handdator

Visa fullständig version : Idrottsgalan 2012.

Jockefoten
2012-01-16, 20:18
Den har börjat nu om någon är intresserad (det är ju trots allt ett idrottsforum vi befinner oss på).

Alltid lika härligt att rysa till när de visar klippen från året som gått!

forslund
2012-01-16, 20:26
"Jag tror jag slutar, det här går ju inte!!!"

awesomooo
2012-01-16, 20:39
Är väl som vanligt. Zlatan plockar hem hälften av priserna medans resten plockas hem av helt okända personer man aldrig hört talas om.

Jockefoten
2012-01-16, 20:41
Är väl som vanligt. Zlatan plockar hem hälften av priserna medans resten plockas hem av helt okända personer man aldrig hört talas om.

Nej du tänker på fotbollsgalan. Här tar skidåkare hem hälften av priserna och resten av helt okända personer. :D

A.Pahkamaa
2012-01-16, 20:47
Daniel Sedin. Färdigsnackat.

awesomooo
2012-01-16, 20:49
Daniel Sedin. Färdigsnackat.

Nej, vinna guld i 50 meter simning är en större prestation än att vinna poängligan i NHL!

Hela galan är ett stort skämt

A.Pahkamaa
2012-01-16, 21:02
Nej, vinna guld i 50 meter simning är en större prestation än att vinna poängligan i NHL!

Hela galan är ett stort skämt

För att inte tala om ett EM-silver i damhandboll!

awesomooo
2012-01-16, 21:13
För att inte tala om ett EM-silver i damhandboll!
Exakt! Hur kan man ens vara nominerad om man vinner ett silver? I EM dessutom. Kan vi inte ge Kalmar FF priset till årets lag också eftersom dom kom 8:a i Alsvenskan 2010?

Att man ska behöva bli lika förbannad varje år detta skämt till gala sänds.

Kappman
2012-01-16, 21:20
Urvattnat! Inte konstigt att hälften av de nominerade inte kom.

awesomooo
2012-01-16, 21:24
Urvattnat! Inte konstigt att hälften av de nominerade inte kom.

Markoolio gjorde ju inte galen bättre heller.

G_lund
2012-01-16, 21:29
wtf, har jan svanlund gått bort?

HelenE
2012-01-16, 22:23
Snela prins Carl-Philip, tala aldrig inför en större mängd människor igen..

stajv
2012-01-16, 22:24
"Ingen nämnd ingen glämd"

Jockefoten
2012-01-16, 22:25
Överlag en rätt pinsam gala, glad att skidåkarna fick två priser i alla fall. Att RGB vann känns lite skumt, inte att han inte förtjänade vinsten utan att så många röstade på honom när betydligt mer folkkära idrottare fanns med.

A.Pahkamaa
2012-01-16, 22:26
Överlag en rätt pinsam gala, glad att skidåkarna fick två priser i alla fall. Att RGB vann känns lite skumt, inte att han inte förtjänade vinsten utan att så många röstade på honom när betydligt mer folkkära idrottare fanns med.

200 000 hästtjejer med mobiltelefoner ska inte underskattas! Skandal.

bigtraps
2012-01-16, 22:39
Fan inte en enda byggare nominerad! Skandal

tp_88
2012-01-16, 22:41
Sammanfattningsvis: skräp.

Fartman
2012-01-16, 23:21
Känns bra att man drog och tränade istället. Skitgala.

_slipknot1_
2012-01-17, 00:17

Snarare 20 000 med tomma kontantkort nu.

Skandal att Hellner inte vann! Så djävla bitter över att en ponnyhoppare går och vinner, knappt ens en sport.

Hade bara fattats att damfotbollslandslaget vunnit något så hade det varit nytt bottenrekord.

Skönt dock att Kalla och Ida vann årets lag och Hellner fick Årets manliga idrottare.

