handdator

Visa fullständig version : Ska sluta träna ben för alltid!

RoRoo
2012-02-01, 20:17
Nej klart jag inte ska.

Men jag har verkligen ett problem. Inte nog med att jag hatar att träna ben. Det är seriöst bland det VÄRSTA jag vet. OVERALL.

Men självklart måste de tränas därför tränar jag dom minst lika mycket som alla andra muskler. Men i princip VARJE gång jag tränar dom så blir jag YR , får huvudvärk och mår allmänt dåligt. Dessutom svettas jag som satan just när jag tränar ben men inget annat. WTF?

Och självklart pallar jag inte ens träna klart nästa muskelgrupp eftersom att jag blir som en jävla zombie.

Någon som har vart med om liknande , och vad gjorde ni då?

Crocker
2012-02-01, 20:20
Kul trådstart. :D

Prova att begränsa till övningar du gillar, kör kanske 5 set halvtunga 2or i böj eller kanske 10 15reppare i bensparken?
Leta roliga övningar och håll dig till de. :)
OL+böj är ett bra tips.
Ett tips kan ju vara att köra ben sist på passet. Tex på bröst,triceps,axlar kan du lägga till framsida lår och baksida på ryggpasset kanske? :)

lanzal
Du äter inte skitdåligt och sover kasst dagen innan då?
Träna knäböj så kommer du älska att köra ben.
Knäböj

Raev
Nej klart jag inte ska.

Men jag har verkligen ett problem. Inte nog med att jag hatar att träna ben. Det är seriöst bland det VÄRSTA jag vet. OVERALL.

Men självklart måste de tränas därför tränar jag dom minst lika mycket som alla andra muskler. Men i princip VARJE gång jag tränar dom så blir jag YR , får huvudvärk och mår allmänt dåligt. Dessutom svettas jag som satan just när jag tränar ben men inget annat. WTF?

Och självklart pallar jag inte ens träna klart nästa muskelgrupp eftersom att jag blir som en jävla zombie.

Samma här, testa att avsluta med ben. min (dumma?) teori är att det är en sån stor muskelgrupp så man blir förbaskat utmattad när man kör dem.
Jag kör t.ex. axlar, sedan går jag över till ben och sedan haltar jag hemmåt =)
Ogillar för övrigt också att köra ben, men tycker det kan vara kul att köra ett väldigt tungt dropset i benpressen samt bensparken, vet inte hur pass bra det är - men kul äre!

hugok
2012-02-01, 20:24
Är väl bara att sluta träna benen då? Onödigt att göra saker man verkligen hatar om det inte handlar om att försörja sej.

RoRoo
2012-02-01, 20:30
Är väl bara att sluta träna benen då? Onödigt att göra saker man verkligen hatar om det inte handlar om att försörja sej.

Har helt seriöst funderat på det fast vet att ångesten kmr senare i framtiden. Men ska göra som någon sa. Köra axlar först sen ben.

Brukade köra typ 1 ben övning sen 1 axel sen ben , axel osv. men hörde typ att det inte var bra så w/e.

Sen diggade jag det där med att splitta till 2 olika dagar. Får se.

Du som sa att jag skulle köra knäböj och att jag skulle gilla det? ahaha ironiskt att det är just den övning jag hellre skjuter mig själv i benen ;P inte skön eller rolig någonstans.

Tack för alla svar hittills

Niveus
2012-02-01, 20:33
Provat på utfall eler marklyft? Också fantastiska benövningar.

kwame
2012-02-01, 20:35
Jag hatade också att köra ben, nu älskar jag det. Då mina ben har växt ganska mycket har jag blivit helt fascinerade av mina ben... Grova ben är så jävla maffigt! Ligger mer än gärna och flexar dom i sängen eller framför spegeln, helt sjukt.

Vänta tills volymen kommit, sen börjar du nog gilla att köra, så var de iaf för mig. Då satsade jag hårdare på ben, körde hårt knäböj och började få resultat där också och då började jag helt plötsligt gilla att köra knäböj.

