Visa fullständig version : POLL - Var köper du dina tillskott?
Intressant att veta hur många som köper från Kolo. Antar att tråden inte bryter mot några regler så länge ingen namnger andra webshops.
martikainen
2011-12-29, 13:10
gör den till flervalspoll, gärna med utlandet också!
To Late!
Men jag handlar både från kolo och andra shops, just för att allting inte finnns på alla ställen.
Visst kan man köra fairings produkter på andra shoppar, men jag vill stödja forumet samtidigt.
MathiasF
2011-12-29, 13:10
Har faktiskt aldrig testat kolozzeums egna produkter, köper ett annat svenskt märke.
gör den till flervalspoll, gärna med utlandet också!
Gjorde aldrig flervals :O. Mod kan väl ändra. Även lägga till andra relevanta alternativ som dyker upp i tråden.
Kolo säljer inte till Norge :(
Inte till Finland heller...
kettlebellGuden
2011-12-29, 13:28
Köper på annat ställe. Billigare än kolo för de produkter jag köper, och kolos vassle smakar riktigt jäkla illa.
Sheogorath
2011-12-29, 13:34
Handlar annorstädes främst p.g.a. utbudet men också priset.
Utbud också, saknar en neutral EAA.
Tricklew
2011-12-29, 13:45
Spenderar 150kr i halvåret på vassle, än har jag inte köpt på kolo, men kanske nästa gång.
JJOHANSSON
2011-12-29, 13:49
Har 20% off på en annan försäljare, Köper alltid där.
Är fattig och handlar därför på annat ställe. Det är hård konkurrens när det gäller pris. Hade jag varit rikare hade jag kanske handlat mer från kolo pga tacksamhet över att de har ett så bra forum ;)
Kolozzeum har ju kvalitetsgrejer också!
Handlar på kolo, egentligen utan annan anledning än att jag hänger här på forumet och då känns det ju rätt att en slant går till dem.
Mina kostnader för kosttillskott känns inte särskilt betungande så jag har aldrig ens brytt mig om att prisjämföra.
bear.flowertwig
2011-12-29, 14:30
Har handlat så mkt på kolo att det kändes dags att prova något annat helt enkelt :) Trevligt att variera sig men det finns mkt bra produkter till bra priser här. Tycker allt man kan väga in att vad som bekostar det här fantastiska forumet vi har är till stor del den försäljning av produkter som Fairing/kolo får... För övrigt borde KettlebellGuden kalibrera sina smaklökar för kolos vassle är det absolut inget fel på.
Köper väldigt lite tillskott men de få gånger jag gjort det har det ofta varit på kollo. Dels för att jag tycker de har bra grejer och en bra stil, dels för att jag villl stödja forumägaren, och dels för att jag är för lat för att sitta och jämföra priser och sånt.
Valde "annan shop pga. priset", men även för att den shoppen har ett proteinpulver som har fått bäst i test vad gäller mängd protein per krona, så det är kvalitet också.
Nitrometan
2011-12-29, 16:13
men även för att den shoppen har ett proteinpulver som har fått bäst i test vad gäller mängd protein per krona, så det är kvalitet också.
Är PPK kvalitet?
Är PPK kvalitet?
För mig är det kvalitet iaf. Beror väl vad man letar efter antar jag.
Jag vill bara ha så mycket protein som möjligt för så lite pengar som möjligt.
Och det får jag där.
MathiasF
2011-12-29, 16:26
För mig är det kvalitet iaf. Beror väl vad man letar efter antar jag.
Jag vill bara ha så mycket protein som möjligt för så lite pengar som möjligt.
Och det får jag där.
Kvalitet och Kvantitet är två motsatser. (om man ska vara krass)
Kvalitet och Kvantitet är två motsatser. (om man ska vara krass)
Motsatser är det ju inte. Men det är definitivt inte samma sak. ;)
Men jag skulle nog vilja påstå att Protein Per Krona handlar om priset och inte har något att göra med kvalité.
On Topic så köper jag numera alltid från kolo för att jag tycker att de har bra och prisvärda produkter även om de inte alltid är billigast. Sen känns det ju bra att stödja detta fantastiska forum lite också. :)
Tycker också att Kolos vassle smakar bäst av de få sorter jag testat.
Kvalitet och Kvantitet är två motsatser.
Det finns dyrare vassle som har mindre protein per 100g än den produkt jag använder.
Enligt analysen i det testet har Fairing complete protein 84,7g/100g och vasslet jag använder 87,7g/100g.
Väldigt liten skillnad i mängd, men priset per kilo protein är 378kr för Fairing, och 242kr för det jag använder.
Enda skillnaden mellan de är 3g protein/100g och 136kr/kg protein.
Enkelt val.
martikainen
2011-12-29, 16:48
Är PPK kvalitet?
Man köper ju proteinpulver för att få i sig mer protein, då borde ju protein per krona vara det man får räkna som kvalité. För vad jag förstått så spelar det ingen roll egentligen vilket protein man köper bara det är samma mängd(procent) i. Sen är det bara smaksättningen som skiljer egentligen
Själva kvalitén på vasslet är detsamma dvs.
(pratar om vassleprotein nu endast)
Inte handlat på kolozzeum sen EsaPro - Grape Tonic. Dödens dryck, 2006.
joker560
2011-12-29, 17:33
Handlar från andra p.g.a pris,utbud och fraktgräns
Säljs kolozzeums produkter i någon fysisk butik i stockholmsområdet?
dmjardell
2011-12-29, 17:33
På annat ställe p.g.a. pris och kvalité.
Jishuku: Vanligt vasslekoncentrat blir mycket billigare per gram så jag är inte riktigt med på vad du har för kriterier?
martikainen
2011-12-29, 18:09
hahahaha, den där gamla godingen ;)
vicarious
2011-12-29, 18:21
Saknar ett alternativ i stil med "Jag köper från flera olika butiker".
