handdator

Visa fullständig version : Tips på gym i Örebro för ett pass?

joa
2012-01-28, 23:13
Ska bo en par nätter på Plaza i Örebro till veckan och tänkte köra ett pass eller två på något gym
Något som har ett tips på ett centralt bra gym som man kan ta en promenad till?

LeBron
2012-01-29, 00:55
ÖKK

Ligger vid Behrn Arena :)

Tabbe
2012-01-29, 10:20
Friskis ligger ju typ 5 min gångväg.
Ökk är svårt och omständigt att hitta till om man inte vet var det ligger.
+ 20 min promenad.

Tjuckot
2012-01-29, 10:30
Friskis alt. träna lätt är väl de mest centrala gymmen som är enkla att hitta.

jakkan
2012-01-29, 12:11
Njoy ligger centralt också

Nebuchadnezzar
2012-01-29, 12:49
nJoy, Träna Lätt och Friskis ligger varsitt stenkast ifrån Plaza Hotel.

joa
2012-01-29, 15:17
Då har jag ju ett helt gäng att välja på!
Frågan är ju vilket?
Är inte så förtjust i glättiga gym med parkettgolv och ett hantelset som slutar vi 25 kilo......

joseferiksson
2012-01-29, 15:18
Ökk idrotts huset

Nebuchadnezzar
2012-01-29, 15:39
ÖKK är biffarnas gym, ligger dock lite längre bort. Skulle tro att Träna Lätt har sämst friviktsutbud av de 3 närbelägna. Friskis har jag ingen koll på, men nJoy har såvitt jag vet hantlar upp till dryga 40 kilo i alla fall.

Tjuckot
2012-01-29, 16:04
Då har jag ju ett helt gäng att välja på!
Frågan är ju vilket?
Är inte så förtjust i glättiga gym med parkettgolv och ett hantelset som slutar vi 25 kilo......

handlar väl om hur bekväm du är. Många gillar friskis och det finns powerrack m.m. Men är det mer hardcore (eller vad man vill kalla det) så är väl ökk valet. Tror det är ganska mycket folk på de gymmen mellan 17-19.

exor
2012-10-11, 10:32
Ska på utbildning i Örebro den 16-18 oktober och tänkte träna dom tre dagarna. Är det ÖKK som gäller? Verkar lite komplicerat att hitta dit för en Stockholmare :P Kanske nån med bil som ska dit som man kan samåka med? :)

Birkharju
2012-10-11, 10:39
Ska på utbildning i Örebro den 16-18 oktober och tänkte träna dom tre dagarna. Är det ÖKK som gäller? Verkar lite komplicerat att hitta dit för en Stockholmare :P Kanske nån med bil som ska dit som man kan samåka med? :)

ÖKK all the way. Det är inte speciellt svårt att hitta. Om du vill kan jag ge en lite vägbeskrivning i PM.

Wilt the Stilt
2012-10-11, 11:02
Jag är skeptisk till Träna Lätt!

http://na.se/nyheter/orebro/1.1401302-jurister-fick-gymmet-att-bryta-flera-traningsavtal

Men mest på grund av namnet! :(

exor
2012-10-11, 11:33
ÖKK all the way. Det är inte speciellt svårt att hitta. Om du vill kan jag ge en lite vägbeskrivning i PM.

Ja tack gärna. Det vore snällt av dig :)

smocken
2012-10-11, 11:51
i3 gym'et är ok med! hellre det än ÖKK

Deceiver85
2012-10-11, 12:05
Det finns bara ett gym i Örebro, ÖKK. Resten är fitnessanläggningar :D

smocken
2012-10-11, 12:14
ÖKK skrikande feta styrkelyftare som äter korv och slänger upp 60kg ovanför skallen.
Det är min erfarenhet dom sista gångerna jag har varit där! skaka på huvet och skratta åt dom gjorde jag.
Såg ju inte direkt seriöst ut att stå med korv i nävarna och sedan lägga ifrån sig den och lyfta 60kg o skrika som en brunstig älgko och dra stången i golvet så den flög 4 meter upp i luften... och typ slå sig för bröstet och kalla sig king kong.
Sedan blev det rådiss för det gym'et.
I3 är ett mycket bra gym med schysta hammer strenght maskiner och utrustning.

