Visa fullständig version : Pris på kvarg
Det kanske ligger en affär bredvid den som vi normalt handlar i som har bättre pris på kvarg. När man handlar ofta och mycket kan det ibland löna sig att gå/åka några meter extra.
Skriv gärna vilket kvarg, stad och affär.
För dem som är resande ute i landet kan det vara bra att veta vart det billigaste (godaste) mellanmålet finns.
vicarious
2012-01-25, 17:09
Missade du http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=58325?
Priset på kvarg skiljer extremt lite från butik till butik. Det enda man egentligen kan säga är att LIDLs kvarg (Milbona) kostar ungefär hälften av vad Arlas eller ICAs gör.
Kesella kostar i Gävle runt 11kr (Willys) - 12,50 ungefär på resten av butikerna per 250g burk.
Runt 44-50kronor kilot.
Jag äter bara Kesella då jag inte riktigt litar på Lidl efter så mycket som man hört.
vicarious
2012-01-25, 19:35
Jag äter bara Kesella då jag inte riktigt litar på Lidl efter så mycket som man hört.
wat
Missade du http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=58325?
Priset på kvarg skiljer extremt lite från butik till butik. Det enda man egentligen kan säga är att LIDLs kvarg (Milbona) kostar ungefär hälften av vad Arlas eller ICAs gör.
Nä, jag missade inte den men jag tänkte att den här kunde bli en ren pristråd eftersom det står så mycket annat bra i den andra tråden (FAQ).
Kesella kostar i Gävle runt 11kr (Willys) - 12,50 ungefär på resten av butikerna per 250g burk.
Runt 44-50kronor kilot.
Vad har du hört?
Rakanichy
2012-01-25, 22:22
Runt 44-50kronor kilot.
Njae, lidl är en av tysklands största matbutiker som i princip finns över hela europa. Rätt spontant känns det safe att handla från lidl. De levererar förövrigt sina mjölkprodukter (milbona) i alla länder.
kottovic
2012-01-25, 23:25
Deras mjölk och kvarg produceras i Sverige av svenska bönder så du har inget att frukta min son.
Magganyo
2012-01-26, 02:53
7:90, Ehrmans kvarg på Willys köper jag.
Deras mjölk och kvarg produceras i Sverige av svenska bönder så du har inget att frukta min son.
Är du säker på det? Står det på förpackningen? Jag bara undrar, för jag har inte varit på Lidl på X antal år och köper min kvarg via Willy. Skall dock sluta köpa den sorten och övergå til någon variant som är producerad i Sverige.
wat
+1
Vad har du hört?
Njae, lidl är en av tysklands största matbutiker som i princip finns över hela europa. Rätt spontant känns det safe att handla från lidl. De levererar förövrigt sina mjölkprodukter (milbona) i alla länder.
Att det har varit maskar i chips och bröd, de fraktar kylvaror utan kylning och de är inte är så jättenoga med hygienen för varor.
Det är som sagt vad jag hört!
Den har jag också testat. Tyckte den var riktigt god. Känns krämigare och inte så sträv i smaken. Men hade den inte lägre proteininnehåll än vad de andra märkena brukar ha? Eller blandar jag ihop det?
Three pigs
2012-01-27, 20:49
Att det har varit maskar i chips och bröd, de fraktar kylvaror utan kylning och de är inte är så jättenoga med hygienen för varor.
Det är som sagt vad jag hört!
Och du tycker att ICA är bättre som har packeterat om sitt kött och förnyat datum?
Herregud, det är skrönor alltihop. Maskar kan man få i vilken affär som helst. Om det skulle varit så illa skulle troligtvis LIDL-kedjan fått stänga för länge sedan.
Jag köper aldrig kvarg från någon annanstans än LIDL. Överlägset mest prisvärt.
Jag kan nog ändå hålla med om att lidl inte alltid känns jättefrächt även om de har en hel del bra och billiga varor. Frukt och grönsaker brukar se halvvissna ut och det är ofta man hittar varor med utgånget datum. Dessutom så har de haft extremt (för att vara i Sverige) dåliga arbetsvillkor för sina anställda. Vet inte om de har ändrat på det nu, dock.
