Logga in

Visa fullständig version : Vad är fördelen med att vara kille?

Sparven från Minsk
2011-12-25, 19:15
Så, shoot!

Tricklew
2011-12-25, 19:17
Stå o kissa.

Gött, han före alla andra med det mest uppenbara.

feyin
2011-12-25, 19:17
Killar är aldrig slampor, dom är players

Tricklew
2011-12-25, 19:18
Killar är aldrig slampor, dom är players

Låt mig gissa, en manshora?

begt
2011-12-25, 19:19
Man kan klä sig lite hur man vill, slipper sminka sig. Utseendet är inte lika viktigt.

Sen så inbillar jag mig att tjejer är värre vad gäller sånt som utfrysning och skvaller.
Killar kan vara mer spontana och relationerna kan vara "enklare" om något gemensamt intresse förenar. Tjejer har oftare bästisar som det verkar.

garluch
2011-12-25, 19:21
Skägg.

begt
2011-12-25, 19:23
Slipper mens, klimakteriet och föda barn =)

Kan vara lättare att få jobb och hög lön också som man...

Lellan
2011-12-25, 19:23
Man har könet på utsidan, mer tillgänligt och så får man se sur ut utan skäll. Nä, men faktiskt, kan inte komma på några, men det kanske beror på att jag aldrig provat! :)

limenka
2011-12-25, 19:24
Högre ämnesomsättning. (ingen källa)

MathiasF
2011-12-25, 19:26
Högre testosteronhalt, komigen folket? vi skriver på ett byggarforum

Lellan
Slipper mens, klimakteriet och föda barn =)

Kan vara lättare att få jobb och hög lön också som man...

Det första och sista du skriver kanske.. men män har väl också ngt slags "klimakterie" och föda barn är ju grymve! Snacka om att missa ett big event! :D (och man är alltid 100 på att man är biologisk förälder).

Eh, fördelar var det.. ja slippa mens då! Kanske jobbfronten också. Men deppa inte, ni är goa ändå - även fast ni inte har det lika bra! *cupid* Det kanske kan vara en fördel, ni blir älskade? :)

Kwon
Slipper lägga ner pengar på smink och tamponger samt

http://1.bp.blogspot.com/_0X1ggm5ZqsA/SzOqzB47bLI/AAAAAAAACzs/IoxoSay5ZBM/s1600/enlightenment.jpg

Eddie Vedder
2011-12-25, 19:28
Högre testosteronhalt, komigen folket? vi skriver på ett byggarforum

Ja det är ju en fördel för byggningen. Men det är också av den där anledningen som vi drabbas av vissa sjukdomar i högre utsträckning.

Ristretto
2011-12-25, 19:28
Slipper föda barn.

Lellan
2011-12-25, 19:32
Slipper föda barn.

Alltså, det är sånt vi klagar på för att trösta er killar att ni fötts till just killar.. ;) (kom igen, hade det inte varit lite coolt att klämma fram sin egen unge? Och aldrig kunna tvivla på att det är din?)

limenka
2011-12-25, 19:34
Alltså, det är sånt vi klagar på för att trösta er killar att ni fötts till just killar.. ;) (kom igen, hade det inte varit lite coolt att klämma fram sin egen unge? Och aldrig kunna tvivla på att det är din?)

Vi bär på ungen och placerar den i er (kan jämföras med smärtfritt barnfödande) så att ni får uppleva själva födelsen. Vi delar med oss :thumbup:

Sheogorath
2011-12-25, 19:35
Ja det är ju en fördel för byggningen. Men det är också av den där anledningen som vi drabbas av vissa sjukdomar i högre utsträckning.

Och sitter i fängelse i högre utsträckning. Och går i krig nästan uteslutande.

Yes
2011-12-25, 19:35
(kom igen, hade det inte varit lite coolt att klämma fram sin egen unge? Och aldrig kunna tvivla på att det är din?)
Nej. Bara tanken på att ha någon annan levande organism, som växer, inom mig får mig att skita knäck. Seriöst. Ni kvinnor måste vara freaks som tycker det är häftigt. :D

kettlebellGuden
2011-12-25, 19:36
Nej. Bara tanken på att ha någon annan levande organism, som växer, inom mig får mig att skita knäck. Seriöst. Ni kvinnor måste vara freaks som tycker det är häftigt. :D

Du har garanterat rätt många levande organismer som växer innuti dig just nu.

Lellan
2011-12-25, 19:37
Vi bär på ungen och placerar den i er (kan jämföras med smärtfritt barnfödande) så att ni får uppleva själva födelsen. Vi delar med oss :thumbup:

Tackar! Dock så tycks det inte vara lika mkt kick att tömma som att föda.. ;) Sen kan man väl inte direkt interagera med det ni fått ur er, vi har lite mer kvalité och framtidsutsikter för vår produktion... Well, bra att ni är nöjda! Jag hade inte bytt för alla pengar, evigt liv el whatever iaf. :)

limenka
2011-12-25, 19:39
Tackar! Dock så tycks det inte vara lika mkt kick att tömma som att föda.. ;) Sen kan man väl inte direkt interagera med det ni fått ur er, vi har lite mer kvalité och framtidsutsikter för vår produktion... Well, bra att ni är nöjda! Jag hade inte bytt för alla pengar, evigt liv el whatever iaf. :)

Den där kicken ni (du) får har jag svårt att föreställa mig. Men smärtan kanske är överdrivet uppfattad? ;)

Lellan
2011-12-25, 19:40
Du har garanterat rätt många levande organismer som växer innuti dig just nu.

Nu björnar Yes julgodis.. ;)

Skämtåsido; första sparkarna är lite läskiga, men så ändras väl psyket iom att man börjar kunna kommunicera och lära känna den där "fisken" i magen. Till slut är det bara himla nice att få träffa den man myst med i ngra månader! *cupid*

LoTiX
2011-12-25, 19:41
Starkare, smartare och mer självsäkra.

kettlebellGuden
2011-12-25, 19:41
Fördel med att vara kille:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fa/Follicle-stimulating_hormone_%28FSH%29_during_menstrual_cyc le.png

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/ca/Luteinizing_hormone_%28LH%29_during_menstrual_cycl e.png

Lellan
2011-12-25, 19:43
Starkare, smartare och mer självsäkra.

Rättelse: fysiskt starkare, bättre resultat på iq-tester och högre tankar om sig själva.

;)

Lellan
2011-12-25, 19:45
Kettlebellguiden: ingen dålig storlek där.. ;)

Kan man summera det som att när killar beter sig som idioter finns det ingen förklaring till det? Eller ska man hänvisa till det där sjukdomsalstrande livsförkortande aggresiva testot - i alla idiotutspel? ;)

(lugna å fina nu, jag bara retas.. alla är bra! För o nackdelar. Ju! :))

kettlebellGuden
2011-12-25, 19:47
Kettlebellguiden: ingen dålig storlek där.. ;)

Kan man summera det som att när killar beter sig som idioter finns det ingen förklaring till det? Eller ska man hänvisa till det där sjukdomsalstrande livsförkortande aggresiva testot - i alla idiotutspel? ;)

(lugna å fina nu, jag bara retas.. alla är bra! För o nackdelar. Ju! :))

Jag vet inte riktigt vad du syftar på med storlek.. men tack så mycket?

