handdator

Visa fullständig version : Angående ortopediska inlägg

Gosti123
2012-01-23, 17:44
Har nog gjort 35000 trådar om min benhinneinflammation och dess liknelser, men jag skriver ändå.

Förut kunde jag spela fotboll hur bra som helst, och hur ofta som helst. Sen tog jag en viloperiod på 3 år och började spela direkt igen efter den tiden, då fick jag benhinneinflammationen. Då rekommenderade några mig ortopediska inlägg (efter jag haft benhinneinflammationen i några månader, kan säga att jag hade dåligt tålamod så min rehab blev inte speciellt bra). Jag skaffade det, men mina ben blev inte bra ändå. Nu är jag i mitten av min riktiga rehab och undrar ifall jag kommer behöva inläggen senare när jag ändå tränar upp fot/vadstyrkan genom tåhävningar/balansplatta och flertalet andra övningar? Eftersom det gick bra för mig förut utan inlägg borde det väl inte vara någon skillnad nu när jag tränat upp benen igen efter rehabiliteringen? Min naprapat tycker att jag ska fortsätta med inläggen utan att han kollat om jag pronerar eller inte.

Mvh

Fredriiik
2012-01-23, 18:25
Om du går i tunna skor dagligen så släng i en mjukare sula(ingen 29kroners) eller hälinlägg för att mjuka upp.

Är ditt fotinlägg för pronation eller ett uppmjukande?
Du får testa dig fram, men har du haft problemen en gång tidigare så lär det ju vara lättare att få tillbaka det igen.

EeJay
2012-01-23, 22:42
Har du aldrig haft problem med det tidigare så är dina fysiologiska felställningar inte en orsak. Orsaken ligger i att du varit inaktiv och drabbats av atrofi.

Träna upp dig igen.