå över till meningsfull styrkelyft. ;)

Osten80
2012-02-04, 10:54
Jag vet tillräckligt för att vara helt säker på mitt uttalande dock.

Nej, det gör du verkligen inte och det är också den poängen som Tricklew med flera försöker göra.
Extremt många människor har hemligheter som aldrig kommer till den ens den närmaste omgivningens kännedom och det är inget konstigt med det.
Det kan vara allt från lättare och mer vardagliga saker som att de sitter hemma och tillfredställer sig till typer av socialt oacceptabel porr som de aldrig skulle våga ställa sig upp och stå för eller kanske snor saker från jobbet trots att de aldrig öppet visat tecken på att vara tjuvaktiga, till diverse typer av psykiska problem och missbruk och hela skalan upp till rena vidrigheter som inte ens anses mänskliga.
Poängen är att du aldrig kan känna till en annan människa förehavanden till fullo och att det i princip alltid finns saker i deras liv som du inte har en aning om och som du skulle bli extremt förvånad över om det skulle komma till din kännedom. Vad du dock kan vara tämligen säker på är att ju mer olagligt och/eller socialt oacceptabelt det är, desto mindre är din möjlighet att få reda på det.

Petter__Jonsson
2012-02-04, 11:09
Gäller detta även dig, och dina inlägg i tråden?

Jag svarar nej på den frågan. Mina inlägg grundar sig i en irritation över att personer blir uthängda och anklagade utan någon grund. Jag har själv blivit anklagad och det fick mig att tappa lusten att fortsätta idrotta en kortare stund (jag återfann motivationen ganska snart). Men jag vet hur ledsen man blir av att bli anklagad för något som man är kraftig motståndare mot.

Min irritation är dock inte riktad mot dig eller de inlägg som du har gjort.

Flodhäst
2012-02-04, 11:15
Jag svarar nej på den frågan. Mina inlägg grundar sig i en irritation över att personer blir uthängda och anklagade utan någon grund. Jag har själv blivit anklagad och det fick mig att tappa lusten att fortsätta idrotta en kortare stund (jag återfann motivationen ganska snart). Men jag vet hur ledsen man blir av att bli anklagad för något som man är kraftig motståndare mot.

Min irritation är dock inte riktad mot dig eller de inlägg som du har gjort.

Det är ofta dopade som blir irriterade och ledsna över att bli anklagad för doping.

/mini

filmjölk
2012-02-04, 11:16
Om nu Gladiatorerna preppar, så är det dags att bulka, preppa lite mer och träna hårdare. Jag vill inte att mitt barn skall ha en massa rutmagade solbruna bögporrsfysiker med en halv burk hårvax i skallen som förebilder.

Herr Oberst
2012-02-04, 11:22

För att han själv uttryckte sig så.

Sent from my HTC Legend using Tapatalk

Petter__Jonsson
2012-02-04, 11:24
Det är ofta dopade som blir irriterade och ledsna över att bli anklagad för doping.

Så är det inte i detta fall och vill du diskutera saker vidare så skicka ett PM...

mini
2012-02-04, 11:28
Barnen blir ärrade i själen för evigt och ägnar därefter halva sina liv åt meningslös gymträning i estetisk strävan att bli (sin egen) Hero . För att sedan gå över till meningsfull styrkelyft. ;)

Ok. Du har inget mer än tönterier att komma med. Då vet jag.

Ape3
2012-02-04, 11:36
Gladiatorerna kan väl istället inspirera åldervården? Finns läkare i USA som vill tillåta doping för att göra åldrandet mer värdigt. Tänk en 70 åring som knatar runt och spelar golf i en trettiåringskropp.
Läkaren själv som var i artikeln jag läste hade en trettiåringskropp och var ~50 år. Hittar inte artikeln tyvärr.

I övrigt så håller jag med er som tycker diskussionen är meningslös så länge vi aldrig får reda på om de är dopade eller inte. Intressantare diskussion är ju hur stor man kan bli utan att ta hjälp av pulver ens. Mjölk och ostmackan brukar ju förespråkas. Är proteinomsättningen i kroppen så stor att man behöver ta hjälp av tillskott? Men det är nog en annan tråd.

filmjölk
2012-02-04, 11:36
Ok. Du har inget mer än tönterier att komma med. Då vet jag.

*cupid* :hbang: ...om jag inte vore upptagen, hade jag... blivit avspisad och fått ett besöksförbud.

stevebc
2012-02-04, 15:13
Men spelar det egenligen någon roll om de är dopade? Det är en show och alla förväntar sig det. Det är en annan sak än att springa 100 meter.

Däremot kan det vara tråkiga förebilder, men vad ska man göra. Så är det ju med topmodel, big brother.. också och så vidare.

Jag har ideer på hur man kunde gjort gladiatorerna mkt bättre men förmodlingen inte lika publikvänligt. Kapitalismens baksida. Framsidan är lika ful.Man kan iofs vara kapitalist utan att vilja kolla på halvnakna gycklare.

Kolla på Kina. Totalitärt och kapitalistiskt, men jag tror inte man sänder program som Gladiatorerna där. Handlar det inte mer om att det helt enkelt tillåts och att det finns människor som gillar den typen av underhållning? Gyckleri, gladiatorer och annan simpel underhållning har väl funnits sedan urminnes tider.

camilla
2012-02-04, 15:27
"Dom betér sig som idioter." Herregud, fattar inte människan att det är skådespeleri?!! Att dom ska vara hårda och tuffa. Privat är dom ju inte sådär. Sen så tycker jag väldigt synd om Binais som har fått en sådan fjantig roll där han ska hålla på och yla... DET är pinsamt! Gladiatorerna är för mig ett spännande program för lite äldre barn, men jag kollar för att det är så många bekanta fitness/bb-atleter med.

MasterChief
2012-02-04, 15:33
Jag tycker det är ett skitprogram. Verkligen uselt. Det är väl mer än troligt att vissa har ätit mer än gröt. Men oavsett detta så är det ett skitprogram.

BelowAverage
2012-02-04, 15:53
Jag förstår inte riktigt problemet. Jag vill gärna tro att de flesta av dem inte brukat AAS och att man kan få en liknande fysik och styrka medelst målmedveten träning och kosthållning.
Vill man tro att de är knäppskallar som vrålar och skriker till vardags och brukar AAS så får man väl tro det. Men det är inte spec schysst att baktala människor på nätet helt utan belägg för sina misstankar.

