handdator

Visa fullständig version : Går det att göra vaderna smalare/fastare?

Jukkeh
2012-01-30, 11:06
Hej! Jo, sommaren kommer ju snart och jag skäms alltid när jag använder kortbyxor för att mina vader är ganska stora *gah!*

Jag tränar på gym 5 gånger i veckan men tränar inte vaderna.
Jag är inte speciellt tjock eller så häller.. men jag kanske ärvde de av min far genetiskt...

Kommer vaderna växa om jag tränar dom?

Bra och motiverade svar uppskattas :)

AdrianP
2012-01-30, 11:12
Hej! Jo, sommaren kommer ju snart och jag skäms alltid när jag använder kortbyxor för att mina vader är ganska stora *gah!*

Jag är inte speciellt tjock eller så häller.. men jag kanske ärvde de av min far genetiskt...

1.Sitter säkert i ditt huvud. Om du nu inte har 50cm+ i vader.
2. Ja, muskler brukar växa vid stimulans. Vader har dock många problem med.

Denniss
2012-01-30, 11:13

Första meningen går inte riktigt ihop med "Kommer vaderna växa om jag tränar dom?".. Vill du ha större vader eller mindre?

Ja om du tränar vader så kommer vaderna att bli större. För att minska muskelmassan/storleken/fettmängden så måste du gå ner i vikt. Det resulterar ju i en kroppslig viktnedgång eftersom du inte kan punktförbränna fett.

mysglenn
2012-01-30, 11:19
första killen jag stött på som skäms över att sina vader är STORA

HAHAHA

just det du var ju 16 och är i den åldern då det är viktigt att bli accepterad och se ut och vara som alla andra.

Jukkeh
2012-01-30, 11:49
Första meningen går inte riktigt ihop med "Kommer vaderna växa om jag tränar dom?".. Vill du ha större vader eller mindre?

Ja om du tränar vader så kommer vaderna att bli större. För att minska muskelmassan/storleken/fettmängden så måste du gå ner i vikt. Det resulterar ju i en kroppslig viktnedgång eftersom du inte kan punktförbränna fett.

Jag skrev att jag skämt över att mina vader är ganska stora, så vad tror du att jag menar? :smash:

Jukkeh
2012-01-30, 11:50
första killen jag stött på som skäms över att sina vader är STORA

HAHAHA

just det du var ju 16 och är i den åldern då det är viktigt att bli accepterad och se ut och vara som alla andra.

Japp.. tänkt gärna igenom vad du skriver innan du klickar på skicka svar knappen.

mysglenn
2012-01-30, 11:57
Japp.. tänkt gärna igenom vad du skriver innan du klickar på skicka svar knappen.

du vet, killar med små vader är avis på killar med stora vader... stora vader och underarmar är status just eftersom de är så svåra att träna upp.

rooz
2012-01-30, 12:03
du vet, killar med små vader är avis på killar med stora vader... stora vader och underarmar är status just eftersom de är så svåra att träna upp.

@ kolozzeum forum. I verkliga världen, nja..

// Jättestolt-över-sitt-vadmått-93

Jukkeh
2012-01-30, 12:12
Nu är ju inte jag någon mode expert men jag tycker att det ser grymt fult ut med stora vader och när jag har på mig kortbyxor så får jag blickar osv..
Men men, vad vet jag? Jag är ju som sagt bara 16 år.

mysglenn
2012-01-30, 12:12
@ kolozzeum forum. I verkliga världen, nja..

// Jättestolt-över-sitt-vadmått-93

finns nog fler killar som skäms över att de har för små vader än för stora iaf :)

låter lite tjejigt "åh mina vader är gigantiska! hur träna bort dom?" *cupid*

mysglenn
2012-01-30, 12:18
Nu är ju inte jag någon mode expert men jag tycker att det ser grymt fult ut med stora vader och när jag har på mig kortbyxor så får jag blickar osv..
Men men, vad vet jag? Jag är ju som sagt bara 16 år.

släng upp bild då! Upp till bevis!

De kollar nog antingen av avund eller för att du är så spinkig i övrigt.

om du vill få mindre, sluta med fotboll, springa mm. tips

Denniss
2012-01-30, 12:29
Jag skrev att jag skämt över att mina vader är ganska stora, så vad tror du att jag menar? :smash:

Jag vet inte. Ser inget i din första post som antyder på något skämtsamt?

