Logga in

Visa fullständig version : Ska börja deffa fram till 1 juni. Bra sätt?

MJA
2011-12-30, 16:04
Ska börja deffa har läst igenom lite och fått fram att jag ska äta 5 gånger om dan. Frukosten ska vara viktigast ska äta bra för att orka dagen.
Frukost
Mellanmål
Lunch
Mellanmål
Middag

Ska dricka protinshake varje morgon och kväll.

Ska köra på denna tränings scheman

Mån: bröst, triceps
Tis: mage,ben
Ons: cardio
Tors: rygg
Fre: vila
Lördag: axlar
Sön: vila.

Ska följa tallriks modellen. Halva tallriken grönt och resten kolhydrater

Just nu är jag 185 cm till mina 80 kg. Ja har mkt fett just nu vill gå ner ungefär 7 kg. Vill få fram musklerna

Snälla hjälp mig om jag har fel med något. Ska ha 100%diciplin

Tack för tid ni lägger ner.

joasimo
2011-12-30, 16:12
Ska börja deffa har läst igenom lite och fått fram att jag ska äta 5 gånger om dan. Frukosten ska vara viktigast ska äta bra för att orka dagen.
Frukost
Mellanmål
Lunch
Mellanmål
Middag

Just nu är jag 185 cm till mina 80 kg. Ja har mkt fett just nu vill gå ner ungefär 7 kg. Vill få fram musklerna

Du behöver nog inte 6 månader om du bara ska ner 7kg, gör den inte för utdragen. Halva tallrik grönt och resten kolhydrater? Var ska proteinet rymmas då?

Ligg minst på 2g protein per kg kv och ett lagom underskott, mer i början och mindre i slutet. Svårare är det inte. Och Försök lägga så mycket mat som möjligt efter träningen.

Sedan föredrar jag att äta färre måltider under deff.

JakeShaft
2011-12-30, 16:14
Eftersom det enda du anger är antal måltider så finns det inte så mycket annat att påpeka. Du kanske borde äta ca 2400 Kcal. 2400 delat på 5 måltider samt två proteindrinkar blir väldigt små måltider i mitt tycke. Men antal och storlek på portioner är väl personligt.

Fredron
2011-12-30, 16:46
Frukost
Mellanmål
Lunch
Mellanmål
Middag

Vet inte riktigt vad du har läst eftersom det mesta verkar vara fel eller konstigt i alla fall.

Spelar ingen roll ifall du äter 1 eller 5 gånger per dag, se bara till att äta direkt efter du har tränat för att få bra resultat.
Sen för att gå ner i vikt så behöver du inte äta 50% grönsaker och 50% kolhydrater, det är helt fel.
Du ska fokusera på att äta protein för att bibehålla musklerna när du går ner i vikt, gärna 2g/kg kroppsvikt. Sen kan du äta grönsaker, fett och kolhydrater som vanligt. Det viktiga är bara att du får i dig tillräckligt med protein, fett, vitaminer, mineraller, etc etc. Samtidigt som du får i dig mindre energi än du gör av med.