Fartman
2012-02-04, 16:13
Oavsett om dom har dopat sig eller inte så är det ruttet av en föredetta elitidrottare att gå ut i media och anklaga andra atleter för att vara dopade utan andra bevis än hur dom ser ut. Kronberg är en tönt.

Gald
2012-02-05, 02:34
Förstår mig inte på folk som anklagar varenda person som har en grym fysik haha. De tar tid 5,6,7,8,9,10 år m.m. för att uppnå en bra fysik RENT! Undrar hur många av er som anklagar andra egentligen har styrketränat själva under minst 5 års tid.

Folk har så lite kunskap inom ämnet så de går efter media och utgår från de dem säger.
De tråkiga e att de som byggt en grym fysik rent under många år borde få beröm för deras slit men istället så blir de kränkta igenom att folk anklagar dem för doping vilket är jävligt tråkigt.

Zaqwer
2012-02-05, 03:45
De tråkiga e att de som byggt en grym fysik rent under många år borde få beröm för deras slit men istället så blir de kränkta igenom att folk anklagar dem för doping vilket är jävligt tråkigt.

Vad är det som är så tråkigt med det? Man tränar väl för att det är kul och inte för att folk ska tycka man är så duktig och kräva uppmärksamhet.

Tricklew
2012-02-05, 04:52
Folk har så lite kunskap inom ämnet så de går efter media och utgår från de dem säger.

Detta behöver inte nödvändigtvis vara sant. En titt in i kroppsbyggarkulturen kommer snarare göra dig ännu mer cynisk. Den är smutsig.

Gesendet unter Verwendung meines iPhone.

Gober
2012-02-05, 07:15
Konstigt man inte fixar till sin gyno just för att slippa rykten och skvaller när man ska medverka i tv. Gyno kan förvisso komma naturligt.

oracas
2012-02-05, 08:15
Vad är det som är så tråkigt med det? Man tränar väl för att det är kul och inte för att folk ska tycka man är så duktig och kräva uppmärksamhet.

Nej du tränar för att folk ska tycka att du är duktig, stor och stark! Inte är det många här inne som "endast tränar för att det är så himla kul"

Gober
2012-02-05, 08:51
Nej du tränar för att folk ska tycka att du är duktig, stor och stark! Inte är det många här inne som "endast tränar för att det är så himla kul"

95% tränar för att bli större/snyggare, 5% för att bli starkare och resten som säger att det är för hälsan eller bara för det är kul ljuger ;-)

Andreas Guiance
2012-02-05, 10:27
http://www.expressen.se/sport/friidrott/1.470019/kronberg-indragen-i-dopingharva

Det där är ju en rolig detalj i sammanhanget också:D

Stoltz
2012-02-05, 10:30
95% tränar för att bli större/snyggare, 5% för att bli starkare och resten som säger att det är för hälsan eller bara för det är kul ljuger ;-)

Tror att ni underskattar hur mycket många faktiskt trivs på gymmet och i den atmosfären. Har man aldrig känt det så kanske det är svårt att relatera dock...

filmjölk
2012-02-05, 10:42

...Eller så kanske 64% har mer än en orsak att träna? De vill primärt bli starkare, men vill också bli snyggare, eller tränar för hälsan men också för funktion och utseende. Förövrigt gillar 73% av tränande att hitta på egen statistik och presentera den som sanning.

martikainen
2012-02-05, 10:42
Tror att ni underskattar hur mycket många faktiskt trivs på gymmet och i den atmosfären. Har man aldrig känt det så kanske det är svårt att relatera dock...

Vad fick dig att sätta första steget in på gymmet?

filmjölk
2012-02-05, 10:46
Konstigt man inte fixar till sin gyno just för att slippa rykten och skvaller när man ska medverka i tv. Gyno kan förvisso komma naturligt.

Gyno syns inte alltid speciellt tydligt när man är lite fläskigare, utan det blir lite mer synligt när man är i form. Så det är lätt att missa det om man större delen av året är lite fetare.

mikaelj
2012-02-05, 10:46

Bli stark. Själv då?

/ Mikael Stoltz

Stoltz
2012-02-05, 10:50

Överlevnad, själv? :D

Det intressanta är väl inte varför någon går in på gymmet, utan varför de stannar? I början var det överlevnad, numer är det fortfarande delvis på grund av det, men det överskuggas väldigt mycket av det rena nöjet att gå dit. Jag kan nå det med 2 dagar i veckan, istället är jag där 6 dagar i veckan.

LensonGenome
2012-02-05, 10:50
http://www.expressen.se/sport/friidrott/1.470019/kronberg-indragen-i-dopingharva

Skillnaden är väl att friidrott i större utsträckning sänder ut friskare/renare ideal, samt är granskad på en helt annan nivå och har en bra mycket bredare publik/utövarbas än exempelvis bodybuilding (Friskis & Svettis tillhör numera Friidrottsförbundet av en anledning).

Inom den svenska idrottsvärlden (RF) är orenhet undantag/snedsteg, även om regelbrott förekommer. Inom SKKF är väl smutsigheten närmre regel än undantag.

martikainen
2012-02-05, 10:51
Bli stark. Själv då?

/ Mikael Stoltz

Bli snygg, tyckte inte att jag var klen då, men sen har man fått fel i huvudet och tycker man är klen om man inte drar 350 i mark :) Underbart snevriden verklighetsbild!

stridis
2012-02-05, 10:59
Överlevnad, själv? :D

Det lät himla kargt och håårt.
:hbang:

Woot, jag är topp 5% med andra ord.*flex*

Stoltz
2012-02-05, 11:01
Det lät himla kargt och håårt.
:hbang:

Alla vet att det här är den riktiga anledningen:
http://kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=178686

Men ingen vågar erkänna det.

stridis
2012-02-05, 11:17
Alla vet att det här är den riktiga anledningen:
http://kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=178686

Men ingen vågar erkänna det.

Jag visste inte detta var ett vapenforum? De skulle mer än gärna motionera bettan (gamla trogna bettan jao) med vänninor på Zombiesarna.

bigtraps
2012-02-05, 11:25
skillnaden är väl att friidrott i större utsträckning sänder ut friskare/renare ideal, samt är granskad på en helt annan nivå och har en bra mycket bredare publik/utövarbas än exempelvis bodybuilding (friskis & svettis tillhör numera friidrottsförbundet av en anledning).

