Visa fullständig version : Är det här en bra frukost...
BraTryck
2004-01-10, 18:25
Har ätit samma frukost ett bra tag men har aldrig reflekterat över hur pass "bra" den är.
Så, är det här en bra frukost?
1 tallrik lättfil med müsli och russin.
1 litet glas apelsinjuice.
2 skivor mörkt(oftast råglimpa eller fullkorn) bröd, som pålägg har jag messmör eller rökt skinka.
Är det något som saknas eller bör utelämnas?
King Grub
2004-01-10, 18:28
Med lite mer protein i form av en 3-4 ägg, för att ta ett exempel, är det en helt okej frukost, speciellt om du vill bygga. Är du i en dietfas kanske du skulle kunna välja livsmedel som ger lägre insulinpåslag än fil och russin, men det är inget onyttigt med din frukost. Lite proteinfattig bara. Och det behöver inte vara ägg, om du känner för något annat.
BraTryck
2004-01-10, 18:31
Ok, blir till att koka ägg på morgonen då.;)
Diet är jag inte på men min flickvän skall påbörja sin. Hon äter likadan frukost, har du något förslag på vad hon kan byta filen och russinen mot?
King Grub
2004-01-10, 18:32
Byta ut alternativ 1 mot havregrynsgröt eller All-Bran med en mindre mängd mjölk.
Men det är inte nödvändigt, och kommer inte att vara avgörande för om en diet lyckas eller inte. Det hänger mycket mer på energiintaget än på en tallrik fil. :)
BraTryck
2004-01-10, 18:42
Ok, tack för svaren.
Kan ju lägga Till ett stort glas oboy/mjölk om du inte alltid har tid och koka ägg..!
King Grub
2004-01-11, 13:55
Originally posted by Big_Vik
Kan ju lägga Till ett stort glas oboy/mjölk om du inte alltid har tid och koka ägg..!
Är inte mjölk i princip samma sak som filen?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.