handdator

Visa fullständig version : Föredetta överviktig undrar om mattider

Emilp
2012-01-11, 16:15
Tjena alla!
Är ny här på forumet och vill ställa en fråga. Det är såhär att jag har sen sommaren 2010 gått ner ungefär 27kg. Är 16 fyller 17 i år. Idag är jag 196cm lång och väger 72kg så har blivit ganska spinkig. Denna veckan har jag börjat träna pass där jag fokuserar på en eller två muskelgrupper var träning (t.ex mage, biceps måndag osv.) Istället för att köra maratonpass två gånger i veckan då mina helkroppspass tog ungefär fyra timmar. ska träna 5 dagar i veckan på gym, jogga ute på lördagar och sedan simma på söndagar.
Jag tränar numera för att öka i muskelmängd för att fylla ut hud som innan var fylld med fett men samtidigt vill jag inte lägga på mig mer vikt förutom i muskler då jag har blivit nojig över att bli tjock igen.

Mitt mål är att ha blivit hyffsad tränad när sommaren kommer.

Min fråga är då, vissa dagar kommer jag hem från gymmet vid halv sju tiden och inte ätit middag, och jag vet att det är viktigt att äta efter träning för att musklerna skall återhämta sig. Men blir det inte för sent att äta middag vid sjutiden om man är rädd för att lägga på sig annat än muskler? Vill få bort underhudsfettet men måste bygga muskler eftersom att jag knappt har några så om jag börjar deffa så kommer jag se ut som ett benrangel. Äter för övrigt inte jättestora portioner, inte mycket potatis och pasta utan försöker få i mig betydligt mer kött.

Kör alltid 20min uppvärmning på crosstrainer för kondition och vissa dagar springer jag även efter passet i ca 10 min. Dricker en proteinshake efter träning

Tack på förhand och ursäkta ett långt inlägg :)

King Grub
2012-01-11, 16:18
Det är dygnets totala kaloriintag jämfört med totala kaloriförbrukning som avgör om du lägger på dig fett eller inte, inte om du äter på kvällen. Oavsett om du tränat sent eller inte kan du alltid äta på kvällen, direkt innan du går och lägger dig om du vill.

Ponitus
2012-01-11, 16:18
Det är inte fel att äta vid sju på kvällen.
Jag, t ex, äter kvällsmat vid midnatt.
:)

Emilp
2012-01-11, 21:11
Okejdå! tack för svaren :)