handdator

Visa fullständig version : Den bästa perioden i ditt liv

Victuhh
2011-12-30, 00:43
Brukar tänka tillbaks till dagarna i högstadiet där alla kände alla, man gick i skolan och tillbringade 8 timmar om dagen tillsammans med kompisarna och bara gled runt. Man körde moppe, drack öl och gjorde jävelskap..

Livet var enkelt och problemfritt, man spelade dator, åkte moped långt över hastighetsgränsen, porrsurfade och sket i allt annat.
Finns så sjukt mycket roligt som hände under den tiden att jag ibland undrar om det bästa är över nu trots att jag bara är 20.:confused:

Jag går fortfarande i skola och har mer frihet än de som jobbar. Dvs, inga räkningar, måsten, lån och saker att ta hänsyn till.

Såg The curious case of Benjamin Button igårkväll och spann in på en tanke om hur kort livet är och att det jämnt går utför när man blir gammal och grå, stel och ful. Det är fan illa när man är 20 bast och börjar drabbas av åldersnojja.*whatever*

Nu koloiter, har jag skrivit av mig, så nu får ni själva bli nostalgiska och skriva om er bästa period, tänkte de kunde va kul lixom. :D

Oljeblixten
2011-12-30, 00:48
Brukar tänka tillbaks till dagarna i högstadiet där alla kände alla, man gick i skolan och tillbringade 8 timmar om dagen tillsammans med kompisarna och bara gled runt. Man körde moppe, drack öl och gjorde jävelskap..

Livet var enkelt och problemfritt, man spelade dator, åkte moped långt över hastighetsgränsen, porrsurfade och sket i allt annat.
Finns så sjukt mycket roligt som hände under den tiden att jag ibland undrar om det bästa är över nu trots att jag bara är 20.:confused:

Jag går fortfarande i skola och har mer frihet än de som jobbar. Dvs, inga räkningar, måsten, lån och saker att ta hänsyn till.

Såg The curious case of Benjamin Button igårkväll och spann in på en tanke om hur kort livet är och att det jämnt går utför när man blir gammal och grå, stel och ful. Det är fan illa när man är 20 bast och börjar drabbas av åldersnojja.*whatever*

Nu koloiter, har jag skrivit av mig, så nu får ni själva bli nostalgiska och skriva om er bästa period, tänkte de kunde va kul lixom. :D

+1 förutom att den filmen kan vara de sämsta två timmarna i mitt liv, men jag förstår vad du menar. Inget riktigt ansvar osv. Jag önskar att det kunde göras om och att man faktiskt förstod hur fantastiskt det är medan man gör det. xd

TREX
2011-12-30, 00:51
Den bästa perioden i livet är alltid framför dig, hägrande i horisonten... utom räckhåll.

Precis som lycka.

kettlebellGuden
2011-12-30, 00:53
Den bästa perioden i livet är alltid framför dig, hägrande i horisonten... utom räckhåll.

Precis som lycka.

Jag tänker nog lite tvärtom.. Lycka är i princip alltid här och nu. Bästa perioden i livet (oftast) också just nu.

EddieMeduza740
2011-12-30, 01:08
Jag kan ärligt säga som en 58årig herre att den bästa tiden är 50+.
Då är alla kärringar så satans kåta så du får alltid smaka på fetta om du tar med dom ut på en dans på lördagskvällarna.

TREX
2011-12-30, 01:11
Då är alla kärringar så satans kåta så du får alltid smaka på fetta om du tar med dom ut på en dans på lördagskvällarna.

http://www.getentrepreneurial.com/images2/winner-win.jpg

ceejay
2011-12-30, 01:13
lol

benacii
2011-12-30, 01:15

:hbang::bow::cheers::kickass:

Spartansk
2011-12-30, 01:19
Ja, det var ju garanterat innan puberteten i alla fall. När jag var liten var folk snälla för det mesta, men när puberteten slog till var det plötsligt viktigare att vara "cool" än snäll, och man var tvungen att leva upp till vissa normer för att inte bli mobbad. Högstadiet var den lägsta nivån i helvetet, och jag håller fortfarande på att hämta mig från dess fasor. Jag har en lång väg att gå innan jag blir färdig med det.

