Visa fullständig version : Smeknamn som hänger med som ni ogillar
lougreed
2011-12-25, 02:52
Har ni något käckt gammalt smeknamn från högstadie/gymnasietiden som vägrar försvinna?
Dirty South
2011-12-25, 02:54
Minikuken :(
Alla kallar mig vid mitt efternamn förutom mina föräldrar. Det är nog mer hur dom säger det än att dom just använder mitt efternamn. Känns som att dom flesta säger namnet så oseriöst, ser mig som en oseriös person fast jag egentligen tar mig själv i vissa aspekter ganska seriöst. Det blir även mindre personligt när alla säger ens efternamn istället för förnamn.
willtjam
2011-12-25, 03:40
Minikuken :(
Du med? *cry*
Alla kallar mig vid mitt efternamn förutom mina föräldrar. Det är nog mer hur dom säger det än att dom just använder mitt efternamn. Känns som att dom flesta säger namnet så oseriöst, ser mig som en oseriös person fast jag egentligen tar mig själv i vissa aspekter ganska seriöst. Det blir även mindre personligt när alla säger ens efternamn istället för förnamn.
Jag kallas också ofta mitt efternamn, varannan person verkar ju heta Alexander häromkring så det har väl blivit enklast så.
mangemani
2011-12-25, 07:46
sergei
en utav mina forna arbetskamrater gav mig det namnet efter att han hade sett mig stått och rökt,orakad, bärandes keps och stod bredvid våran el-bil.
han tyckte jag såg ut som en utav de där ryska u-båts männen(?)=/
Raschmus
2011-12-25, 08:32
Skrev mina initialer R. St när jag var liten, så många kallade mig ST. Finns ett fåtal vänner från barndomen vilka jag inte umgås med numera som fortfarande kallar mig ST när vi stöter på varandra.
Riktigt tråkigt jävla smeknamn...
Mvh
ST
Kallades "Hero" i dagis, vilket jag inte gillade (grät av det :D)
Senare var det badass.
Ännu senare blev det tjatigt, lät som något lokalt nickname för en kran för droger och hembränt.
Nu börjar det försvinna.
Nu kallas jag Rob, eller Steel. Fast mamma säger Robin, väntar ivrigt på den dagen jag får höra ett Rob från henne! (amerikanskt uttal!)
(Jag heter Hero i efternamn irl. Ja, jag vet.)
På ett litet forum som börjar på "K" så kallas jag troll. *cry*
Kallades "Hero" i dagis, vilket jag inte gillade (grät av det :D)
Senare var det badass.
Precis min historia med Jansson och den berömda katten.
På jobbet blev det sedermera Jansson. Om någon frågar efter Mikael tar det en bra stund innan någon kopplar.
Ett långt tag kallade alla mig för Mikael. Inklusive min dåvarande flickvän.
Nu är det tillbaka till Micke igen. Jag gillar tvåstaviga namn med öppet slut.
Eddie Vedder
2011-12-25, 11:25
Nope. Jag var "Neuman" hela livet fram tills dess att jag flyttade hemifrån. Alla nya bekantskaper har sedan dess sagt Nicklas. Så när jag är i Degerfors är jag ju efternamnet igen. "Nicke" har enbart förekommit då och då från närmaste släkten.
Nope. Jag var "Neuman" hela livet fram tills dess att jag flyttade hemifrån. Alla nya bekantskaper har sedan dess sagt Nicklas. Så när jag är i Degerfors är jag ju efternamnet igen. "Nicke" har enbart förekommit då och då från närmaste släkten.
Tufft, vi har samma efternamn. Kallas också vid mitt efternamn oftast av kompisar
Eddie Vedder
2011-12-25, 11:34
Tufft, vi har samma efternamn. Kallas också vid mitt efternamn oftast av kompisar
Jocke och Nicke Neuman. :D
Iaf tur att ni inte heter Alfred E :D
Ganska uppenbart, Rolf. :D
Jocke och Nicke Neuman. :D
:hbang:
Mezz eller Mezzlock av mina högstadiekompisar och Bonzo av mina gymnasiekompisar.
Min mamma brukar (av misstag då) säga Cezar till mig (Cezar är en av våra hundar), och hunden blir i sin tur kallad Simon. "Har Simon bajsat?"
