Visa fullständig version : Deo - stick vs roll on?
Aldrig testat stick, men fick en igår som luktar helt fantastiskt.
Sökte lite på nätet och verkar vara en del som säger att stick håller bättre, att det är det bästa, även om det kanske inte är billigast alltid.
Någon här som har erfarenhet av bägge, och vet om stick är effektivare, eller kanske räcker längre osv?
Skit verkar det ju inte vara i alla fall, som jag hade fått för mig innan :D
Kör alltid stick, svårt att hitta bra parfymer och märken som vanliga roll-on. Lite dyrare men luktar så mycket bättre och det är väl det som är tanken?
Kör alltid stick, svårt att hitta bra parfymer och märken som vanliga roll-on. Lite dyrare men luktar så mycket bättre och det är väl det som är tanken?
Andra tankar är väl iofs att hålla svettlukt borta (inte bara lukta gott i sig alltså) samt inte fläcka kläderna osv.
Men räcker en stick väldigt länge, typ ett år eller så, eller tar de slut oväntat snabbt? Kostar ju som faaan jämfört med roll :(
Tricklew
2011-12-25, 18:50
Stick är det bästa.
stick är mkt bättre än roll on, imho. tycker att roll on bara klibbar och äcklar, medan stick är torrt och bekvämt. Och det finns sticks från massa trevliga märken.
Räcker längre också.
Räcker längre också.
Fast kanske inte 10ggr längre?
Tänker på priset som ofta verkar vara 10ggr högre :D
Fast räcker de dubbelt så länge, och är dubbelt så bra, så kan det ju vara värt det kanske :thumbup:
haha, nej det förstås. men då har du säkert kollat på sticks från dyrare parfymmärken? jag har haft sticks från Davidoff och Marc o'Polo som jag gillat, men det finns väl billigare också
panzerpig
2011-12-25, 19:43
Deodorant är (som det låter) till för att ta bort lukt medan många roll-ons är antiperspirant (minska svettningar).
Billigare stick (typ björn borg) tycker jag inte håller bort svettlukt lika bra som en roll-on, (typ axe).
Dyrare stick var det länge jag köpte. jag kör ofta roll-on som inte doftar så mycket och sen tar jag på en finare parfym/after shave.
Deodorant är (som det låter) till för att ta bort lukt medan många roll-ons är antiperspirant (minska svettningar).
Billigare stick (typ björn borg) tycker jag inte håller bort svettlukt lika bra som en roll-on, (typ axe).
Dyrare stick var det länge jag köpte. jag kör ofta roll-on som inte doftar så mycket och sen tar jag på en finare parfym/after shave.
AXE, sist jag testade för typ 10 år sedan, var helt värdelös.
Luktade svett direkt tyckte jag. Roll on.
Läser en del trådar där folk verkar haft stick, som använts varje dag, som räckt flera år. Intressant.
Nåväl, får se hur den håller doften med, kanske bara luktar skitgott några timmar och sedan är det kört :D
Alla sticks jag testat håller inte lika länge som vissa roll ons, T.ex. testade boss orange. Luktar otroligt gott i början men försvinner otroligt snabbt och svettlukten en normal dag kom vid runt 13 tiden när det var sommar. Medans med niveas typ rollon som finns på ica håller i typ 2dar innan det ens börjar komma fram lite svettlukt.
Vilka sticks är det som håller ett år?:) Dom jag testat räcker kanske 2månader max.
Rexonas roll on för tjejer (blå förpackning). Helt klart det bästa jag har testat.
krubkungen
2011-12-25, 20:25
Vichy homme deodorant.:thumbup:
Barbastark
2011-12-26, 01:42
Räcker längre också.
whuut? Ja måste ha missat nått. Mina sticks räcker svinkort. Kanske 2 mån om det vill sig väl.
whuut? Ja måste ha missat nått. Mina sticks räcker svinkort. Kanske 2 mån om det vill sig väl.
saknas minst en siffra för att det där skall gå ihop hur länge räcker en vanlig roll-on för dig...
sen är ju antal ml av intresse
Mjölkprotein
2011-12-26, 05:49
Jag är lat, använder absolut torr en gång i veckan under skolgång.
Luktar jag ändå på morgonen, har jag ett gäng roll-ons som man kan använda efteråt.
Jag köper billiga roll-ons just för att dom är billiga, väljer såklart den som luktar bäst av dom billiga. Men priset är viktigast. Köper ju inte någon eldorado precis men, Nivea,Dove for men, Rexona har jag hemma i alla fall...
Stick är överskattat, parfym har man separat.
Sticken verkar inte hålla svettlukt borta lika bra som niveas roll, men kan ju vara bra om man ska lukta gott en kväll bara, då den luktar fantastiskt gott.
Jag är lat, använder absolut torr en gång i veckan under skolgång.
Luktar jag ändå på morgonen, har jag ett gäng roll-ons som man kan använda efteråt.
Jag köper billiga roll-ons just för att dom är billiga, väljer såklart den som luktar bäst av dom billiga. Men priset är viktigast. Köper ju inte någon eldorado precis men, Nivea,Dove for men, Rexona har jag hemma i alla fall...
Stick är överskattat, parfym har man separat.
Kunde varit jag som skrev den där posten, jobbar på precis samma sätt.
Deo, Roll-on ??
Vad är det för tjafs ?
Gör som oss på landet:
Klyv en gul lök på mitten och kör med ena halvan i armhålan.
redbrigade
2011-12-28, 14:41
Sticken verkar inte hålla svettlukt borta lika bra som niveas roll, men kan ju vara bra om man ska lukta gott en kväll bara, då den luktar fantastiskt gott.
Nej för sticks är helt jävla värdelösa för sådana som svettas! går inte mer än några timmar så luktar man svett igen.
Prövade stick för någon månad sedan men sprang snabbt tillbaka till niveas roll, för den håller verkligen svettukten borta.
Om jag duschade på kvällen och använde stick så luktade jag svett när jag vaknade på morgonen vilket aldrig hänt med roll-on.
Ingen idé med stick, börjar svettas och lukta efter ca en timme, för lukt använder man parfym:smash:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.