De små variationer vi män har i våra hormoner är ingen ursäkt för något beteende... kvinnor däremot kan få rätt ordentliga svängningar och det kan förklara en hel del.

Stefan J
2011-12-25, 19:48
Så, shoot!

Hm, vi är en uppgraderad version av kvinnor. Något större, starkare, snabbare och smartare. Och så kan vi stå upp och pissa. Vi gråter inte för att någon är lite dum mot oss på jobbet eller för att det är lite jobbigt i vardagen. Vi är helt enkelt lite bättre människor :)

Forqie
2011-12-25, 19:49

De små variationer vi män har i våra hormoner är ingen ursäkt för något beteende... kvinnor däremot kan få rätt ordentliga svängningar och det kan förklara en hel del.

bilden du länkade var brutalt stor

kettlebellGuden
2011-12-25, 19:50
bilden du länkade var brutalt stor

Works for me. Ordna större desktop.

Lellan
2011-12-25, 19:52

Bilden. Den fuckar upp när man sitter med behändig surfdator.

Är kvinnor kända för våldsamt beteende, brottslighet, krig o whatever - eller är män det? :confused:

Jag snackar inte om variationen - utan om hormonpåverkan. Att kvinnor kan bli jävliga en gång i månaden hinner ju inte ställa till med lika mkt som konstant hormonjävliga killar. Måste vara en del jobb med att reglera sitt beteende. Har man pms så räcker det med en soffa, gärna lite träning och att dra sig undan en två dar, så är det ingen större fara skedd.

Barbastark
2011-12-25, 19:52
Flera av dessa är skrivna, men kör min lista.

Slipper föda barn
Ingen mens
Inget klimakterie (det enda liknande vi har är väll att testot går ned när vi kommer högt upp i åldrarna)
Inga krav på snygg varierad klädstil, raka varje kvadratmillimeter av kroppen, utseende, behöver inte sminka sig
Behöver inte vara snygg för att kunna bli mer eller mindre universellt attraktiv
Fysiskt starkare
Får extremt mycket mer för sina ansträngningar på gymmet
Behöver inte vara rädd för att gå hem själv på kvällen/natten
Kan försvars sig bättre om det blir gruff ute
Kan ingripa och hjälpa folk i nöd med mycket lägre risk för att själv bli skadad (bråk ute osv)
Kan ligga runt utan att bli kallad slampa (blir snarare hyllad)
Det är en GRMT SKÖN KÄNSLA att känna den där kraftfulla, grundade, maskulina, orubbligheten (tror faktiskt att testosteron har mycket att göra med huruvida denna känsla jag menar är möjligt)
Lättare att få högre lön
Kan vara "bästis" med fler än en person
Kan göra äckliga och snuskiga saker när man "spexar" utan att göra socialt självmord
Får njuta av kvinnor (vad har tex en man som är gött att sexa med egentligen, lol)

Phew, Det var of the top of my head. Levererar nog mer om ett tag.

limenka
2011-12-25, 19:54
En nackdel med att vara man är att man ska alltid ska överkompensera. Att använda stora bilder är ett exempel på att man överkompenserar något litet i sitt liv.

;)

kettlebellGuden
2011-12-25, 19:55
Är kvinnor kända för våldsamt beteende, brottslighet, krig o whatever - eller är män det? :confused:

Jag snackar inte om variationen - utan om hormonpåverkan. Att kvinnor kan bli jävliga en gång i månaden hinner ju inte ställa till med lika mkt som konstant hormonjävliga killar. Måste vara en del jobb med att reglera sitt beteende. Har man pms så räcker det med en soffa, gärna lite träning och att dra sig undan en två dar, så är det ingen större fara skedd.

Vad menar du? När har jag påstått att något kön är mer känt för något beteende?

Jag säger att män inte har någon ursäkt överhuvudtaget. De små hormonsvängningar och halter testo vi har är ingen ursäkt jmf. med de hormonsvängningar kvinnor har. Jag tycker det är en fördel för män att ha små svängningar i hormoner och alltid hålla sig hyfsat låg.

Och att två dagar skulle räcka för PMS är ju väldigt individuellt.

MathiasF
2011-12-25, 19:56
En nackdel med att vara man är att man ska alltid ska överkompensera. Att använda stora bilder är ett exempel på att man överkompenserar något litet i sitt liv.

;)

En nackdel med att vara man är att man konstant får höra dryga "kompensation för något litet"-skämt.

Spartansk
Vi kan ge oss själva oralsex.

Exdiaq

Hade "bajsmask" när jag var liten och tyckte det var sanslöst äckligt att ha en varelse i mig. Vill inte ens tänka hur det skulle kännas med en unge då! (nej, inte seriös)

Barbastark
Man kommer i så gott som varje samlag. Aldrig den där vad som måste vara EXTREMA frustrationen av att den andra kommer och samlaget är sut precis innan man själv kommit.

Tippar på att vi generellt är och har lättare för att bli självsäkra

-squat-
2011-12-25, 19:59
Man slipper föda barn, och i och med det, risken att spricka hela vägen från A till B.

svag74
2011-12-25, 20:02
Man slipper föda barn, och i och med det, risken att spricka hela vägen från A till B.

Precis vad jag tänkte, efter att ha sett uppdrag granskning eller vad det var för några veckor sedan. Scary shit, och rätt vanligt tydligen :(

krubkungen
2011-12-25, 20:21
Haha @ Kettlebellgudens bild size:laugh:

Sandra81
2011-12-25, 20:33
när man läser den här tråden så börjar man fundera på om det inte är grymt mycket tuffare för tjejer att leva.. det konstiga är ju att det är så vanligt att tjejer anses fjolliga och mesiga .. hur hänger detta ihop?

En ärans man
2011-12-25, 20:38
när man läser den här tråden så börjar man fundera på om det inte är grymt mycket tuffare för tjejer att leva.. det konstiga är ju att det är så vanligt att tjejer anses fjolliga och mesiga .. hur hänger detta ihop? Eftersom du är tjej så undrar jag faktiskt om du trollar. Hade du varit en kille i samma situation så hade jag inte behövt undra, utan hade varit helt säker.

Hur kan du på allvar påstå något sådant här? Du själv radar upp en massa enorma fördelar med att vara tjej, som de flesta killar och män enbart kan drömma om, och sedan påstår du att det är mycket tuffare för tjejer. Det är inte ens roligt. Det är osmakligt och stötande, med tanke på hur många killar som idag mår dåligt över att de inte lyckas med tjejer, är ensamma, o s v.

feyin
2011-12-25, 20:38
när man läser den här tråden så börjar man fundera på om det inte är grymt mycket tuffare för tjejer att leva.. det konstiga är ju att det är så vanligt att tjejer anses fjolliga och mesiga .. hur hänger detta ihop?
Tjejer pratar om sina "fjolliga och mesiga" tankar medan killar ofta inte gör det

Mart|n
2011-12-25, 20:40

Jo, så måste det vara med tanke på hur mycket NI gnäller hela tiden.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Exdiaq
2011-12-25, 20:41
God jul på er :)

svag74
2011-12-25, 20:44
... lyckas med tjejer ...

