Visa fullständig version : Maximal dietperiod
Hur många veckor bör en diet längst ta för att man inte förbränningen skall försämras och för att kroppen inte skall ta skada?
Mvh
King Grub
2004-01-11, 07:28
Det går inte att säga, utan beror på ditt utgångsläge, förutsättningar, samt hur lång tid du tar på dig. Går du lugnt och försiktigt (250 gram i veckan eller så) utan att tappa muskelmassa försämrar du inte förbränningen nämnvärt, men får hålla på och traggla i evigheter i stället. ;)
För att ta två exempel. Renato Somenzi dietade i 18 el 19 månader innan Masters Olympia i fjor (Renato är något extrem) och Leif aka Powerbear dietade 6 el 7 veckor innan SM i fjor. Båda var i väldigt bra form.
//jörgen
Powerbear
2004-02-24, 21:26
Originally posted by Jorgen
För att ta två exempel. Renato Somenzi dietade i 18 el 19 månader innan Masters Olympia i fjor (Renato är något extrem) och Leif aka Powerbear dietade 6 el 7 veckor innan SM i fjor. Båda var i väldigt bra form.
//jörgen
Jag kommer att köra samma diet detta år med men med den skillnaden att jag kommer att öka den aerobiska delen betydligt mer då jag tyckte att det fanns lite för mycket ork kvar i slutet. Som min coach sa då vi var där att jag såg mycket piggare ut än vad han kände sig :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.