Visa fullständig version : Bästa metallåtarna 2011
Eddie Vedder
2011-12-28, 15:14
Min kompis Angry Metal Guy har listat de bästa metallåtarna för 2011:
http://www.angrymetalguy.com/angry-metal-guys-top-10-songs-from-2011/
Jag har inte gått igenom listan ännu. Men han brukar ha bra smak, fick mig att börja lyssna på Rush. :)
Eddie Vedder
2011-12-30, 11:45
Stor besvikelse att ingen kommenterat. :D Finns ju hur många metalfans som helst på Kolo, ingen som har något att säga om listan?
Rikard Jansson
2011-12-30, 11:50
Lyssnar igenom, dock räknas jag nog inte som något äkta metalfan då jag inte tycker om vanlig growl, utan bara screamgrowl ala children of bodom etc
Rikard Jansson
2011-12-30, 11:57
Hur kan #1 någonsin definieras som metal? Har bandet gjort andra låtar som är metal, och gör det isåfall att denna låt klassas som metal den med?
Har missat det helt. Men lyssnar igenom listan nu. Fleshgod Apocalypse gillar jag sedan innan iaf :)
Pain of Salvation at nr 1?? The Hell with that list!
The Fuck is Kyarypamyupamyu — “PONPONPON” doing there? :D
Metal producerad efter 2005 är generellt inte så intressant (finns bara ett fåtal bra)
Det var bättre förr! Lyssnar mest på Metal från 80 och 90-talet.
Queen of the Reich från 1983 tex
Les6yule8-I
Iron Maiden - The Croupier
dTaD9cd8hvw
Nordenator
2011-12-30, 12:07
Hur kan #1 någonsin definieras som metal? Har bandet gjort andra låtar som är metal, och gör det isåfall att denna låt klassas som metal den med?
Progressive Metal. Typ Dream Theater, Symphony X, Opeth osv.
Ashes är mysig :)
5xreAnQ2ao8
Höll med om Fleshgod Apocalypse, resten är inget jag gillar. Han har ju inte ens med Mastodon? ):
lplPUP1bH4A
Shining, kanske. De andra låtarna var alldeles för plastiga för min smak. Här har vi däremot en årsbästalista som definitivt får Färss-approval:
http://hatpastorn.wordpress.com/2011/12/14/hatpastorns-arsbastalista-2011/
Jag självar anser AOSOTH - III vara årets höjdpunkt, tätt följt av SKOGENS utmärkta alster "Svitjod".
Erik Eriksson
2011-12-30, 12:14
The Black Dahlia Murder kan jag definitivt hålla med om, och jag ska införskaffa det albumet (Ritual) så småningom. Dock så har de inte gjort något låt som slår deras "What A Horrible Night to Have a Curse (http://www.youtube.com/watch?v=JWjg-_7xtpo)" i mitt tycke.
JWjg-_7xtpo
1: Är inte så förtjust i Anettes röst men bland det bättre av deras nya iaf..melodiöst men inte så pompöst som det gamla Nightwish jag älskar.
2: Inte hört tidigare, tack som fan! Sjukt härlig, även om sången var lite tråkig.. Ny träningslåt :D
3: Helt ok..
4: Rätt skön, men inte så förtjust i den manliga sångarens röst..
5: Och så tar vi det igen.. inte så förtjust i sångarens röst..den ljusare growlen var trevlig dock..
6: Nja...Inte min tekopp..Muse goes plätterad..
7: Kändes rätt lam..Lite för mycket Iron Maiden utan själ..
8: Vintersorg! :D Bättre vocals än vanligt också, inte hans bästa låt men rätt skön.
9: Melodiös och sköna gitarrer men gillar inte sången...
10: Nja..inte alls något jag skulle lyssna på igen..
Fast numrering var visst omvänd..skitsamma ni förstår.. Saknar en del men har nog en ganska annorlunda musiksmak än författaren så kul att några var riktigt bra istället!
_slipknot1_
2011-12-30, 12:28
yzC4hFK5P3g
klart den bästa!:hbang:
yzC4hFK5P3g
klart den bästa!:hbang:
Tycker inte att så unga människor ska äta såna svampar. (PONPON)
Pudzianovski
2011-12-30, 12:57
Shining, Omnium Gatherum och Vintersorg får min tumme upp.
Annars tyckte jag listan var långt ifrån vad jag gillade.
Jag har gjort en egen i annat syfte. Fast kanske inte låtar bara utan också album. Fast nån av dessa är nog kanske från 2010. Album eller låtar…
Jag har nog mest lyssnat på Feral och Entrails men allra mest på framförallt Voyager och ICS Vortex.
Feral – Welcome to the graveyard
wWP3asMyaZY
Novembers Doom – Six Sides
ngLoz46EWUg
Insision – Expire
FMoUj1bIRuw
ICS Vortex – Oil in water
e3jflqH-wxs
Bloodred Throne – The Burning
H1lFzTBa9b0
Entrails – Unleash Wrath
YhtWPdFoLCI
Voyager – Fire of the times
ALAdjPgab4k
Megadeth – Fast Lane
zR7sd8w-rrk
hahavaffan
2011-12-30, 13:05
Ganska bajsnödig lista, även om nån bra låt fanns med.
Eddie Vedder
2011-12-30, 15:38
Nu har han listat årets bästa album också.
Pudzianovski
2011-12-30, 16:27
Skäms lite att jag glömde Värmlands stoltheter Vomitory....top 3 lätt.
killenigrillen
2011-12-31, 13:30
Ingen Thrash!? Pffffft.
LpiTB9kbg8I
Denna är iofs en ny realese, men men.
1tAbcWrrIQU
Arf Pingvin
2011-12-31, 13:56
Min kompis Angry Metal Guy har listat de bästa metallåtarna för 2011:
http://www.angrymetalguy.com/angry-metal-guys-top-10-songs-from-2011/
Jag har inte gått igenom listan ännu. Men han brukar ha bra smak, fick mig att börja lyssna på Rush. :)
Känner du AMG IRL? :)
Får många bra tips från den bloggen generellt. Listorna ser inget ut som mina skulle göra men det är bara bra då kan man hitta nåt man missat. Skulle haft med flera av banden från tråden modern metal. Liturgy, Terra Tenebrosa, Vektor, Xerath, Gorod mm
Arf Pingvin
2011-12-31, 15:03
5e-DSgWVkW4
vicarious
2011-12-31, 15:12
Hade helt missat den här tråden. Ska lyssna igenom :)
Kul att han lyfter fram Pain of Salvation, även om jag tycker flera andra låtar på deras album är bättre, t ex Mortar grind.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.