Jag tycker dock till skillnad från ovan att frukt och grönt brukar vara finast på Lidl(iaf i Gävle) om man jämför mot andra ställen jag handlar så som CityGross, Willys och Ica... Plus att jag känner folk som jobbat på Lidl och vet hur hård koll dom har på just frukt och grönt. Deras kylvaror fraktas inte varmt heller för den delen.
"Jag hörde en gång att det var en som fick sin bil stulen utanför Lidl.."
Jag tycker dock till skillnad från ovan att frukt och grönt brukar vara finast på Lidl(iaf i Gävle) om man jämför mot andra ställen jag handlar så som CityGross, Willys och Ica... Plus att jag känner folk som jobbat på Lidl och vet hur hård koll dom har på just frukt och grönt. Deras kylvaror fraktas inte varmt heller för den delen.
"Jag hörde en gång att det var en som fick sin bil stulen utanför Lidl.."
Kan ju vara så att de har skärpt sig. Kan ju även vara så att det skiljer sig ganska mycket mellan olika affärer. :) Angående frukt och grönt refererade jag mestadels till lidl i Eksjö när jag studerade där för kanske 5-6 år sedan. De kan ju som sagt ha skärpt sig. Har sedan dess endast handlat på lidl ett fåtal ggr på olika ställen i Skåne och inte direkt reagerat på dålig hygien i alla fall. :)
Lucu Food i malmö har Milbonas Kvarg 500g för 9,90 jmf med Lidl som tar 12-14kr för samma burk.
Jag var precis på Willys men hittade bara Kessella (20:-/500g). Var det där på 500g eller 250g?
Magganyo
2012-02-01, 14:31
Jag var precis på Willys men hittade bara Kessella (20:-/500g). Var det där på 500g eller 250g?
250g, ska vara en grön/vit förpackning. Om de inte har det på just "ditt" Willys kan du nog be dem köpa in det. Prisvärd kvarg tycker jag, men som tidigare påpekats så är det mindre proteinhalt än arla & milbona.
250g, ska vara en grön/vit förpackning. Om de inte har det på just "ditt" Willys kan du nog be dem köpa in det. Prisvärd kvarg tycker jag, men som tidigare påpekats så är det mindre proteinhalt än arla & milbona.
Jag ska åka förbi och kolla lite på Milbona (Lidl) idag.
Netto säljer arlas kesella 1%/10% 250ml för 10kr.
Jag går förmodligen i fel affärer.
Nu har jag varit i 2 Willis (en siktigt stor) och två mindre Ica (en lokal och en lite större) och ingen har sin egna kvarg. Arlas verkar finnas överallt.
Jag var förresten inne på Lidl och de hade Kvarg - 500g för 13:- men affären verkar så skabbig så jag köpte inget. Jag gillar inte när det är oordning och när det ser ut som något har sprängts i hyllan. f-n, kan man bara inte ta sin vara och låta de andra stå kvar på sin plats? *grr27*
Finns inget billigare än LIDLS att hitta, sorry to disappoint :\
Finns inget billigare än LIDLS att hitta, sorry to disappoint :\
Jag ska försöka hitta en Lidl där det är lite mer ordning, då slår jag till direkt.
Är det någon som har provar att prata med personalen om att köpa en hel låda direkt?
anton2000
2012-02-02, 14:26
Jag ska försöka hitta en Lidl där det är lite mer ordning, då slår jag till direkt.
Är det någon som har provar att prata med personalen om att köpa en hel låda direkt?
öhhh wat. Om du med låda menar en platta, alltså 12st paket så är det ju bara att ta. Personalen lär inte stoppa dig. Jag köper alltid en platta åt gången av principiella skäl.
vicarious
2012-02-02, 14:28
Så du söker alltså på riktigt upp en annan butik bara för att du tycker de har dålig ordning i hyllorna?