Jag hade en period då jag ritade varje dag, lekte jättemycket med kompisar, och var allmänt nöjd, kändes det som. Jag vet inte riktigt när, men skulle tro att det var när jag var sådär 4-7 år. Det var nog den bästa tiden i mitt liv.

Patriarch K
2011-12-30, 01:22
*drool*! Ja fasen, vågar man ens flika in med något annat efter en sådan kommentar?

Hur som helst så blir det vad man gör det till. Åldern har inte direkt med saken att göra - eller klart det har, men så länge man kan röra sig och ser någorlunda ut så finns det inga förhinder.
Min bästa period i livet var mellan 21-22, men det hade inte med åldern att göra utan det var att jag gjorde något fasligt roligt under det året. Jag hade kunnat göra samma sak nu när jag är runt 24-slängen. Så roligt och trivsamt som jag haft mellan 19-24 har jag nog aldrig haft i hela mitt liv. Gymnasiet och högstadiet var bara bullshit i jämförelse.

Plugga och res och gör lite andra typer av utbildningar och arbeta utomlands och sådant så ska du se att du får fart på livet!

ceejay
2011-12-30, 01:30
sen har du ju den här också :D
ScbaYHrvIFU

wessmen
2011-12-30, 01:54
Nu kommer jag inte ihåg ögonblicket, men måste väl vara runt åldern då ens föräldrar berättat att man kom hemspringades, helt överlycklig, för att man fått sin första läxa i skolan.:Virro

burkmannen
2011-12-30, 01:57
Tror att detta hade varit min bästa tid i livet om jag kunde träna kampsport och inte hade alla kroppsliga bekymmer. Annars får jag säga högstadiet men det är nog mest för att då slapp man ha de problem man har nu.

EkarN
2011-12-30, 01:58
Bästa tiden för mig hittills var i ettan(på gymnasiet) det gick bra i styrkelyftningen och ökade bra, träffade massvis med nytt trevligt folk och hade i princip inget annat ansvar än att sköta skolan som var löjligt enkel. Men som 18-åring har man ju förhoppningsvis några år kvar så det kanske kommer en trevligare period:D

tano
2011-12-30, 08:16
Läs på universitetet och ta en/två terminers utlandsstudier. Är ni någorlunda öppna så kommer ni ha fantastiskt roligt. Garanterat en av de bästa tiderna i era liv. Skulle jag fortfarande ha det framför mig att göra skulle jag skatta mig lycklig.

Snobbe
2011-12-30, 08:19
Just nu skulle jag säga, mitt liv har väl inte direkt varit så roligt framtill 2 år sedan så därifrån tills nu.

Men som tano skriver så skulle jag gärna plugga utomlands tror det skulle vara otroligt ballt. Synd bara att man har en bostadsrätt att betala. Men det borde ju gå att fixa.

Baan
2011-12-30, 08:26
Läs på universitetet och ta en/två terminers utlandsstudier. Är ni någorlunda öppna så kommer ni ha fantastiskt roligt. Garanterat en av de bästa tiderna i era liv. Skulle jag fortfarande ha det framför mig att göra skulle jag skatta mig lycklig.

Det är dock en ganska saftig nota för att ha kul, och nyttograden av att plugga utomlands är för de flesta lika med noll. Om man ser till var många från Sverige hamnar och vad de får uträttat.

Lellan
2011-12-30, 08:39
NU! :D

Såpass vuxen att jag vet vad jag vill, får göra vad jag vill, har kapacitet att åstadkomma vad jag vill. Ngn punkt har alltid failat, nu känns allt tryggt och spännande på samma gång, man vill aldrig att det ska ta slut. :)

Chopsuey
2011-12-30, 08:47
Nu! Lätt!
Grymt jobb. Bra betalt. Mycket frihet.

tano
2011-12-30, 08:47
Det är dock en ganska saftig nota för att ha kul, och nyttograden av att plugga utomlands är för de flesta lika med noll. Om man ser till var många från Sverige hamnar och vad de får uträttat.

Möjligtvis inte så värdefullt akademiskt (beror väl på vad man läser) men oerhört givande personlighetsmässigt. Skulle inte byta bort min erfarenhet mot något. Var den bästa tiden i mitt liv och det kommer man alltid ha med sig.

