eway
2012-02-01, 15:15
Tänkte dela med mig av min Kaloriräknare som jag använder för att ha koll på kostplanen.
vet att de finns en stor och avancerad här på forat redan, men denna kan man ha åtkomst överallt via Google Docs (google login krävs).
https://docs.google.com/templates?q=kalorir%C3%A4knare&sort=hottest&view=public
Detta är en mall som öppnas i ditt Docs konto som sedan sparas som kopia och blir din egen.
Innehåll
3 Flikar
Formel för Energibehov - bara att ange värden
Kostschema - Bara att kopiera in värden från Näringsvärdetabellen
och klistra in, sedan ange Per hundra gram hur mkt av råvaran du ska ha.
Näringsvärdestabell - basvaror samt väldigt enkelt att lägga till egna under den kolumen.
längst ner visar PROTEIN FETT OCH KOLHYDRATER i antal Gram samt Totala Kaloriintaget i KCAL
Upp till 6 mål / dag finns planerade och du kan döpa dem själv om du vill till frukost mellanmål .. etc.
Exempel på hur en planering för en dag kan se ut se bifogad bild!
allt är uträknad / hundra gram utom proteindrinken som jag räknat ut vad en hel drink har för värden, och kan därmed ange 1 eller 2 antal drinkar osv.
OBS! flytta inte runt i cellerna pga formler, utan kopiera och ta bort bara! eller ändra för hand.
vet att de finns en stor och avancerad här på forat redan, men denna kan man ha åtkomst överallt via Google Docs (google login krävs).
https://docs.google.com/templates?q=kalorir%C3%A4knare&sort=hottest&view=public
Detta är en mall som öppnas i ditt Docs konto som sedan sparas som kopia och blir din egen.
Innehåll
3 Flikar
Formel för Energibehov - bara att ange värden
Kostschema - Bara att kopiera in värden från Näringsvärdetabellen
och klistra in, sedan ange Per hundra gram hur mkt av råvaran du ska ha.
Näringsvärdestabell - basvaror samt väldigt enkelt att lägga till egna under den kolumen.
längst ner visar PROTEIN FETT OCH KOLHYDRATER i antal Gram samt Totala Kaloriintaget i KCAL
Upp till 6 mål / dag finns planerade och du kan döpa dem själv om du vill till frukost mellanmål .. etc.
Exempel på hur en planering för en dag kan se ut se bifogad bild!
allt är uträknad / hundra gram utom proteindrinken som jag räknat ut vad en hel drink har för värden, och kan därmed ange 1 eller 2 antal drinkar osv.
OBS! flytta inte runt i cellerna pga formler, utan kopiera och ta bort bara! eller ändra för hand.