Just nu kör jag bara: knäböj, sissy hacksquat och benspark- knäböj = pain in the ass, sissy hacksquat (youtubea det) ger otrolig pump och är inte allt för jobbigt. Samma sak med benspark. Då kanske benpassen blir hyffsat roliga? En ASJOBBIG övning, sen 2 rätt softa övningar som ger bra pump.

Sen på ryggpasset har du ju marklyft som tar ben.

RoRoo
2012-02-01, 20:41
Jag hatade också att köra ben, nu älskar jag det. Då mina ben har växt ganska mycket har jag blivit helt fascinerade av mina ben... Grova ben är så jävla maffigt! Ligger mer än gärna och flexar dom i sängen eller framför spegeln, helt sjukt.

Vänta tills volymen kommit, sen börjar du nog gilla att köra, så var de iaf för mig. Då satsade jag hårdare på ben, körde hårt knäböj och började få resultat där också och då började jag helt plötsligt gilla att köra knäböj.

Just nu kör jag bara: knäböj, sissy hacksquat och benspark- knäböj = pain in the ass, sissy hacksquat (youtubea det) ger otrolig pump och är inte allt för jobbigt. Samma sak med benspark. Då kanske benpassen blir hyffsat roliga? En ASJOBBIG övning, sen 2 rätt softa övningar som ger bra pump.

Låter schysst. kan faktiskt tänka mig att det skulle bli lite roligare om man ser reslutat och så. Youtubade det och fick fram en stor snubbe som utförde övningen. Såg hyffsat ut. Sen där kom jag att tänka på varför jag kanske hatar ben. Att vara stor som han kan kanske vara skönt med sånna ben övning eller ben framför allt. Inte när man e en liten snubbe på 167cm. Lite tråkigt när vikterna nästan e större än sig själv ;P

Victuhh
2012-02-01, 20:57

Den där sissy hacksquat youtubade jag och ska prova den tills nästa pass!
tack! :D

reeborn
2012-02-01, 21:09
Nu behöver man ju faktiskt inte träna ben traditionellt för den delen.

Slutade träna benen för över 6 måmader sen och dom mäter exakt lika mycket nu men med mindre fett, min "träning" består av trapp spurtar en gång i veckan ca 1-2 timmar (jobb relaterat och explosiva 50-100m spurtar samt nått myoreps sett i benspark och lårcurl en gång i månaden, dom mäter runt 65-66 så bra form.

kwame
2012-02-01, 21:13
Nu behöver man ju faktiskt inte träna ben traditionellt för den delen.

Slutade träna benen för över 6 måmader sen och dom mäter exakt lika mycket nu men med mindre fett, min "träning" består av trapp spurtar en gång i veckan ca 1-2 timmar (jobb relaterat och explosiva 50-100m spurtar samt nått myoreps sett i benspark och lårcurl en gång i månaden, dom mäter runt 65-66 så bra form.

visa pic då

reeborn
2012-02-01, 21:27
visa pic då

Haha varför ska jag visa pic och på vad?

65 cm är inte direkt mastigt om det var det du menade men det duger för en som inte tränar ben.

Osis
2012-02-01, 21:35
Det ska svartna för ögonen när man tränar benen. Annars tar man i för dåligt. ;)
Nä men allvarligt... Jag vet inte hur länge du har tränat, men jag har haft såna perioder också. Det kommer och går. Speciellt i början.
Något som jag tyckte underlättade dessa pass en del var att inte träna vaderna samma dag som resten av benen.

Victuhh
2012-02-01, 21:38
För att slippa den där sjukt trötta känslan ni pratar om brukar jag köra tunga lågreps :)
Känns inte så jävla jobbigt psysiskt om man säger till sig själv att jag ska bara köra 4 nu.

Där pratade jag knäböj.

Mjölkprotein
2012-02-01, 21:42
Haha varför ska jag visa pic och på vad?

65 cm är inte direkt mastigt om det var det du menade men det duger för en som inte tränar ben.

Jag ligger på ungefär 54cm på bredaste stället på mina lår, har böjt som max ca 120kg...

Och du har 11cm större lår än mig och du tränar inte ben.