Lyckas med tjejer??? :confused:

Kwon
2011-12-25, 20:46
God Jul Exxdiaq-Valdez!

wessmen
2011-12-25, 20:53
Sandra måste vara Kolos stora troll.

Sandra81
2011-12-25, 20:59
väldigt konstigt att det är grabbar som startar sånna här trådar och aldrig tjejer? "tjejer vs killar" vem vinner..

Patriarch K
2011-12-25, 21:02
Kanske för att forum ofta är överrepresenterade av män och därmed ökar chansen procentuellt att en man ska starta en sån här tråd. Därav startar män trådarna!

Nipkiss
2011-12-25, 21:08
Ett hörn eller bara en pinne att sikta på räcker gott och väl när man behöver urinera.

C.E.J.
2011-12-25, 21:18
Och aldrig kunna tvivla på att det är din?)

Behöver man tvivla på det tror jag inte det beror på att man är man...

Behöver inte vara rädd för att gå hem själv på kvällen/natten

Å andra sidan, män i tjugoårsåldern löper väl störst risk av alla samhällsgrupper att bli utsatt för våldsbrott.

Barbastark
2011-12-25, 21:31
Å andra sidan, män i tjugoårsåldern löper väl störst risk av alla samhällsgrupper att bli utsatt för våldsbrott.

Möjligt. Men tror det beror väldigt mycket på vad för person man är. Sen är det som en kille i så fall utsätts för oftast hyfsat mycket mindre traumatiskt än det för tjejen.

Sparven från Minsk
2011-12-25, 21:34
väldigt konstigt att det är grabbar som startar sånna här trådar och aldrig tjejer? "tjejer vs killar" vem vinner..

Jag drog igång denna för att få till lite jämställdhet.

Sheogorath
2011-12-25, 21:35
Möjligt. Men tror det beror väldigt mycket på vad för person man är. Sen är det som en kille i så fall utsätts för oftast hyfsat mycket mindre traumatiskt än det för tjejen.

Fast "död" är ju ganska handikappande det också. Från Brå:

"Det dödliga våldet på allmänna platser sker i stor utsträckning mellan unga män och startar ofta med ett bagatellbråk, där det finns alkohol i bilden."

På tal om att gå hem från krogen.

Mart|n
2011-12-25, 21:44
Killar är tre gånger bättre på att begå självmord.

Källa: Någon i tråden om att kvinnor skulle vara bättre.

begt
2011-12-25, 21:46
Killar har bättre bollsinne.

mystic[-_-]
2011-12-25, 21:47
Lättare att få fast jobb och högre lön

Yes
2011-12-25, 21:54
Man har könet på utsidan
Är det en fördel annat än när man ska kissa? Missförstå mig inte, jag gillar min penus och den funkar bra, men det är ju inte direkt praktiskt till vardags att ha den hängandes på utsidan. Vore bättre om den kunde tas fram vid behov.

Ristretto
2011-12-25, 21:56
Sandra måste vara Kolos stora troll.

Hon är ju rolig, tillför lite nytt syre till forumet.

L2310
2011-12-25, 22:18
Ni kan traska hem från en brud dagen efter krogen utan att det är direkt uppenbart att ni inte har sovit i er egen säng inatt. Dvs ingen morgonfrilla, gårdagens smink, klänning och högklackat en söndag morgon genom stan. Ingen kollar skevt på en kille som går finklätt lite när och var som helst!

Exdiaq
2011-12-25, 22:23
Ni kan traska hem från en brud dagen efter krogen utan att det är direkt uppenbart att ni inte har sovit i er egen säng inatt. Dvs ingen morgonfrilla, gårdagens smink, klänning och högklackat en söndag morgon genom stan. Ingen kollar skevt på en kille som går finklätt lite när och var som helst!

Har jag aldrig någonsin tänkt på faktiskt. Men tack för att du utökade mitt fördomsbibliotek!

Exdiaq
2011-12-25, 22:24
God Jul Exxdiaq-Valdez!

Fick du några stora, mjuka paket igår?

Pungis
2011-12-25, 22:24

Det är snarare en nackdel. Vi är ju stolta när vi fått ******!

Spartansk
2011-12-25, 22:26

Och vad gör det att någon ser att man har fått ragg kvällen innan? Ingen kommer tänka OMG, HON HAR HAFT SEX, ÄCKLIGA SLYNHORA, BRÄNN HENNE PÅ BÅL, tvärtemot vad många tjejer tror.

Patriarch K
2011-12-25, 22:28
Har jag aldrig någonsin tänkt på faktiskt. Men tack för att du utökade mitt fördomsbibliotek!

Inte jag heller! Nu kan vi skrika åt finklädda tjejer på söndagar om hur försnablat horiga de är och ser ut och att vi vet vad de har gjort!

mystic[-_-]
2011-12-25, 22:29
Och vad gör det att någon ser att man har fått ragg kvällen innan? Ingen kommer tänka OMG, HON HAR HAFT SEX, ÄCKLIGA SLYNHORA, BRÄNN HENNE PÅ BÅL, tvärtemot vad många tjejer tror.

Precis! Killen ser bara: Tillgänglig

Hemma Gymmaren
2011-12-25, 22:29
Man slipper raggas upp av alla killar på nätdejtingsajter. (Det man utsätts för om man är tjej)

Ps. Är det fortfarande okej att använda ordet fruntimmer?

Spartansk
2011-12-25, 22:30
;5493142']Precis! Killen ser bara: Tillgänglig

Som Exdiaq och Patriarch K påpekat så har jag aldrig tänkt på det. Men om jag hade tänkt på det, hade jag tänkt: "Nu var hon duktig! Det är ju skitsvårt att få ragg!"

Mestalla
2011-12-25, 22:36
Finns 5 självklara saker, har inte orkat läsa hela tråden så kanske har förekommit.

1. Vi är bättre på fotboll
2. Vi kan mer om fotboll
3. Vi kan skrika på fotboll och det är helt normalt
4. Vi kan spela FIFA långt över den åldern vi borde göra det och det är ok eftersom alla gör det.
5. Skägg

Dirty South
2011-12-25, 22:36

Allt du skriver är efterblivet.

Fördelen med att vara kille är att vi är bäst på allt.

L2310
2011-12-25, 22:48

Hahaha, det är knappast vad jag tror folk tänker heller. Det var väl att ta det några knyck för långt ;) jag retar mig mer på själva grejen att det är så uppenbart. Angående att tjejer som har ons är horor etc håller jag inte med om, vi får väl göra vad fan vi vill precis som ni :) bara synd att alla inte ser det så.