Herr Oberst
2012-01-17, 00:59
Ridning är ganska stort.
Hämtat från http://www3.ridsport.se/Svensk-Ridsport/Statistik/
Statistik och kortfakta om ridsport

Fritid och tävling för en halv miljon svenskar.
Sveriges näst största ungdomsidrott, bara fotbollen är större, räknat på antal sammankomster för utbetalat LOK-stöd.
Andra största idrotten bland tjejer 13-20 år, räknat på antal utövare. Bara fotbollen är större
Svenska Ridsportförbundet har 170 000 medlemmar, varav 65% är under 25 år
Drygt 28 000 ryttare har tävlingslicens

Svenska Skidförbundet har 186 621 medlemmar, och i det förbundet ingår Alpint
Längdskidåkning
Freestyle med Skicross
Snowboard
Speedskiing
Telemark
Backhoppning med Nordisk kombination
Rullskidåkning
Skidorientering

Spartansk
2012-01-17, 01:01
Jag missade galan. Var Robin rolig?

spoon
2012-01-17, 01:34
Herr Oberst styr upp :thumbup:

Jokester
2012-01-17, 01:40
Idrottsgalan känns lite som klubben för inbördes beundran. Passande att HKH Prins CP delade ut ett pris och snubblade på orden.

Nitrometan
2012-01-17, 08:08
Snela prins Carl-Philip, tala aldrig inför en större mängd människor igen..

Hoppas att han läser detta och tar till sig.

Alternativt utbildar sig i ämnet. Klart att man kan öva sig på att hålla tal. Man kan även tycka att den saken borde ingå i prinsutbildningen.

Nitrometan
2012-01-17, 08:14
Robin är alltid rolig. :|

Idrottsgalan känns lite som klubben för inbördes beundran.
Det är idrottssveriges firmafest.

Patrik Sjöberg bjöd in de andra till efterfest på Brolins krog. :thumbup:

HelenE
2012-01-17, 09:21

Robin är aldrig rolig

Spartansk
2012-01-17, 09:44
Robin är aldrig rolig

Tycker nog han är wätt wolig... :)

O_Wao
2012-01-17, 10:56
Att RGB vann känns lite skumt, inte att han inte förtjänade vinsten utan att så många röstade på honom när betydligt mer folkkära idrottare fanns med.

Hur kan det vara en skandal? Jerringpriset skall vara folkets pris. Ridsporten är näst största sporten i Sverige efter fotboll, även om den är marginaliserad mediamässigt.

Jag tror inte många förstår hur stort det är för svensk ridsport att RGB är världsetta och har vunnit ett EM-guld.

Tryman
2012-01-17, 11:01
Många bittra miner här. Att inte kunna se finna prestationer utanför sin egen hjärtesport.

Nitrometan
2012-01-17, 11:05
Många bittra miner här. Att inte kunna se finna prestationer utanför sin egen hjärtesport.

Äsch. Folksporten simning vann mycket. All good.

Tryman
2012-01-17, 11:06
äsch. Folksporten simning vann mycket. All good.

:naughty:

filmjölk
2012-01-17, 11:12
Har Jörgen Ljungberg vunnit något år? I annat fall är det skandal! Han är i särklass Sveriges främsta idrottsman genom tiderna.

13 jäkla SM-guld och dubblering i annan idrott på elitnivå.

Tryman
2012-01-17, 11:18
Har Jörgen Ljungberg vunnit något år? I annat fall är det skandal! Han är i särklass Sveriges främsta idrottsman genom tiderna.

Var han avstängd för doping eller inte? Tror inte dom skulle våga ta med det pga det.

Poxeman
2012-01-17, 11:26

Den dagen en dopad atlet får pris på idrottsgalan så slutar iaf. jag titta.

bigtraps
2012-01-17, 11:41

Ja Ljungberg borde vara där uppe med Borg, Stenmark och Foppa;)

filmjölk
2012-01-17, 11:51
Ja Ljungberg borde vara där uppe med Borg, Stenmark och Foppa;)

utan ironi, långt mer legendarisk än de tre.

Pudzianovski
2012-01-17, 12:00
Robin var rolig. Rätt kul grej när han klippte in sig själv då han påverkade folk :thumbup:

Herr Oberst
2012-01-17, 12:03
Patrik Sjöberg vinner pris för att han blivit sexuellt utnyttjad.
Det är ju en något märkligt prestation kan jag tycka. Händelsen känns ju inte riktigt värd att hylla utan det hela känns mest bara tragiskt. En annan sak hade det kanske kunnat vara om Sjöberg konfronterat sin gärningsman medan han fortfarande var i livet och kunde svara för sig själv.