Inom den svenska idrottsvärlden (rf) är orenhet undantag/snedsteg, även om regelbrott förekommer. Inom skkf är väl smutsigheten närmre regel än undantag.

+1

jokem
2012-02-05, 11:30
Gladiatorerna kan väl tyckas vara mindre i år. Jag har för mig att medelvikten var rätt så mycket högre förr, men å andra sidan är jag fortfarande bara en liten pojkspoling så för några år sen hade jag inte koll alls på vad träning var! Däremot är det lite kul när man får höra att någon är dopad när man själv suttit och varit tveksam i några månader!

stevebc
2012-02-05, 12:20
...Eller så kanske 64% har mer än en orsak att träna? De vill primärt bli starkare, men vill också bli snyggare, eller tränar för hälsan men också för funktion och utseende. Förövrigt gillar 73% av tränande att hitta på egen statistik och presentera den som sanning.Haha! Det är sällan jag hör mer snack om procentsatser än i byggarsvängen. Kosten utgör så och så många procent, träningen ofta lite mindre. Men attityden är alltid 110%!

Gober
2012-02-05, 13:11
...Eller så kanske 64% har mer än en orsak att träna? De vill primärt bli starkare, men vill också bli snyggare, eller tränar för hälsan men också för funktion och utseende. Förövrigt gillar 73% av tränande att hitta på egen statistik och presentera den som sanning.

Kul att du tror att jag på allvar menar att statistiken ser ut så. Men det jag ville få fram är att många nämner saker som hälsa för det verkar vara lite skämmigt att erkänna att det handlar om estetiska skäl främst. Självfallet finns det många olika anledningar att träna, och många orsaker för varje individ.

Ps, gyno känns och syns nog på någon som håller relativt god form året om pga fotojobb osv, men skit i det nu det är ot.

Sniggel
2012-02-05, 14:06

Har vi kanske ett fall av "Alla dopar sig! (jag vet, för jag dopar mig själv men når ändå inte upp dit andra når, jag är avundsjuk) Jag vet vad jag talar om för jag är i branschen och har sett vissa saker!"

stridis
2012-02-05, 15:18
Har vi kanske ett fall av "Alla dopar sig! (jag vet, för jag dopar mig själv men når ändå inte upp dit andra når, jag är avundsjuk) Jag vet vad jag talar om för jag är i branschen och har sett vissa saker!"

Har han fel då?:devil:

oracas
2012-02-05, 16:41

Klart som tusan att man trivs i gymmet och atmosfären och längtar tills nästa träningspass. Men hade det inte varit för att man vart starkare och snyggare hade ingen kommit tillbaka till den trevliga atmosfären!

emi23j
2012-02-10, 18:06
"42.7% of all statistics are made up on the spot."

Ont. Varför är det ingen som tar upp FFMI (http://traningslara.se/muskeltillvaxt-hur-snabbt-det-gar-och-finns-det-nagon-ovre-grans/).

Men FFMI kanske inte kan appliceras, gladiatorerna ser ju inte överdrivet stora ut bakom TVn. Sen behöver det ju inte betyda att man inte är dopad om man ligger under den övre gränsen.

stridis
2012-02-10, 19:52
Klart som tusan att man trivs i gymmet och atmosfären och längtar tills nästa träningspass. Men hade det inte varit för att man vart starkare och snyggare hade ingen kommit tillbaka till den trevliga atmosfären!

Hur förklarar du att man ser en del människor som tränar på samma vikter år ut och år in?

Kwon
2012-02-10, 20:01
Hur förklarar du att man ser en del människor som tränar på samma vikter år ut och år in?

Low responders

stridis
2012-02-10, 20:29
Low responders

Läs inlägget jag citerade. Jag tror du missade kontexten. Han menar på att ingen skulle gå till gymmet för atmosfärens skull etc om de inte blir starkare på kuppen.

rajjan_dammit
2012-02-10, 20:51
Äh, det är ju bara folk som har stora muskler för SYNS skull (dvs bb och alla andra som har 38 cm+ biceps) som dopar sig. Har man lika stora eller större muskler och håller på med en SPORT eller AKTIVITET då är man inte dopad.

Som aktivitet räcker i princip va fan som helst. Så fort man får nån anabola-kommentar så är det bara att säga: "Nej, jag håller på med klättring/dans/skogsbruk/yoga", så är man fri från alla misstankar. Men säg för allt i världen inte att du bara tränar, äter och sover rätt. Då är det roidz all the way.

Hemi
2012-02-10, 21:22
Inom sådana aktiviteter du just räknade upp, alltså icke olympiska sporter/aktiviteter upplever jag det som att förhållandet till droger vilka de nu än är, är mer liberalt. I annan sport där stjärnor hängs ut kanske för att de är eller har potential attbli stjärnor, som friidrott eller där det kanske gör mest skildnad som BB, blir reaktionerna så mycket större när det "händer".

Fröken
2012-02-10, 22:21

Trams, jag har sett många människor med grov acne/grova acneärr hos människor som överhuvudtaget inte tränat. Likaså är det en hel del som får bitch-tits i tonåren.

Dopning är ju vanligt i gymvärlden, men det är fel att säga att någon är ett solklart fall utan att veta. Liksom man omöjligen kan veta att någon är 100% ren.

supercharge
2012-02-10, 23:22

Jag måste säga att det var det jag reagerade på med det här också. Robert Kronberg, han som under hela sin karriär liksom varit ett svart hål av ointresse. Mannen som med hundra procents säkerhet alltid landar ett medelmåttigt resultat, aldrig presterar någonting av medialt intresse, och nu dessutom varit borta från scenen ett tag.

Om Robert Kronberg varit filmstjärna så hade det varit Stormtrooper nr 117, som syns någonstans i bakgrunden i tre sekunder av Episod 5: the Empire Strikes Back, för att sedan dö av en laserstråle som studsar tillbaka från Mark Hamills ljussvärd.

