handdator

Visa fullständig version : Quality protein intake is inversely associated with abdominal fat

Apos78
2012-01-30, 11:03
Dietary protein intake and specifically the quality of the protein in the diet has become an area of recent interest. This study determined the relationship between the amount of quality protein, carbohydrate, and dietary fat consumed and the amount of times the ~10g essential amino acid (EAA) threshold was reached at a meal, with percent central abdominal fat (CAF). Quality protein was defined as the ratio of EAA to total dietary protein. Quality protein consumed in a 24-hour period and the amount of times reaching the EAA threshold per day was inversely related to percent CAF, but not for carbohydrate or dietary fat. In conclusion, moderate to strong correlations between variables indicate that quality and distribution of protein may play an important role in regulating CAF, which is a strong independent marker for disease and mortality.

http://www.nutritionandmetabolism.com/content/pdf/1743-7075-9-5.pdf

Sniggel
2012-01-30, 12:05
Funderar över the amount of times the ~10g essential amino acid (EAA) threshold was reached at a meal

Twenty-seven healthy males (n=12) and females (n=15) (22 ± 3 yrs.; 169.68 ± 8.20 cm; 71.7 ± 13.9
kg; 34.2 ±10.4 % CAF) participated in this cross sectional study which was approved by the
university’s institutional review board. Subjects self-reported the amount of minutes (min) each
week they participated in aerobic (174 ± 244 min) and resistance (93 ± 106 min) exercise

Känns som om vissa av deltagarna kan vara engagerade i vissa ätmönster skapade av vad som "anses bra för X".
Många av deltagarna tränar förmodligen en hel del styrketräning med tanke på 93 minuter i snitt med en hög variation. Speciellt om där är hela 174 minuter utförd konditionsträning i snitt med ännu högre variation mellan deltagarna. Förmodligen är där ett gäng som tränar mycket styrketräning. Ett gäng som tränar mycket konditionsträning och sen ett spann som tränar lite av varje.

Jag tänker då på den eventuella gruppen "tränar mycket styrketräning". Ju mer seriös man är på den fronten, desto större kan risken vara att man tagit åt sig av att "ät var tredje timme" och därmed använder sig av t ex proteinpulver som mellanmål och når EAA-taket vid flertalet tillfällen. Detta behöver ju inte betyda att the amount of times the ~10g essential amino acid (EAA) threshold was reached at a meal
påverkar CAF utan snarare att de som kör ett sådant ätmönster, är överlag mer seriösa med styrketräningen (vilket brukar vara fördelaktigt för kroppskomposition) och att de strävar mot att hålla en låg kroppsfettprocent.

Bara en tanke innan folk återgår från från PF till 8 proteindrinkar om dagen :P

Men så kanske jag drar för konstiga slutsatser på alldeles för lite information.

Apos78
2012-01-30, 16:08
Precis som du säger så kan det vara svårt att dra några djupare slutsatser på den begränsade mängd information studien presenterar.

quality and distribution of protein may play an important role in regulating CAF

Just der där may får nog ges viss uppmärksamhet. Att göra en helomvändning pga resultat som dessa får ses som lite förhastat ja.

Sniggel
2012-01-30, 16:19
Jepp. Det lämnar helt klart öppet för att undersöka "effect of frequent amino acid feeding on CAF" t ex.