Visa fullständig version : Rotatorcuffs problem?
Hej,
Har sedanv ett "normalt" axelpass (liknande jag kört i 3 år) ~20:e November 2011 haft ont i min vänstra axel. Har varit hos läkaren som givit symptomen slemsäcksinflamation. Jag börjar dock själv misstänka rotatorcuffen. Har aldrig haft problem med den innan.
Vad kännetecknar rotatorcuffsskada och vad finns det jag själv kan göra för att få ordning på det?
Tack på förhand
young_george
2012-01-24, 12:22
Vad menar du med att du "misstänker rotatorcuffen". Vad är det du misstänker ha hänt med den?
En slemsäcksinflammation är ju en slags skada i rotatorcuffen?
Hej,
Har sedanv ett "normalt" axelpass (liknande jag kört i 3 år) ~20:e November 2011 haft ont i min vänstra axel. Har varit hos läkaren som givit symptomen slemsäcksinflamation. Jag börjar dock själv misstänka rotatorcuffen. Har aldrig haft problem med den innan.
Vad kännetecknar rotatorcuffsskada och vad finns det jag själv kan göra för att få ordning på det?
Tack på förhand
Jag har samma problem. Vart i axeln har du ont?
Jag har ont på ovansidan innuti axeln och lite mot nyckelbenet och trapsen :(
Vad menar du med att du "misstänker rotatorcuffen". Vad är det du misstänker ha hänt med den?
En slemsäcksinflammation är ju en slags skada i rotatorcuffen?
Okej, det var också en fråga jag hade som jag glömde ställa. Tack.
Jag har samma problem. Vart i axeln har du ont?
Jag har ont på ovansidan innuti axeln och lite mot nyckelbenet och trapsen :(
Jag har ont innuti axeln nästan precis på mitten av stora axelmuskeln. Det skiftar också i smärta. I förrgår och igår hade jag knappt några symptom. Idag är den bedrövlig. Kan inte lyfta armen mer än några cm innan det värker och armen bara kolapsar ner igen. Elände. Ingen motivation till att träna heller.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.