En hel platta brukar vara standard när jag handlar där :D
öhhh wat. Om du med låda menar en platta, alltså 12st paket så är det ju bara att ta. Personalen lär inte stoppa dig. Jag köper alltid en platta åt gången av principiella skäl.
Självklart skulle personalen inte stoppa mig. Jag tänkte mer om personalen har fler (plattor) "bakom disken" eftersom "burkarna" som är framme, ligger över hela hyllan.
Så du söker alltså på riktigt upp en annan butik bara för att du tycker de har dålig ordning i hyllorna?
En hel platta brukar vara standard när jag handlar där :D
Ja!
Reaper123
2012-02-02, 15:12
Självklart skulle personalen inte stoppa mig. Jag tänkte mer om personalen har fler (plattor) "bakom disken" eftersom "burkarna" som är framme, ligger över hela hyllan.
Ja!Låter som din LIDL-butik har dålig koll på sina byggare! Trots att jag bor i en mellanstor stad har dom alltid en 3-4 plattor framme. Beroende på kassör brukar dom glatt säga "jasså, du gymmar ser jag"! :D
Har iaf aldrig köpt kvarg styckvis, skulle aldrig hända i min värld! :eating:
Undrar om Martin Olsson har kvarg i storpack. Det vore intressant att ta reda på.
Jag var inne på Lidl och hittade 5st kartonger med 30% rabatt på, så jag tog ett rejält grepp om lådorna och tågade mot kassorna.
Smällde upp alla kartonger och räckte över en burk och sa " Det ska vara 60 burkar om jag räknat rätt "
Varpå kassörskan drar burken och konstaterar att hon måste dra den 60 gånger och manuellt föra in 30% på varje burk.
Men det gav oss en trevlig pratstund och kunderna bakom mig i kön började prata med mig om kvarg ..
Kvarg connecting people!
Jag var inne på Lidl och hittade 5st kartonger med 30% rabatt på, så jag tog ett rejält grepp om lådorna och tågade mot kassorna.
Smällde upp alla kartonger och räckte över en burk och sa " Det ska vara 60 burkar om jag räknat rätt "
Varpå kassörskan drar burken och konstaterar att hon måste dra den 60 gånger och manuellt föra in 30% på varje burk.
Men det gav oss en trevlig pratstund och kunderna bakom mig i kön började prata med mig om kvarg ..
Kvarg connecting people!
Epic!
Och bra pris med :D
Effektivt sätt att höja upp kilopriset.
2 st 250grams Kesella burkar på Willys för 18kronor, i Gävle, vet inte hur det är i resten av Sverige.
Förresten så har det kommit ut en 500grams Kesella 1% burk nu också! :)
2 st 250grams Kesella burkar på Willys för 18kronor, i Gävle, vet inte hur det är i resten av Sverige.
Förresten så har det kommit ut en 500grams Kesella 1% burk nu också! :)
Samma pris i Luleå =)
Kvarg connecting people!
Det brukar ju bara vara 30%rabatt när det är runt en vecka kvar på "hållbarheten". Lite tveksam till att du lyckas trycka i dig 30kg kvarg på en vecka så antar att du fryser in? Och isåfall, hur funkar det när du tinar den igen?
Det brukar ju bara vara 30%rabatt när det är runt en vecka kvar på "hållbarheten". Lite tveksam till att du lyckas trycka i dig 30kg kvarg på en vecka så antar att du fryser in? Och isåfall, hur funkar det när du tinar den igen?
Kvargen håller långt efter bäst före datum, jag käkar burkar 2 veckor efter sista datum utan problem :)
Men fryser även in kvarg och det fungerar jättebra!
i Stavanger där jag bor kostar det 22 NOK för 200 gram
Kan nämna, om det är någon som undrar, att jag var förbi Martin Olsson vid Årsta häromdagen och de hade inget speciellt att erbjuda. Fanns förvisso 2kg hink med Kesella, men den var inte speciellt mycket billigare än att köpa i småburkar.
vast2221
2012-02-15, 10:32
Ica Lätt Kvarg 250g kostar 11:- på min lokala Icabutik. (Västerås)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.