Logga in

Visa fullständig version : Kommer jag att bli återbetalningsskyldig?

Lundberg
2012-01-30, 22:01
Jag har som plan att sluta på mitt jobb inom försvarsmakten till sommaren. Vi har 4 veckors semester inlagt under juni-juli och hade tänkt att säga upp mig antingen precis innan eller när jag kommer tillbaka från ledigheten. Det är 1 månads uppsägningstid så det vore ju lite soft att beta av den under ledigheten!

Problemet är att för att "tjäna ihop" dom här 4 veckorna ska man ju jobba ett år (jan-dec) och eftersom att min plan är att sluta till sommarn kommer jag bara jobba halva den tiden (jan-juni)

Så kommer FM tvinga mig att betala för dom dagar ledighet jag inte tjänat ihop till?

Nån som har nån koll på sånt? :confused:

Doktor Busé
2012-01-30, 22:02
Kort svar: Ja.

Lundberg
2012-01-30, 22:06
Kort svar bättre än inget svar!

Låt oss säga att jag måste betala för alla 4 veckor, nån som har någon hint om hur mycket det kan vara?

Kamp
2012-01-30, 22:07
Får man fråga vart i Sverige du jobbar? Är själv inne på samma spår, dock har jag jobbat i ett år den 14 Februari.

Lundberg
2012-01-30, 22:09
Livgardet. All ledighet nollas väl vid nyår? så får man börja om liksom? :(

Sir Anselm
2012-01-31, 09:30
Hm, hos oss går semesteråret 1 april-31 mars. Semestern tjänas ihop under året innan, så semesterdagarna förnyas 1 april, dessa har jag sedan tillgodo. Skulle jag sluta innan jag tar ut dem får jag dem utbetalda.

Fungerar det alltså annorlunda inom FM?

myggan
2012-01-31, 09:39
Jag antar att du kommer få ut dom dagarna du har hunnit jobba ihop och resten av dagarna får du väl ut som obetald ledighet som du får stå för själv.
Kolla om du har sparade semesterdagar från tidigare år, om du nu jobbat där en längre tid.