Förvånad att det är många som inte tänkt på det! Alla (iaf tjejer, men även många killar) jag känner tycker att det är extremt uppenbart när en tjej kör en walk of shame (eller walk of game?) och jag skulle utan tvekan kunna peka ut ett antal när jag käkar frukost i mitt fönster ner mot storgatan i centrum imorgonbitti... :)

mystic[-_-]
2011-12-25, 22:50
Hahaha, det är knappast vad jag tror folk tänker heller. Det var väl att ta det några knyck för långt ;) jag retar mig mer på själva grejen att det är så uppenbart. Angående att tjejer som har ons är horor etc håller jag inte med om, vi får väl göra vad fan vi vill precis som ni :) bara synd att alla inte ser det så.

Förvånad att det är många som inte tänkt på det! Alla (iaf tjejer, men även många killar) jag känner tycker att det är extremt uppenbart när en tjej kör en walk of shame (eller walk of game?) och jag skulle utan tvekan kunna peka ut ett antal när jag käkar frukost i mitt fönster ner mot storgatan i centrum imorgonbitti... :)

Ja man brukar gå förbi några på morgonpromenaden. Jag skulle kalla det för walk of game!

Yes
2011-12-25, 22:53
Jag känner mig efterbliven som aldrig ens tänkt tanken.

Från och med nu tänker jag peka och skrika "Haha! Knullruffs!" så fort jag får chansen.

Exdiaq
2011-12-25, 22:54

;5493184']Ja man brukar gå förbi några på morgonpromenaden. Jag skulle kalla det för walk of game!

Ska ge dessa damer en high-five i fortsättningen. Blir de glada då tror ni?

L2310
2011-12-25, 23:02
Ska ge dessa damer en high-five i fortsättningen. Blir de glada då tror ni?

Beror kanske på om sexet var bra eller dåligt ;)

Spartansk
2011-12-25, 23:02
Jag ska skrika "Hora!".

Exdiaq
2011-12-25, 23:09
Beror kanske på om sexet var bra eller dåligt ;)

Så jag frågar "det gick vilt till i stugan igår ser jag, var det najs?" och sen ger jag dem en highfive om svaret blir ja?

Minoshee
2011-12-25, 23:23
Rutinerade brudar tar en taxi va?

L2310
2011-12-25, 23:23
Så jag frågar "det gick vilt till i stugan igår ser jag, var det najs?" och sen ger jag dem en highfive om svaret blir ja?

I would high five you if i knew you! Om det vore en främling kanske det skulle kännas lite konstigt. Men var det riktigt jävla mindblowing sex hade jag förmodligen gett dig en high five ändå!

Exdiaq
2011-12-25, 23:29
I would high five you if i knew you! Om det vore en främling kanske det skulle kännas lite konstigt. Men var det riktigt jävla mindblowing sex hade jag förmodligen gett dig en high five ändå!

:thumbup:

Stoltz
2011-12-25, 23:31

http://www.girlswithslingshots.com/comics/2011-11-14-GWS1276.jpg

Ristretto
2011-12-25, 23:35
Jag ska skrika "Hora!".

Jag ska skrika varmkorv.

Hemma Gymmaren
2011-12-26, 00:23
3dJy_fV2Wzg

Mantus
2011-12-26, 01:59
Tjejer pratar om sina "fjolliga och mesiga" tankar medan killar ofta inte gör det

Jag tycker de mest patetiska människorna jag träffat varit män hela bunten. Att för hundrafjärtade gången höra "Buhu! Hon vill inte ha mig trots att jag är snäll, trevlig och behandlar henne bra, ändå går hon hem med den andra killen som är skitdålig för henne. Buhuuuuuu!".
Man får bita sig i tungan för att inte förklara för dem utförligt att skälet till att de inte lyckas är för att de är mesiga, klängiga, tråkiga och väljer tjejer som är helt utanför deras liga.
En man som gnäller över sådant (väldigt vanligt verkar det som) är sannerligen patetisk, sådan brist på självinsikt som sådana män demonstrerar finner man inte lika ofta hos tjejer.

Mjölkprotein
2011-12-26, 05:58
Vi kan lyfta mer, vi ser snyggare ut när vi blir gamla (får för tusan mardrömmar om hur 80-åriga tanter ser ut nakna... Gubbar ser väl inte så fina ut heller då men, damerna har mer som hänger om man säger så. Sen gillar jag gärna att tänka mig att bli en sån där fin gubbe som går runt i kostym hela dagen, äter frukost på hans favoritcafé och läser DN. Det är min framtidsdröm som 80-årig gubbe!)

Stå och kissa, vem fan gör det nuförtiden?

Finns säkert mer, men jag orkar inte anstränga mig för att komma på mer.

Cilia
2011-12-26, 09:30
Slipper föda barn - men genom tiderna spenderat mycket energi och kraft på att kontrollera kvinnans sexualitet för att säkerställa vilka barn ni är far till.
Inget klimakterie (det enda liknande vi har är väll att testot går ned när vi kommer högt upp i åldrarna) - ni blir impotenta istället
Inga krav på snygg varierad klädstil, raka varje kvadratmillimeter av kroppen, utseende, behöver inte sminka sig - men det blir mer och mer så
Behöver inte vara snygg för att kunna bli mer eller mindre universellt attraktiv - ni har andra krav på er istället
Behöver inte vara rädd för att gå hem själv på kvällen/natten -killar utsätts för mer våld än tjejer. Att ni inte är rädda är inget bevis på att ni är säkrare bara mindre medvetna.
Kan försvars sig bättre om det blir gruff ute - kan ni?
Kan ingripa och hjälpa folk i nöd med mycket lägre risk för att själv bli skadad (bråk ute osv) - källa på det. Allt ingripande handlar inte om att utföra våld. Jag undrar vilken värld du lever i. Diplomati kommer man oftast längre med.
Kan ligga runt utan att bli kallad slampa (blir snarare hyllad) - men enligt alla trådar här så har ni så mycket svårare att komma till. Vad är det för glädje att kunna ligga runt om man inte får chansen?
Det är en GRMT SKÖN KÄNSLA att känna den där kraftfulla, grundade, maskulina, orubbligheten (tror faktiskt att testosteron har mycket att göra med huruvida denna känsla jag menar är möjligt) - tror du att alla killar går omkring och känner sig oövervinnerliga?
Får njuta av kvinnor (vad har tex en man som är gött att sexa med egentligen, lol) - va?

akAn
2011-12-26, 09:57
http://memegenerator.net/cache/instances/400x/11/12276/12571280.jpg

Eddie Vedder
2011-12-26, 10:04
I mansdominerade sammanhang har vi en fördel för att släppas in just för att vi är män. I kvinnodominerade sammanhang har vi (o)lustigt nog samma fördel. Själv har jag bara arbetat i kvinnodominerade yrken och läst på en kvinnodominerad utbildning och det har bara varit till min fördel. Min drömarbetsplats för närvarande är extremt kvinnodominerad, en enda man för närvarande.

slwannabe
2011-12-26, 10:05
Det är inte lätt att vara varken kille eller tjej om man ska tro de här trådarna; jag tror bestämt jag måste gå & reflektera mer, för det är så många tankar här jag aldrig ens tänkt.