Mapa
2012-10-11, 12:24
ÖKK skrikande feta styrkelyftare som äter korv och slänger upp 60kg ovanför skallen.
Det är min erfarenhet dom sista gångerna jag har varit där! skaka på huvet och skratta åt dom gjorde jag.
Såg ju inte direkt seriöst ut att stå med korv i nävarna och sedan lägga ifrån sig den och lyfta 60kg o skrika som en brunstig älgko och dra stången i golvet så den flög 4 meter upp i luften... och typ slå sig för bröstet och kalla sig king kong.

Hahahaha.. Det där låter som några av våra tyngdlyftare..

WHITEFOLKS
2012-10-11, 14:04
Lyfta vikter är kul, korv är gott.

Låter som en bra kombo :D

Xtronal
2012-10-11, 14:50

ÖKK låter som ett bra ställe:hbang:

Silencer
2012-10-11, 14:55
Ska bo en par nätter på Plaza i Örebro till veckan och tänkte köra ett pass eller två på något gym
Något som har ett tips på ett centralt bra gym som man kan ta en promenad till?

ÖKK ligger ganska centralt men framför allt har de bra öppettider. 5-23 alla dagar. De flesta andra gym har dåliga öppettider och ÖUIF är sämst i hela världen.

NNIF
2012-10-11, 15:07

kanske du var där samtidigt som jag? :em:

PureWhey
2012-10-11, 17:15
Varför döper man ett gym till " Träna lätt "...

Silencer
2012-10-11, 17:18
Varför döper man ett gym till " Träna lätt "...

För att man nischar sig mot soffliggare som inte har några mål utan bara vill röra sig lite.

isterbuk
2012-10-11, 19:02
Kör på ÖKK, ett bra gym med brett utbud på maskiner, vikter, utrustning och grymt trevlig personal!

Deceiver85
2012-10-12, 15:26

Hahahaha.. Det där låter som några av våra tyngdlyftare..

Ha, +1 :D Vet precis vem du tänker på!

Jeml
2012-10-12, 15:33
För att man nischar sig mot soffliggare

låter som ett smart val av nisch för ett gym :D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Nebuchadnezzar
2012-10-12, 15:44
Nischar sig snarare mot quinnor - "slink in, slank ut" tror jag är deras slogan.

Loke
2012-10-12, 17:37

Thats it: Studiebesök på ÖKK inplanerat :D

Silencer
2012-10-12, 17:40
Nischar sig snarare mot quinnor - "slink in, slank ut" tror jag är deras slogan.

Samtidigt är det ju bra att fånga upp de som annars inte gör någonting. All träning är bättre än ingen alls, det är inte alla som vill vara hardcore.

Korv på ÖKK har jag missat. Kanelbullar och fikabröd däremot har jag bevittnat. Alltjämt god stämning. :D

WHITEFOLKS
2012-10-12, 17:48
Atletklubbar i allmänhet låter som trevliga ställen, önskar jag hade en "nära" :)

Deceiver85
2012-10-12, 22:03
För att man nischar sig mot soffliggare som inte har några mål utan bara vill röra sig lite.

Tro det eller ej, men soffliggare är de bästa kunderna för ett gym. De löser ett årskort, betalar via autogiro och sen använder dem det aldrig. Pengar in och minimal användning av resurser...

Kristus
2012-10-12, 22:10
Tro det eller ej, men soffliggare är de bästa kunderna för ett gym. De löser ett årskort, betalar via autogiro och sen använder dem det aldrig. Pengar in och minimal användning av resurser...

Nä, det är klart bättre med kunder som tränar och mår bra av det och lockar med sig sambo och vänner. Hellre återkommande kunder istället för en kund som köper kort och sedan försvinner.

exor
2012-10-12, 22:18
Någon som har en aning om vad provträning kostar på ÖKK? Kommer bli väldigt skoj att komma till en atletklubb. Helt ny upplevelse för mig :)

Nebuchadnezzar
2012-10-12, 23:12
Samtidigt är det ju bra att fånga upp de som annars inte gör någonting. All träning är bättre än ingen alls, det är inte alla som vill vara hardcore.

Jag kritiserade inte upplägget eller så, menar bara att det är mer ett tjejgym än ett soffpotatisgym.

Nä, det är klart bättre med kunder som tränar och mår bra av det och lockar med sig sambo och vänner. Hellre återkommande kunder istället för en kund som köper kort och sedan försvinner.

Nej, då äter man inte upp deras konsumentöverskott. Det är det som årskort är till för, men det beräknas såklart på genomsnittkundens reservationspris.

Halice
2012-10-13, 05:57
"Vi erbjuder såklart en gratis provträning första gången du tränar hos oss! (Gäller under receptionens öppettider mån-tors 12-21 fre 10-18.)"

