handdator

Visa fullständig version : 182cm 69kg fet i ansiktet, gå ner några kg till?

lazershow
2012-01-20, 15:04
Tjenare!

Det är såhär att jag har varit lätt överviktig tidigare då jag vägde cirka 95kg men då var det lite muskler också, men jag var svullen helt enkelt. Jag bantade ner mig till min nuvarande vikt på 69kg och jag har ju såklart tappat all min muskelmassa jag hade samlat på mig eftersom jag var så dum och inte körde en riktig deff istället.

Nu ser man magrutorna någorlunda bra men det finns ytterst lite kärlekshandtag kvar på sidorna av buken, men man börjar se revbenen tydligare och tydligare känns det som och det känns inte så bra. Där fettet verkar har samlat sig som mest är i ansiktet tyvärr och nu undrar jag om jag ska skala av en 5 pannor till och sen börja bulka och träna stenhårt?

Jag har ingen lust att se småfet ut i ansiktet när jag egentligen inte ens är fet, så som jag har fattat det så är det genetiskt vart fettet lägger sig och tydligen är ansiktet det stället där fettet kommer släppa allra sist. Om jag skulle gå ner till 65kg skulle det betyda att när jag väl drar igång med bulk och träning att det fettet som jag lägger på mig läggs i ansiktet igen? Finns det något sett att förhindra detta?

Har förövrigt relativt lätt att lägga på mig muskler om det nu skulle ha någon betydelse, och jag kan tillägga att jag var ju såklart mycket fetare i ansiktet när jag vägde 95 pannor än vad jag är nu. Tacksam för svar.

Spartansk
2012-01-20, 15:08
Sålänge du inte blir ohälsosamt mager kan du gå ner några kilo till (jag tolkar det faktum att du har lite kärlekshandtag som att du inte är precis på gränsen ännu).

Grattis, förresten. Jag tycker det är värre att vara som jag: Se ut som en anorektiker i ansiktet om man vill ha synliga magrutor.

lazershow
2012-01-20, 15:12
Sålänge du inte blir ohälsosamt mager kan du gå ner några kilo till (jag tolkar det faktum att du har lite kärlekshandtag som att du inte är precis på gränsen ännu).

Grattis, förresten. Jag tycker det är värre att vara som jag: Se ut som en anorektiker i ansiktet om man vill ha synliga magrutor.

Tack för svar!

Nej jag är nog inte ohälsosamt mager men när revbenen börjar synas mer och mer så börjar man ju känna sig lite orolig :).

Kan förresten dra ett exempel, träffade en tjej på en klubb för några månader sen och "when the shit hit the fan" så att säga så blev hon lite små chockad och utbrast: "Du har ju magrutor!? :O" så det säger väl lite om den sits man sitter i :P

Men som sagt hade tänkt gå ner 4-5 kg till och sen börja jobba därifrån, mest orolig bara att jag kommer lägga på mig fett i ansiktet igen när jag väl drar igång...

Tolkia
2012-01-20, 15:16
Jag undrar, när jag läser inlägget, hur mycket av det feta ansiktet och kärlekshandtagen som egentligen sitter inuti huvudet. Vikten är inte sådan att någon verklig fettansamling i ansiktet är möjlig, om du inte typ har Cushings eller har ätit kortison i många år och har biverkningar av det.

Ett alternativ till att banta tills du är nöjd (vilket eventuellt aldrig inträffar) är att låta vikten ligga där den ligger och satsa på träningen istället. Det kan göra en hel del för hur kroppen ser ut på samma vikt.

lazershow
2012-01-20, 15:30
Jag undrar, när jag läser inlägget, hur mycket av det feta ansiktet och kärlekshandtagen som egentligen sitter inuti huvudet. Vikten är inte sådan att någon verklig fettansamling i ansiktet är möjlig, om du inte typ har Cushings eller har ätit kortison i många år och har biverkningar av det.

Ett alternativ till att banta tills du är nöjd (vilket eventuellt aldrig inträffar) är att låta vikten ligga där den ligger och satsa på träningen istället. Det kan göra en hel del för hur kroppen ser ut på samma vikt.

Tro mig det är inga hjärnspöken, jag kan nypa tag i fläsket i kinderna samt dom små kärlekshandtagen så det är nog inget jag inbillar mig, dock vet jag att det förekommer bland väldigt många.

Nu är det ju inte så att jag är helt uppsvullen i ansiktet som man blir av diverse medicin men jag har ett babyface med fläskiga kinder och det vill jag bli av med, få lite tydligare konturer i ansiktet osv... det är en fettansamling och inget jag har fått för mig :)

Fishtank
2012-01-20, 15:36
Börja träna istället så du får lite muskler
Kommer nog bli bättre då

daloatf
2012-01-20, 15:46
Alla kan nypa i kindfläsket.. :P

Gober
2012-01-20, 15:49
Kan du nypa kinderna? Deffa 15kg till så är du nog hård i ansiktet. Nej sluta nojja över ditt babyface och fokusera på annat, typ lägga på dig muskler. Det är iaf mitt lilla tips.

Spartansk
2012-01-20, 15:57
Kan förresten dra ett exempel, träffade en tjej på en klubb för några månader sen och "when the shit hit the fan" så att säga så blev hon lite små chockad och utbrast: "Du har ju magrutor!? :O" så det säger väl lite om den sits man sitter i :P

Intressant nog har jag varit med om raka motsatsen mer än en gång. "Jag trodde att du skulle ha tvättbräda!" :D

lazershow
2012-01-20, 16:09
Hehe ja det är klart alla kan nypa sig i kinden men om jag trycker fingret mot kinden från sidan så kan jag "trycka in" lite mer än en nagel tills jag känner det hårda, om ni förstår :) så jag har pluffsiga kinder helt enkelt och det är främst dom jag vill jobba bort innan jag börjar biffa på mig.

TheIsh
2012-01-20, 16:39
Intressant nog har jag varit med om raka motsatsen mer än en gång. "Jag trodde att du skulle ha tvättbräda!" :D

Har samma problem. Folk tror att man är dyngmager, fast egentligen har man kagge :smash:

Roggan76
2012-01-21, 11:42
Har samma problem. Folk tror att man är dyngmager, fast egentligen har man kagge :smash:

Samma här, så fort jag försöker bli av med lite fläsk så är det ansiktet som ryker först.. blir urholkad direkt..

Fishtank
2012-01-21, 11:58
Mitt ansikte förändras typ aldrig.
Kaggen som tas sist från.

TS
Inatt när jag vaknade var det enda jag kunde tänka på dig.
Att du kallar få ligga when shit hit the fan.
Måste fråga, Warum?