Men det roligaste är ändå the walk of shames. Av olika anledningar rör jag mej ibland ute på stan på helgmorgnarna & tycker det finns få tillfällen man ser så ångestfyllda & skamsna kvinnor som då stapplar hem på tok för höga klackskor. Och frågan jag alltid ställer mig då: om man har världens största handväska, varför trycker man inte bara ned ett par funkisskor man faktiskt kan gå i? Vilket leder mig till en fördel: jag tror det är vanligare att killars mode/stil är mer funktionellt. Jag menar kort kjol när man står i -7 i kön på Stureplan? *brr*

Sandra81
2011-12-26, 12:36
Det är inte lätt att vara varken kille eller tjej om man ska tro de här trådarna; jag tror bestämt jag måste gå & reflektera mer, för det är så många tankar här jag aldrig ens tänkt.

Men det roligaste är ändå the walk of shames. Av olika anledningar rör jag mej ibland ute på stan på helgmorgnarna & tycker det finns få tillfällen man ser så ångestfyllda & skamsna kvinnor som då stapplar hem på tok för höga klackskor. Och frågan jag alltid ställer mig då: om man har världens största handväska, varför trycker man inte bara ned ett par funkisskor man faktiskt kan gå i? Vilket leder mig till en fördel: jag tror det är vanligare att killars mode/stil är mer funktionellt. Jag menar kort kjol när man står i -7 i kön på Stureplan? *brr*

för att dom är fina tjejer helt enkelt som inte vill skämma ut sig.. :) jag har aldrig högklackat ute och ingen väska heller. mobil får plats i jeansfickan och nycklarna har man ju i jackan.

Spartansk
2011-12-26, 12:41
Jag menar kort kjol när man står i -7 i kön på Stureplan? *brr*

Tydligen är strumpbyxor hyfsat varmt. Angående att inte ha skor i väskan gissar jag att den redan är överbelamrad med andra viktiga ting.

Patriarch K
2011-12-26, 14:12
En annan fördel jag kom på är att vi slipper bära sådana där äckliga klackskor som kloppar ashögt för att få "respekt" (eller varför man nu går omkring med sådana?) när man promenerar och att samtidigt röra sig med någon form av äckligt fejkat självförtroende som någon gammal darrig kyckling.
Usch, I'll spit on them. Kloppande skor borde förgöras och jag ser inte poängen med att bära skiten :furious:

Jag får ursäkta mig för mitt "hat".

mini
2011-12-26, 14:16
Strumpbyxor är inte varmt. Och nä, men måste inte ha klackskor som tjej.

Yes
2011-12-26, 14:32
En annan fördel jag kom på är att vi slipper bära sådana där äckliga klackskor som kloppar ashögt för att få "respekt" (eller varför man nu går omkring med sådana?) när man promenerar och att samtidigt röra sig med någon form av äckligt fejkat självförtroende som någon gammal darrig kyckling.
Usch, I'll spit on them. Kloppande skor borde förgöras och jag ser inte poängen med att bära skiten :furious:

Jag tror poängen är att göra dig osäker så du inte ska våga prata med dem.

Patriarch K
2011-12-26, 14:35
Jag tror poängen är att göra dig osäker så du inte ska våga prata med dem.

Ja det är ju den känslan man får på ett ungefär. 90% av dem förkastar jag och 10% vågar jag inte prata med :confused:

Yes
2011-12-26, 14:44
Ja det är ju den känslan man får på ett ungefär. 90% av dem förkastar jag och 10% vågar jag inte prata med :confused:
Prova prata med dem tills du blivit mindre bitter och hatisk.

TREX
2011-12-26, 14:48
Att kunna klara sig själv i alla möjliga och omöjliga situationer, stark kanske är ordet.

Stoltz
2011-12-26, 14:51
Att kunna klara sig själv i alla möjliga och omöjliga situationer, stark kanske är ordet.

Det är nog den största skadan många män har. Så jävla långt många av oss hade kunnat komma om fler av oss vågade be om hjälp istället för att gå igenom vår egen tunnel bara för att "vi kan själv" - lol.

Patriarch K
2011-12-26, 14:54
Prova prata med dem tills du blivit mindre bitter och hatisk.

Inkorrekt! Det kommer att bli en omöjlig process ty jag är inskränkt i mitt eget tänk. Jag tänker endast utanför boxen i min egen box. Ungefär som en tesseract. Den ger en bra bild av min insnöade hjärna...
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d7/8-cell.gif

Yes
2011-12-26, 15:01
Ja, det kan onekligen bli svårt om du tänker i fyra dimensioner kring tjejers skor.

TREX
2011-12-26, 15:15
Det är nog den största skadan många män har. Så jävla långt många av oss hade kunnat komma om fler av oss vågade be om hjälp istället för att gå igenom vår egen tunnel bara för att "vi kan själv" - lol.

Det var väl kanske inte just det jag syftade på, utan mera att kvinnor bryter ihop lättare när saker inte går vägen.

Eddie Vedder
2011-12-26, 15:30
Det var väl kanske inte just det jag syftade på, utan mera att kvinnor bryter ihop lättare när saker inte går vägen.

Hur beter sig en människa när han/hon bryter ihop? Tjejer kanske oftare sitter hemma hos en kompis och gråter. Men det är ju bara en av många reaktioner. Att supa sig full och hamna i bråk kan också vara en konsekvens av att ha brutit ihop. Eller att sitta hemma och vara närmast apatisk och tappa all livsglöd.

Jag tror helt enkelt inte att du måste ha rätt här. Om du nu inte har en väldigt klar bild av hur det ska se ut bär en person bryter ihop och att den egna uppfattningen råkar stämma överens med hur kvinnor oftare beter sig.

Barbastark
2011-12-26, 15:42

Du skojjar? Heels är så jäkla hett på tjejer!

TREX
2011-12-26, 15:52
Hur beter sig en människa när han/hon bryter ihop? Tjejer kanske oftare sitter hemma hos en kompis och gråter. Men det är ju bara en av många reaktioner. Att supa sig full och hamna i bråk kan också vara en konsekvens av att ha brutit ihop. Eller att sitta hemma och vara närmast apatisk och tappa all livsglöd.

Jag tror helt enkelt inte att du måste ha rätt här. Om du nu inte har en väldigt klar bild av hur det ska se ut bär en person bryter ihop och att den egna uppfattningen råkar stämma överens med hur kvinnor oftare beter sig.

Jag menade stark som i att klara av olika situationer; skeppsbruten på en öde ö, ett vapen i näven och "ta den höjden där borta", bilen lägger av mitt ute i ingenstans e.t.c

emi23j
2011-12-26, 15:53
Nu kanske någon redan sagt detta.