Ibland Kolo men oftast andra svenska shopar. På grund av priset och frakten.
Kolo, ej pga pris eller kvalité, utan enbart för Fairings, Pirres, KGs och Nitromentats skull.
Men det var som sagt år sen sist... :D
majak0vskij
2011-12-29, 18:53
Blandar mina inköp, är det fairingprodukter jag vill ha köper jag dem dock på kolo, för så ska det vara.
kettlebellGuden
2011-12-29, 19:04
För övrigt borde KettlebellGuden kalibrera sina smaklökar för kolos vassle är det absolut inget fel på.
jmf. med t.ex. whey-80 så smakar det iofs bajs.
Är PPK kvalitet?
Vad är det för andra kvaliteter du vill ha ur ett prottepulver? Jag kan nog inte komma på en enda.
Jockefoten
2011-12-29, 19:07
Det lilla jag handlat har jag köpt på Kolo, dock har jag testat handledslindor, shorts och dragremmar ifrån Better Bodies och det var totalt värdelöst.
mangemani
2011-12-29, 19:09
annan shop.
pga priserna och smakerna samt utbudet.
tossefar
2011-12-29, 19:13
Jag har handlat en del på kolo, men frakten blir enorm om man bara vill ha en påse protein. Då betalar jag hellre de där 10 kr extra på priset i lokala butiken.
Handlar inte så mycket kosttillskott, kör bara på EAA som räcker i evigheter.
MathiasF
2011-12-29, 20:14
Åh fyfan, imponerande att jag lyckades trycka i mig hela burken.
Köper allt på kolo för att jag gillar forumet och tycker priserna är ganska ok, blir i snitt protein för 300-500 kronor i månaden till hushållet.
Det kanske låter som mycket pengar men käkar ganska ofta proteinpudding och liknande till frukost/kvällsmat så övriga matkostnader blir ju billigare.
rajjan_dammit
2011-12-29, 20:34
När jag handlar från kolo gör jag det för att de har vissa produkter som inte finns annanstans. Är jag bara ute efter det billigaste väljer jag andra alternativ. Har inte varit missnöjd med något alls jag köpt från kolo, men man är ju snål.. :(
Jishuku: Vanligt vasslekoncentrat blir mycket billigare per gram så jag är inte riktigt med på vad du har för kriterier?
Enda kriterier jag har är väl smak och proteinmängd per 100g.
Bryr mig inte så mycket i om det skummar lite, är ultrasuperduperfiltrerat eller lite laktos osv.
Med andra ord: bryr man sig i sådant har man såklart inte samma måttstock för kvalitet som mig. Känner inte att jag fått bättre resultat av t.ex. optimum nutritions 100% whey än whey-80/whey-fx (när jag intagit samma mängd protein från båda). Då är det bara pengar i sjön att köpa dyrare tycker jag.
Handlar på annat håll, mest pga av utbudet. Priset tycker jag inte skiljer sig så farligt.
kettlebellGuden
2011-12-29, 20:48
Enda kriterier jag har är väl smak och proteinmängd per 100g.
Bryr mig inte så mycket i om det skummar lite, är ultrasuperduperfiltrerat eller lite laktos osv.
Med andra ord: bryr man sig i sådant har man såklart inte samma måttstock för kvalitet som mig. Känner inte att jag fått bättre resultat av t.ex. optimum nutritions 100% whey än whey-80/whey-fx (när jag intagit samma mängd protein från båda). Då är det bara pengar i sjön att köpa dyrare tycker jag.
+1
den här hypen om "kvalite" är fan tröttsam.
blir i snitt protein för 300-500 kronor i månaden till hushållet.
Det kanske låter som mycket pengar
Du menar lite? :thumbup:
Vad är det för andra kvaliteter du vill ha ur ett prottepulver? Jag kan nog inte komma på en enda.
Flashig förpackning, bra marknadsfört med en beskrivning av produkten som lovar att jag kommer bli grov som få. Får gärna vara bilder på uppumpade bodybuilders som säger sig använda pulvret. Sånt betalar jag gärna extra för. Thats quality!
Fishtank
2011-12-29, 21:20
Blandat
Vanligt proteinpulver köper jag så billigt som möjligt
EAA på kolo för det är tveklöst det godaste EAA jag smakat och till bra pris också
Synd att frakten på kolo är så overkill annars hade nog mer saker inhandlats här
Flashig förpackning, bra marknadsfört med en beskrivning av produkten som lovar att jag kommer bli grov som få. Får gärna vara bilder på uppumpade bodybuilders som säger sig använda pulvret. Sånt betalar jag gärna extra för. Thats quality!
Du menar att du hade köpt denna rakt av?
http://oi39.tinypic.com/2ldgm00.jpg
internethjälten
2011-12-29, 21:36
Just nu köper jag från en annan då jag "får bra pris" där. Men köpt en del från kolo också genom åren och alltid varit nöjd med embalage, kvalitet etc =)
Blir inte mycket bättre än så där Kwon! Min drömprodukt.
Du menar att du hade köpt denna rakt av?
-stor bild-
Helt underbar, proved by science. jag skulle köpa DireKKt!
OnT: köper inte kosttilskott längre men för några årsedan när det var aktuellt köptes det från bla kolloshopen. Använder en Fairing flaska som vanlig vattenflaska när jag tränar så gör i alla fall lite reklam ;)
Gym v husets egna butik i sumpan
(Tapatalk, phone)
Handlar knappt tillskott. När jag väl gör det är det pga att eaa tagit slut och då köper jag oftast nytt dagen efter i affär.
Awesomeous Prime
2011-12-29, 22:14
systemet!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.