handdator

Visa fullständig version : De nedre magrutorna

Rakanichy
2012-01-26, 22:44
GQ3HrURDcgI

Framtiden inom magövningar? Discuss*popcorn*

Pjotor
2012-01-26, 22:49
Filmen är ungefär elva minuter för lång för att jag ska orka kolla.

deadich
2012-01-26, 23:29
Ser ut som att han kört lite(mycket) för mycket fokus på absen. Han har rätt i att han inte har rena skinny abs dock, det syns tydligt att dem är tränade. Tråkigt att resten av kroppen ser ut som att han suttit på auschwitz, och han verkar inte vara intresserad av att bygga annat än abs heller.

mattilainen
2012-01-26, 23:36
för tunn för att ge mig tips.

Greenlight
2012-01-27, 07:08
Ser ut som att han kört lite(mycket) för mycket fokus på absen. Han har rätt i att han inte har rena skinny abs dock, det syns tydligt att dem är tränade. Tråkigt att resten av kroppen ser ut som att han suttit på auschwitz, och han verkar inte vara intresserad av att bygga annat än abs heller.

:laugh:

mn8eii
2012-01-28, 09:54

Hört den om sten i glashus? ;)

Men han är ung och verkar väldigt driven så ge grabben något år så kommer säkert saker att hända. Många av hans magövningar är bra och funktionella dock inte revulutionerande eller nyskapande.

Wormzie
2012-01-28, 10:51
Döper man videon till lower-abs så är det svårt att ta träningstips från den personen. En ung scott herman?

stromming
2012-01-28, 13:03
Hade han varit 11 kg tyngre, 11 år äldre och filmen 11 minuter kortare så kanske jag hade orkat kolla

Mackan58
2012-01-28, 13:13
Magen är en muskel (förutom sidomusklerna). Du kan inte träna "nedre" magen separat.

Och som Mattalinen säger: Han är för tunn för att ge tips.

Röda Björnen
2012-01-28, 13:19
finns 1000 videos med ungefär liknande killar, noll muskler och "how to work lowers abs" är som att säga att träna endast en del av bröstet. Ain't happening.

deadich
2012-01-28, 13:21
Hört den om sten i glashus? ;)

Men han är ung och verkar väldigt driven så ge grabben något år så kommer säkert saker att hända. Många av hans magövningar är bra och funktionella dock inte revulutionerande eller nyskapande.

jag tränar 5 minuter mage varannan vecka. What's your point? Och mina abs är till skillnad från killen i videon, riktiga skinny abs. Och jag bulkar på.

Det jag skrev var att han inte verkade vilja växa, han verkade vara nöjd med att vara supersmal så att hans abs syns. Killen har ju lagt upp träningsvideos i 9 månader eller vad det var så han har ju haft gott om tid att växa. Jag har börjat ganska nyligen men försöker såklart växa och inte förbli smal.

Sheogorath
2012-01-28, 13:24
finns 1000 videos med ungefär liknande killar, noll muskler och "how to work lowers abs" är som att säga att träna endast en del av bröstet. Ain't happening.

Det är inte alls samma sak faktiskt.

Du kommer inte träna övre bröst ett smack av smala latsdrag, däremot nedre bröst. Du kommer inte träna nedre bröst i någon vidare utsträckning av militärpressar, däremot övre bröst.

Det finns inget sätt att bara träna de övre eller nedre rutorna.

Silencer
2012-01-28, 13:27
jag tränar 5 minuter mage varannan vecka. What's your point? Och mina abs är till skillnad från killen i videon, riktiga skinny abs. Och jag bulkar på.

Det jag skrev var att han inte verkade vilja växa, han verkade vara nöjd med att vara supersmal så att hans abs syns. Killen har ju lagt upp träningsvideos i 9 månader eller vad det var så han har ju haft gott om tid att växa. Jag har börjat ganska nyligen men försöker såklart växa och inte förbli smal.

Du påstår att han ser ut som ett auschwitz offer (vilket är en grov överdrift), samtidigt som ni båda ser ut att ha ungefär samma kroppsform.

Röda Björnen
2012-01-28, 13:33
Du kommer inte träna övre bröst ett smack av smala latsdrag, däremot nedre bröst. Du kommer inte träna nedre bröst i någon vidare utsträckning av militärpressar, däremot övre bröst.

