handdator

Visa fullständig version : 118 800 - Lurendrejeri

Runqen
2012-01-20, 00:00
Satt nyss och sökte på google med frasen: Är mops en sönderavlad ras?

Efter att ha tittat runt på lite olika forum och bloggar så tänkte jag att jag skulle fråga 118 800 och då se hurdant svar jag skulle få av dem.

Sagt och gjort så skickade jag ett sms med frasen: Är mops en sönderavlad ras?

Ca. 10 min senare så fick jag svaret:

Mops är tyvär en sönderavlad ras som med många defekter, jag hade istället kollat på fransk bulldog och boston terrier, dem har också sina nackdelar, men inte till lika stor grad.

Jag kände igen svaret så jag googlade åter igen på samma fras jag sms:ade 118 800. Mycket riktigt så visade det sig att 118 800 kopierat texten ifrån detta forumet: http://hundar.ifokus.se/discussions/4ea293d5d4ebea05fc001520-mops

Texten dem kopierade var alltså ifrån det andra resultatet på google och nästan längst upp i forumet. Är detta vad 118 800 gör? Gör en enkel google sökning åt dig och klipper och klistrar? Jag blev hursomhelst väldigt besviken då jag förväntat mig något mer av dem.

Har någon här råkat ut för liknande händelser?

willtjam
2012-01-20, 00:01
Vad hade du förväntat dig? Att det skulle sitta någon allsmäktig människa där som visste allt om allt? Klart som tusan att dom googlar.

Barstar
2012-01-20, 00:03
Vad hade du väntat dig?

Pucktvåa...

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Three pigs
2012-01-20, 00:03
Haha, välkommen tillbaks till jorden.

Pepparkakssmurfen
2012-01-20, 00:10
Haha! Sms:a och fråga om de googlar?

Spartansk
2012-01-20, 00:10
Hahaha. När jag läste trådtiteln förväntade jag mig ett inlägg om att det dom skrev på 118 800 inte var sant, så var det bara ett inlägg om att de hämtar sin information från Internet.

Tycker du ska svara på Barstars och willtjams fråga.

mini
2012-01-20, 00:15
Det är iofs lite sådär att ta svaret från ett diskussionsforum. Någon borde skicka en fråga om sitt träningsschema och se vilket kollosvar som kommer.

Stoltz
2012-01-20, 00:16
Det är iofs lite sådär att ta svaret från ett diskussionsforum. Någon borde skicka en fråga om sitt träningsschema och se vilket kollosvar som kommer.

Det är en briljant idé.

Malone
2012-01-20, 02:59
Vad får de anställda på företaget i lön? De svarar på sms hela dagarna?

Nordenator
2012-01-20, 03:13

Eller fråga 118 800 om 118 800 är lurendrejeri, och bli länkad till tråden där man ombeds fråga 118 800 om 118 800 är ett lurendrejeri. Loop imminent.

Brunfel
2012-01-20, 06:58
Eller fråga 118 800 om 118 800 är lurendrejeri, och bli länkad till tråden där man ombeds fråga 118 800 om 118 800 är ett lurendrejeri. Loop imminent.
http://2.bp.blogspot.com/-0X5Tfa8s8vg/Teg-QGyqVTI/AAAAAAAAA2s/bh5qWNRml-4/s1600/divide3.jpg

rajjan_dammit
2012-01-20, 07:33
Vad får de anställda på företaget i lön? De svarar på sms hela dagarna?

Jag gjorde det där ett tag för 118100. Då fick man ingen lön, men man kunde vinna grejer typ varje timme, den som svarat på flest frågor osv.
Och ja, man googlar, kollar NE, och använder sin egen kunskap.
Poängen är ju att ge ett trevligt och roligt svar, inte klippa och klistra in det någon annan sagt eller skrivit redan.

Men ska man göra det för att tjäna pengar/presentkort/trisslotter eller vad det nu är nu för tiden, så lär det bli så.

Jag gjorde det som ett tidsfördriv för att det var roligt.

Tryman
2012-01-20, 08:42
Det är ju det alla dom bolagen gör som man kan sms:a frågor till. De googlar och ringer personer och frågar. Tror de dessutom säger att man alltid får ett svar, de säger inte om svaret är sant eller inte ;)

Finska Lejonet
2012-01-20, 09:22
Har jobbat där och lönen var 90kr/h för att prata med sinnesslöa, förlåt människor. :P
Man använder olika söksidor för att få fram information, det användbara med tjänsten är om man söker en person då 118 800 har tillgång till ett antal betaltjänster.

Raschmus
2012-01-20, 09:26
Lite OfT men jag rekommenderar verkligen min omgivning att nyttja 118800 istället. Jag vet inte om de är billigare (har dock för mig det) men de är betydligt snabbare och jag får ofta bättre, utförligare svar.