J.V
2011-12-30, 08:56
Antingen första tre-fyra månaderna med min första flickvän (:kinky:), eller just nu, två månader in i Australien-trippen med sambon. Visumet gäller i tio månader till med bra möjligheter att få förlängt ett år eller till och med flera års arbetsvisum. Vi bor i Bondi, hon har precis fått jobb och stekar är jättebilligt på restauranger. *flex*

Eller kanske två första åren på gymnasiet, när man inte gjorde annat än att lira Counter-Strike, äta chips och kolla på film. Tredje året hade man ångest och fick plugga och ragga ikapp allt man missat. Och banta.

RandomC
2011-12-30, 09:20
Innan mina skador, kronisk smärta suger.

Tryman
2011-12-30, 09:27
En sommarvecka per år under 7 år där jag åkte iväg till olika delar av Europa och lärde känna genuina kompisar som jag kan lita på i vått och torrt. (Sen blir det nog fler stunder i livet i framtiden)

lh_h-KdbBrE

NU! :D

Såpass vuxen att jag vet vad jag vill, får göra vad jag vill, har kapacitet att åstadkomma vad jag vill. Ngn punkt har alltid failat, nu känns allt tryggt och spännande på samma gång, man vill aldrig att det ska ta slut. :)

Nu! Lätt!
Grymt jobb. Bra betalt. Mycket frihet.

1okG45JvC2U

Spartansk
2011-12-30, 09:32

Nu kommer jag och leker glädjedödare igen, men jag tycker att själva pluggandet förtar nöjet av att plugga på universitet. Roligare att jobba som städare eller nåt då, tycker jag.

kaer
2011-12-30, 09:37
Vafan, Tryman slog mig med 9 minuter att länka in Jan Malmsjö.

Min bästa tid är nu!
Det mesta rullar på och känns otroligt ljust.
Även om det var en riktigt bra period när jag pluggade på högskola med =)
Men, jag tror verkligen inte att det kommer bli sämre från och med nu heller, tvärtom!

Loke
2011-12-30, 09:40
Nu kommer jag och leker glädjedödare igen, men jag tycker att själva pluggandet förtar nöjet av att plugga på universitet. Roligare att jobba som städare eller nåt då, tycker jag.

Haha, ligger nåt i det. Så tyckte jag definitivt på gymnasiet, minns tydligt att jag tänkte "det har vore rätt ok om man inte behövde göra så mycket" :P

Tryman
2011-12-30, 09:41
Vafan, Tryman slog mig med 9 minuter att länka in Jan Malmsjö.

Min bästa tid är nu!
Det mesta rullar på och känns otroligt ljust.
Även om det var en riktigt bra period när jag pluggade på högskola med =)
Men, jag tror verkligen inte att det kommer bli sämre från och med nu heller, tvärtom!

*kissass*

Frantic
2011-12-30, 09:46
Sommaren 2006. Jag var arbetslös och många av mina vänner pluggade slöa sommarkurser. Det var en riktigt varm sommar så allt vi gjorde var att bada, spela volleyboll i en älv och kolla på fotbolls-VM på min projektor.

It was awesome.

shut teh face
2011-12-30, 10:47
Först så var det helt klart när man var yngre, man gick i skolan, man umgicks med kompisar varje dag, man spelade, man har inget ansvar, inga räkningar, man bara var liksom.

Men sen när man fått barn så blev detta den lyckligaste tiden, inte nödvändigtvis den lättare, men ändå mest meningsfull. Jag ser bra på framtiden med många barn, husdjur, hus, segelbåten osv.

Men vi får väl se hur det ser ut i framtiden, det är ett jämnt race mellan ungdomslivet och familjelivet.

Kwon
2011-12-30, 11:37
2007 without a doubt!

Även en period på 90-talet ägde

Sniggel
2011-12-30, 11:45
Strax efter 20 var en riktigt nice period. Känns som livet började då :)
Sen hade man en rejäl svacka 2006 av olika skäl men efter det har det gått uppåt igen. Det är mycket som är bättre nu (30) än när jag var strax över 20, iaf hur jag upplever det.
Så det blir nog bara bättre ska du se Victuuh!

L-Sami
2011-12-30, 12:21
År 2000 var bra (14år) det var riktigt roligt att spela basket och jag var duktig. 2008-2009 (22-23år) var bra år också, inne i 2-3år i min utbildning, fast förhållande och sambo och bodde i bra miljö. 2011 har också varit spännande, utveckling på arbetsfronten mer pengar och har fått jobba med det jag vill jobba med, större sociala nätverk, nya upplevelser och resor. Allting har inte varit på dans på rosor dock.