Men vi blir snyggare med åldern (no homo). (givetvis till en viss ålder)

Eddie Vedder
2011-12-26, 15:56
Jag menade stark som i att klara av olika situationer; skeppsbruten på en öde ö, ett vapen i näven och "ta den höjden där borta", bilen lägger av mitt ute i ingenstans e.t.c

Jaså du menar de situationerna. Ja de känns ju relevanta. :D Visst har du rätt men det är ju för att du väljer ut situationer där man vinner på att ha bättre fysisk styrka. Men i mer relevanta sammanhang där människor kan bryta ihop (relationsproblem, familjebekymmer, jobb, plugg, sjukdomar etc.) så tror jag mest att det skiljer i hur det yttrar sig.

Barbastark
2011-12-26, 15:56
Slipper föda barn - men genom tiderna spenderat mycket energi och kraft på att kontrollera kvinnans sexualitet för att säkerställa vilka barn ni är far till.
Inget klimakterie (det enda liknande vi har är väll att testot går ned när vi kommer högt upp i åldrarna) - ni blir impotenta istället
Inga krav på snygg varierad klädstil, raka varje kvadratmillimeter av kroppen, utseende, behöver inte sminka sig - men det blir mer och mer så
Behöver inte vara snygg för att kunna bli mer eller mindre universellt attraktiv - ni har andra krav på er istället
Behöver inte vara rädd för att gå hem själv på kvällen/natten -killar utsätts för mer våld än tjejer. Att ni inte är rädda är inget bevis på att ni är säkrare bara mindre medvetna.
Kan försvars sig bättre om det blir gruff ute - kan ni?
Kan ingripa och hjälpa folk i nöd med mycket lägre risk för att själv bli skadad (bråk ute osv) - källa på det. Allt ingripande handlar inte om att utföra våld. Jag undrar vilken värld du lever i. Diplomati kommer man oftast längre med.
Kan ligga runt utan att bli kallad slampa (blir snarare hyllad) - men enligt alla trådar här så har ni så mycket svårare att komma till. Vad är det för glädje att kunna ligga runt om man inte får chansen?
Det är en GRMT SKÖN KÄNSLA att känna den där kraftfulla, grundade, maskulina, orubbligheten (tror faktiskt att testosteron har mycket att göra med huruvida denna känsla jag menar är möjligt) - tror du att alla killar går omkring och känner sig oövervinnerliga?
Får njuta av kvinnor (vad har tex en man som är gött att sexa med egentligen, lol) - va?

Slipper föda barn - men genom tiderna spenderat mycket energi och kraft på att kontrollera kvinnans sexualitet för att säkerställa vilka barn ni är far till. DNA test = problemet löst
Inget klimakterie (det enda liknande vi har är väll att testot går ned när vi kommer högt upp i åldrarna) - ni blir impotenta istället Hört talas om viagra?
Inga krav på snygg varierad klädstil, raka varje kvadratmillimeter av kroppen, utseende, behöver inte sminka sig - men det blir mer och mer så Lol, dörjer nog ett bra tag innan denna trend sträcker sig förbi metrosexuella "schteekare" + extremt få tjejer som jag pratat med (inga) som föredrar att killar sminkar sig
Behöver inte vara snygg för att kunna bli mer eller mindre universellt attraktiv - ni har andra krav på er istället Japp, men jag upplever att dessa krav är mycket mer utvecklande och hälsosamma för individen att sträva efter och jobba med än att lägga sig under kniven.
Behöver inte vara rädd för att gå hem själv på kvällen/natten -killar utsätts för mer våld än tjejer. Att ni inte är rädda är inget bevis på att ni är säkrare bara mindre medvetna.Över lag, ja. Dock är det oftare "en viss typ av killar" som utsätts för detta våld = relativt lätt att undvika. + Åka på icke livshotande stryk är oftast rejält mycket mindre traumatiskt än att bli våldtagen, skulle jag tippa på.
Kan försvars sig bättre om det blir gruff ute - kan ni?Påtänd pundare vs 55kg tjej i klackar, eller påtänd pundare vs average normalbyggd kille. Odds på det?
Kan ingripa och hjälpa folk i nöd med mycket lägre risk för att själv bli skadad (bråk ute osv) - källa på det. Allt ingripande handlar inte om att utföra våld. Jag undrar vilken värld du lever i. Diplomati kommer man oftast längre med.Japp, diplomati är the way to go, när det är möjligt. Jag pratar dock mer om en situation där man ser att ett bråk mellan tex två individer redan är igång.
Kan ligga runt utan att bli kallad slampa (blir snarare hyllad) - men enligt alla trådar här så har ni så mycket svårare att komma till. Vad är det för glädje att kunna ligga runt om man inte får chansen?Sant. men beror ju på hur killen är. För en mes är livet surt. Men för en normal+ kille flyter det rätt bra!
Det är en GRMT SKÖN KÄNSLA att känna den där kraftfulla, grundade, maskulina, orubbligheten (tror faktiskt att testosteron har mycket att göra med huruvida denna känsla jag menar är möjligt) - tror du att alla killar går omkring och känner sig oövervinnerliga?Haha, nej, såklart inte. Men det är en känsla som är väldigt möjlig att ha på en relativt daglig basis, om man gjort det inre arbete som krävs.
Får njuta av kvinnor (vad har tex en man som är gött att sexa med egentligen, lol) - va?Se det lite som ett skämt ;)

Sandra81
2011-12-26, 15:57
Nu kanske någon redan sagt detta.

Men vi blir snyggare med åldern (no homo). (givetvis till en viss ålder)

Det har du nog rätt i.. killar blir oftast snyggare när dom åldrats lite.. tjejer blir äldre snabbare känns det som och sen är det väl vanligt att dom blir mulligare och får hängbröst. :)

hidden
2011-12-26, 16:00
Samtidigt har jag hört att killar som är snygga när de är yngre blir fulare senare i livet? Själv är jag en snubbe som ser normal ut, kommer jag bli snyggare sen? :confused:

TREX
2011-12-26, 16:04
Jaså du menar de situationerna. Ja de känns ju relevanta. :D Visst har du rätt men det är ju för att du väljer ut situationer där man vinner på att ha bättre fysisk styrka. Men i mer relevanta sammanhang där människor kan bryta ihop (relationsproblem, familjebekymmer, jobb, plugg, sjukdomar etc.) så tror jag mest att det skiljer i hur det yttrar sig.

Ingen av de ovanstående situationerna var baserade på fysisk styrka, jag valde ut dessa tre för att de just INTE kräver fysisk styrka.

Fixa bilen, vad ska du ha fysisk styrka till här? Inte så mycket på en bil som väger så pass mycket så man behöver marka 400.

Öde ö, behöver jag ens förklara varför det inte är relevant med fysisk styrka här? Sist jag kollade var inte Bear Grylls bänkpressare, han ser ganska senig ut om jag ska vara ärlig.