Så man undrar uppriktigt talat, vart fan kom det här ifrån? Och varför börjar Robert Kronberg av alla jävla idrottsmänniskor uttala sig i någonting som överhuvudtaget inte har med hans egen gren, eller ens friidrott att göra. Och speciellt i att strö underliga anklagelser omkring sig utan minsta kunskap om vad han pratar om. Jag menar det hade ju varit en sak om det varit någon som kan styrketräning som börjar ondgöra sig över gladiatorernas fuskkroppar - eller någon tyckare som hetsar upp sig, men Robert Kronberg?

Sniggel
2012-02-11, 00:03
Har han fel då?:devil:

Kanske, kanske inte!

men poängen är ju att attityden kan säkert vara sådan för att en tidigare ren ska känna sig skuldfri när denne börjar med sitt eget bruk. Vill man väldigt gärna vinna men är en medelmåtta (läs: fel gener) så kanske enda utvägen är att dopa sig. Och de flesta är medelmåttor för de når inte upp till prispallen (där var jag snäll för normalt sett så är ju "second place - the first loser") så det är många individer som lär överväga doping, eller misstänka de bästa för att dopa sig eftersom de inte kan förstå hur de kan vara så mycket bättre än dem.
Jag tror det är många atleter som inte känner sig så sportsmannamässiga att de avstår från doping och med det inser att de aldrig kommer att bli något (realism), men att de gör iaf rätt! Det tror jag inte. Vissa av dessa tar steget till doping och när de sedan efter ett tag inser att inte ens det gav några riktiga framgångar så blir de bittra, rejält bittra.
För de hade fel. De bästa var bäst av en anledning. Möjligtvis var doping inblandat men andra faktorer gjorde att de blev oslagbara.

agazza
2012-02-11, 00:04
Trams, jag har sett många människor med grov acne/grova acneärr hos människor som överhuvudtaget inte tränat. Likaså är det en hel del som får bitch-tits i tonåren.

Dopning är ju vanligt i gymvärlden, men det är fel att säga att någon är ett solklart fall utan att veta. Liksom man omöjligen kan veta att någon är 100% ren.

Jag sa inte att det var ett solklart tecken, det är bara ganska uppenbart när någon som tidigare haft fläckfri hy får stora variga finnar samtidigt som dom kommer med ett fint moonface och 10 kilo extra muskler.

jag har själv haft svullna körtlar i tonåren, och klart storleken kan variera, men man kan kan koppla ett och två väldigt ofta också.

Och det finns solklara dopingfall, det finns genetiska gränser.

Eddie Vedder
2012-02-11, 10:25
Jag måste säga att det var det jag reagerade på med det här också. Robert Kronberg, han som under hela sin karriär liksom varit ett svart hål av ointresse. Mannen som med hundra procents säkerhet alltid landar ett medelmåttigt resultat, aldrig presterar någonting av medialt intresse, och nu dessutom varit borta från scenen ett tag.

Om Robert Kronberg varit filmstjärna så hade det varit Stormtrooper nr 117, som syns någonstans i bakgrunden i tre sekunder av Episod 5: the Empire Strikes Back, för att sedan dö av en laserstråle som studsar tillbaka från Mark Hamills ljussvärd.

Så man undrar uppriktigt talat, vart fan kom det här ifrån? Och varför börjar Robert Kronberg av alla jävla idrottsmänniskor uttala sig i någonting som överhuvudtaget inte har med hans egen gren, eller ens friidrott att göra. Och speciellt i att strö underliga anklagelser omkring sig utan minsta kunskap om vad han pratar om. Jag menar det hade ju varit en sak om det varit någon som kan styrketräning som börjar ondgöra sig över gladiatorernas fuskkroppar - eller någon tyckare som hetsar upp sig, men Robert Kronberg?

Precis.

Jag hade som sagt haft samma åsikt oavsett vem som sagt det men jag skulle bli mindre förvånad om det var Patrik Sjöberg. Ett utspel av Sjöberg hade snarare känts som "Ja där kom det".

stevebc
2012-02-11, 10:45

Så man undrar uppriktigt talat, vart fan kom det här ifrån? Och varför börjar Robert Kronberg av alla jävla idrottsmänniskor uttala sig i någonting som överhuvudtaget inte har med hans egen gren, eller ens friidrott att göra. Och speciellt i att strö underliga anklagelser omkring sig utan minsta kunskap om vad han pratar om. Jag menar det hade ju varit en sak om det varit någon som kan styrketräning som börjar ondgöra sig över gladiatorernas fuskkroppar - eller någon tyckare som hetsar upp sig, men Robert Kronberg?:laugh:

martikainen
2012-02-11, 11:29

Det jag helst vill ha svar på är HUR tidningen fick reda på Roberts uttalande? Ringde han själv in till aftonbladet och bad dom skriva detta, skrev han det på facebook? Hur fasiken kommer det sig att en helt okänd människa 2012 (dvs inte alls aktiv någonstans just nu) får med ett sånt här citat i tidningen.

rajjan_dammit
2012-02-11, 11:59
De bästa var bäst av en anledning. Möjligtvis var doping inblandat men andra faktorer gjorde att de blev oslagbara.

:thumbup:

bigtraps
2012-02-11, 12:15
Intressant att att folk plötsligt börjar TRO på vad som skrivs i AB
Annars brukar det låta annorlunda............

bigtraps
2012-02-11, 12:19
Det jag helst vill ha svar på är HUR tidningen fick reda på Roberts uttalande? Ringde han själv in till aftonbladet och bad dom skriva detta, skrev han det på facebook? Hur fasiken kommer det sig att en helt okänd människa 2012 (dvs inte alls aktiv någonstans just nu) får med ett sånt här citat i tidningen.

Kronberg är aktiv i Ren idrott
http://www.renidrott.se/index.html

mini
2012-02-11, 12:23
Intressant att att folk plötsligt börjar TRO på vad som skrivs i AB
Annars brukar det låta annorlunda............

Vad tänker du på nu? Vem tror på vad?

bigtraps
2012-02-11, 12:27

Att han ska ha uttryckt sig så ordagrant. Tidningar har en viss förmåga att
förvränga saker för att skapa rubriker.

Viktor_Balck
2012-02-11, 12:40

Ja, det är lite märkligt. Har också fått bilden av Kronberg som en snubbe som gnäller på sina dopade motståndare när han inte räcker hela vägen fram.
Däremot tror jag nog han kan något om styrketräning, sen har han ju även rätt angående dopingen i sitt uttalande om gladiatorerna. Hur intressant detta är och varför just Kronberg uttalar sig kan man dock fråga sig om.

