Visa fullständig version : Matschema; vad kan jag förbättra?
cliclock
2012-01-18, 17:07
Hej, tänkte deffa ett par veckor för att gå ned några onödiga kilon.
Mitt upplägg ser ut som bilden:
http://imageshack.us/photo/my-images/684/skrmavbild20120118kl170.png/
Är 178cm lång och väger ca 70kg.
Frågor:
* Jag tycker jag ligger lite lågt, men upplever inga större viktnedgångar.
* Vill inte bli trött eftersom jag måste plugga och träna, ska jag öka kolhydratintaget? Isåfall med vad?
* Jag festar och äter gott ca 2 dgr i veckan, jag inser att detta knappast är optimalt men inte heller något jag vill ändra på. Går det att fixa en lite viktnedgång ändå, om jag sköter kosten och träningen resterande dagar?
Tack på förhand!
cliclock
2012-01-18, 17:07
http://imageshack.us/photo/my-images/684/skrmavbild20120118kl170.png/
RobinSilver
2012-01-18, 17:13
Urk, kyckling broccoli. Har förätit mig på det.
Två ätardagar i veckan kan göra all skillnad i världen.
Vad är ditt underskott på "kyckling broccoli" dagarna? -400 kcal?
Det är ju bara -2000 på veckan och då misstänker jag att dina blöta helger sabbar hela upplägget.
cliclock
2012-01-18, 17:25
Urk, kyckling broccoli. Har förätit mig på det.
Två ätardagar i veckan kan göra all skillnad i världen.
Vad är ditt underskott på "kyckling broccoli" dagarna? -400 kcal?
Det är ju bara -2000 på veckan och då misstänker jag att dina blöta helger sabbar hela upplägget.
Hmm, jag var rädd för det.
Körde detta upplägg i somras då jag jobbade. Träningen gick bra (öka lite-stod still) och ingen direkt hunger eller tröghet. Men gick ju inte heller ned speciellt mycket per vecka.
Men om jag drar ner lite till (går inte omkring och är hungrig - mest sugen), finns det någon risk att jag kommer så lågt att jag sänker ämnesomsättningen (eller vad det kallas)?
Om jag drar ned på svinandet till en dag i veckan, borde det väl vara doable?
RobinSilver
2012-01-18, 17:27
Hmm, jag var rädd för det.
Körde detta upplägg i somras då jag jobbade. Träningen gick bra (öka lite-stod still) och ingen direkt hunger eller tröghet. Men gick ju inte heller ned speciellt mycket per vecka.
Men om jag drar ner lite till (går inte omkring och är hungrig - mest sugen), finns det någon risk att jag kommer så lågt att jag sänker ämnesomsättningen (eller vad det kallas)?
Om jag drar ned på svinandet till en dag i veckan, borde det väl vara doable?
Jag hade dragit ner på svinandet till en dag i veckan först och främst. Visserligen kan du väl inte vara speciellt tjock med 70 kg på 178 cm? Kanske bara lite muskler som behövs för att se mer tränad ut?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.