"Ta den höjden där borta", bokstavligen talat så kan ett väldigt litet barn (4 år) trycka på en avtryckare och rekylen i moderna vapen idag är inte så kraftig så du behöver ha stark stomme för att stå emot den.

(relationsproblem, familjebekymmer, jobb, plugg, sjukdomar etc.)

Vilket kön är det som oftast bryter ihop av ovanstående då? För mig ser det ganska självklart ut.

Sandra81
2011-12-26, 16:05
Samtidigt har jag hört att killar som är snygga när de är yngre blir fulare senare i livet? Själv är jag en snubbe som ser normal ut, kommer jag bli snyggare sen? :confused:

Det kommer du säkert bli :)

Kwon
2011-12-26, 16:11
Fördelar:
http://www.gstatic.com/hostedimg/d44731bf16397dd2_large

Dirty South
2011-12-26, 16:47
fördelar:
http://www.gstatic.com/hostedimg/d44731bf16397dd2_large

Haha :D

Fidde_Mannen
2011-12-26, 18:01
Jag tror man kan säga så här. Vi som är födda män vill inte byta och det gäller nog samma för kvinnorna :)

Spartansk
2011-12-26, 18:03
Jag tror man kan säga så här. Vi som är födda män vill inte byta och det gäller nog samma för kvinnorna :)

Jag hade gärna bytt.

iamdisapuint
2011-12-26, 20:50
Bra tråd, lite bättre kan du la komma med...

Spartansk
2011-12-26, 20:56
Bra tråd, lite bättre kan du la komma med...

Passande användarnamn.

MathiasF
2011-12-26, 20:57
Ingen av de ovanstående situationerna var baserade på fysisk styrka, jag valde ut dessa tre för att de just INTE kräver fysisk styrka.

Fixa bilen, vad ska du ha fysisk styrka till här? Inte så mycket på en bil som väger så pass mycket så man behöver marka 400.

Öde ö, behöver jag ens förklara varför det inte är relevant med fysisk styrka här? Sist jag kollade var inte Bear Grylls bänkpressare, han ser ganska senig ut om jag ska vara ärlig.

"Ta den höjden där borta", bokstavligen talat så kan ett väldigt litet barn (4 år) trycka på en avtryckare och rekylen i moderna vapen idag är inte så kraftig så du behöver ha stark stomme för att stå emot den.

Vilket kön är det som oftast bryter ihop av ovanstående då? För mig ser det ganska självklart ut.

Rekylen idag är precis som den var för 100 år sen med samma krutladdning (inte samma drivmedel men utöver det)
Du har ingen form av rekyldämpning förrän du kommer upp i rena krypskyttegevär och diverse krigsmaterial som snarare kan kallas handhållen kanon.

Bara en liten inflikning.

Eddie Vedder
2011-12-26, 21:16
Vilket kön är det som oftast bryter ihop av ovanstående då?

Jag frågar ju dig. Hur yttrar det sig när en människa bryter ihop? Beter sig alla lika?

Sheogorath
2011-12-26, 21:25

Det är dubbel så sannolikt att du tar ditt liv som man, och det lär inte vara för att du hade svårt att få fast fäljarna på dina däck.

TREX
2011-12-26, 21:33
Hur yttrar det sig när en människa bryter ihop?

När man ger upp.

Hur ofta ringer en man till sin fru och säger att det är problem med bilen och han behöver hjälp.
Hur ofta ringer en kvinna till sin man och säger att det är problem och hon behöver hjälp.

Hur ofta ringer en man till sin fru "snyftandes" och säger att han har haft det tufft på jobbet.
Hur ofta ringer en kvinna till sin man "snyftandes" och säger att hon har haft det tufft på jobbet.

Hur ofta säger en man till sin fru att han tycker att kommunikationen i deras förhållande inte fungerar och att det är något de måste jobba på.
Hur ofta säger en fru till sin man att hon tycker att kommunikationen i deras förhållande inte fungerar och att det är något de måste jobba på.

GIVETVIS VET JAG ATT DET FINNS UNDANTAG JAG MENAR HERRE JÄVLAR VI ÄR 7 MILJARDER PÅ DEN HÄR PLANETEN DET ÄR FULLKOMLIGT OMÖJLIGT ATT ALLT SKA STÄMMA IN PÅ NÅGON ÖVERHUVUDTAGET OCH ATT DET GÖR DET ÄR ETT MIRAKEL

Lurch
2011-12-26, 21:43
När man ger upp.

Hur ofta ringer en man till sin fru och säger att det är problem med bilen och han behöver hjälp.
Hur ofta ringer en kvinna till sin man och säger att det är problem och hon behöver hjälp.

Hur ofta ringer en man till sin fru "snyftandes" och säger att han har haft det tufft på jobbet.
Hur ofta ringer en kvinna till sin man "snyftandes" och säger att hon har haft det tufft på jobbet.

Hur ofta säger en man till sin fru att han tycker att kommunikationen i deras förhållande inte fungerar och att det är något de måste jobba på.
Hur ofta säger en fru till sin man att hon tycker att kommunikationen i deras förhållande inte fungerar och att det är något de måste jobba på.

GIVETVIS VET JAG ATT DET FINNS UNDANTAG JAG MENAR HERRE JÄVLAR VI ÄR 7 MILJARDER PÅ DEN HÄR PLANETEN DET ÄR FULLKOMLIGT OMÖJLIGT ATT ALLT SKA STÄMMA IN PÅ NÅGON ÖVERHUVUDTAGET OCH ATT DET GÖR DET ÄR ETT MIRAKEL

....

Skinka
2011-12-26, 21:46
Vi är inte lika feta :D

(generellt lägre bf%)

MathiasF
2011-12-26, 21:58
När man ger upp.

Ja jo men de exemplen handlar ju mer om en grottmänniskoinstinkt där honan vill att hennes starka beskyddande hane ställer upp i nöd, hon mår bra av att spela offer och bli räddad av sin riddare.
(förutom det sista exemplet, det handlar enbart om att de är mensblödande gnällpittar)

/Husets manschauvinist..... bite me

TREX
2011-12-26, 22:24
Precis, vi män är "riddare" på det sättet och det är enligt mig en fördel att få kunna vara det.

Cilia
2011-12-26, 22:51
TREX är ett bra troll

Jag trodde den här tråden skulle få lite mer substans.
Men det gör mig ganska glad att den inte har det för det gör att min teori är lite mer bevisad för mig själv. Den går ut på att vi i första hand är människor med olika egenskaper som ger oss olika fördelar och nackdelar i livet. Därefter så kommer könets påverkan och det är ganska långt ner.

TREX
2011-12-26, 22:54
TREX är ett bra troll

Så det är vad man kallas nu för tiden när man uttrycker sig utanför normen? Förr i tiden kallades vi rebeller, idag säger man troll? Noterat.