The_RobRoy
2011-12-25, 13:02
Vissa kallar mig RobRoy, gillar faktiskt inte att bli kallad det, även om det för alltid kommer förbli mitt nickname på teh intrawebz.
Mig kallar de Archibald Cunningham :(
Måste nog säga att jag bräcker er alla med "Äckelmartin" :P
Kallas alltid Stoffen eller Åsberg. Åsa-Nisse hänger kvar lite dock, jävligt styggt smeknamn måste jag säga.
mattilainen
2011-12-25, 15:17
Öman (mitt efternamn) Kallas av gamla kompisar eller folk som vet vem jag är men inte känner mig.
Mattis - Min familj
Matte - Vissa kompisar
Mattias - Flickvän och flickväns föräldrar och jobbarkompisar/skolan
Nörd - Flickvän
T(h)önt - Flickvän
JJOHANSSON
2011-12-25, 15:39
Ännu senare blev det tjatigt, lät som något lokalt nickname för en kran för droger och hembränt.
Hahahaha
Mitt riktiga namn : Edin
Från edin har dessa smeknamn förekommit:
Edwin
Ed
Ed-the-sked
Skedwin
Mr.Spoon
Spoonworth
Mogge.
För INGEN vill bli kallad Mogge, sa min polare i gymnasiet.
:D
Hemma Gymmaren
2011-12-25, 16:32
Karate Kid. Blir jag ibland kallad. Bara för att jag klär i en Hachimaki.
har 2 efternamn vars första bokstäver är D respektive W, kallas därför DW och ingen vet mitt egentliga förnamn. Var jobbigt när jag praktiserade på en affär under gymnasiet och läraren frågade min arbetsgivare om "Marcus" jobbade där varpå min arbetsgivare sa nej då han tror jag heter dw, så jag fick 8 veckors frånvaro från praktiken. Det var kul.
filmjölk
2011-12-25, 17:03
jag heter Robert kallas ibland för Robban, det är inte så farligt, men gillar inte att bli kallad "Roberto", eller när det skall spejsas till att bli "Umberto" eller tom. "Alejandro", vilket inte har den minsta likhet med mitt namn. Jag är inte Spanjor, ser inte ut att vara Spanjor, kan bara tre fyra ord på Spanska, så sluta kalla mig för Spanska namn för böfvelen.
jag heter Robert kallas ibland för Robban, det är inte så farligt, men gillar inte att bli kallad "Roberto", eller när det skall spejsas till att bli "Umberto" eller tom. "Alejandro", vilket inte har den minsta likhet med mitt namn. Jag är inte Spanjor, ser inte ut att vara Spanjor, kan bara tre fyra ord på Spanska, så sluta kalla mig för Spanska namn för böfvelen.
Läget Fernandito? :D
lougreed
2011-12-25, 17:40
har 2 efternamn vars första bokstäver är D respektive W, kallas därför DW och ingen vet mitt egentliga förnamn. Var jobbigt när jag praktiserade på en affär under gymnasiet och läraren frågade min arbetsgivare om "Marcus" jobbade där varpå min arbetsgivare sa nej då han tror jag heter dw, så jag fick 8 veckors frånvaro från praktiken. Det var kul.
D-V eller D-DubbelV?
majak0vskij
2011-12-25, 18:56
Min fader kallade en gång sin kära dotter för pungas. Fastnade gjorde det och varieras lite med päronpung, pungalalla, eller bara päron. Pungas, det är jag det.
filmjölk
2011-12-25, 19:11
Läget Fernandito? :D
Ja du, Wolfgang, det är bra, själv då? :)
tntballe
2011-12-25, 19:18
Balle, grönballe, indianen och grönis. Är bara grönis jag inte gillar.
Postat via en mobil enhet
Tricklew
2011-12-25, 19:25
Maggan kallas jag ibland, men det är inget som stör mig nämnvärt.
majak0vskij
2011-12-25, 19:43
Balle, grönballe, indianen och grönis. Är bara grönis jag inte gillar.
Postat via en mobil enhet
Ska vi slå våra påsar ihop? Haha, vad rolig jag är;)
Kim Jong Un
2011-12-25, 20:31
"Kimmi" har jag riktigt svårt för ... LOL!
