handdator

Visa fullständig version : Synpunkter om träningsprogram.

MrMetrixa
2012-01-31, 20:31
Hej,

Jag är 19 år och har nu tränat i två veckor.

Har nu lyckats komma igång med träningen igen efter ca ett år. Har suttit och klurat ihop ett träningsprogram som jag gärna skulle vilja ha lite synpunkter på, om det är bra för de mål jag har eller om något kan förbättras eller ändras.

Kan väl börja med vilka mål jag har. Jag är inte ute efter att få en bodybuilder kropp. Jag är mer ute efter den kropp som Mark Wahlberg har när han stod modell för Calvin Klein. Sen förstår jag också att jag inte får den exakta kroppen pga gener osv, men det är i alla fall ett mål jag har.

Mitt träningsprogram ser ut såhär.

Måndag:
Ben - Mage

Tisdag:
Bröst - Triceps

Torsdag:
Rygg - Biceps

Fredag:
Axlar - Mage (och underarmar)

Ligger på 4 - 5 övningar per muskelgrupp (bortsett från vaderna och underarmar) och kör 4 set och 12 - 14 reps.

Kom gärna med synpunkter och om ni behöver mer information för att kunna hjälpa till så är det bara att fråga. (Kan även lägga upp bild på mig själv om det skulle behövas.)

Tack på förhand! :)

willtjam
2012-01-31, 20:35
Det där är inget program, utan det beskriver bara hur du har fördelat muskelgrupperna. Vilka övningar kör du? Varför väljer du inte ett färdigt schema?

MrMetrixa
2012-01-31, 22:42
Anledningen till att jag inte har tagit ett färdigt schema är för jag inte har hittat några när jag sökt runt på nätet. Kan hända att jag kollat på fel ställen.

Listan över övningar kommer här.

Måndag:
Benböj, utfall, benspark, bencurl, stående vadpress, crunches sneda crunshes, bålrotation (i maskin), benlyft.

Tisdag:
Bänkpress, lutande hantelpress, hantel flyes, cable crossovers, pullovers, triceps extensions med hantel, triceps press stång, triceps press rep, skullcrushers.

Torsdag:
Rodd, hantelrodd, latsdrag, hyperextensions, hammer curls, biceps curls, sen någon form av hantel curl där man har armen på en bänk (vet inte vad övningen heter.)

Fredag:
Hantelpress, drag till hakan, hantellyft sidan, hantellyft framåt, baksida axel i cable, crunches sneda crunshes, bålrotation (i maskin), benlyft, underarms curl med hantel, omvänd underarms curl med hantel.