LensonGenome
2012-02-11, 14:37

Va? Hur? Lidl?

Tips: Läs inlägget, gör åtminstone ett försök (med hjälp av verktyget intelligens) att förstå. Fråga sedan.

1. Aftonbladet gör kolopersoner upprörda.
2. Kolopersoner hittar en syndabock i sin antites Kronberg.
3. Sakfrågan kvarstår och är viktig att diskutera.

Allt för att häcklöparn' gör rubbet bättre än gänget i "vår" subkultur. Dessutom med ett familjeperspektiv.

Killen ÄR träningslära, till skillnad från skribent i ämnet. Han hade antagligen varit bättre styrkelyftare, tyngdlyftare, Fitness 5-deltagare än i stort sett alla här. Robban skulle dock troligen inte varit vassare på dopning, byggning eller gladiatorande.

Eddie Vedder
2012-02-11, 15:08
Va? Hur? Lidl?

Tips: Läs inlägget, gör åtminstone ett försök (med hjälp av verktyget intelligens) att förstå. Fråga sedan.

Allt för att häcklöparn' gör rubbet bättre än gänget i "vår" subkultur. Dessutom med ett familjeperspektiv.

Killen ÄR träningslära, till skillnad från skribent i ämnet. Han hade antagligen varit bättre styrkelyftare, tyngdlyftare, Fitness 5-deltagare än i stort sett alla här. Robban skulle dock troligen inte varit vassare på dopning, byggning eller gladiatorande.

Jag vet inte vad du har emot mig men vem jag är och vad jag gjort spelar ingen roll. Han häver ur sig saker i landets största tidning som jag inte fattar varför han gör. Och skriver man saker offentligt ska man också förvänta sig kritik på det. Kronberg får gärna fiska uppmärksamhet men han kan ju inte förvänta sig enbart ryggdunk.

Du kan tycka tvärtemot men sluta upp att göra dig till åtlöje genom att gå på min person.

LensonGenome
2012-02-11, 15:17
Jag vet inte vad du har emot mig men vem jag är och vad jag gjort spelar ingen roll. Han häver ur sig saker i landets största tidning som jag inte fattar varför han gör. Och skriver man saker offentligt ska man också förvänta sig kritik på det. Kronberg får gärna fiska uppmärksamhet men han kan ju inte förvänta sig enbart ryggdunk.

Du kan tycka tvärtemot men sluta upp att göra dig till åtlöje genom att gå på min person.

Det var riktat till Mini och den allmänna stämningen i tråden.

Posten där du citerades var riktad till dig.

Med vilket mandat ber du mig att upphöra med åtlöje?

Eddie Vedder
2012-02-11, 15:18
Med vilket mandat ber du mig att upphöra med åtlöje?

Inget mandat. Och du behöver inte göra det.

LensonGenome
2012-02-11, 15:20
Inget mandat. Och du behöver inte göra det.

*Phew* :)

Mantus
2012-02-11, 16:25
Va? Hur? Lidl?

Förlåt, men om man avkräver tankeförmåga av andra borde man först använda lite själv.

På vilket sätt skulle Kronberg vara en antites till kolopersoner (väldigt svepande formulering utan substans f.ö. Vem är egentligen addressaten?)

Resten av inlägget är tyvärr obegripligt.
Det enda som framkommer är någon sorts dissens från din sida men gentemot vad är väldigt oklart. Följt av någon sorts spekulation i hur duktig Kronberg hade varit på styrkelyft- vad nu det har med ämnet att göra- följt av att han dock inte hade varit duktigare på byggning än en odefinierad skara människor ("alla här").
Så långt går inlägget att tolka med lite god vilja, vad som egentligen åsyftas går däremot inte att sia om.

Jag tror inte att du är så dum som du ger sken av i texten så jag råder dig att omformulera dig om du vill bli tagen på allvar.

Brunfel
2012-02-11, 16:44

Snubben längst till höger tränar på samma gym som mig. De hade något gladiatorjippo där man skulle utmana honom på olika övningar. tangerade honom i sit ups på en minut :)

mini
2012-02-11, 16:56
Att han ska ha uttryckt sig så ordagrant. Tidningar har en viss förmåga att
förvränga saker för att skapa rubriker.

Jag läste hans inlägg på Facebook. Han uttryckte sig så.

bigtraps
2012-02-11, 17:00
Jag läste hans inlägg på Facebook. Han uttryckte sig så.

OK då stämmer det

filmjölk
2012-02-11, 17:11
Det finns ett litet sidospår i debatten som är intressant tycker jag: Om någon ständigt och jämt hävdar hur jäkla ren han är och hur mycket fusk det är med aas, sväljer en del av er det med hull och hår, och tror stenhårt på det. Är någon annan däremot tyst och inte uttrycker sig konstant om frågan förutsätter samma personer genast att den personen är dopad.

Så då borde det bästa skyddet för en atlet mot dopinganklagelser (falska som befogade) vara att vid varje tillfälle som erbjuds skrika ut hur ren man är, och hur jävla mycket man avskyr fusk och prepp.

Jag undrar tom. om fan inte de som klagar och alltid måste påtala att de är rena är de som preppar mest. Jag undrar även om hur statistiken för antal dopingtest en "tyst " atlet utsätts för jämfört med en dopingmotståndare. det skulle inte förvåna mig om de "tysta" testas mycket mer. Är det så finns det ytterligare en orsak att ständigt påtala sin renhet.

stevebc
2012-02-11, 17:26
Det finns ett litet sidospår i debatten som är intressant tycker jag: Om någon ständigt och jämt hävdar hur jäkla ren han är och hur mycket fusk det är med aas, sväljer en del av er det med hull och hår, och tror stenhårt på det. Är någon annan däremot tyst och inte uttrycker sig konstant om frågan förutsätter samma personer genast att den personen är dopad.

Så då borde det bästa skyddet för en atlet mot dopinganklagelser (falska som befogade) vara att vid varje tillfälle som erbjuds skrika ut hur ren man är, och hur jävla mycket man avskyr fusk och prepp.

