handdator

Visa fullständig version : Funderingar om triceps överträning!

hwille
2012-01-09, 22:06
Tjena!

Har lite funderingar angående min triceps träning. Tycker dem slackar jämfört med resten av kroppen som utvecklas bra, schemat ser ut såhär:

Söndag-axlar
Måndag-ben/rygg/biceps
Tisdag-bröst/triceps
Onsdag-vila
Torsdag-rygg/biceps
Fredag-bröst/triceps
Lördag-vila

Så, tror ni de blir för mycket triceps så man använder sig av triceps på axel passet lite och vid nästan hela bröst passet+triceps pass efter. Måste jag träna dem hårdare för har kört lite "lättare" tricep o biceps pass för man använder dem under hem passet. Men biceps slackar inte... Eller ska jag köra ett tungt triceps pass 1gång i veckan istället eller 2 tunga pass 2 gånger i veckan?

( skrivet me iPhone ). Mvh

Arne Persson
2012-01-09, 22:11
Tjena!

Har lite funderingar angående min triceps träning. Tycker dem slackar jämfört med resten av kroppen som utvecklas bra, schemat ser ut såhär:

Söndag-axlar
Måndag-ben/rygg/biceps
Tisdag-bröst/triceps
Onsdag-vila
Torsdag-rygg/biceps
Fredag-bröst/triceps
Lördag-vila

Så, tror ni de blir för mycket triceps så man använder sig av triceps på axel passet lite och vid nästan hela bröst passet+triceps pass efter. Måste jag träna dem hårdare för har kört lite "lättare" tricep o biceps pass för man använder dem under hem passet. Men biceps slackar inte... Eller ska jag köra ett tungt triceps pass 1gång i veckan istället eller 2 tunga pass 2 gånger i veckan?

( skrivet me iPhone ). Mvh

Kör ett riktigt rejält pass i veckan och ev. ett till men lättare om behov finnes.

exor
2012-01-09, 22:24
Tränar triceps 2 ggr i veckan + axlar 1 gång i veckan och triceps verkar inte ha blivit övertänad på mig vad jag har märkt.

mysglenn
2012-01-09, 22:26
jag skulle köra ett presspass i veckan och med några dagars mellanrum ett renodlat armpass där jag fokuserar på triceps :)

hwille
2012-01-10, 11:31
Ja går testa me 1 tungt och om de känns nödvändigt så kan man slänga in ett lite lättare också, tack för svaren:)

ceejay
2012-01-10, 11:34
Överträning känns inte som ett problem på någon muskelgrupp. jag kör bänk 3-4 gånger per vecka + ett axelpass och 1-2 gånger triceps efter bänkpressen per vecka.
Jag är aldrig seg i triceps direkt, men däremot så värker tricepsfästena till och från.