handdator

Visa fullständig version : Seriöst, vad är det här för något mög? Aldrig smakat något värre, vad ska jag göra?

Shcyhar
2012-01-07, 02:11
Köpte en weider muscle protein vanilla cream på maxi idag då jag smakat jordgubb tidigare och gillade den tänkte jag köpa vanilla cream. Den innehåller 50gprotein. Står ''served chilled'' på den också ju. Ställde in den i kylen och stått där i några timmar och skulle njuta av den nu till lite tv innan jag ska gå och lägga mig, öppnar locket och känner en jävla lukt, skitsamma tänkte jag och smakar på det, det skulle jag inte gjort. Ohhhh fy vad det smakade äckligt! Sen undrade jag, har den möglat eller är den flera år gammal? Trodde weider hade goda grejer. Sen kollar jag i den och upptäcker någon form av gegig röra bild: 85731 nu vad är det där för skit? Kände lite konstigt i magen nu också efter minimal mängd. Smakar den så för den är gammal? Eller är det för jag ställde den i kylen som geggan uppkom och gjorde den äcklig? Vad ska jag göra med den?

Proxy
2012-01-07, 02:12
Öööööh, ska inte den vara i flytande form?

Shcyhar
2012-01-07, 02:14
Öööööh, ska inte den vara i flytande form?

Jo det är det den ska! Eller ska man vara lite hardcore och mumsa i sig den räliga geggan?*spy*

Proxy
2012-01-07, 02:18
Jo det är det den ska! Eller ska man vara lite hardcore och mumsa i sig den räliga geggan?*spy*

Den ska du slänga direkt kan jag med all säkerhet säga! :D

Shcyhar
2012-01-07, 02:20
Den ska du slänga direkt kan jag med all säkerhet säga! :D

Vad är det för fel på den? :( Har inte fått i mig mycket protein idag iheller!

Shcyhar
2012-01-07, 02:20
Ska man gå till maxi imorgon och få en ny en eller? Eller pengarna?

Proxy
2012-01-07, 02:22
Vad är det för fel på den? :( Har inte fått i mig mycket protein idag iheller!

Ingen aning, men när maten i princip har bytt aggregationsform så tror jag inte att det är bra att äta det. :D

50g brotein eller magsjuka, easy pick. Ta dig en proteinshake eller en bit kött!

Shcyhar
2012-01-07, 02:24
Ingen aning, men när maten i princip har bytt aggregationsform så tror jag inte att det är bra att äta det. :D

50g brotein eller magsjuka, easy pick. Ta dig en proteinshake eller en bit kött!

Fan jävla weider mög, och maxi som har gamla grejer tror jag. Aldrig igen! Smakade och luktade fullkomligt skit! Minsta lilla som är på fingrarna luktar mögel typ eller något. Fan ska ha en ny, och denna gången jordgubb, imorgon beger jag mig till maxi för att konfrontera kassörskan med detta underliga fenomen!

Proxy
2012-01-07, 02:26
Do it, tvinga henne att smaka på den också!

limenka
2012-01-07, 02:28
Fan jävla weider mög, och maxi som har gamla grejer tror jag. Aldrig igen! Smakade och luktade fullkomligt skit! Minsta lilla som är på fingrarna luktar mögel typ eller något. Fan ska ha en ny, och denna gången jordgubb, imorgon beger jag mig till maxi för att konfrontera kassörskan med detta underliga fenomen!

Varför konfrontera kassörskan (hon kan inte ge dig en ny ändå för hon är inte the boss) när du aldrig mer ska ha något från maxi? Kolla bäst före datum nästa gång.

Shcyhar
Do it, tvinga henne att smaka på den också!

Alltså den var så obeskrivligt äcklig. Är det farligt om jag drack lite? Har det bildats någon form av bakterie i den eller?

Shcyhar
Varför konfrontera kassörskan (hon kan inte ge dig en ny ändå för hon är inte the boss) när du aldrig mer ska ha något från maxi? Kolla bäst före datum nästa gång.

