handdator

Visa fullständig version : Deff, nojjar!

PaulyD
2012-01-17, 17:26
Hejsan, började min deff igår och ja jag går och tänker hela tiden på hur jag kommer se ut!

Jag är inte speciellt stor nu väger 86kg och är 195 cm lång

har lite fett som ska försvinna nu under 2-3 månaders tid.

Men jag går och tänker på hur jag kommer se ut hela tiden ifall jag kommer bli pinnsmal eller ifall jag kommer se lite rippad ut!

Ifall det säger något så bänkar jag ca 85-87 kg max så man får en uppfattning :)

Har lite abs som man ser under fettet och ser konturerna på alla muskler jävligt bra. men har kanske en 14% bf just nu ska ner till 8%

Finns det någon med liknande stats som har före och efter bilder ( vet att alla ser olika ut men vill ha lite uppfattningar! )

För jusst nu är jag så jävla nojjig :O

PaulyD
2012-01-17, 17:27
Vill inte ha bilder på mig på internet så har valt att inte länka någon!

willtjam
2012-01-17, 17:29
Även om du kanske blir pinnsmal så kommer du skapa mycket bättre förutsättningar för att bygga senare, så det blir bättre. Hellre pinnsmal nu än grisfet sen, eller? :)

zeusden1
2012-01-17, 17:34
Hur är du byggt då? Stora ben, stark rygg?

Fishtank
2012-01-17, 17:37
Bäst tråd på länge.
Hur ska vi kunna uppskatta hur du ser ut efter din deff utan bilder?

Man kan ha små muskler och bänka 100 kilo eller så kan man ha tränat volym som en gud och bänka 80.

PaulyD
2012-01-17, 17:58
har börjat få ett V men och benen är la okej! reppar typ 100kg på squats!

RobinSilver
2012-01-17, 18:01
Jag tror du kommer se ut som en grekisk gud :)

kallinarn
2012-01-17, 18:32
Omöjligt att avgöra något när du inte lägger upp bilder.

Med tanke på dina stats jämfört med längden och vikten gissar jag på att du blir mer smal än "rippad".

Men är ju som sagt en vild gissning har ju ingen som helst uppfattning.

f.ö är det väl bara att ta en titt i spegeln, du bör ju ha ganska bra uppfattning hur du vill se ut, och bör kunna avgöra om det är möjligt ?

joniboi
2012-01-18, 18:58
Är väldigt lik dig, 194cm och 87 pannor. Bänkar dock 110-112kg men har inte mycket till ben (disco is teh shit). Senast jag kikade BF låg jag på 18%, tanitavägning.

Är själv kanska kluven över om jag ska deffa ner eller bulka, risken är ju som du säger att man ser ut som en pinne i o m att man är lång. Fast din tråd säger inte så mycket och ännu mindre utan bilder.. Men om jag utgår från mig själv tror jag inte att en viktminskning på över 5kg är att rekommendera för då tror jag man börjar se väl så smal ut i mitt tycke.

TheIsh
2012-01-19, 17:12
Bara jag som är lite förbi hela det här deffa/bulka? Ät normalt och ta ett par extra proteindrinkar eller kycklingfilér. Det motsvarar fanimej de 3-400 kcal extra som krävs. Ligger man viktstabilt som man äter är det väl dumt att grisbulka bara för sakens skull tycker jag.
Även OM man nu kanske ökar mer i muskelmassa vid en riktig grisbulk (jag gör det antagandet, jag har fan ingen aning :) så blir det ändå en massa deffande för att få bort fettet man även lagt på sig. Varför? När man kan ligga bara lite kcal+ utan att se ut som en säl efter ett halvår.