Patriarch K
2011-12-30, 12:45
sen har du ju den här också :D

Ja, ett "klockrent" exempel på när jag trivs som allra bäst! :thumbup:

Rikard Jansson
2011-12-30, 12:48
Högstadiet

edit; det tyckte jag inte då då men, nu såhär i efterhand minns jag det så!

Fredron
2011-12-30, 12:48
Kan hålla med om att det var nice innan folk började jobba samt skaffa flickvän, när alla hade obegränsat med fritid och man bara gjorde det man kände för varje dag.

Men det finns en hel del fördelar med att växa upp också :)

kettlebellGuden
2011-12-30, 13:06

Galet. Själva pluggandet är ju det bästa.

1996-2000 Jäääävla sköna år. Mycket japanskt fäktande och mycket sköj folk att träffa på. Också riktigt härligt gemenskap med kursare och dylikt. Jäkligt utvecklande för mig.
2000-2004 var jäkligt bra och många riktigt intressanta äventyr. Intressant upptäcksfärd. Jäkla härlig gemenskap med helt andra på ett heeelt annat sätt. Mycket att lära under dem här åren och man utvecklades en bra bit.
2005-2008 var jäkligt najs de med. Stor ändring i fokus på träning och många timmar tränande på klubben och resande kors å tvärs. Riktigt najs. Och jäklar vad man gjorde mycket personlig utveckling och fick nya impulser.
2009-nu Ny fas med ny typ av arbetande. Massa intressanta resor och workshops om det ena och det andra. Och så intressant folk man har träffat på!

Faktiskt just senaste 2-3 månaderna har jag haft något som har dragit ner mig lite, men annars så har bästa perioden i mitt liv varit 96-nu. Och den ser ut att bli ännu bättre 2012.

hallar
2011-12-30, 15:27
Nu helt klart. Jag har mycket pengar, inga lån, ett intressant jobb, underbar fästmö. Jag kan och kommer göra precis vad jag vill. Har en avslappnad inställning till träning och den får mig att må bra.

Life is good.

dream_theater_
2011-12-30, 15:29
Jag tycker nog att tiden just nu är rätt grym. Jag gör precis vad fan jag vill, och jag har pengar att göra i stort sett vad jag vill.

mini
2011-12-30, 15:40
Nu.
Jag har haft många roliga och bra perioder i mitt liv, men sammantaget har de lett fram till vad jag har och är idag, och om jag skulle säga någon annan period skulle det betyda att jag inte lärt mig av erfarenheterna på vägen.

Eddie Vedder
2011-12-30, 15:43
Det lär ha varit något av de tidiga livsåren. Innan förmågan att grubbla vaknade.

rolf
2011-12-30, 15:57
Tror fan faktiskt att det är just nu. Hade jag inte varit studentfattig hade jag inte haft nånting att gnälla över alls. :)

Fd_Megatuttarna
2011-12-30, 16:15
Det var sommaren -73. Gick på ett skaparläger och träffade allehanda konstiga människor. Inget ansvar, endast gemenskap. Vilka tider!

Olegh
2011-12-30, 16:37
Det lär ha varit något av de tidiga livsåren. Innan förmågan att grubbla vaknade.

Detta. Har så länge jag kan minnas alltid haft något som ligger och gnuggar, mer eller mindre, i bakhuvudet.

Spartansk
2011-12-30, 19:43
Galet. Själva pluggandet är ju det bästa.

När jag tänker efter så är inte det andra, utöver själva pluggandet, speciellt roligt heller. Sittningar där man måste sitta och hänga med i töntiga traditioner och sjunga med i tråkiga låtar. Polare som aldrig har tid för en för de ska plugga, och när de väl träffar en bara gnäller de över hur jobbigt plugget är.

Nä, fyfan, lyd ett gott råd och plugga aldrig, gott folk.

isato
2011-12-30, 19:50

Kunde inte ha sagt det bättre själv.

Deceiver85
2011-12-30, 21:11
The best of times is now!