Fast är det inte så att aktiveras pecs så aktiveras också hela muskeln, inte bara en viss del av. Låter orimligt, men jag kanske har fel.

Jag tänker främst nu på t.ex. Lutande och Plan bänkpress där uppåtlutande bänkpress ska ju ta på övre delen av pecsen fast hela bröstmuskeln kommer tränas oavsett plan eller upplutande bänkpress.

mn8eii
2012-01-28, 13:35
Fast är det inte så att aktiveras pecs så aktiveras också hela muskeln, inte bara en viss del av. Låter orimligt, men jag kanske har fel.

Jag tänker främst nu på t.ex. Lutande och Plan bänkpress där uppåtlutande bänkpress ska ju ta på övre delen av pecsen fast hela bröstmuskeln kommer tränas oavsett plan eller upplutande bänkpress.

Nej tyvärr så har du fel.

Till deadich: Hoppas du inte tog illa upp, smileyn i mitt inlägg var meningen att visa att det jag skrev var med lite glimten i ögat. Tyckte bara det var komiskt att en 19-årig kille på 56 kg eller vad du nu väger sitter och kallar andra för "Auschwitz-offer". (Vilket förövrigt jag inte tycker är helt okej att skoja om men det är en annan diskussion)

Birkharju
2012-01-28, 13:45
du påstår att han ser ut som ett auschwitz offer (vilket är en grov överdrift), samtidigt som ni båda ser ut att ha ungefär samma kroppsform.

+1

deadich
2012-01-28, 15:48
Du påstår att han ser ut som ett auschwitz offer (vilket är en grov överdrift), samtidigt som ni båda ser ut att ha ungefär samma kroppsform.

Tråkigt att resten av kroppen ser ut som att han suttit på auschwitz, och han verkar inte vara intresserad av att bygga annat än abs heller.

Jag attackerade honom för att han såg ut så och verkade inte göra något för att bli större. Skillnaden på oss är att han efter 1 år med träning (eller mer) ser likadan ut och jag på ett 4 månader gått upp ~8 kg. Därför "attackerade" jag honom.

Nej tyvärr så har du fel.

Till deadich: Hoppas du inte tog illa upp, smileyn i mitt inlägg var meningen att visa att det jag skrev var med lite glimten i ögat. Tyckte bara det var komiskt att en 19-årig kille på 56 kg eller vad du nu väger sitter och kallar andra för "Auschwitz-offer". (Vilket förövrigt jag inte tycker är helt okej att skoja om men det är en annan diskussion)

Jag är fullt medveten om min smalhet. Men killen sa att han lagt upp träningsvideos i 9-11 månader och var smalare än mig. Därav min kommentar. väger jag 56 kg om 1 år har ni min fulla tillåtelse att mobba mig.

killenigrillen
2012-01-28, 15:54
Tråkigt att resten av kroppen ser ut som att han suttit på auschwitz, och han verkar inte vara intresserad av att bygga annat än abs heller.

Jag attackerade honom för att han såg ut så och verkade inte göra något för att bli större. Skillnaden på oss är att han efter 1 år med träning (eller mer) ser likadan ut och jag på ett 4 månader gått upp ~8 kg. Därför "attackerade" jag honom.

Jag är fullt medveten om min smalhet. Men killen sa att han lagt upp träningsvideos i 9-11 månader och var smalare än mig. Därav min kommentar. väger jag 56 kg om 1 år har ni min fulla tillåtelse att mobba mig.

Du inser att folk tränar "styrketräning" med andra mål än du gör va?

deadich
2012-01-28, 16:09
Jag tyckte killen var smal så jag skrev det. Jag tycker jag är smal också och gör vad jag kan för att sluta vara smal, det har jag skrivit förut.
Finner folk mina inlägg underhållande stundtals så får ni göra det, jag skriver det jag tycker hursomhelst.

Du inser att folk tränar "styrketräning" med andra mål än du gör va?
Det är sant. Men det blir oerhört tråkiga diskussioner om man inte riskerar att felaktigt kritisera ibland. precis som många i tråden antagligen blivit väldigt ledsna om de inte fått påpeka mitt glashuskastande.

killenigrillen
2012-01-28, 16:17
precis som många i tråden antagligen blivit väldigt ledsna om de inte fått påpeka mitt glashuskastande.

