Visa fullständig version : Nytt träningsschema?
Marielle
2012-01-13, 21:01
Jag har kört en egen variant av programförslag för nybörjare (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454), á la tredagarsprogrammet en längre tid nu. Vill gärna ha ett nytt schema att köra efter nu, fortfarande 3/v, då jag inte hinner med mer utöver det. Gillar att köra typ bröst/axlar, triceps, rygg/biceps och ben/rumpa. Mage slänger jag in nästan varje gång en övning.
Någon vänlig själ som har lust att knåpa ihop ett programförslag med olika övningar? *cupid* Kör utöver detta kondition 2 gånger i veckan.
Nej jag tänker inte göra ett schema åt dig, vad är det för fel på det du har samt original schemat?
mysglenn
2012-01-13, 21:34
kan du inte göra ett eget då om du inte gillar det du kör nu och vet vad du gillar?
Marielle
2012-01-13, 22:30
Är dålig på att komponera ihop ett bra schema med nya övningar. Har försökt, men har alltid fallit tillbaka på de gamla vanliga övningarna.. men får väl försöka då! :)
mysglenn
2012-01-13, 22:33
Är dålig på att komponera ihop ett bra schema med nya övningar. Har försökt, men har alltid fallit tillbaka på de gamla vanliga övningarna.. men får väl försöka då! :)
testa!
posta ditt nuvarande och några förslag på nya så kan du få feedback!
Känns, ursäkta, lite taskigt av dig att be oss lägga ner tid och energi på att göra schema-förslag åt dig som du, med största sannolikhet, kommer att dissa direkt.
Så kan inte du göra "jobbet" först och sedan be om hjälp? Känns lite slött att bara be "kan någon vänlig själ skriva ner ett schema åt mig"... ursäkta, men jag vill hjälpa folk - men de måste vilja hjälpa sig själva först och främst.
Så skriv på så ger vi dig tips och feedback
testa!
Posta ditt nuvarande och några förslag på nya så kan du få feedback!
Känns, ursäkta, lite taskigt av dig att be oss lägga ner tid och energi på att göra schema-förslag åt dig som du, med största sannolikhet, kommer att dissa direkt.
Så kan inte du göra "jobbet" först och sedan be om hjälp? Känns lite slött att bara be "kan någon vänlig själ skriva ner ett schema åt mig"... Ursäkta, men jag vill hjälpa folk - men de måste vilja hjälpa sig själva först och främst.
Så skriv på så ger vi dig tips och feedback
+1
Marielle
2012-01-16, 19:37
Sorry om jag verkade taskig, var inte min avsikt. Kände bara att jag behövde rejäl hjälp eftersom jag gymmat i 2 år utan några som helst resultat eller mer styrka. Så jag gör ju helt klart fel :-/ Har fixat ett nytt schema nu iaf, och tänkte jag skulle öka seten en aning. Förut körde jag alltid 3x8-10, och tänkte testa hur detta fungerar.
Dag 1: Triceps, framsida axlar och bröst
Bänkpress: 4x8, lutande/liggande hantelpress: 4x8, arnoldpress: 4x6, hantellyft sidan med raka armar: 4x8 , cable pushdowns: 4x6, french press med hantel: 4x8.
Dag 2: Rygg och biceps, baksida axlar
Smalt lats drag: 4x8, chins: 5x max, sittande rodd: 4x8, Latsdrag bakom nacke: 4x6, framåtlutande hantellyft: 4x6, hantelcurl: 5x6, Cablecurl: 4x8.
Dag 3: ben
Knäböj: 5x6, utfall: 4x10, benspark: 5x6 liggande curl: 5x6, benpress: 4x8, rumplyft: 3x30, magövningar.
Körde dag 1 idag, vilket bara tog knappt 30 minuter, och kändes lite klent.. Får aldrig till det riktigt bra! Sen tänkte jag på det också, att det blir att jag kör en muskelgrupp en gång i veckan, går ju liksom en vecka eller mer mellan varje gång jag kör samma muskelgrupp igen.. Hur tusan ska jag kunna bli starkare och utvecklas på det..? Eller gör man det? :S Åh jag har noll koll på hur det funkar! :-(
Jag tycker att övningarna ser bra ut, jag kör liknande.
Dock så finns det många andra faktorer som spelar in.
Tar du verkligen i när du tränar? hur ser din kost ut? Sover du ordentligt?
Sen behöver det ju inte vara 3 gånger i veckan, kör så ofta du känner att du orka, om du tycker att det är roligt.
Marielle
2012-01-16, 19:50
Okej vad bra! Jag tar i när jag tränar, men kanske inte tillräckligt om man jämför med andra. Jag blir helt slut efter i allafall, och tar den tyngsta vikten jag klarar av. Och träningsvärken är inte att tala om, usch. Sover jag gör ordentligt, runt 10 timmar per natt, annars fungerar jag bara inte.
Kosten vet jag inte riktigt hur den skall se ut, men jag äter vanligtvis typ havregrynsgröt till frukost och ett kokt ägg/makrill, lunch typ bulgur och nå kött (kyckling, fläskfilé, falukorv osv..), proteinpulver efter träning, middag t.ex. tonfisksallad, 2 mellanmål med t.ex kesella och hallon eller finn krisp och kokt ägg, sen något kvällsmål, t.ex. ägg eller kesella med bär. Ja, så ser det oftast ut lite kortfattat!
Det låter lovande, kör hårt ett halvår så borde du få se lite resultat :)
mysglenn
2012-01-16, 19:59
jag tror inte ett dugg på att du inte har fått några som helst resultat
Marielle
2012-01-16, 20:04
Tack! Kanske bara är jag själv som inte ser det, men det känns då inte som jag fått några resultat alls. Varken måttmässigt eller viktmässigt. Men jag får väl fortsätta kämpa då! Är väldigt taggad i alla fall! :D
speedy83
2012-01-16, 20:06
Ökar du i vikter när du tränar? gör du det så får du ju bevisligen resultat :) om inte har du testat att höja vikterna?
Tack! Kanske bara är jag själv som inte ser det, men det känns då inte som jag fått några resultat alls. Varken måttmässigt eller viktmässigt. Men jag får väl fortsätta kämpa då! Är väldigt taggad i alla fall! :D
Om du vill bli större och starkare så bör du ligga på kaloröverskott och sakta gå upp i vikt, detta ger bäst förutsättningar.
Vill du gå ner i vikt bör du ligga på kaloriunderskott.
Att göra något mellanting är oftast inte lika effektivt.
Du körde 24 set och sex övningar på dag ett och det tog 30 minuter. Då måste du alltså ha vilat en minut mellan varje set och övning. Prova vila lite längre så kan du säkert köra tyngre.
Marielle
2012-01-16, 20:16
Ökar inte mycket i vikter, så är förmodligen där det hänger på. Sen vill jag varken gå upp eller ner i vikt, trivs med den vikt jag har nu, men mer muskler ändå. Ja, jag vet, det går inte ihop riktigt kanske. Men mindre fett och mer muskler vill jag ha.
Okej, ska tänka på det Määng, tack!
mysglenn
2012-01-16, 22:04
om inte ens erfarna träningspersoner klarar av att ha samma vikt men bara öka i muskler, hur tror du då att du ska kunna ro det i land? Det är jättesvårt, faktiskt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.