Lill-Sebbe som ogillades ett tag! Har nu infunnit mig med faktumet att mina närmaste vänner (som också är den lilla skara som nyttjar det) inte kommer sluta och då har jag nästan börjat gilla det!
Grundades i att vi under gymnasiet var två Sebastian i klassen där den andra var större än mig, således blev jag "lill-sebbe" alt. "Lill" 4 short.
"Kimmi" har jag riktigt svårt för ... LOL!
Hade kanske annars trott att du kallades "Unni".
Rikard Jansson
2011-12-25, 20:56
Mus/Råtta
Kallades Mouse av typ, alla, förr, så kom någon uppkäftig lustigkurre på att ändra på det
Jag har inget smeknamn som jag ogillar men en i min farsas bekanstskapskrets har tydligen kallats för "Märta" i stort sett hela livet. Kan inte vara speciellt roligt för honom.
Jag har inget smeknamn som jag ogillar men en i min farsas bekanstskapskrets har tydligen kallats för "Märta" i stort sett hela livet. Kan inte vara speciellt roligt för honom.
Ja, det måste (s)märta.
Gabriel174
2011-12-26, 00:04
Ja, det måste (s)märta.
ahahahahahahahah
Farre/farré, mussen, mörkingen, Fredrik, Anders.
Dem två sista vet jag inte.
när jag började träna ganska mycket för ca 14 månader sen, fick jag namnet bodybuilder, lite sådär najs på 70kg /190 cm..
Finska Lejonet
2011-12-26, 09:20
Hammerbeeeerg kallades jag för på gymnasiet av min gymnastiklärare(turkisk brytning), han påstod även att jag hade en massa frånvaro vilket han givetvis inte kunde bevisa då jag var på varenda lektion. Blev naturligtvis jidder med betyget vid slutet på terminen. :P
Mezz eller Mezzlock av mina högstadiekompisar och Bonzo av mina gymnasiekompisar.
Min mamma brukar (av misstag då) säga Cezar till mig (Cezar är en av våra hundar), och hunden blir i sin tur kallad Simon. "Har Simon bajsat?"
Och därav Mezz syrra, Mezzlocks syrra och Bonzos syrra har jag fått dras med i takt med att hans smeknamn har ändrats genom åren... *gah!*
Dock aldrig Cezars syrra.
Nästan alla kallar mig vid mitt efternamn. Är väl den enda av mina polare som inte har ett riktigt konstigt smeknamn.
Rikard Jansson
2011-12-28, 23:27
Farre/farré, mussen, mörkingen, Fredrik, Anders.
Dem två sista vet jag inte.
Ogillar du farré?:(
shadowfire
2011-12-28, 23:29
spinkis, smalfet, äckel, benrangel, nörd, mongo, bo-ho, blabladoppakukenichoklad, minisnopp, spetälsk
Ogillar du farré?:(
Inte om det kommer från dig :naughty:
Jontemyra, från dagistiden eftersom jag alltid var ute och "arbetade" med något ute på gården.
Lurch, Gurkan och Mutte, varav dom 2 första fortfarande ibland... :(
spinkis, smalfet, äckel, benrangel, nörd, mongo, bo-ho, blabladoppakukenichoklad, minisnopp, spetälsk
Not anymore though Bro!
För nu kallas du för BIG BEEF IT Betil!
D-V eller D-DubbelV?
D-DubbelV :)
Oljeblixten
2011-12-29, 21:12
Buken pga en gammal bakfylla när jag hade druckit massor likör/vin/öl/sprit/cider och därför låg och fes väldigt mycket i soffan heh,
Jumbo-jet, dock från mellanstadiet :)
Kallades mycket för T-bird förut men det har försvunnit som tur är.
alfahenke
2011-12-30, 00:09
Fick smeknamnet fantomen när var jag 6 år och sprang runt med sådana där fantomen tights ute på gården bland resten av barnen. Det har hängt med genom åren när man träffar på dom :D
lille victor kanske inte alltid är så skoj
lille victor kanske inte alltid är så skoj
Tänk att barn kan vara så hemska!
Kallades mycket för T-bird förut men det har försvunnit som tur är.
Fast det är ju svincoolt ju!:hbang:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.