Jag hittar inte bäst före! Kollade på undersidan där står bara 03/04. Har kvitto.

godisbiten
2012-01-07, 02:33
bara att gå till 'kundtjänst' eller vad det heter, är ju trots allt en MAXI-butik, troligtvis så kommer dem ge dig det du vill ha...like they give a shit liksom om 20kr eller vad den kostade

Shcyhar
2012-01-07, 02:35
Det här är galet! Den är inte out of date! 85733 vad är det för fel då? Om den inte är best före hur kan detta ha hänt då?

godisbiten
2012-01-07, 02:39
köper man skit så får man skit : ))))))))

Shcyhar
2012-01-07, 02:39
köper man skit så får man skit : ))))))))

Nä men seriöst? Jordgubben var hur god som helst.

limenka
2012-01-07, 02:47
Ibland kan mat bli dålig helt enkelt. Inget att hetsa upp sig kring.

Shcyhar
2012-01-07, 02:49
Ibland kan mat bli dålig helt enkelt. Inget att hetsa upp sig kring.

Nej bara undrar hur det kan ha gått till? Helt sluten förpackning som inte är bäst före. Vilken otur att jag tog just den, saken är den jag tog först en sen byte jag mot en vilket jag inte skulle gjort fick den äckliga. Men jag har väl rätt att få pengarna tillbaka eller en ny? Har kvitto? Är väl bara att gå fram till kassörskan och visa?

limenka
2012-01-07, 02:58
Nej bara undrar hur det kan ha gått till? Helt sluten förpackning som inte är bäst före. Vilken otur att jag tog just den, saken är den jag tog först en sen byte jag mot en vilket jag inte skulle gjort fick den äckliga. Men jag har väl rätt att få pengarna tillbaka eller en ny? Har kvitto? Är väl bara att gå fram till kassörskan och visa?

Vet inte. Skulle aldrig gjort mig besväret för 15kr.

Shcyhar
2012-01-07, 03:04
Vet inte. Skulle aldrig gjort mig besväret för 15kr.

35kr även om det inte är mycket pengar

limenka
2012-01-07, 03:09

Ok. Hoppas du får svar på vad som var fel :thumbup:

StarkaUlf
2012-01-07, 09:11

Beställ whey från internet nästa gång. Extremt mycket billigare.

Shcyhar
2012-01-07, 11:52
Det finns ingen weider Sverige email. Ska jag kontakta weider USA via mail?

Guitarg124
2012-01-07, 12:10
Gå tillbaka till butiken och lämna tillbaka möget.

Ica har väl märkt om förpackningen som dom gjorde med köttfärsen för något år sen.

Kimkay
2012-01-07, 12:11
Jag hade en liknande upplevelse med en Gainomax en gång....den hade inte heller gått ut :S

Shcyhar
2012-01-07, 12:13
Gå tillbaka till butiken och lämna tillbaka möget.

Ica har väl märkt om förpackningen som dom gjorde med köttfärsen för något år sen.

Ja det ska jag göra.

Shcyhar
2012-01-07, 12:15
Jag hade en liknande upplevelse med en Gainomax en gång....den hade inte heller gått ut :S

Luktade smakade den äckligt också?

Sniggel
2012-01-07, 13:44
Alltså den var så obeskrivligt äcklig. Är det farligt om jag drack lite? Har det bildats någon form av bakterie i den eller?

Definitivt. Om det är farligt beror på om du blir allvarligt sjukt. Du sa att du mådde lite illa efter det du provade. Om det inte blivit värre så är det förmodligen ingen fara. Kroppen är oftast bra på att ta hand om farliga bakterier.

Shcyhar
2012-01-07, 14:12
Definitivt. Om det är farligt beror på om du blir allvarligt sjukt. Du sa att du mådde lite illa efter det du provade. Om det inte blivit värre så är det förmodligen ingen fara. Kroppen är oftast bra på att ta hand om farliga bakterier.