J_X7FCVpYGw

Crocker
2011-12-30, 21:17
Nu sedan 1 halvår kanske, men lär ha många positiva perioder framöver. :)

Rikard Jansson
2011-12-30, 21:18
Nu sedan 1 halvår kanske, men lär ha många positiva perioder framöver. :)

Haha näru din skojare! 2011-01-01 till och med 2011-03-01. Att öka 30 kg bänk på 3 månader KRÄVER att man väljer den tiden som lyckligast :D

Mjölkprotein
2011-12-30, 21:23

Det där stämmer såvitt jag har lärt mig, men om det VERKLIGEN stämmer vet jag inte riktigt. Men det vekar ju som ett bra liv du har :D (om det stämmer)

Bästa perioden i mitt liv?

Som 14-åring har man nog inte så mycket att säga, livet är ju framför en.
Tror inte jag har haft något riktigt underbart moment i mitt liv än. Inte på det sättet.

roninho
2011-12-30, 21:44
Australien i tre och en halv månad. Varav två och en halv av dom spenderades på ett surfingläger, där jag. 1 jobbade tre-fyra timmar om dagen. 2 Surfade. 3 Drack/träffade/låg med massa brudar. Träffade den roligaste personen jag kommer ha som polare för resten av mitt liv. Kan sammanfatta att det var verkligen en drömvärld så att när jag till slut skulle lämna stället var som att åka hemifrån.

Mitt osunda leverne där kan ha något att göra med att dagen efter jag lämnade surflägret fick blindtarmsinflammation som behövde opereras. Detta var för en månad sen, nu är jag i kalla regniga Sverige igen.

Dock ska jag till Chamonix i tre månader om en vecka. Det ska också bli "The time of my life".

Kwon
2011-12-30, 21:47
Livin' the life Roninho!

Men ta hand om dig och tänk på hälsan också.

pbiddy
2011-12-30, 22:34
För min del är det senaste året. Träffade min flickvän, flyttade från Uddevalla till Göteborg, skaffade ett jobb och kommer ändå kunna göra klart de sista kurserna i skolan för att få en examen. Har dessutom rest en hel del i år, tre veckor, till Rom, London, Belgien, Frankrike och Holland. Förutom detta har vi tänkt boka resa till New York i höst och börja leta efter bostadsrätt till våren. Win!

TREX
2011-12-30, 22:54
Men det vekar ju som ett bra liv du har :D (om det stämmer)

Som 14-åring har man nog inte så mycket att säga

Om du tycker han verkar ha ett bra liv så håll i dig för dina närmsta år kommer bli ännu bättre, tänk på att skydda dig och have fun out there.

mangemani
2011-12-30, 22:56
bästa tiden för mig var under 90 talet(tidiga 90 talet).
då kändes det som att man hade allt och livet lekte.
man hade en snäll granne som sedan jag var 5-6 år typ introducerade mig i spel världen.
ända sen dess så har man knackat på hos honom och dagligen(efter skolan, på helger, på kvällarna/nätterna) suttit med honom och ibland några till och spelat spel.
roligast var det då world of sensible soccer kom ut, alla dessa turneringar, alla skratt, den där känslan då man för första gången lyckades spöa den till synes oslagbara grannen och vinna hela turneringen, trocaderon i mängder samt känslan på somrarna då man satt uppe hos honom och lirade spel som tar lång tid att klara ut, då man satt där sent in på nätterna, helt inne i spelen.
c64 tiden, amiga tiden, nes tiden, sega mega drive tiden och snes tiden..the golden years, give them to me again!

Gabriel174
2011-12-30, 22:59
Sista terminen i nian, definitivt. Men jag har mycket att se fram emot... förhoppningsvis, iaf :D

Crocker
2011-12-31, 14:05
Haha näru din skojare! 2011-01-01 till och med 2011-03-01. Att öka 30 kg bänk på 3 månader KRÄVER att man väljer den tiden som lyckligast :D
Har nog ärligt talat aldrig varit i någon större svacka än då.
Bra träningsresultat=Stor svacka, true story. :)

C.E.J.
2011-12-31, 14:10
Inte fan var det högstadiet iaf, usch... Bästa tiden är nog nu, eller fr o m februari kanske :D

fredrik1
2011-12-31, 16:22
Har haft bättre perioder, är hyfsat ensam just nu... Det blir väl bättre

Arf Pingvin
2011-12-31, 16:40
Lumpen var en sån period. Sen ett par vintrar när jag "pluggade", kunde vara mycket i fjällen och träningen gick bara framåt.