handdator

Visa fullständig version : Nån som har tips på ett bra "personlig utvecklings"-forum?

Barbastark
2012-01-06, 11:10
Hejhej

Jepp, som sagt nån som har tips på ett sådant? Och då är jag ute efter ett som inte är fyllt av självmordsbenägna, deprimmerade 14åriga tjejer a la terapisnack.com.

Ska vara fokus på utveckling och mental hälsa, och inte mental ohälsa.

MVH

Olegh
2012-01-06, 11:17
Hur funkar ett sånt forum?

Barbastark
2012-01-06, 11:44

Svårt å säga..

Flex
2012-01-06, 12:24
Finns en bok, "The Power of now" av Eckhart Tolle, det är allt du behöver, när du läst den kommer du inte längre vilja hitta ett forum för personlig utveckling :)

z_bumbi
2012-01-06, 12:47

Jag kan gissa på vissa utfall baserat på korta besök på sådana forum och viss överföring från alla andra forum jag varit delaktig i.

Hårt moderat men fortfarande öppet för diskussion och med en stor och varierad besökarskara av fackfolk
Pratar om metoder och belyser det vetenskapligt. Kan bli enormt tråkigt då det inte händer något nytt som blir totalt omvävlande. En seg debatt i något hörn mellan person x och person y som pågått konstant de senaste 15 åren.

Mycket mindre modererat med en stor och varierad besökarskara
"Min metod är bäst", "nä min metod är bäst".

Hårt modererat och en icke varierad skara
"Vår metod är bäst" a k a sektbeteende.

Mindre hårt modererat och icke varierad skara
"Lalala lllalalll lallallallallall allala", "silver är bra att dricka", "jakmjölk vid midnatt" osv.

New age, "bästa boken som har förändrat mitt liv totalt" (se ovan för exempel), något ovanliga inriktningar inom religion, väldigt skumma kostråd etc får man på köpet i samtliga fall som jag har sett men de ökar ju längre ner på listan man kommer.