Jag mår bra idag. Precis hemma efter en ganska hård löprunda med fotbollslaget. Vad för sjukdomar/bakterier snackar vi om? Bara magsjuk eller? Sen en fråga till, har inte sprungit eller tränat ben på jätte länge då det varit uppehåll med fotbollen och benen har jag inte tränat. Känner nu av träningsvärk i båda vader och ben direkt efter löprunda? Brukar det inte komma dagen efter?

Sniggel
2012-01-07, 14:16
Jag mår bra idag. Precis hemma efter en ganska hård löprunda med fotbollslaget. Vad för sjukdomar/bakterier snackar vi om? Bara magsjuk eller? Sen en fråga till, har inte sprungit eller tränat ben på jätte länge då det varit uppehåll med fotbollen och benen har jag inte tränat. Känner nu av träningsvärk i båda vader och ben direkt efter löprunda? Brukar det inte komma dagen efter?

Den här kanske (bacillus cereus)?:

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2979908&postcount=11

Luktade den surt eller bara jävligt illa?

Shcyhar
2012-01-07, 14:20
Den här kanske (bacillus cereus)?:

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2979908&postcount=11

Luktade den surt eller bara jävligt illa?

Bara jävligt äckligt. Har den i garderoben. Ska till maxi sen och ha en ny eller pengarna tillbaka.

9109
2012-01-07, 14:24
Jag kan med åtminstone 99% säkerhet lova att om du går tillbaka med den där flaskan så kommer du få en ny eller pengarna tillbaka, om jag inte är helt ute och cyklar så är det någonslags konsumentlag som för det första ger dig rättighet att få pengarna tillbaka om en produkt är dålig eller skadad eller dylikt.
Samtidigt som tidigare nämnt så tror jag inte att Butiken i sig känner att dom behöver snåla på 35 kronor och samtidigt skapa missnöje hos en kund :)
Bara gå tillbaka med den

JB12K
2012-01-07, 14:56

Klart kassörskan kan ge en ny/pengarna tillbaka.

Sniggel
2012-01-07, 15:14
Jag kan med åtminstone 99% säkerhet lova att om du går tillbaka med den där flaskan så kommer du få en ny eller pengarna tillbaka, om jag inte är helt ute och cyklar så är det någonslags konsumentlag som för det första ger dig rättighet att få pengarna tillbaka om en produkt är dålig eller skadad eller dylikt.
Samtidigt som tidigare nämnt så tror jag inte att Butiken i sig känner att dom behöver snåla på 35 kronor och samtidigt skapa missnöje hos en kund :)
Bara gå tillbaka med den

+1 Gå till butiken. Förklara lungt och sansat vad som hänt, men var inte arg!
Säg att du vill ha kompensation eftersom att du har förvarat den som den skulle förvarats och att det därför inte är ditt fel. Säg också att du ville upplysa dem om detta så att de har en chans att upptäcka fel i hanteringen och kanske undvika att det händer igen.

Kischen
2012-01-07, 15:19
Hur kunde det bli 3 sidor av den här tråden? För att sammanfatta. Skit happens, gå och få en ny utan att göra en stor grej av det.

Shcyhar
2012-01-07, 17:24
Måste varit men fräsiga rubrik ju? :D Haha nä men, har precis varit på maxi och fått en ny. Hon sa att någon måste ha skruvat av locket så den härskna. Men det satt ju typ en plast bit för in till själva flaskan? Konstigt. Hur som helst har jag en ny som väntar i kylen :D

StarkaUlf
2012-01-07, 17:39
Det är inte träningsvärk du känner direkt efter, om du t.ex suttit ner ett par minuter efter du sprungit.

agazza
2012-01-07, 17:43
endel idioter öppnar förpackningar i butiken och ställer tillbaka dom, då blir dom gammal påengång, var den obruten?

Shcyhar
2012-01-07, 18:21
endel idioter öppnar förpackningar i butiken och ställer tillbaka dom, då blir dom gammal påengång, var den obruten?

