Visa fullständig version : Pre-workout problem!
Hej alla kära pumpare på Kolozzeum!
Har stött på ett litet problem med pre-workout's.
Har inte använt mig av PWO på ett tag nu sedan jag åkte på en riktig "käftsmäll" av NO-Xplode då jag höll på att köra av vägen.
Tidigare har jag kört Animus och Rage x2 och är nu sugen på att testa fitnessguru's power
Någon som vet om jag kommer att bli yr och illamående av denna såsom jag blev av NO?
Mvh,
Pelle
varför ska du ta pwo överhuvudtaget om du riskerar att bli yr och illamående?
ta koffeintabletter istället
Tycker om pumpet och trycket man fick under passen.
Har bara haft problem med NO-Xplode. Animus och Rage har funkat smärtfritt men vill veta vad källan till problemet är :P
skulle kunna göra en "egen" pwo med en liten pillerdosett men det blir ju inte riktigt samma om det inte är flytande.
JJOHANSSON
2012-01-05, 11:58
skulle kunna göra en "egen" pwo med en liten pillerdosett men det blir ju inte riktigt samma om det inte är flytande.
Självklart blir det detsamma(?).
Du har ju fortfarande samma ingredienser.
"Källan till problemet..." Vissa personer tål inte pwo, eller så har du kanske överdoserat den?
"Källan till problemet..." Vissa personer tål inte pwo, eller så har du kanske överdoserat den?
Har inte överdoserat någon gång och kommer aldrig göra det ^^ Det finns ju rekomenderade doser av en anledning :P
Är bara det att jag vill veta vad det kan ha varit som inte fungerade och varför.
Har sedan läst lite på fitnessgurus pwo och har inte en aning om vad "stimulanter" egentligen är för något.
Men tål ju som sagt Animus och Rage x2.
Prova köra en dosering du tycker känns bra för tryck och knopp, även om den inte följer anvisningarna?
Prova köra en dosering du tycker känns bra för tryck och knopp, även om den inte följer anvisningarna?
Jodå, det gör jag, men går aldrig över maxdosen. Kan vi inte komma tillbaka till ämnet?
Alltså, skiljer sig NO-Xplode sig märkvärt ifrån Animus/Rage x2?
Jodå, det gör jag, men går aldrig över maxdosen. Kan vi inte komma tillbaka till ämnet?
Alltså, skiljer sig NO-Xplode sig märkvärt ifrån Animus/Rage x2?
Du tog så pass mycket att du riskerade ditt liv (om jag tolkar ditt inlägg bokstavligt). Då har du ju tagit "för mycket" per definition.
Du tog så pass mycket att du riskerade ditt liv (om jag tolkar ditt inlägg bokstavligt). Då har du ju tagit "för mycket" per definition.
Hehe, jo om man menar så, så kan man väll säga att jag gjorde det på sätt och vis.. Hade dock samma effekt med halva doseringen så måste vara något ämne i den?
Hehe, jo om man menar så, så kan man väll säga att jag gjorde det på sätt och vis.. Hade dock samma effekt med halva doseringen så måste vara något ämne i den?
Ja, PWO brukar säljas för att det påverkar kroppen. Ofta får man bieffekter som är mer eller mindre allvarliga. Det kan vara en substans som du är känslig för. Eller så var det en kombination av ett eventuellt kostupplägg och PWO som fick dig att uppleva den här yrseln.
Det kan såklart finnas PWO som inte har den substansen som du eventuellt är känslig för:
NO Xplode
Innehåll/dosering (1 skopa = 20,5g)
% av RDI
Energi 25kcal
Kolhydrater 6g
VItamin B6 (pyridoxin HCl) 1,6mg 114%
Folat (folsyra) 80mcg 40%
Vitamin B12 (cyanokobalamin) 10mcg 400%
Kalcium 75mg 9%
Fosfor 535mg 76%
Magnesium 60mg 16%
Natrium 250mg -
Kalium 75mg -
N.O.-XPLODE™ varumärkesskyddad formula 18g
N.O.Meta-Fusion;
L-arginin-alfaketoglutarsyra
L-citrullinäppelsyra
L-citrullin glutarsyra
L-histidinalfaglutarsyra
NAD (nicotinamidadenindinucleotid)
gynostemma örtextrakt (90% glycosider (blad och stam))
AVPT Advanced technology:
maltodextrin
di-kreatin-äppelsyra
betain-HCl
CarnoSyn® (kreatin-etylester-betaalanin)
natriumbikarbonat
kreatinnatriumfosfat
Creatinol-O-fosfat äppelsyra
glycocyamin
guanidinpropionsyra
ketoisocaproatkalium
Creatine ABB™(kreatin-alfaaminosmörsyra)
Enter-Tropic Xplosion
L-tyrosin
taurin
glucoronolakton
koffein (175mg)
L-tyrosin-alfaketoglutarsyra
MCT (medellånga fettsyror från kokosnöt)
Phospho-Electrolytes;
dikalciumfosfat
dikaliumfosfat
di-natriumfosfat
Glycerol polymerer
kalium glycerofosfat
magnesiumglycerofosfat
glycerolstearat
Naturliga och artificiella smakämnen
citronsyra
kaliumfosfat
sötningsmedel
sukralos
acesulfam-K
färgämnen
(Lemon Lime E102, E133)
(Fruit Punch E129)
(Blue Raspberry E 133)
(orange E102, E110)
Blir ett hästjobb att lista ut vad det skulle kunna vara. Det är väl lite risken med att ta denna typen av kosttillskott med så många ingredienser. Jag tycker att du gott o väl kan börja pröva enbart koffein om du vill ha något som ökar prestationen. Vill du ha pump så prova någon form av arginin. Vill du ha tryck ät kolhydrater.
Kolla om du får yrsel utav någon av dessa.
Du kan vara överkänslig mot något ämne?
Pröva koffeintabletter med beta alanin, funkar perf.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.