Jag undrar tom. om fan inte de som klagar och alltid måste påtala att de är rena är de som preppar mest. Jag undrar även om hur statistiken för antal dopingtest en "tyst " atlet utsätts för jämfört med en dopingmotståndare. det skulle inte förvåna mig om de "tysta" testas mycket mer. Är det så finns det ytterligare en orsak att ständigt påtala sin renhet.Jag håller med om detta. Bara här på Kolozzeum ser man ibland medlemmar som rent ut skriker att de är rena, skriver det i signaturen m m. Jag tycker det är fel tillvägagångssätt pga två orsaker:

* Det krävs starkare bevisning än ett uttalande för att man ska frias eller fällas för dopinganklagelser
* Den gällande rättsprincipen är att man är oskyldig tills motsatsen har bevisats

Detta gör det onödigt att slå på stora trumman och skrika ut att man är ren. Det borde räcka att bara inte göra något alls. Man ska inte behöva gå med i C4L eller vad som helst för att inte misstänkas. Inte för att det är så nu, men bara som ett potentiellt framtidsscenario.

BelowAverage
2012-02-11, 17:34
Tycker klappjakten på doping är väldigt konstig. På gymmet där jag tränar står det t.ex på väggen "dum, dummare, dopad". Vafan, liksom? Jag har aldrig sett maken till liknande. Aldrig sett "dum, dummare, alkolist" eller "dum, dummare, narkoman". Drar till med "dum, dummare, överviktig" - for good measure.
Människor som har problem med sådant tycker samhållet synd om och puttinuttar med, men människor som har samma problem med AAS ses på med förakt.
Om man vill hjälpa de som har problem med AAS kanske det vore bra att behandla dem med samma respekt som alla andra människor förtjänar.
Och ge fan i att komma med dopinganklagelser mot alla som är mer vältränade än en själv vore också trevligt. Inte tror jag alla på kolo är dopade bara för att de är starkare än mig.
Fast det vore iofs en trösterik tanke *jorgen*

Gober
2012-02-11, 17:35

Jag undrar tom. om fan inte de som klagar och alltid måste påtala att de är rena är de som preppar mest. Jag undrar även om hur statistiken för antal dopingtest en "tyst " atlet utsätts för jämfört med en dopingmotståndare. det skulle inte förvåna mig om de "tysta" testas mycket mer. Är det så finns det ytterligare en orsak att ständigt påtala sin renhet.

Jag håller med om detta. Bara här på Kolozzeum ser man ibland medlemmar som rent ut skriker att de är rena, skriver det i signaturen m m. Jag tycker det är fel tillvägagångssätt pga två orsaker:

* Det krävs starkare bevisning än ett uttalande för att man ska frias eller fällas för dopinganklagelser
* Den gällande rättsprincipen är att man är oskyldig tills motsatsen har bevisats

Detta gör det onödigt att slå på stora trumman och skrika ut att man är ren. Det borde räcka att bara inte göra något alls. Man ska inte behöva gå med i C4L eller vad som helst för att inte misstänkas. Inte för att det är så nu, men bara som ett potentiellt framtidsscenario.

Med andra ord en lose/lose situation för de med mycket muskler :D

z_bumbi
2012-02-11, 17:39
Jag ser två grupper med det beteendet.
1 de är rena
2 de är inte rena

För RF:s test av aktiva tvivlar jag på att det gör någon skillnad, de testpersoner jag har pratat med har sällan haft en aning om vilka de har testat förutom de som ingått i riktade testprogram. I de programmen är grupperna så små att det inte finns så många att välja mellan och förr eller senare blir alla testade ett antal gånger.

För beställda test av motionärer på enskilda gym tror jag däremot det kan ha ett genomslag men då i enskilda fall.

L-Sami
2012-02-11, 17:46
Tycker klappjakten på doping är väldigt konstig. På gymmet där jag tränar står det t.ex på väggen "dum, dummare, dopad". Vafan, liksom? Jag har aldrig sett maken till liknande. Aldrig sett "dum, dummare, alkolist" eller "dum, dummare, narkoman". Drar till med "dum, dummare, överviktig" - for good measure.
Människor som har problem med sådant tycker samhållet synd om och puttinuttar med, men människor som har samma problem med AAS ses på med förakt.
Om man vill hjälpa de som har problem med AAS kanske det vore bra att behandla dem med samma respekt som alla andra människor förtjänar.
Och ge fan i att komma med dopinganklagelser mot alla som är mer vältränade än en själv vore också trevligt. Inte tror jag alla på kolo är dopade bara för att de är starkare än mig.

Det är väl allmänt vedertaget att alkohol och knark är dåligt för en människa och är ett problem i samhället. Att ha planscher på gym om att knark och alkohol fuckar upp en är inte så relevant jämfört som att ha planscher om doping.

Tycker synd om alkoholister och narkomaner har jag aldrig skådat på, vad jag förstår är dessa människor isolerade från samhället, grovt sagt och generaliserat, bor på plattan i Stockholm eller hänger på en parkbänk om dagarna.

Att bli anklagad för doping som vältränad får man ta, får höra det själv ibland. Det är bara skratta åt det och ta det som en komplimang.

BelowAverage
2012-02-11, 17:57
Det är väl allmänt vedertaget att alkohol och knark är dåligt för en människa och är ett problem i samhället. Att ha planscher på gym om att knark och alkohol fuckar upp en är inte så relevant jämfört som att ha planscher om doping.

Ja det har du ju rätt i, tänkte inte ens på det. Men faktum kvarstår att man påstår att de som brukar AAS är dumma. Och det tycker jag mig inte se på planscher på allmänna platser, eller höra "experter" uttala sig på samma sätt om t.ex alkolister. Det är en skillnad på hur de behandlas.

Tycker synd om alkoholister och narkomaner har jag aldrig skådat på, vad jag förstår är dessa människor isolerade från samhället, grovt sagt och generaliserat, bor på plattan i Stockholm eller hänger på en parkbänk om dagarna.

Jag kan bara tala utifrån egen erfarenhet ;)

Att bli anklagad för doping som vältränad får man ta, får höra det själv ibland. Det är bara skratta åt det och ta det som en komplimang.

Det är ju en bra inställning att du kan rycka på axeln åt det och se det positiva i anklagelsen, att den också innebär att för den som anklagar dig måste du te dig som väldigt stark/stor.
Men jag tror inte det är särskilt kul som väldigt målinriktad tränande mot volym, som många här på forumet, som får slängt i ansiktet att de "minsann inte klarat av det de uppnått utan AAS, de har bara tagit di där anabåla utan att jobba för det".
De flesta vill väl gärna få lite positiv feedback på det de uppnår, inte bara nått föraktfullt uttalande om att de bara fuskat.