En annan rolig sak är ju att Sjöberg i samband med prisutdelningen tydligt säger att han överraskat svenska folket genom att visa att idrottsmän visst kan skriva böcker. Sekunden senare vill han tacka Lutteman, för utan honom hade det inte kunnat bli någon bok
http://media.tumblr.com/tumblr_liddxpw3RI1qbddmv.gif

wintersnowdrift
2012-01-17, 12:09

Snarare 20 000 med tomma kontantkort nu.

Skandal att Hellner inte vann! Så djävla bitter över att en ponnyhoppare går och vinner, knappt ens en sport.

Hade bara fattats att damfotbollslandslaget vunnit något så hade det varit nytt bottenrekord.

Skönt dock att Kalla och Ida vann årets lag och Hellner fick Årets manliga idrottare.

Pust och stön. Måhända är ni troll men jag vill ändå passa på att länka till förträffligt intelligenta Lisa som skrev en kommentar på ämnet, samt tar mig friheten att klistra in hennes text här så att chansen att den läses av dem som bör läsa den maximeras:

Jag har länge trott att de flesta som gillar idrott ändå gillar idrott generellt, som koncept liksom. Oj, vad fel jag hade.

Till alla er som i igår i olika flöden jag följer ba "Asszåå, man borde typ ha gett HÄSTEN priset ba, det är ju den som hoppar!!!! Ridsporten är ingen idrott!!!! Nu är livet slut, när inte Hellner fick pris vill jag dö!!!! Min längtan efter att se en svettig man i overall få just jerringpriset är för stor att hantera!!!! Det är en KUPP!!!!!! Jag kräver omröstning!!!!! Jag vill dö!!!!!" osv osv osv:

Att hävda att det är hästen som gör jobbet är ju så dumt att klockorna stannar och visar ingenting annat än att ni inte ens haft energi nog att ta reda på vad sporten går ut på. Det är inte höjdhopp. Hästen är för ryttaren vad skidorna är för Hellner, dvs det material som krävs för att utföra den idrott han/hon ägnar sig åt. Hellner kan inte åka skidor utan skidor (really!) och en ryttare kan inte tävla utan sin häst, men det är varken skidorna eller hästen som "gör jobbet". Ska man hävda något i den där diskussionen så är det att ryttarna har betydligt svårare materiella omständigheter då de inte enbart, som i skidor, behöver lära sig att hantera ett dött objekt till teknisk fulländning, utan dessutom måste göra det med ett levande som reagerar olika på yttre omständigheter från gång till gång, som kan bli sjuk eller skadad och som tar åratal att utbilda. Hellner får åtminstone produkter som är färdigutvecklade, en ryttare måste göra den biten själv innan det går att tävla på "materialet".

Eller ska vi från och med nu enbart få tycka att barfotalöpare är de idrottare som EGENTLIGEN presterar något. De är trots allt de enda som inte använder "hjälpmedel". Cykel känns ju till exempel oerhört tveksamt. Där kan man ju ta hjälp både av en mekanisk maskin (och nu med elgrupperna, hallå!!!) OCH sina med-/mottävlare. Knappast idrott då va? Snarare sällskapsspel. Nästa år hoppas jag se Emmas linjehoj och Kallas skidor nominerade till Jerringpriset, det är trots allt de som gör jobbet för det är ju de som tar sina "idrottare" framåt på tävlingsbanorna. Enligt all rimlig logik bör ni ge mig 100%-igt medhåll på den fronten.

http://www.kadens.se/blogs/lisastrom/index.htm

//Kristin

Pudzianovski
2012-01-17, 12:09
ftTXydmycMs

Stefan J
2012-01-17, 12:21
patrik sjöberg vinner pris för att han blivit sexuellt utnyttjad.
Det är ju en något märkligt prestation kan jag tycka. Händelsen känns ju inte riktigt värd att hylla utan det hela känns mest bara tragiskt. En annan sak hade det kanske kunnat vara om sjöberg konfronterat sin gärningsman medan han fortfarande var i livet och kunde svara för sig själv.

en annan rolig sak är ju att sjöberg i samband med prisutdelningen tydligt säger att han överraskat svenska folket genom att visa att idrottsmän visst kan skriva böcker. Sekunden senare vill han tacka lutteman, för utan honom hade det inte kunnat bli någon bok
http://media.tumblr.com/tumblr_liddxpw3ri1qbddmv.gif

+1

A.Pahkamaa
2012-01-17, 12:28
Pust och stön. Måhända är ni troll men jag vill ändå passa på att länka till förträffligt intelligenta Lisa som skrev en kommentar på ämnet, samt tar mig friheten att klistra in hennes text här så att chansen att den läses av dem som bör läsa den maximeras:

//Kristin

Förträffligt intelligenta? Du har höga krav ser jag.