Så sant så sant :)

Eddie Vedder
2012-01-28, 16:25
Jag tyckte killen var smal så jag skrev det.

Det är en viss skillnad i att kalla någon för smal och "Auschwitzoffer".

pwnyou
2012-01-28, 16:34
Det roligaste är ju de som skriver "han är för smal för att jag ska lyssna på honom". Jäkla bro-science resonemang. Hans tips hade varit lika dåliga om det var en 130kg stenhård bodybuilder som snackade.

pwnyou
2012-01-28, 16:39
För de som faktiskt har problem med nedre mage:

Ni har sannolikt bara stubborn fat på nedre mage, och ni är inte ensamma. Det är det vanligasta stället, tillsammans med nedre rygg, för män att ha sitt sista fett på. Öka muskelmassan i hela kroppen för att töja ut fettet och gå ner till väldigt låg fettprocent så kommer ni att se dem. Lycka till.

Inge Enveten
2012-01-28, 16:45
För de som faktiskt har problem med nedre mage:

Ni har sannolikt bara stubborn fat på nedre mage, och ni är inte ensamma. Det är det vanligasta stället, tillsammans med nedre rygg, för män att ha sitt sista fett på. Öka muskelmassan i hela kroppen för att töja ut fettet och gå ner till väldigt låg fettprocent så kommer ni att se dem. Lycka till.

Och dem flesta som tror sig ha stubborn fat har inte ens det. Ett ganska viktigt påpekande imo.

Har för mig att Langster/Berkhan pratat om att när det verkligen är fråga om stubborn fat så kan cardio vara bra ett hjälpmedel

difeddy
2012-01-28, 16:48
Det verkar vara en trevlig och entusiastisk kille, men sen är hans träningsprinciper rätt ointressanta. Antagligen kommer han i senare åldrar att börja "styrketräna" enligt vår definition och förmodligen komma med bra videos.

Mackan58
2012-01-28, 18:14
Det roligaste är ju de som skriver "han är för smal för att jag ska lyssna på honom". Jäkla bro-science resonemang. Hans tips hade varit lika dåliga om det var en 130kg stenhård bodybuilder som snackade.

Absolut finns det ogrova individer som är otroligt kunniga. Men eftersom utbudet är så pass stort är det väl ändå rimligare att välja någon som faktiskt är grov?

Sheogorath
2012-01-28, 18:18
Och dem flesta som tror sig ha stubborn fat har inte ens det. Ett ganska viktigt påpekande imo.

Har för mig att Langster/Berkhan pratat om att när det verkligen är fråga om stubborn fat så kan cardio vara bra ett hjälpmedel

"There is no such thing as 'stubborn fat'. Only stubborn fatties."

stromming
2012-01-28, 21:29

Hah. Skulle gärna vilja ha ett lika slående citat om s.k. "Hard gainers"

Jeneric
2012-01-28, 21:39
Absolut finns det ogrova individer som är otroligt kunniga. Men eftersom utbudet är så pass stort är det väl ändå rimligare att välja någon som faktiskt är grov?
Jag tycker inte man borde dra några som helst likhetstecken med en persons kunskap och utlärningsförmåga och hans egna resultat.

Kolla på hur tränarna ser ut i typ vilken stor professionell sport som helst.

Inge Enveten
2012-01-28, 21:56

Haha den var fin!

Silencer
2012-01-29, 01:34

Stubborn fat är en fysiologisk verklighet.

Hah. Skulle gärna vilja ha ett lika slående citat om s.k. "Hard gainers"

Hardgainers också. tomte.

stkmp3
2012-01-29, 02:03
Jag tyckte killen var smal så jag skrev det. Jag tycker jag är smal också och gör vad jag kan för att sluta vara smal, det har jag skrivit förut.
Finner folk mina inlägg underhållande stundtals så får ni göra det, jag skriver det jag tycker hursomhelst.

Det är sant. Men det blir oerhört tråkiga diskussioner om man inte riskerar att felaktigt kritisera ibland. precis som många i tråden antagligen blivit väldigt ledsna om de inte fått påpeka mitt glashuskastande.

Är lite på deadich sida här faktiskt. Ibland skriver man saker som inte är så "väl genomtänkta".

Tycker det oftast är för mycket fokus på att hitta fel i andras kommentarer och attackera dem.