Visserligen är väl du vuxen men, 80% fett? *screwy*

hugok
2012-02-01, 21:57
Jag ligger på ungefär 54cm på bredaste stället på mina lår, har böjt som max ca 120kg...

Fast du är ju 97a om jag inte ser fel. De flesta i din ålder har ben som vanliga vuxnas armar.

Fishtank
2012-02-01, 21:58
Styrka och volym är inte linjärt.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

_Robbie_
2012-02-01, 21:59

Jag försöker hitta bra förklaring hur man gör sissy hacksquat men de youtubeklipp jag hittar är otydliga och olika från video till video. =/

kwame
2012-02-01, 22:13

Jag har böjt som max 140kg ATG. Mina mätte 65cm för över ett halvårsen, skulle gissa på runt 68-69 cm just nu, och jag har nog runt 10-11% kroppsfett, mina ben är stenhårda.

http://img846.imageshack.us/img846/3813/img3282ai.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/846/img3282ai.jpg/)

http://img685.imageshack.us/img685/9714/img3092w.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/685/img3092w.jpg/)

kwame
2012-02-01, 22:15
Robbie, här har du en video

8a9KJVHmVig

erha1122
2012-02-02, 00:30

Inte för att vara sån men jag ligger på 56cm runt låren och i princip aldrig kört ben (tränat i fyra månader (börjat med det nu för tre veckor sen dock)) Har heller ingen historia av sport där man använder benen. För att strö lite extra salt i såren så ligger jag på 11-12% kroppsfett och bra mycket mindre än så på låren.

Du kanske skulle kyla ner attityden lite. Inget illa menat.

Spartansk
2012-02-02, 00:33
Mäter ni låren på det tjockaste stället eller på mitten?

erha1122
2012-02-02, 00:35
Mäter ni låren på det tjockaste stället eller på mitten?
Mitten, men det är ungefär samma sak på mig.

Sundqvist
2012-02-02, 00:38
nån som vågar sig på att gissa måttet på mina ben? inte mätt sen jag började köra ben hårt och då hade jag 56cm runt

säger förövrigt som kwame de blir kul när man ser resultat :)

2 dagsbilder sen en före/efter bild

http://i39.tinypic.com/11jm6jd.jpg

erha1122
2012-02-02, 00:42
Någonting halvvägs mellan min penis tjocklek och en halvmeter, typ 70 kanske, 75? De har bra bredd men ser ju inte riktigt "djupet" Går ända upp också, snyggt!

Sundqvist
2012-02-02, 00:45
Någonting halvvägs mellan min penis tjocklek och en halvmeter, typ 70 kanske, 75? De har bra bredd men ser ju inte riktigt "djupet" Går ända upp också, snyggt!

ingen överdrift alltså? tror inte ens jag har 60cm runt alltså

erha1122
2012-02-02, 00:54
ingen överdrift alltså? tror inte ens jag har 60cm runt alltså

Glömde visst slänga med en disclaimer om att jag endast är lekman.

EDIT: Av rang

MtotheM
2012-02-02, 01:15
Man tycker alltid det som går dåligt är tråkigt och det är inte fören det börjar gå bra som man inser hur jäkla kul det är och ångrar alla dom passen man slakat på och skitit i att köra ben. Körde själv inte ben jäkligt länge eftersom jag tyckte det var tråkigt och det gick inge bra, men nu, efter jag slagit ett ganska högt och oväntat PB efter att jag bestämde mig för att ta mig själv i kragen och börja köra böj igen, så blir jag som ett barn dagen innan jul, men istället för presenter så får jag böja. Jag ångrar dock att jag inte körde böj från första början nu dock.

Poängen är att ibland så behöver man uthärda lite för att nå fram. Istället för att ge upp så ska man åtgärda felet. För mig var det stretch och tålamod som fixade det hela.

EnKlenis
2012-02-02, 01:26
Nu är jag fortfarande en färsking så jag vet inte vad som är rätt eller fel. Men jag har precis börja träna ben och kör ett tungt benpass, ja så tungt tills man blir yr o spyr och allt svartnar, varannan vecka med 2 dagars vila efteråt. De tunga benpassen kör jag med, knäböj, benböj, benpress, bencurls och hacklift. Skittråkigt men riktigt nice när passet är över!

andeem
2012-02-02, 05:08
Kan ni inte kliva ur brallorna helt när ni ska plåta benen? Det ser ut som ni ska bajsa ffs.

