handdator

Visa fullständig version : Kolhydrater och fett vid bulk/deff

Spillevink
2012-01-28, 20:36
Tjena. Hade igår en diskussion med min flickvän om hur mycket kolisar och fett man bör käka vid bulk (för att det ska vara opti), och hur mycket man bör käka vid deff(för att det ska vara opti).

Så jag vänder mig till er på kolo. Nå? ;)

King Grub
2012-01-28, 20:43
Man förlorar lika mycket vikt och kroppsfett vid ett visst kaloriunderskott och proteinintag, oavsett hur man fördelar fett- och kolhydratintaget. Individuella genetiska skillnader finns i hur väl man svarar på fördelningarna, men det är inget generellt eller allmängilltigt "bör" annat än det man trivs med och som passar bäst in i ens liv.

Spillevink
2012-01-28, 21:31
Ok. tack för svaret!

Spillevink
2012-01-28, 21:32
PS. Jag vann diskussionen (viktigt) *kissass*

Nebuchadnezzar
2012-01-28, 22:07
Man förlorar lika mycket vikt och kroppsfett vid ett visst kaloriunderskott och proteinintag, oavsett hur man fördelar fett- och kolhydratintaget. Individuella genetiska skillnader finns i hur väl man svarar på fördelningarna, men det är inget generellt eller allmängilltigt "bör" annat än det man trivs med och som passar bäst in i ens liv.

Vid överskott då? Är t.ex. 2g fett per kilo kroppsvikt sämre än 1g och att låta kolhydrater ta mer plats? Man brukar ju se rekommendationen 0.8-1.2g fett per kilo kroppsvikt och sen kolhydrater (protein borträknat alltså) för att fylla överskottet.

jaosef
2012-01-28, 22:13
Vid överskott då? Är t.ex. 2g fett per kilo kroppsvikt sämre än 1g och att låta kolhydrater ta mer plats? Man brukar ju se rekommendationen 0.8-1.2g fett per kilo kroppsvikt och sen kolhydrater (protein borträknat alltså) för att fylla överskottet.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=157920