ÖKK (http://www.orebrokk.org/priser.htm)

:thumbup:

Efter det blir det nog en hundralapp per gång.

mystic[-_-]
2012-10-13, 06:54
Hade valt mellan friskis kvarnen (centralt) finns powerrack,lyftarflak etc, ÖKK också ganska centralt vid behrn arena eller I3 som ligger på norr

ÖKK: http://orebrokk.org/

I3: http://oksf.nu/

Friskis: http://orebro.friskissvettis.se/

Tjuckot
2012-10-13, 08:20
;6035231']Hade valt mellan friskis kvarnen (centralt) finns powerrack,lyftarflak etc, ÖKK också ganska centralt vid behrn arena eller I3 som ligger på norr

ÖKK: http://orebrokk.org/

I3: http://oksf.nu/

Friskis: http://orebro.friskissvettis.se/

De är väl relativt likvärdiga sett ur ett engångsträningsperspektiv. Ska man träna kring kl 17 hade jag valt i3 eftersom det är brutalt mycket folk på ökk och friskis vid den tiden (rätta mig om jag har fel).

exor
2012-10-16, 12:18
Någon som ska till ÖKK runt 17 tiden som har vägarna förbi Scandic Örebro Väst (västhagagatan 1b) och kan plocka upp en vilsen Stockholmare som är träningssugen? :)

martikainen
2012-10-16, 20:27
Hoppas du tog dit dit, Örebro är sjukt litet, skulle nog ta max 45min att gå till ÖKK ;D 5min med någon buss som säkert bara går ett par gånger om dagen och heter något i stil med "2:an, mjuka linjen". Finns 2 busslinjer så akta så du inte tar fel ;)

s7b
2015-02-21, 17:48
Är det fortfarande ÖKK som gäller? :)

alfahenke
2015-02-21, 19:28
Är det fortfarande ÖKK som gäller? :)

Det tycker jag absolut =) tränar där och trivs bra. Har testat flertalet gym i Örebro, annars kan atletic city örebro vara ett alternativ kanske. Hört bra saker om det gymmet också :)

Tjuckot
2015-02-21, 20:59
Atletic city rekommenderas :thumbup:

http://atleticorebro.se

s7b
2015-02-21, 22:25
Hittar inga priser på gymkort hos Atletic City?

Tjuckot
2015-02-21, 22:55
Från hemsidan :)

VARFÖR HAR NI INTE PRISERNA PÅ HEMSIDAN?
För vi tycker att du ska se gymmet innan du bestämmer dig, att bara titta runt på nätet efter priser ger inte rätt bild på hur ett gym verkligen ser ut, hur stämningen är eller vad det finns för maskiner. Så innan du bestämmer dig vart du ska träna så kom ner till oss och kolla in gymmet.

BigBoy
2015-02-21, 23:28
Från hemsidan :)

VARFÖR HAR NI INTE PRISERNA PÅ HEMSIDAN?
För vi tycker att du ska se gymmet innan du bestämmer dig, att bara titta runt på nätet efter priser ger inte rätt bild på hur ett gym verkligen ser ut, hur stämningen är eller vad det finns för maskiner. Så innan du bestämmer dig vart du ska träna så kom ner till oss och kolla in gymmet.
Dyrt mao

Beelz
2015-02-21, 23:38
Dyrt mao

245kr/mån bunden på ett år, dyrt?

Maverick
2015-02-22, 09:01
ÖKK alla dagar i veckan, men man ska helst undvika mellan kl 1630-1830 på vardagar om man kan.

s7b
2015-02-22, 11:13
ÖKK kommer ligga närmare från min bostad, kommer nog bli där jag tränar. Tack för svaren.

Slaxes
2015-02-26, 13:01
Blir högst troligen ett pass på ÖKK idag :))

r1kkie
2015-02-26, 18:25
Blir högst troligen ett pass på ÖKK idag :))

http://atleticorebro.se/

Gunnersaurus
2015-02-26, 22:14
IMO är Atletic City numera det bästa gymmet i Örebro, de nya ägarna har rustat upp gymmet ordentligt, har ett extremt stort utbud samt så ser det riktigt fräscht ut. Rätta mig om jag har fel nu men tror även dem är det enda gymmet med en konstgrässmatta, som man kan göra diverse rusher och allt möjligt. ÖKK på andra plats dock, trots att de inte har gummihantlar (som jag föredrar) men det är en smaksak.

s7b
2015-02-26, 22:33
Alldeles för mycket folk på ÖKK. Herrejävlar!