Det sitter ju en silvrig plastbit under korken så man inte ska kunna hälla ut innehållet och det är väl den som håller ute luften? Vad jag kommer ihåg så var den silvriga plastbiten inte borta. Men kan ju varit någon lite glipa eller något så det kom in lite luft eller vad tror ni?

agazza
2012-01-07, 19:19
Det sitter ju en silvrig plastbit under korken så man inte ska kunna hälla ut innehållet och det är väl den som håller ute luften? Vad jag kommer ihåg så var den silvriga plastbiten inte borta. Men kan ju varit någon lite glipa eller något så det kom in lite luft eller vad tror ni?

Det låter eller ser ut som det, men det bör inte va nog med syre för att hela burken ska bli sådär

Shcyhar
2012-01-08, 02:21
Det låter eller ser ut som det, men det bör inte va nog med syre för att hela burken ska bli sådär

Ja jag vet inte :D

Shcyhar
2012-01-08, 02:24
Så najs,yeah buddy! Den var sjukt god, så ska den smaka :D

AndreasBastard
2012-01-08, 03:34
Tack för varningen.

Tror du kan vara lugn då sannolikheten att du är föremål för biologisk krigsföring är ganska liten. Fast man vet ju aldrig vad Al Quaida eller Kim Jung Un tar sig till i dessa tider.

Trashcan
2012-01-08, 11:19
Driver du med oss eller är du så här handlingsförlamad på riktigt? Släng skiten om den var dålig, alt. lämna tillbaks den om du nu tycker att det är värt besväret. Du får säkert en ny. Är du nyfiken på VARFÖR den var som den var, kontakta weider, så kan dom säkert svara. JA du kan maila till usa, mailet kommer säkert fram även ända dit. *slap*
Och nej, du har sannolikt inte dragit på dig en bakterie som äter upp dig inifrån. Blir man matförgiftad(äter dålig mat) handlar det i princip alltid om man man mår dåligt/spyr/skiter diarré och sen går det över.
Jisses...

Shcyhar
2012-01-08, 13:25
Driver du med oss eller är du så här handlingsförlamad på riktigt? Släng skiten om den var dålig, alt. lämna tillbaks den om du nu tycker att det är värt besväret. Du får säkert en ny. Är du nyfiken på VARFÖR den var som den var, kontakta weider, så kan dom säkert svara. JA du kan maila till usa, mailet kommer säkert fram även ända dit. *slap*
Och nej, du har sannolikt inte dragit på dig en bakterie som äter upp dig inifrån. Blir man matförgiftad(äter dålig mat) handlar det i princip alltid om man man mår dåligt/spyr/skiter diarré och sen går det över.
Jisses...

Läste du ens min förra post? Jag konstaterade att den var ''sjukt god'' tror du jag drack den gamla då eller? Jag lämnade tillbaka den igår och fick pengarna tillbaka gick sen in och köpte en ny. Tror du jag är dum? Självklart vet jag att man kan skicka mail till USA och att mailet kommer fram. Men det var någon här i tråden som sa att ''på vissa saker står där att man ska typ kontakta kundtjänst'' eller något liknande skrev han. Då frågade jag: Ska jag maila till dem i USA då? Eftersom han menade att weider skickade en flaska till mig tror jag. Kändes det rätt logiskt att välja USA istället för deras support i polen tyskland osv etc.

Grapeman
2012-01-08, 13:31
Ååh, sniggel ^^

Sent from my.....

Sniggel
2012-01-08, 15:54
Ååh, sniggel ^^

Sent from my.....

lolwut?

no homo? :confused:

1684_
2012-01-08, 19:08
Fyfan vad vidrigt :D Minns när jag skulle dricka mina näringsdrycker för 4år sen (hade anorexi då) iaf, så glömde jag bort en... hittade den för 1år sen, dvs 3år gammal. Ja jag vet vad ni tänker nu...... Jag öppnade den av ren nyfikenhet. Ja vad säger man? De va... nästan hjärttinfarkt och den flög i sopptunnan fortare än vad man hinner blinka.