handdator

Visa fullständig version : power saving i windows stänger inte av skärmen?

kettlebellGuden
2011-12-25, 19:07
Så sambon här har en skärm till sin dator och jag trodde att jag ställt in Windows XP på att stänga av den efter 5 minuter men det skits det blankt i. Någon som har koll på hur man ställer in sånt här så det verkligen fungerar?

willtjam
2011-12-25, 19:30
Skrivbordshögerklick/egenskaper/bildskärmsinställningar/energisparalternativ? Typ nåt sånt.

kettlebellGuden
2011-12-25, 19:33
Skrivbordshögerklick/egenskaper/bildskärmsinställningar/energisparalternativ? Typ nåt sånt.

Jaooo.. den står på stäng av etter 20 minuter på användaren.. och den stänger inte av då heller. Access denied när jag försöker ändra. Loggar man in som super-bra-användare så går den att ändra men det fungerar inte då heller.

Dennis93
2011-12-25, 19:43
Skärmen har ingen egen inställning ? På undersidan av min skärm har jag massa knappar som man kan klicka upp massa menyer från, vet inte vad man kan ändra där men kanske...

kettlebellGuden
2011-12-25, 19:44
Skärmen har ingen egen inställning ? På undersidan av min skärm har jag massa knappar som man kan klicka upp massa menyer från, vet inte vad man kan ändra där men kanske...

Hmmm.. ska leta. tror faktiskt det ska styras via ACPI eller ngt men tack för tipset :)