Mago
2012-01-17, 12:54
Patrik Sjöberg vinner pris för att han blivit sexuellt utnyttjad.

Jag brukar hålla med dig i det mesta, men nu får du väl ändå ge dig.. :)
Han får för faen inte pris för att han blivit sexuellt utnyttjad, utan för att han har gått ut och berättat om det, efter att ha gått och hållit det inom sig i större delen av sitt liv. Säkerligen inte speciellt lätt för någon, kanske inte speciellt för en man med en ganska "macho" framtoning.

Nitrometan
2012-01-17, 12:55
En annan rolig sak är ju att Sjöberg i samband med prisutdelningen tydligt säger att han överraskat svenska folket genom att visa att idrottsmän visst kan skriva böcker. Sekunden senare vill han tacka Lutteman, för utan honom hade det inte kunnat bli någon bok.
Patrik har gett ut två böcker. En tillsammans med Lutteman och en tillsammans med Birgitta Sjöberg. Sådeså! :)
Jag har länge trott att de flesta som gillar idrott ändå gillar idrott generellt, som koncept liksom. Oj, vad fel jag hade.

Det var väl bara Marie Göranzon som hyllade idrott generellt?
Hon sa att hennes man (Jan Malmsjö) var en idrottstok och att hon kunde välja på att lämna honom eller sätta sig hos honom framför TV:n och hon hade inte ångrat sig en sekund att hon satte sig. "Jag älskar idrott!" sa hon.

Herr Oberst
2012-01-17, 13:14
Patrik har gett ut två böcker. En tillsammans med Lutteman och en tillsammans med Birgitta Sjöberg. Sådeså! :)

Möjligt, men det var så han sa igår under sitt tacktal, och ännu har han inte gett ut någon bok på egen hand :)

Jag brukar hålla med dig i det mesta, men nu får du väl ändå ge dig.. :)
Han får för faen inte pris för att han blivit sexuellt utnyttjad, utan för att han har gått ut och berättat om det, efter att ha gått och hållit det inom sig i större delen av sitt liv. Säkerligen inte speciellt lätt för någon, kanske inte speciellt för en man med en ganska "macho" framtoning.

Säger som Ljugholt
– Jag ser gärna drastiska ordval som en förhandlingsinvit.
:laugh:

Men klart, det har säkert inte varit enkelt för honom att komma ut med det. Och händelsen är som sagt djupt tragisk och räknas garanterat heller inte som ett unikt fall inom svensk idrott. Men att vinna pris på idrottsgalan genom att hänga ut en numera avliden person...Njäe säger jag

_slipknot1_
2012-01-17, 15:18

//Kristin

Enda anledningen att Roffe vann var att hästförbundet/hästintresserade hade mobiliserat sig så pass väl innan. Han ledde helt överlägset fram tills igår. Hellner hade däremot ökat från runt 9-10% till 30% under galans gång.
Dock fullt rättvis seger i sig då den bygger på folkets röster.

Jag gillar de flesta former av idrott med undantag för Häst/bilsport + vissa bedömningssporter. Min personliga åsikt dock.

Johanss0n
2012-01-17, 20:12
Äsch tycker gubben förtjänar priset han har ju trots allt dedikerat minst 40 år av sitt liv till att bli bäst på något som dom flesta tycker är knäppt och allmänt bögigt. (nej jag är varken tjej, 14, gay eller intresserad av ridsport)

Tycker det är mycket konstigare att det inte räcker att vara bevisligen bäst i hela världen i en stor sport en lång säsong för att ens nomineras som bästa manliga idrottare...

rooz
2012-01-17, 20:23
Att som Rolf-Göran Bengtsson gjort, att bli bäst i en sport där den med mest pengar kan köpa sig det bästa materialet och förutsättningar är så jävla starkt gjort.