Lägg lika mycket energi på själva ämnet i tråden istället. :furious:

Sheogorath
2012-01-29, 08:27
Stubborn fat är en fysiologisk verklighet.

Hardgainers också. tomte.

Hardgainers finns det så klart. Någonstans får man ju dra gränsen för när dåliga genetiska förutsättningar för muskelbygge är så dåliga att det är vettigt att tala om att någon "gainar hard" i jämförelse med många andra.

Men så kommer vi till detta med stubborn fat. Med tillräckligt låg kroppsfettprocent kommer fettet att ha släppt. Det handlar alltså om att vara ihärdig, tålmodig och disciplinerad. Det är inte som med muskler, att det finns en genetiskt bestämd, individuell övre gräns för hur mycket massa man kan bära runt på.

Självklart finns det partier på kroppen där fettet mer ogärna släpper (på mig: överarmarnas utsidor) men att tala om "stubborn fat" är bara att vara en cry baby. Tycker jag.

Silencer
2012-01-29, 11:03
Hardgainers finns det så klart. Någonstans får man ju dra gränsen för när dåliga genetiska förutsättningar för muskelbygge är så dåliga att det är vettigt att tala om att någon "gainar hard" i jämförelse med många andra.

Men så kommer vi till detta med stubborn fat. Med tillräckligt låg kroppsfettprocent kommer fettet att ha släppt. Det handlar alltså om att vara ihärdig, tålmodig och disciplinerad. Det är inte som med muskler, att det finns en genetiskt bestämd, individuell övre gräns för hur mycket massa man kan bära runt på.

Självklart finns det partier på kroppen där fettet mer ogärna släpper (på mig: överarmarnas utsidor) men att tala om "stubborn fat" är bara att vara en cry baby. Tycker jag.

Different areas of body fat have different distributions of alpha-2 and beta-2 adrenoreceptors and this profoundly affects how well or poorly fat can be mobilized and transported out of them.

The most extreme example of this is lower body fat (hips and thighs), which have been found to have roughly 9 times as many alpha-2 receptors as beta-2 receptors. Some research suggests that men’s abdominal fat has higher alpha-2 receptor density (relative to say, visceral fat) although it’s not as bad as lower body fat. While not studied, lower back fat is likely to also be relatively resistant to lipolytic stimuli due to a greater alpha-2 receptor number.

This is clearly part of why stubborn fat is so stubborn, the normal lipolytic stimuli that should mobilize fatty acids don’t work effectively. Quite in fact, due to the high alpha-2 receptor density, certain types of exercise can be distinctly anti-lipolytic.

Now couple that with information I presented earlier about how men and women store calories after eating. Women’s bodies may preferentially shuttle calories into lower body fat after a meal, on top of possibly redistributing fat from upper to lower body fat. Yet, they can’t be mobilized out as rapidly.

På tillräckligt låg bf försvinner allt, ja. Men när det handlar om stubborn fat förändras förutsättningarna helt.

Sheogorath
2012-01-29, 11:09
På tillräckligt låg bf försvinner allt, ja. Men när det handlar om stubborn fat förändras förutsättningarna helt.

Jag ser inte hur. Har man kvar fett man inte vill ha får man fortsätta deffa tills det försvinner. Men jag har alltså något emot uttrycket eftersom det används ursäktande, inte för att jag inte tror att olika fettdepåer kan mobilisera fett olika lätt. Så det är egentligen bara en fråga om gillande av själva begreppet, så som du vanligen används.

Silencer
2012-01-29, 11:28
Jag ser inte hur. Har man kvar fett man inte vill ha får man fortsätta deffa tills det försvinner. Men jag har alltså något emot uttrycket eftersom det används ursäktande, inte för att jag inte tror att olika fettdepåer kan mobilisera fett olika lätt. Så det är egentligen bara en fråga om gillande av själva begreppet, så som du vanligen används.

Jag är ingen "fysiolog", men jag tror att på en viss nivå börjar kroppen helt enkelt hellre ta annat (muskler) av underskottet, eftersom de fettceller som har den här sammansättningen är så svåra att mobilisera fettet ur.

Kör man balls to the wall med hårt kaloriunderskott så kan man alltså tappa muskler och behålla sitt nedre magfett.

Berkhan har dock gjort en bra post om att många kallar allt för stubborn fat när de egentligen är lönnfeta. Den tycker jag var bra, så på det sättet kanske jag håller med dig.