Ristretto
2012-02-11, 17:59

Håller med. Särskilt om "Dum, dummare, dopad". Har alltid tyckt att det är ett konstigt sätt att råda bot på problemet med de affischerna.

rajjan_dammit
2012-02-11, 18:16

Det är väl ändå långt ifrån majoriteten av alkoholisterna och narkomanerna som är hemlösa och utslagna?

z_bumbi
2012-02-11, 18:17
Jag har aldrig sett en sådan affisch, var har de suttit uppsatta?

BelowAverage
2012-02-11, 18:17
Det är väl ändå långt ifrån majoriteten av alkoholisterna och narkomanerna som är hemlösa och utslagna?

"grovt sagt och generaliserat" sa han ändå :)

Sitter en vid hantlarna på STIL tror jag, och garanterat en där folk brukar köra mark och böj, där det finns 2 rack och 2 powerrack, vid fönstren.

Grazzafukkinrazzi
2012-02-11, 18:18

Haha, det tror jag absolut. I alla fall i Sverige.

Jo, men det där var ju fullkomligt felaktigt.

BelowAverage
2012-02-11, 18:23
Haha, det tror jag absolut. I alla fall i Sverige.

Jo, men det där var ju fullkomligt felaktigt.

Det beror väl också på om man när man hör ordet narkoman tänker man ofta på en helt ned-dekad och fattig narkoman snarare än på en välbeställd överklass festnarkoman. Finns väl alla typer och alla är ju narkomaner, men tror det flesta tänker på just de fattigaste mest utblottade. Vilket fortfarande nog gör påståendet felaktigt, men..ja.
Rika missbrukare är helt enkelt inte narkomaner i mångas ögon, lols.

Grazzafukkinrazzi
2012-02-11, 18:34
Det beror väl också på om man när man hör ordet narkoman tänker man ofta på en helt ned-dekad och fattig narkoman snarare än på en välbeställd överklass festnarkoman. Finns väl alla typer och alla är ju narkomaner, men tror det flesta tänker på just de fattigaste mest utblottade. Vilket fortfarande nog gör påståendet felaktigt, men..ja.
Rika missbrukare är helt enkelt inte narkomaner i mångas ögon, lols.

Precis. Därför håller jag delvis med om det du sa. Att man tycker synd om alkolister och narkomaner och ser deras problem som en sjukdom som det krävs mirakulös dedikation för att få bot på. Alla de är hemlösa, panka, arbetslösa och lever på plattan i Stockholm medan såna som missbrukar AAS är samhällets slödder och är de enda personer som gjort ett frivilligt val. Ungefär...

rajjan_dammit
2012-02-11, 18:40
Men om det inte ens stämmer för hälften, hur kan man då generalisera?

rajjan_dammit
2012-02-11, 18:40
edit: fel

bubbe
2012-02-11, 18:41
Håller med. Särskilt om "Dum, dummare, dopad". Har alltid tyckt att det är ett konstigt sätt att råda bot på problemet med de affischerna.

Det är en del i en opinionskampanj för att få folk som tränar att inte börja med doping. Jag brukar bära en sådan tröja när jag tränar för att stödja arbetet med att få färre att börja dopa sig. Vi har en sådan affisch nere i vår klubblokal som hänger ihop med vaccinera klubben. Det är att visa medlemmarna vilket ställningstagande klubben har ang doping. Vi har RF-tester, vi har tävlande samt vi har motionärer. Vill man dopa sig så får man pallra sig iväg någon annanstans.

Grazzafukkinrazzi
2012-02-11, 18:43
Men om det inte ens stämmer för hälften, hur kan man då generalisera?

Du menar att i andra länder har narkomanerna det bättre ställt?

Haha, nejnej. Jag menar att absolut är det långt ifrån majoriteten som är hemlösa och utslagna.

I andra länder kan jag tänka mig att de finns fler hemlösa och utslagna narkomaner och alkolister än i Sverige.

Doctor Snuggles
2012-02-11, 18:47
Alla vet vi ju att häcklöpare aldrig dopar sig.

BelowAverage
2012-02-11, 18:56
Precis. Därför håller jag delvis med om det du sa. Att man tycker synd om alkolister och narkomaner och ser deras problem som en sjukdom som det krävs mirakulös dedikation för att få bot på. Alla de är hemlösa, panka, arbetslösa och lever på plattan i Stockholm medan såna som missbrukar AAS är samhällets slödder och är de enda personer som gjort ett frivilligt val. Ungefär...

Quote for truth.

Det är en del i en opinionskampanj för att få folk som tränar att inte börja med doping. Jag brukar bära en sådan tröja när jag tränar för att stödja arbetet med att få färre att börja dopa sig. Vi har en sådan affisch nere i vår klubblokal som hänger ihop med vaccinera klubben. Det är att visa medlemmarna vilket ställningstagande klubben har ang doping. Vi har RF-tester, vi har tävlande samt vi har motionärer. Vill man dopa sig så får man pallra sig iväg någon annanstans.

Ja men det är ju bara sorgligt att kalla dem dumma för det. Jag är också mot AAS men inte fan har jag någon fix idé om att alla brukare är dumma i huvudet, det är ju bara rent ut sagt korkat. Och att kalla dem dumma, vad hoppas du uppnå med det?
På sin höjd så lär det duga till att provocera, det krävs ofta lite mer för att få människor att ändra uppfattning än att kalla dem dumma.
Slumpmässiga tester däremot, det kan jag tänka mig är mer effektivt. Men då ska de vara just slumpmässiga, inte att det blir som somliga här fått uppleva "du ser dopad ut, nu ska du gå och pissa under övervakning" och så ser alla på gymmet det och drar samman ett och ett, och tror nu att stackarn som testades är dopad. Kul. Nä, slumpmässigt ska det vara.

För att dra ännu en parallell så står det inte på cigarettpaket att rökare är dumma, utan det står om riskerna som rökning medför.
Det kanske vore ett bättre sätt att avråda doping, genom att lista upp riktiga biverkningar och inte en massa skitsnack.