Jukkeh
2012-01-30, 12:38
Okej. Så här ser dom ut.

http://www.kolozzeum.com/forum/attachment.php?attachmentid=86313&stc=1&d=1327923364

http://www.kolozzeum.com/forum/attachment.php?attachmentid=86314&stc=1&d=1327923364

Och denniss.. Hur gammal är du? Jag råkade skriva en bokstav fel. Man måste ju vara ganska IQ befriad om man inte förstod det.

rooz
2012-01-30, 12:46
Ehh..

Var är vaderna och vad ser onormalt ut?

Denniss
2012-01-30, 12:47
Okej. Så här ser dom ut.

http://www.kolozzeum.com/forum/attachment.php?attachmentid=86313&stc=1&d=1327923364

http://www.kolozzeum.com/forum/attachment.php?attachmentid=86314&stc=1&d=1327923364

Och denniss.. Hur gammal är du? Jag råkade skriva en bokstav fel. Man måste ju vara ganska IQ befriad om man inte förstod det.

Be inte om hjälp om du ska vara så jävla dryg och otrevlig. Du skäms över dina s.k. stora vader? Sen undrar du om vaderna kommer att växa om man tränar dom? Vad förväntar du dig för svar?

Du har inte stora vader. Vill du få dom mindre måste du gå ned i vikt och/eller förlora muskelmassa. Eller så får du lära dig att hantera dina vader.

deadich
2012-01-30, 12:47
sluta tönta dig nu, finns ingen som tycker att det är fult med stora vader, det är skitcoolt. Börja träna dem så att du får grym muskeldefinition också.

Zorgus
2012-01-30, 12:48
Nej, dom såg högst normala ut.

Jukkeh
2012-01-30, 12:51
Be inte om hjälp om du ska vara så jävla dryg och otrevlig. Du skäms över dina s.k. stora vader? Sen undrar du om vaderna kommer att växa om man tränar dom? Vad förväntar du dig för svar?

Du har inte stora vader. Vill du få dom mindre måste du gå ned i vikt och/eller förlora muskelmassa. Eller så får du lära dig att hantera dina vader.

Vad förväntar du dig som svar när du spelar dryg och låtsas att du inte förstår vad jag menar då?

mysglenn
2012-01-30, 12:54
Du har JÄTTEsmå vader, ärligt

du har inga "love handles"

du har en skev självsyn och kanske skulle må bra av att prata med en psykolog eller kurator då och då - ärligt.

du måste verkligen vara totalt paranoid om du tror att folk glor på dig pga vadernas storlek, seriöst.

TheGhr
2012-01-30, 13:18
Dina smalben ser ju helt okey ut. Folk kollar pga det. Du kan lägga på mer massa för att göra dem ännu mer heta.

Jappse
2012-01-30, 13:28
Inte direkt stora. Mina är betydligt större, och jag tycker mina är shaitsmå.

RAUBEZ
2012-01-30, 14:24
Hans vader vet jag inte, men från andra bilden ser hans hälben asgrova ut. O_o

grescha
2012-01-30, 16:02
Passar på att låna tråden lite.
Mina vader är naturligt väldigt smala och jag har svårt för att bygga massa på dem. Några tips på vad man kan göra åt detta?

Tränar för tillfället fem set stående tåhävningar samt fem set sittande var 3e/4e dag.

360
2012-01-30, 22:08
Passar på att låna tråden lite.
Mina vader är naturligt väldigt smala och jag har svårt för att bygga massa på dem. Några tips på vad man kan göra åt detta?

Tränar för tillfället fem set stående tåhävningar samt fem set sittande var 3e/4e dag.

ät mer pizza.

mattilainen
2012-01-30, 22:47
tycker det där ser exakt ut som alla vader som är genomsnittligt otränade typ :) Tycker det ser helt normalt ut med din vad man ser resten av dina bilder.

exor
2012-01-30, 23:22
Tycker absolut inte dom är för stora. Ser ut som random vader och behöver mycket träning precis som alla andras.

Fartman
2012-01-30, 23:55
Det där är väl ungefär så normala som ett par vader kan bli. Allt sitter i ditt huvud. Annars hjälper det alltid att få större muskler på resten av kroppen så kommer vaderna se mindre ut.

Rakanichy
2012-01-31, 19:30
Nej du, du har inte stora vader alls, börja träna vader så kommer dom bli mycket mer definierade, jag skulle snarare säga att du har små vader. Det är ju tennisboll-looken man är ute efter. Jag tror du har lite dålig självkänsla, ingen ger dig blickar för dina vader, du inbillar dig bara.

iPad
2012-01-31, 19:36
Påminner mig om tråden med tjejen som tyckte hon hade elefantlår i sin egna lilla värld.. skev självbild?