Visa fullständig version : Har gått upp i vikt men syns typ bara på magen..
robertsson86
2012-01-08, 22:24
Hej! Jag började träna i Maj 2011. Främst löpning då 5 månader sen blev det för kallt så jag började gymma i November. Hållt igång 4 dagar i veckan på gymmet nu där har jag främst kört styrketräning och lite kondition i 2 månader. Har totalt under denna tid gått upp 10,5kg vilket var behövligt efter som jag vägde 61kg/173cm förut och nu lite normalare 71,5kg. Men jag har ju bara fått en hård kulmage känns det som. Märks även på låren också då man försöker få på sig jeans som inte passar längre för dom sitter som korvskinn :) Hur ska jag göra för att få bort denna hårda kulmage? Känns som att den kommit mer nu på slutet sen jag började gymma. Dricker whey-80 efter varje pass. Slinker ner en och annan bärs på helgerna också men det har det alltid gjort förut med. Havregrynsgröt till frukost (kan det vara boven?) Förutom det så försöker jag äta så bra och nyttigt som möjligt. Jobbar skift vilket stör en hel del i både träning och mat men det är ju svårt att göra något åt.
Att du löpt i 5 månader innebar förmodligen att du kunde äta rätt mycket utan att gå upp i vikt.
Du kan tex undermedvetet ha ätit samma mängder mat som du gjorde tidigare fast denna gången med mindre cardio, vilket resulterat i en viktuppgång (som självklart inte bara är fett dock).
Havregrynsgröt lär inte vara den primära anledningen till att du kommit på ett högt överskott. Dock så kanske det inte är en toppenidé att känna på magen direkt efter man svept en stor tallrik havregrynsgröt dock ;)
Bara att deffa om det är något du känner behövs.
Strand93
2012-01-09, 17:37
Lite svårt att bedöma utan bilder. Du känner din kropp bäst, även om du lagt på dig lite fett så har du ju även ökat i muskelmassa. Du kanske inte tränar nog hårt på gymmet? Kanske tränar med för låga vikter/låga reps? Eller så äter du kanske för mycket? Se över din träning och kost... ditt energibehov samt så mycket energi du får i dig dagligen. Räkna på det så ser du att något kanske står galet till
Det går i regel åt betydligt mer att springa så det är inte så konstigt att du gått upp om du behållit ungefär samma kosthållning.
Men varför sluta springa på vintern? Ha underställ på dig så kan du aldrig frysa.
robertsson86
2012-01-09, 19:57
Att du löpt i 5 månader innebar förmodligen att du kunde äta rätt mycket utan att gå upp i vikt.
Du kan tex undermedvetet ha ätit samma mängder mat som du gjorde tidigare fast denna gången med mindre cardio, vilket resulterat i en viktuppgång (som självklart inte bara är fett dock).
Havregrynsgröt lär inte vara den primära anledningen till att du kommit på ett högt överskott. Dock så kanske det inte är en toppenidé att känna på magen direkt efter man svept en stor tallrik havregrynsgröt dock ;)
Bara att deffa om det är något du känner behövs.
Att deffa är nog ingen idé ännu då jag är rätt så smal/tanig förutom magen då :)
Lite svårt att bedöma utan bilder. Du känner din kropp bäst, även om du lagt på dig lite fett så har du ju även ökat i muskelmassa. Du kanske inte tränar nog hårt på gymmet? Kanske tränar med för låga vikter/låga reps? Eller så äter du kanske för mycket? Se över din träning och kost... ditt energibehov samt så mycket energi du får i dig dagligen. Räkna på det så ser du att något kanske står galet till
Tycker att jag börjar komma igång rätt bra på gymmet nu men det är nog främst senaste två veckorna nu som jag känner att jag orkar och klarar av att ta ut mig helt med för mig tunga vikter. Var ju lite segt i början med både teknik och flåset. Ska försöka räkna lite på energibehovet. Tycker att det är en hel djungel det där med att äta bra och rätt.
Det går i regel åt betydligt mer att springa så det är inte så konstigt att du gått upp om du behållit ungefär samma kosthållning.
Men varför sluta springa på vintern? Ha underställ på dig så kan du aldrig frysa.
Tyckte det blev lite tjatigt att springa. Tar uppehåll över vintern och hoppas på att bli mer sugen framåt vårkanten. Men jag ska köpa längdskidor nu har jag bestämt mig för :)
Fishtank
2012-01-09, 20:08
Hehe säker?
Har -32 nu
Inte lika kul då
Hehe säker?
Har -32 nu
Inte lika kul då
Vad bor du i för köldhål?
Springer för övrigt ytterst sällan då det är kallare än -15. Det är inte värt det helt enkelt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.