Edit: men stiliga muckler!

Pretorian
2012-02-02, 08:34
När jag googlade så hittade jag denna video och trodde först det var fake... sen såg jag att hon faktiskt håller ena handen i Smith-maskinen. Annars hade varit som i Exorsisten:

http://youtu.be/ItJFtMsyxfc

daloatf
2012-02-02, 09:55
Nu är jag fortfarande en färsking så jag vet inte vad som är rätt eller fel. Men jag har precis börja träna ben och kör ett tungt benpass, ja så tungt tills man blir yr o spyr och allt svartnar, varannan vecka med 2 dagars vila efteråt. De tunga benpassen kör jag med, knäböj, benböj, benpress, bencurls och hacklift. Skittråkigt men riktigt nice när passet är över!

Knäböj och benböj är samma sak?

Raschmus
2012-02-02, 10:00
Hatar också benträning. Det enda som får mig att genomlida det är två alternativ;

1. Träna gristunga böj. Tävla mot dig själv och andra.
- Nu har jag inte tränat böj på länge, blivit svag i det och tycker bara det är tråkigt, så nu tränar jag istället
2. Bara fjollövningar. Supersettar benspark med bencurl rätt många set och kör sen alternativa böjövningar. Är då redan trött och känner ingen prestige inför vikterna.

Lycka till!

Sniggel
2012-02-02, 10:03
Du käkar inte får dåligt då? Deffar?
Ät en kebabrulle 2 timmar innan träningen och se hur det påverkar :D

EnKlenis
2012-02-02, 11:44
Knäböj och benböj är samma sak?

Sorry, mena självklart utfall inte benböj :em: Sen blir det alltid många set på knäböjen så den kan jag skriva 2ggr..

mattilainen
2012-02-02, 12:57
När jag googlade så hittade jag denna video och trodde först det var fake... sen såg jag att hon faktiskt håller ena handen i Smith-maskinen. Annars hade varit som i Exorsisten:

haha jag tror du gjorde som mig. Höll blicken på andra ställen än hennes arm ;) :cool:

Kalliban
2012-02-02, 12:58
haha jag tror du gjorde som mig. Höll blicken på andra ställen än hennes arm ;) :cool:

+1 :naughty:

EnKlenis
2012-02-02, 13:37

+2 *cupid*

Stoltz
2012-02-02, 15:41
Måste säga det här - Så jävla bra trådtitel, snacka om att locka läsare :D

Slartibartfast
2012-02-02, 16:45
Måste säga det här - Så jävla bra trådtitel, snacka om att locka läsare :D

+1 :D

Den mest provocerande trådtiteln man kan ha.

frosch
2012-02-02, 16:55

http://www.youtube.com/watch?v=bBWkPRSE-W4#t=50s

http://youtu.be/bBWkPRSE-W4?t=50s
Jim Carey var först med den där utan att hålla i smithmaskinen..

Buffed, beutiful and bitchin'..

MtotheM
2012-02-02, 18:44
+1 :D

Den mest provocerande trådtiteln man kan ha.

Njao, TS tränar/ har tränat ben iallafall... Vore mer provocerande om han skrev att han inte behöver träna ben eftersom han redan går mycket/spelar fotboll etc. ;)

deadich
2012-02-02, 20:12
Nej klart jag inte ska.

Se till att du inte ätit på flera timmar innan träningen och kör lång vila. har också märkt av det där några gånger.

Popliteus
2012-02-02, 20:25
Ben har dålig potential att växa vid styrketräning, träna muskler ist.. heheheh nä men benträning e ungefär så tråkigt.. :(

Röda Björnen
2012-02-02, 20:46
Mitt senaste benpass spydde jag, Det glittrade stjärnor framför ögonen timmar efteråt och fick hjälp av en kompis till bussen.

... Standard, allt under det är inte ett godkänt benpass :thumbup:

Träna ben för bövelen :furious:.
MVH