Nyttjade ofta dessa funktioner när jag studerade och hade prov. Kunde skriva av en fråga från ett Matte D prov eller Fysik B prov och oftast så räknade 118800 ut min fråga vilka gav full pott. 118100 kunde svara flera timmar senare när det var för sent och sällan lika utförligt.

Not sent from my HTC Desire using Tapatalk

Robbmeister
2012-01-20, 09:38
Hahaha frågar man om man får ligga så får man svaret ''det är lika stor chans som att en jättelik rymdenhörning flyger förbi och slukar jorden''. :D

http://static2.devote.se/gallery/big/20110618/770a79b50ff68f3b57b86dcdb9523b1e.jpg

Nitrometan
2012-01-20, 09:40
Nyttjade ofta dessa funktioner när jag studerade och hade prov. Kunde skriva av en fråga från ett Matte D prov eller Fysik B prov och oftast så räknade 118800 ut min fråga vilka gav full pott. 118100 kunde svara flera timmar senare när det var för sent och sällan lika utförligt.

:D

Nya sätt att fuska på prov. :thumbup:

Raschmus
2012-01-20, 10:10
:D

Nya sätt att fuska på prov. :thumbup:

Like a boss! Fusk och smartphone löste på allvar min gymnasietid.

Spartansk
2012-01-20, 12:51
Låter ju som en helt okej jobb ju, att jobba där!

Minimjölk
2012-01-20, 13:51
Ungefär som att sitta på Kolo och svara på dumma frågor hela tiden fast man får betalt för det. ;)

Sniggel
2012-01-20, 14:21
Nyttjade ofta dessa funktioner när jag studerade och hade prov.

Du hade med dig mobilen på ett prov alltså? Utan att någon märkte?

Barstar
2012-01-20, 14:31
Hahaha frågar man om man får ligga så får man svaret ''det är lika stor chans som att en jättelik rymdenhörning flyger förbi och slukar jorden''. :D

Så det finns en chans? Sweet!

Like a boss! Fusk och smartphone löste på allvar min gymnasietid.

Jag hade en miniräknare som det gick att programmera, sen döpte man filerna till Empty file, enkelt. men det var för väldigt länge sedan.

Sniggel
2012-01-20, 14:36
Jag kom ihåg att jag programmerat en del små roliga program, som inte var i fusksyfte, som min lärare sedan deletade på en tentamen när hon gick igenom allas grafräknare. Då vart jag:

http://i3.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/003/617/okayguy.jpg

Raschmus
2012-01-20, 16:28
Du hade med dig mobilen på ett prov alltså? Utan att någon märkte?

Yes, inga konstigheter. Man höll handen över ögonen (mot pannan) som om man satt och tänkte. Sen hade du provet långt fram på skrivbordet och huvudets vinkel mot provpappret (alltså det ser verkligen ut som att du har fokus på provpappret) medans ögonen stirrar nedåt där du har din mobil under skrivbordet.

Blev lite svårt att förstå nu kanske men det ser verkligen ut som att du har blick och huvud riktat mot provet medans du spärrar ögonen i telefonen (gör ont i huvudet till slut eftersom ögongloberna är väldigt långt ner i ögonhålan länge), sedan tittar du ibland upp med tom blick som om du tänker men egentligen håller du koll på att läraren fortfarande sitter vid sitt skrivbord längst fram.

Om h*n kommer gåendes mot dig så sitter du likadant med blicken och handen men skjuter telefonen under "pung och stjärt", alltså mellan benen. Så om h*n misstänker fusk så ser h*n när h*n väl är framme att du faktiskt inte har någon mobil framme.

OfT: Snyggaste fusket jag själv presterat var väl när jag skrev rätt av från wikipedia (utan att skriva om med egna ord för att inte misstänka fusk) och läraren ifråga kom och grät nästa vecka och höll ett tal om att någon fuskat på hennes prov och att det var så dålig stil bla bla bla. Gick in till henne efteråt, såg riktigt bekymrad ut och sa att jag misstänker att hon syftade på mig. Förklarade då att jag inte hade böcker att studera i utan att jag pluggat och pluggat från wikipedia, that's why det var exakt kopia. Sedan blev jag darrig på rösten och förklarade att jag inte riktigt förstod hur hon kunde tro något så hemskt om mig, jag som tyckte så bra om henne. Fick för övrigt VG i svenska och religion, trots 1vg prov i vardera ämnen, resten g plus 60% frånvaro i svenska och 40-45% (minns inte riktigt) i religion.

Blev mycket text nu men somliga blir bra på att plugga, ******, festa, lyfta, klippa hår, jobba. Jag blev asbra på att fuska på prov.

Jockefoten
2012-01-20, 18:54
Några i klassen försökte fuska likt Raschmus, dock lyckades inte sms-tjänsten tyda ett Hlog-p diagram. ^^