Tråkiga är väl att Lidas aldrig lär vinna ett folkligt pris, trots att hans meriter slår alla andra nominerade tillsammans:)

tp_88
2012-01-17, 20:26
Han var ju inte bäst i världen det året som priset baseras på, tvåa var han väl rankad som bäst under 2011 och det största mästerskapet han har vunnit är ett EM.

Sedin borde ha vunnit, eller Lidström som någon sa. Tilldelades Norris Trophy nummer 7 2011. :bow:

rooz
2012-01-17, 20:30
För er som inte tror mig.
VM-guld 1991[4]
NHL All-Rookie Team 1992[4]
NHL All-Star Game 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2007, 2008, 2009, 2011[4]
NHL First All-Star Team 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2006, 2007, 2008, 2011[4]
NHL Second All-Star Team 2009, 2010[4]
Stanley Cup-mästare (med Detroit Red Wings) 1997, 1998, 2002, 2008[4]
James Norris Memorial Trophy 2001, 2002, 2003, 2006, 2007, 2008, 2011[4]
Förste europé som vunnit James Norris Memorial Trophy 2001[5]
Fjärde back i NHL som vunnit James Norris Memorial Trophy tre gånger i rad 2001-2003[5]
Tredje back i NHL som vunnit James Norris Memorial Trophy sex gånger[5]
Conn Smythe Trophy 2002[6]
Förste europé att vinna Conn Smythe Trophy 2002[6]
OS-guld 2006[4]
Flest poäng av en back i Detroit Red Wings under en säsong (80 poäng 2005-06) [7]
36:e spelaren (9:e backen) i NHL med 700 målgivande passningar 2008[5]
Vald till bäste europé i NHL genom tiderna 2007[8]
Förste europeiske lagkaptenen att vinna Stanley Cup (2008)[9] [10]
Förste europeiske back och åttonde back totalt att nå 1000 NHL-poäng[11]
Utsedd till årtiondets bästa spelare i NHL av tidningen Sports Illustrated 2009[8]

wintersnowdrift
2012-01-17, 21:45
Förträffligt intelligenta? Du har höga krav ser jag.

Otroligt otippad kommentar. Som vanligt har anti-hästsportfalangen inget mer substantiellt att häva ur sig än hästtjejer hit och skandal dit.

Det var väl bara Marie Göranzon som hyllade idrott generellt?
Hon sa att hennes man (Jan Malmsjö) var en idrottstok och att hon kunde välja på att lämna honom eller sätta sig hos honom framför TV:n och hon hade inte ångrat sig en sekund att hon satte sig. "Jag älskar idrott!" sa hon.

Jag tror att Lisa i sitt blogginlägg syftade på att många s.k. idrottsintresserade följer de flesta sporter inklusive lerduveskytte och curling slaviskt om det råkar finnas en duktig svensk deltagare under ett OS, men när en "fjollsport" som hästhoppning får uppmärksamhet så tar det hus i helvete.

Att som Rolf-Göran Bengtsson gjort, att bli bäst i en sport där den med mest pengar kan köpa sig det bästa materialet och förutsättningar är så jävla starkt gjort.

Jag kan upplysa om att ytterst få toppryttare, och i synnerhet svenska sådana, äger sina bästa hästar själv. Undantaget om de köpt dessa hästar som mycket unga och utbildat dem själva (läs gärna texten i mitt ursprungsinlägg igen). En etablerad mästerskapshäst kostar multum ja, och de bästa ryttarna har sponsorer eller hästägare bakom sig som stöttar dem ekonomiskt. Precis som de bästa friidrottarna, fotbollsspelarna, basketstjärnorna etc etc.

RGB är där han är idag därför att han är enormt skicklig och har lyckats ta åtskilliga hästar till toppen. Han sitter på det material han gör för att han är bevisat sig vara en av världens absolut bästa ryttare och därmed fått hästägarnas förtroende. Jag kan lova att varken du rooz eller för den delen jag skulle kunna lotsa Rolf-Görans EM-vinnarhäst Ninja La Silla runt en hoppbana som är hälften så svår som en mästerskapsbana.

Han var ju inte bäst i världen det året som priset baseras på, tvåa var han väl rankad som bäst under 2011 och det största mästerskapet han har vunnit är ett EM.

Det är ju heller inget krav att vara rankad världsetta för att få Jerringpriset.

