Visa fullständig version : Äta efter ett sent träningspass
rainbow87
2012-01-24, 22:59
Vad kan man äta efter ett sent tungt träningspass? Jag äter vid regelbundna tider, lunch runt 12 och middag runt 18, sedan hem från jobbet vid 19 och direkt till gymmet och tränar. Vill inte göra så att jag är min middag vid 20-21, känns inte så lockande, eller rätt val heller. Tips på hur jag kan göra/ vad jag kan äta för att få i mig det jag behöver efter ett hårt pass?
Tack på förhand!
Sheogorath
2012-01-24, 23:02
Som Clabben säger (exempelvis pasta eller cous cous är snabbt fixat), eller tryck mackor med ost och/eller köttpålägg. Komplettera med en proteindryck som du tar direkt efter gymmet och kanske en till precis innan du går och lägger dig.
Ha lite tonfisk/kassler/köttfärs eller nåt som du bara trycker i dig? :D typ 2-3-400g
Nu vet inte jag om du räknar kcal eller inte, men jag t.ex har ganska så exakt koll på vad jag stoppar i mig, även under bulk, och om du tränar efter jobbet och kommer hem sent så se helt enkelt till att du har kalorier "över" att förbruka efter passet och käka kolhydrater och protein - inte krångligare än så!
Om du inte räknar kcal så käka protein och kolhydrater. Mackor med valfritt proteinrikt pålägg, omelett, middag etc finns massvis med alternativ =)
LarsLasr
2012-01-25, 11:05
Gör en större middag så du har hälften kvar till efter träning?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.