Cilia
2011-12-26, 22:57
att vara ett troll har ingenting gemensamt med att vara rebell

Tolkia
2011-12-26, 22:59
Precis, vi män är "riddare" på det sättet och det är enligt mig en fördel att få kunna vara det.
Med tanke på vad som uttrycks, och inte minst hur det uttrycks, i den här tråden och den motsvarande tjejtråden är det intressant om ni ser er som riddare. Det måste krävas mycket jobb för att sy ihop så disparata saker.

krubkungen
2011-12-26, 22:59
Så det är vad man kallas nu för tiden när man uttrycker sig utanför normen? Förr i tiden kallades vi rebeller, idag säger man troll? Noterat.

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQLFvUTW-OgHXBg8zQhm3Ko9PwR3Ju5_KLDzE56yvvK9eCS0TD5MA

Ja du har rätt, typ :)

C.E.J.
2011-12-26, 23:00
TREX är ett bra troll

Det har dykt upp en hel drös med såna på sistone. En del nyreggade, en del som dammat av några år gamla konton.

edit: En del är bara barn, också.

Silencer
2011-12-26, 23:00
Generella saker, gnäll inte om avvikelser:

* Längre
* Starkare
* Större
* Mindre humörsvängningar
* Mer aktiv, tar för sig mer, når sina mål lättare
* Mer logiskt lagd

Så ja, notera att fördelarna för män har att göra med konstruktiva och effektiva saker i livet, medan fördelarna för tjejer har att göra med makt över sexuella relationer, och att få saker gratis.

Barbastark
2011-12-26, 23:16
Vi killar har generellt sett mycket mer problemfria liv.

Tycker det verkar som att tjejer har så jäkla mycket problem i sitt liv. Om man sitter in på "tjejsnack" med kvinnliga bekanta så får man inom loppet av 10 min höra fler problem och diverse intriger än vad jag själv och average guyfriend har på ca ett år. Och allt detta kan vara sådant som utspelat sig på bara ett par dagar!

Overthinkingbenägenheten är generellt sett på elitnivå hos er tjejer!

TREX
2011-12-26, 23:35
Vi killar har generellt sett mycket mer problemfria liv.

Tycker det verkar som att tjejer har så jäkla mycket problem i sitt liv. Om man sitter in på "tjejsnack" med kvinnliga bekanta så får man inom loppet av 10 min höra fler problem och diverse intriger än vad jag själv och average guyfriend har på ca ett år. Och allt detta kan vara sådant som utspelat sig på bara ett par dagar!

Overthinkingbenägenheten är generellt sett på elitnivå hos er tjejer!

Och även när det väl blir problem, så känns det som att vi kan ta oss ur det mycket enklare, vi gräver inte ner oss lika lätt.

Silencer
2011-12-26, 23:56
När man ger upp.

Så sant så. Män försöker så långt det går fixa problemen själv. Om han måste söker han hjälp. Kvinnan försöker i första hand få någon att fixa problemet. Om hon måste försöker hon själv.

Cilia
2011-12-27, 16:30
Så sant så. Män försöker så långt det går fixa problemen själv. Om han måste söker han hjälp. Kvinnan försöker i första hand få någon att fixa problemet. Om hon måste försöker hon själv.

Jag är inte så säker på att det är ett tecken på svaghet att man vill ta hjälp av andra. Jag är i många fall lik en kille i de här fallen men jag tror det hade varit bättre för mig att vara mer "tjejig istället.

hurril
2011-12-27, 16:39
Som man kan man skita i allt och ändå ingå i någon tänkt gemenskap. Det verkar vara mycket svårare för en kvinna (som i att andra män och kvinnor är inte alls lika förlåtande/ välkomnande mot en kvinnlig paria).

I övrigt är den här tråden lika full av jubelidioter - den ena bittrare och/ eller mer korkad och generaliserande än den andra - som den andra.

Trance
2011-12-27, 17:02

Fast samtidigt är det alltid lustigt att se hur detaljerade beskrivningar vissa herrar måste få när det gäller att handla mat. Eller samma gällande städa, diska eller laga mat. Många ser väldigt handfallna ut medan deras respektive pedagogiskt förklarar att det finns olika typer av mjöl.

Tolkia
2011-12-27, 17:08
Fast samtidigt är det alltid lustigt att se hur detaljerade beskrivningar vissa herrar måste få när det gäller att handla mat. Eller samma gällande städa, diska eller laga mat. Många ser väldigt handfallna ut medan deras respektive pedagogiskt förklarar att det finns olika typer av mjöl.
Det är inte utan att tanken går till alla "ge mig tips på bra deffmat/bulkmat/proteinrik mat"- respektive "hur äter man bra om man inte kan laga mat"-trådar i kostforumen. Eller för den delen alla schematrådar.

hurril
2011-12-27, 17:15
Att en man vanligtvis är mer lik andra män än andra kvinnor i akt och tanke precis som en kvinna är vis avi andra kvinnor är väl inte det som (bör) diskuteras? Sett till hela populationen verkar det vara fördelaktigt att vara man om man gillar att sitta inne eller att tjäna mer pengar t ex. På individnivå med interna och externa egenskaper i samma hög kommer jag bara på det jag redan räknat upp om pariaskapet.

Det mesta övriga ingår i ett spel man inte behöver delta i och som alltså för allt fantasin medger skulle kunna se helt annorlunda ut.

Cilia
2011-12-27, 17:54
Som man kan man skita i allt och ändå ingå i någon tänkt gemenskap. Det verkar vara mycket svårare för en kvinna (som i att andra män och kvinnor är inte alls lika förlåtande/ välkomnande mot en kvinnlig paria).

Samtidigt visar undersökningar på att män är mer ensamma. Det är fler män som är utan någon som helst socialt nätverk. Så att ni alltid har ett sammanhang stämmer inte. Vet inte heller om det är så smidigt att kunna skita i allt och ändå vilja ingå i gemenskap.

Jag kan även höra på mina manliga vänner att dom blir besvikna på sina killkompisar som inte kan uppföra sig dvs hålla en viss social nivå. Det går att bete sig till en viss gräns, sen får dom inte vara med längre.

Osten80
2012-01-02, 08:51
Oftast kan vi kasta föremål och lägga spottloskor på ett sätt som gör att man inte börjar titta sig omkring för att försöka lokalisera personalen från dagcentret som rimligtvis borde stå gömd någonstans i närheten.

Barbastark
2012-01-02, 09:45
Oftast kan vi kasta föremål och lägga spottloskor på ett sätt som gör att man inte börjar titta sig omkring för att försöka lokalisera personalen från dagcentret som rimligtvis borde stå gömd någonstans i närheten.

Detta med att kasta saker är ett intressant fenomen. Tjejer som inte idrottar why u have så underutvecklad grovmotorik?

Osten80
2012-01-02, 09:58
Detta med att kasta saker är ett intressant fenomen. Tjejer som inte idrottar why u have så underutvecklad grovmotorik?

Jag vill minnas att det finns en enkel förklaring till det där (förutom mindre övning) och att det har något att göra med överrörlighet i armbågsleden eller något liknande. Jag orkar inte söka, men Sheo eller någon annan kunnig kan säkert förklara det där.