//Kristin

Tryman
2012-01-17, 22:00
Jag kan upplysa om att ytterst få toppryttare, och i synnerhet svenska sådana, äger sina bästa hästar själv. Undantaget om de köpt dessa hästar som mycket unga och utbildat dem själva (läs gärna texten i mitt ursprungsinlägg igen). En etablerad mästerskapshäst kostar multum ja, och de bästa ryttarna har sponsorer eller hästägare bakom sig som stöttar dem ekonomiskt. Precis som de bästa friidrottarna, fotbollsspelarna, basketstjärnorna etc etc.

Jag måste hålla med rooz här. Även om man inte behöver betala för sina hästa nu så är det om jag inte minns fel en väldig utslagning av de som inte har råd i början av sina karriärer. Däremot har jag inget emot att han vinner Jerringpriset då han är extremt duktig (även om jag kanske inte hade röstat på just honom).

Johanss0n
2012-01-17, 22:10
Jag måste hålla med rooz här. Även om man inte behöver betala för sina hästa nu så är det om jag inte minns fel en väldig utslagning av de som inte har råd i början av sina karriärer. Däremot har jag inget emot att han vinner Jerringpriset då han är extremt duktig (även om jag kanske inte hade röstat på just honom).

Tja fast så är det ju med många andra sporter också, bilsport,golf, hockey o.s.v. är ju knappast några med "fattiga" föräldrar som håller på med det.

Tryman
2012-01-17, 22:15
Tja fast så är det ju med många andra sporter också, bilsport,golf, hockey o.s.v. är ju knappast några med "fattiga" föräldrar som håller på med det.

Det stämmer även om det finns grader i helvetet. Tror dock att det är lättare att köpa sig till framgång i hästsporten än i andra hästar om man har det riktigt gott ställt.

Någon som orkar leta på siffror vad man brukar "lägga ner" i pengar på de olika idrotterna?

O_Wao
2012-01-17, 22:23

Tråkiga är väl att Lidas aldrig lär vinna ett folkligt pris, trots att hans meriter slår alla andra nominerade tillsammans:)

Grejen med RGB är att han har ridit second best-hästar och blivit av med bra hästar inför mästerskap. Han har hållit på i 30 år.

Nu har han äntligen fått bra material och får resultat därefter. Men det handlar inte bara om materialet, då skulle saudiska prinsar som köper hästar för hundratals miljoner vinna EM. Inte Roffe.

Tryman
2012-01-18, 07:56
Grejen med RGB är att han har ridit second best-hästar och blivit av med bra hästar inför mästerskap. Han har hållit på i 30 år.

Nu har han äntligen fått bra material och får resultat därefter. Men det handlar inte bara om materialet, då skulle saudiska prinsar som köper hästar för hundratals miljoner vinna EM. Inte Roffe.

Det gör RGB till en värdig vinnare. Dock så kvarstår faktorn att pengar är den sista avgörande faktorn högst uppe i toppen, precis som bilsport. I hockey t.ex påverkas inte pengar på samma sätt när det gäller landslaget. Det är ju i klubblaget som pengarna finns.

rooz
2012-01-18, 08:19
Oj, Här missförstås det.

Jag syftade på samma sak som O_wao, chill down.

Mantus
2012-01-18, 08:27
Oj, Här missförstås det.

Var inte ledsen rooz. Jag förstod i alla fall vad du menade.

Ont: Även fast jag inte bryr mig dugg om hästsport så tycker jag han verkar vara en värdig vinnare. Lite cred för lång och trogen tjänst i toppen av sin sport. Välförtjänt.

Sedan tycker jag inte om bedömningsgalor där man korar den "bästa" prestationen öht men det är en annan diskussion.

wintersnowdrift
2012-01-18, 22:25
Oj, Här missförstås det.

Haha, sorry rooz, nu läser jag ditt inlägg igen och inser att det faktiskt inte alls behöver tolkas ironiskt. Jag är lite smått rabiat efter att ha hört och läst så många otroligt korkade kommentarer på temat. Peace :).

//Kristin

PS. Allmänt på temat Jerringpriset: Jag var tvungen att skriva av mig lite en gång för alla så jag gjorde det här:
http://wintersnowdrift.blogspot.com/2012/01/people-have-power.html