Sniggel
2012-02-11, 18:58
Alla vet vi ju att häcklöpare aldrig dopar sig.

De har långa slanka muskler. Man får stora bulliga muskler om man dopar sig, och det vill man inte ha i häcklöpning.

rajjan_dammit
2012-02-11, 18:59
Haha, nejnej. Jag menar att absolut är det långt ifrån majoriteten som är hemlösa och utslagna.

I andra länder kan jag tänka mig att de finns fler hemlösa och utslagna narkomaner och alkolister än i Sverige.

Jag fattade inte först, trodde du menade tvärtom. Men sen insåg jag ju vad du menade. :)

bubbe
2012-02-11, 19:03
Quote for truth.

Ja men det är ju bara sorgligt att kalla dem dumma för det. Jag är också mot AAS men inte fan har jag någon fix idé om att alla brukare är dumma i huvudet, det är ju bara rent ut sagt korkat. Och att kalla dem dumma, vad hoppas du uppnå med det?
På sin höjd så lär det duga till att provocera, det krävs ofta lite mer för att få människor att ändra uppfattning än att kalla dem dumma.
Slumpmässiga tester däremot, det kan jag tänka mig är mer effektivt. Men då ska de vara just slumpmässiga, inte att det blir som somliga här fått uppleva "du ser dopad ut, nu ska du gå och pissa under övervakning" och så ser alla på gymmet det och drar samman ett och ett, och tror nu att stackarn som testades är dopad. Kul. Nä, slumpmässigt ska det vara.

För att dra ännu en parallell så står det inte på cigarettpaket att rökare är dumma, utan det står om riskerna som rökning medför.
Det kanske vore ett bättre sätt att avråda doping, genom att lista upp riktiga biverkningar och inte en massa skitsnack.

Inte för jag känner att jag behöver försvara kampanjens uttryck, men jag kan inte tycka det är idiotiskt uttryck. Det är faktiskt i de flesta fall ganska korkat att dopa sig. Så helt fel ute är de ju inte. Och kampanjen riktar sig inte mot folk som dopar sig utan mot folk som kanske annars skulle valt att dopa sig. I RF finns vad jag vet inga tester som inte väljs ut slumpmässigt förutom att duktiga aktiva testas oftare, så där blandar du nog ihop det med inköpta tester.

Doctor Snuggles
2012-02-11, 19:36
De har långa slanka muskler. Man får stora bulliga muskler om man dopar sig, och det vill man inte ha i häcklöpning.

Det glömde jag. F'låt.

Eddie Vedder
2012-02-11, 21:32

På Friskis&Svettis där jag tränar.

Ristretto
2012-02-11, 21:38

Jag tror alla på forumet förstår vad poängen är med dessa affischer. Jag står dock fast vid att det är olämpligt att sätta upp affischer om att människor är dumma.

Doctor Snuggles
2012-02-11, 21:42
Inte för jag känner att jag behöver försvara kampanjens uttryck, men jag kan inte tycka det är idiotiskt uttryck. Det är faktiskt i de flesta fall ganska korkat att dopa sig. Så helt fel ute är de ju inte. Och kampanjen riktar sig inte mot folk som dopar sig utan mot folk som kanske annars skulle valt att dopa sig. I RF finns vad jag vet inga tester som inte väljs ut slumpmässigt förutom att duktiga aktiva testas oftare, så där blandar du nog ihop det med inköpta tester.

Så kampanjen är riktad till idrottsmän?

LeBron
2012-02-11, 22:22
Är Gladiatorerna "fejk" ? Alltså efter brottningen där Daniel (killen i blått, inte säker på namnet) fick spö på några få sekunder så hoppar gladiatorn ned på han och fortsätter, är sånt bestämt innan eller är det rage? :D

delta_mats
2012-02-11, 23:30
Den gladiatorn är väl alltid het på gröten, det är liksom hans grej.

Ristretto
2012-02-11, 23:39
Är Gladiatorerna "fejk" ?

Det är en illusion från Hobbex.

Spartansk
2012-02-11, 23:41
Är Gladiatorerna "fejk" ?

Nej, för sjutton. Gladiatorerna är precis det som de utges vara när de presenteras.

LeBron
2012-02-11, 23:41
jag hatar troll :(

Kwon
2012-02-11, 23:43
Den gladiatorn är väl alltid het på gröten, det är liksom hans grej.

Vem var det? Wolf? Pansar?

Degpekka
2012-02-11, 23:43
Är Gladiatorerna "fejk" ? Alltså efter brottningen där Daniel (killen i blått, inte säker på namnet) fick spö på några få sekunder så hoppar gladiatorn ned på han och fortsätter, är sånt bestämt innan eller är det rage? :D

Förmodligen show för tv'n bara :)

LeBron
2012-02-12, 00:25
Vem var det? Wolf? Pansar?

Pansar I think :) Inte wolf iaf

Matsa
2012-02-12, 01:16
jag hatar troll :(

Troll? Aldrig hört talas om den gladiatorn förut. Tror du att han är dopad?

Oljeblixten
2012-02-12, 03:02
Gladiatorn som gjorde detta är alltid het på gröten, tror knappast det är uppgjort att han skulle brottas vidare efteråt utan det är den karaktären han spelar. :) sjukt kul iaf haha

oracas
2012-02-13, 14:44

Jag tror verkligen inte att dom har som mål att

"Nu ska jag stå och trampa på samma vikter utan att det ska hända någonting"

Utan det är helt enkelt för att dom gör något fel, undantaget är gamla människor som är dom enda som ärligt kan påstå att dom "tränar för att må bra"

agazza
2012-02-13, 16:57
Jag tror verkligen inte att dom har som mål att

"Nu ska jag stå och trampa på samma vikter utan att det ska hända någonting"

Utan det är helt enkelt för att dom gör något fel, undantaget är gamla människor som är dom enda som ärligt kan påstå att dom "tränar för att må bra"

Finns ju faktiskt folk som tränar för att bara behålla formen.

Jag har inte satsat på att öka i styrka eller storlek på snart 4 år, för det är inte värt mödan i mitt liv, jag är nöjd där jag är nu och det finns säkert fler än jag med samma tankegång.

Spartansk
2012-02-13, 17:16
det finns säkert fler än jag med samma tankegång.

Ja, jag har hört fler säga det.